[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 23:13

Hopelijk is het niet te erg!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:06

En Antonius, alles goed gegaan? Ik heb je op het water gezien en dat zag er vlotjes uit!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:11

Ja cross ging zeer goed, ze voelde wat minder actief in de heuvel op, maar ze had er wel zin in en we zijn makkelijk foutloos binnen tijd rondgeraakt. Ze had precies wat schrik van haar mond, heel gevoelig, dus heb ze met vrij lang teugeltje gereden. Nadien wel serieus diarree als ze op camion stond, dus ben toch benieuwd of er iets in haar bloed gevonden is. We zij uiteindelijk 5e geworden :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:21

Proficiat!en wat vind je van de cross zelf en het terrein?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 21:31

Proficiat!!
Hopelijk is er niets bijzonders aan de hand!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:34

Vind terrein leuk door de lichte heuvels, lag ook zeer goed qua ondergrond, vond alleen de cross wat makkelijk gebouwd. Allemaal zeer mooie hindernissen, maar geen moeilijke lijnen, ook de dubbels stonden makkelijk aan te rijden, enkel lage afsprong, geen coffin... Ik heb wel graag technisch gezien dan een moeilijkere cross. Maar wel heel verzorgd enzo, daar valt niets over te zeggen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:43

Ja stond idd niet zwaar, denk nie veel fouten in de L. B stond ook cava, kvind alleen dat bij sommige hindernissen een grondlijn gelegd mocht worden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:03

Veearts aan telefoon gehad, maar hij was bezig en er was slechte verbinding, dus voorlopig niet zo een duidelijk verhaal. De spierenzymen zijn heel hoog op moment van bloedafname, rond de 1500 en de norm ligt op max 500 voor wat ik begrepen heb. Ze had wel een half uur ervoor gewerkt, dus dan liggen de waardes sowieso wat hoger, maar uiteraard niet zo hoog.
De waarde van vitamine E had hij nog niet binnen, maar hij ging alvast iets bestellen om haar bij te geven voor haar spieren. Woensdag mag ik erom, dan ga ik nog wat meer uitleg vragen.
Want ja, ik weet nu niet zo goed wat ik op lange termijn moet/mag doen. Ze heeft na die spierbevangenheid van enkele jaren terug een krachtvoermengeling gekregen die zeer laag in eiwitten zit, maar sinds januari gaf ik terug gewone recrea mengeling, nu dus ruim 9 maand, mocht het alleen aan het eten liggen, zou ik wel al sneller klachten gevoeld hebben denk ik. En de klachten zijn zeer plots vorige zondag begonnen, er is niets veranderd aan voer/weidegang/werk.
Ik was de laatste weken/maanden wel 'zwaarder' aan het rijden, als in 3x per week een vrij zware dressuurtraining van 3 kwartier met veel draf en galop, veel overgangen, veel zijgangen... en dan nog 1x een lichte training of wandeling. Maar ja, voor een 9-jarig paard zou dat toch moeten kunnen?

Ben nu natuurlijk al wat beginnen googelen, misschien geen goed idee... Heb nu ook al verhalen gelezen over (atypische) myopathie, maar dan zouden ook de leverwaardes niet goed zijn, dus moet ik zeker woensdag navragen.
De paarden lopen ook 24 op 24 op de wei, gras staat uiteraard kort, misschien daardoor ook te hoge eiwitwaardes? Ze kregen al wat hooi bij, misschien veel meer gaan geven, zodat ze minder gras eet?
Ga nu in ieder geval vanavond terug die eiwit-arme voeding gaan halen en zonnebloemolie wordt ook online aangeraden + zout, daar maar eens mee beginnen.

Toont wel nog maar eens wat een karakter dit paard toch heeft, ze moet in de cross zeker last gehad hebben met zulke waardes en toch loopt ze makkelijk binnen tijd en springt ze alles zonder twijfelen, ze heeft zo'n groot hart!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:29

Mijn man heeft trouwens onze smid gebeld en hem eens de mantel uitgeveegd en gevraagd of het normaal is dat een paard na 4 weken beslag lijkt alsof het beslag er al 3 maand aan hangt... Hij was precies beetje geschrokken, hij komt morgenavond kijken. Ben benieuwd wat hier uit de bus gaat komen, want heb er intussen al niet zoveel vertrouwen meer in...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 12:40

Misschien vanavond al een keertje terug bellen naar je DA dan weet je het preciezer.. Kan je ook gerichter Google.

Ben ook benieuwd wat je hoefsmid te vertellen heeft!

Hier gaat casje al beter. Mankt niet meer (staat natuurlijk wel op veel pijnstiller-die ik nu aan het afbouwen beb- verder is hij wel geel vrolijk, nam hem mee baar buiten en hij begon te bokken aan de hand. Heb ik hem al een lange tijd niet meer weten doen. Hopelijk blijft het zo!

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:25

Ik pik nu pas aan in dit topic!
Heb dus zeker nog niet alles gelezen.... :(:) nogal veel ineens.

Ik ben Belg en rij al enkele jaren eventing bij LRV.
Heb ook enkele keren communautaire crossen bij VLP gedaan maar is ff geleden.

