Ik zag crossen ooit als kind op TV en het was meteen mijn grootste droom die toen net zo toegankelijk voelde als astronaut willen worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Ik vind weinig doorstroom ook niet gek, het is toch een dure en enorm tijdrovende hobby als je het serieus wil doen. Als ik het vergelijk met springen: springen kan ik thuis prima voor trainen met paar balken in mijn eigen bak, rondje op wedstrijd kost een tientje, het hele wedstrijdgebeuren duurt een uurtje en is meestal ergens in de buurt. Lekker makkelijkAls ik SGW wil rijden zit ik meteen met verre afstanden (=geld), vaak tweedaagse wedstrijden ook al op regio niveau (want ver), op een andere locatie moeten trainen (die ook nog ver weg is uiteraard
), om maar te zwijgen over hoger inschrijfgeld enz.
Ik zag crossen ooit als kind op TV en het was meteen mijn grootste droom die toen net zo toegankelijk voelde als astronaut willen wordenin die zin ben ik super blij dat ik het als volwassene wel kan proberen uit te laten komen maar joh, goedkoop en handig is anders
Fly_high schreef:Ik voel me zo'n jonge penny hier, in 2007 zat ik nog in de beginnersles op mijn Poolse manege
LiannePuthzy schreef:Aankomende week blijft het inderdaad slecht, de week van de 26e ziet er voor nu goed en droog uit
Ik vraag me alleen af of de bodem dan ook al bijtrekt?
Ik zit met enorme twijfels wat handig is komende wekenwil voor Etten Leur nog een oefencross hebben gereden maar waar en wanneer
Aatrox schreef:BB paarden is gelijk aan 80 cm springen, 60-70 cm cross uit mijn hoofd.
Ik cros/spring met freejumps, heerlijke beugels, heb ze aan al mijn zadels hangen.
_lautje_ schreef:Ik vind die die Freejump doodeng. Paar keer mee gereden maar met afstappen gehad dat ze niet uitgingen. En ik weet dat het ook gebeurd met mensen die vallen en zo hun been breken.
Ik heb al jaren sprenger bow balance beugels. Niet goedkoop, maar super fijn.
Gisteren lekker gereden in Chaam. Dressuur 194,5 met 2x fout rijden, springen en cross zo simpel foutloos. Alleen tijdfouten, maar dat wist ik en daar had ik op gereden.
Charmaine schreef:Vandaag crossles gehad in Moordrecht. Eerste èchte les van mijn eigen instructrice. Wat hogere hindernissen als tijdens het crossevent meegenomen en les gekregen hoe een afsprong gereden en vooral gezeten moet worden. Terrein was nat en best zwaar dus niet te lang gereden. Merk wel dat ik véél minder moet willen regelen. Hoger tempo rijden en minder op afstandjes letten.
Belangrijkste les: lijstje maken wat mee moetIk stond er dus zonder beugels
Die Freejumps zijn zó duur dat ik 1 setje wel genoeg vond.Zijn makkelijk te wisselen van zadel. Maar ja dan moet je ze dus wèl op tijd wisselen. Gelukkig een héél lief stalgenootje die ze is komen brengen. En direct leergeld betaald, door een 2e setje van stalgenootje over te kopen voor 75 euri's. Niet mijn kleur (lichtblauw), maar voor die prijs koop je ze nergens natuurlijk, ook niet op mp.
Melisje_92 schreef:Er is zoveel regen gevallen en zoals het er nu uit ziet gaat het morgen ook de hele dag regenen. Ik zit dus heel erg te twijfelen om mij uit te schrijven![]()
Heb ik 2 uur enkele reis (en de benzinekosten die daarbij horen) over om vervolgens niet lekker te kunnen dressuren omdat mijn paard het liefst met haar kont tegen de regen in wil staan. Misschien is het tijdens het springen en cross iets droger, maar hoe is dan de bodem? Ik start als een van de laatste dus er zijn er dan al 79 voor gegaan die de bodem hebben omgeploegd.
Ik haat dit weer echt