Ik woon nabij de grens met Nederland en zou mss ook wel in de nabije toekomst enkele crossen willen doen in NL.
Dus ik ga hier beetje meer lezen en info geven over B crossen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:09

Oei Antonius, da's wel minder, benieuwd wat er achter zit! Wel dikke proficiat met je 5e plaats :D

Daaphh :) allé da's goed nieuws! Hopelijk blijft het goed gaan nu!

Klein vraagje voor de crossers, ik heb een nieuwe bodyprotector nodig.
Welke zouden jullie aanraden. Ik ben wel fan van die opblaasbare, maar ik val zoveel (en mijn vriend ook) op de meest debiele manieren dat mij dat een fortuin ga kosten :P
Dus tips zijn welkom, welke hebben jullie?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 20:41

Ik heb een gewone met daarover een opblaasbare. Zou niet meer zonder die opblaasbare kunnen. Is zo veilig!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:58

Toevallig vandaag met br.ian over die opblaasbare vesten gehad, er wordt daar meer en meer van terug gekomen.

En zowiezo moet je ook een BP onder die opblaasbare.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:58

Hoe was het met de hoefsmid Antonius?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:10

Ik heb een Bp van racesafe, zo ene die als het ware in blokjes verdeeld is, geeft veel meer draagcomfort dan een gewone, en in alle kleurtjes te bestellen :)
Zo een opblaasbare zegt mij eerlijk gezegd niets... Je moet er nog gewone Bp onder dragen, dat is voor mij voldoende veilig.

Hoefsmid niet geweest, hij ging te laat zijn en was al donker -:(- hij komt nu morgen zegt hij...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:15

Oei oei :7!

Ik heb een Rodney powel denk ik. Zou ook wel andere willen maar tegen dat die versleten is zijn we 10 jaar verder :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:23

Je hebt nu ook ene met een vest in. Moet je geen eronder.
In mijn val 2 jaar terug heeft het me echt wal geholpen. Had niets gebroken terwijl ik het paard wel voor een groot deel op me heb gehad. Of het nu daarmee heeft te maken of niet weet ik niet. Maar ik was/ben blij dat ik hem heb.

Wat stom van je hoefsmid!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:23

Haha :) goh ja, echt verslijten doet da nie he. Bij mij rafelen die randjes zo wat uit, waar de stof in contact komt met de velcro van mijn schouderpads, maar anders is daar niets aan, en cross er al jaar of 5 in, met training inbegrepen toch keer of 25 per jaar

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:28

Vind ook niet dat het verslijt. Alleen mag ik niet veel dikker worden want anders gaat ie iets te strak zitten(de gewone)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:34

Ik heb koordjes aan de zijkanten, dus kan die makkelijk verstellen :P

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:01

Ik heb een doodnormale zwarte geen idee van welk merk. Zondag op cross Zwijnaarde ook zo'n hoesje voor je nummer in te steken gekocht . Scheelt je zo'n gedoe met veiliheidsspelden :)
Ik ben heel erg fier! Op onze eerste "echte" cross hebben we 1 weigering gehad op een soort paddenstoel. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:53

Ik ene van master rider ofzo, ook met blokjes en ik vind 't wel goed zitten! :j 'k Voel het niet zitten als ik er niet op let!

Amaai balen van die hoefsmid! Mijne is vanmorgen nog geweest voor iets, topservice. +:)+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:32

Ik heb een 2 in 1..kost veel, maar scheelt echt wel qua rijcomfort. Ik vind het namelijk zeer vervelend een bodyprotector en een vest. Ik ben ietsje meer gevuld van boven O:) , en dan is het toch wel erg fijn maar 1 item om.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:24

Smid geweest, was er zelf niet bij, wel mijn man. Tja, de uitleg stelde naar wat ik hoorde niet zoveel voor: Fi heeft platvoeten, voeten hadden slechte kwaliteit waardoor de nagels niet heel vast zaten... Die platvoeten heeft ze wel al ganse leven, alleen ben ik nu wel aan het twijfelen over de slechte kwaliteit van voeten, of dit iets kan te maken hebben met haar verstoorde bloedwaarden... Staat dus ook op mijn lijstje om vanavond aan DA te vragen.
Ik blijf twijfelen over wat slim is. Als de paarden effectief slechte kwaliteit van voeten hebben, dan zal het met een andere smid misschien nog slechter worden.
De smid van dienst vorige week op wedstrijd had trouwens blijkbaar de losse nagels laten zitten en het ijzer erbovenop gezet, ook nie bepaald waar ik zit op te wachten :roll:
Hanne: het is vooral met jouw smid dat ik twijfel, of ik hem zou laten komen of de mijne hou. Als je natuurlijk 1x verandert hebt, kan je ook niet meer terug dus ben nu toch geneigd om nog even wat verder af te wachten...

Proficiat nog Jadeken! Van welke streek ben jij? Volgend jaar meer crossen op de planning?

Madelene: hoe bedoel je die 2 in 1? Is dan een BP met ingebouwde airbag ofzo?