[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:31

Even een vraag voor de bekenden in Markelo. Is het een prettige cross voor toeschouwers. Mijn vriend vindt SGW's wel gaaf om te zien en wil er wel meer bezoeken dan de lokale hier, maar ik wil natuurlijk niet zoveel kilometers rijden en dan valt het tegen daar. Iemand die mij hier iets over kan vertellen?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:42

Markelo Snorrewind is voor toeschouwers voor een groot deel te volgen. Gaat voor een groot deel over weiland. Alleen het deel achter de manege mis je als toeschouwer op het veld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:48

Als hij een keer een wedstrijd wil zien waar hij een groot deel van kan volgen moet hij in juli naar de Renswoude horse trails komen :j een 1, 2 en 3 sterren cross over grotendeels open terrein. Ook staan er schermen die je zicht geven op het deel van het terrein wat je vanaf het hoofdterrein niet kan zien. Klopt het dat je uit Noord Limburg komt? Is vanuit daar een uurtje rijden met de auto.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:22

Oké, fijn dat jullie gereageerd hebben! Ik heb er nog een mail aan gewaagd, hoop dat ik er nog bij kan!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:26

Moonlight, of met pinksteren naar Hulsberg, is ook over een grotendeels over het veld.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:27

Moonlight, of met pinksteren naar Hulsberg, is ook over een grotendeels over het veld.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:31

SusanH schreef:
Als hij een keer een wedstrijd wil zien waar hij een groot deel van kan volgen moet hij in juli naar de Renswoude horse trails komen :j een 1, 2 en 3 sterren cross over grotendeels open terrein. Ook staan er schermen die je zicht geven op het deel van het terrein wat je vanaf het hoofdterrein niet kan zien. Klopt het dat je uit Noord Limburg komt? Is vanuit daar een uurtje rijden met de auto.

Fijn dat je zo goed iets kan zijn in Markelo.
Bedankt voor de tip SusanH. Moet idd uit Noord-Limburg komen. Vlakbij Castenray waar het vorig weekend was. Sinds Castenray heeft hij het weer te pakken. :D Nu we ook een auto hebben kun je tenminste overal heen. ;) Heb ik weer wat te bespreken met hem.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:32

CalvinenGino schreef:

Pinksteren komt niet bij ons uit dus die heb ik al afgeschreven om heen te gaan.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:59

Op de terugreis van een crosslesje. Mijn vader had hem alleen wat extra haver gegeven... Loeihard zonder rem en achteruit door de bospadjes... Niet zo'n succes dus. Het water ging wel erg goed. Snel weer terug op haar oude dieet!

Jullie nog gereden met dit ellendige weer?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:22

Oei Avi, dat klinkt niet als de bedoeling nee!

Ik ben weer helemaal happy! 5 weken geleden dus mijn enkel gebroken na de val in Maarsbergen en sinds afgelopen dinsdag weer rustig opbouwen met rijden! Vrijdag zelfs al de eerste sprongetjes gemaakt:) ik kan m'n hak niet uitdrukken maar verder kan ik er prima mee rijden (gelukkig een niet echt moeilijk paard onder m'n kont). Vandaag een nieuw bit uitgeprobeerd voor voornamelijk crossen en springen (Myler) en wauw wat reageerde die fantastisch erop! Hoop dat die net zo simpel loopt in de springles donderdag!!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:52

M_Vainqueur: Klinkt goed! Fijn dat je weer lekker kunt rijden! Hak uitdrukken komt vast wel weer goed. Heb je ook fysio?

Avi: iets teveel gas op de plank? Maar weer terug op basisbrok? ;) Die van mij krijgt ook echt low-energie voer en daar is hij al Hollands welvaren mee!

Gisteren zou ik eigenlijk meerijden bij de hartslag clinic bij Rob Janssen, georganiseerd door Lielle, maar die werd helaas uitgesteld vanwege het weer en daardoor de slechte bodem. Gelukkig kon mijn lesjuf snel schakelen en dus heb ik gisteren een fijne springles kunnen rijden. Was best pittig, want Zucchero was echt Whoop-ti-dooo! Gelukkig met hulp van lesjuf toch de rust gevonden en heel fijn gesprongen!!
Vandaag lekker met stalgenootje het bos in geweest en ook goed kunnen trainen. Ook nog een super coole sprong meegenomen, waar ik echt enorm trots op ben!!! Het vertrouwen is langzaam weer aan het groeien! :) <3

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:32

Ook hier geen hartslagclinic, maar vandaag dus fijn een wedstrijdje gesprongen met beide ponies. Eentje foutloos en vijfde en de ander een stom pechbalkje op de tweede van de driesprong.
Maar goed gelopen beide dus heel tevreden

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:56

@avi: grappig hoeveel een beetje extra haver kan doen hè ;)

@M_Vainqueur pas je wel op! ja myler is zeker fijn rij er ook mee

@Zucchero balen, klote weer en houd nog niet op helaas

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:59

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:16

Wat lekker Zucchero, klinkt heel fijn! Las al dat de clinic niet door ging, maar dat zat er ook wel in met deze hoeveelheid water!

Gefeliciteerd met je prijs esje!

En Zucchero, ik loop niet bij een fysio, maar mijn huisarts geeft goed aan wat mag etc en geeft oefeningen.
En Jenny, natuurlijk pas ik op!:p alles rustig aan opbouwen, steeds 5 min erbij etc. Maar het voelt goed en kan na het rijden veel fijner bewegen met mijn voet!
En ik ga eens wat foto's van jou bekijken hoe het bit bij jou zit. Had mijn oude bit wel mee en de winkel heeft daarin geadviseerd, maarja dan weet ik nog niet of die wel goed zit. Hihi.
Edit; filmpje gekeken. Ziet er goed uit! Je fries springt lekker in de rondte!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:25

Jenny_S schreef:
hier nog een kort filmpje van onze les woensdag.
niet helemaal jullie niveau misschien, maar toch wel trots op mijn Fries

https://www.youtube.com/watch?v=_cTxhplKVYQ

Nou.... volgens mij hoef je je nergens voor te verontschuldigen hoor! Ziet er toch super uit! :)

Esje, goede score!! :) Fijn dat het zo goed ging!

Wat vinden jullie fijn aan de myler bitten? Waarom hebben jullie ervoor gekozen en wat heeft het jullie gebracht? Wat kreeg je met een "gewoon" bit niet voor elkaar, waardoor je aan het zoeken bent gegaan? :)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:34

Ik ben ook wel benieuwd naar die ervaringen over een maker bit zucchero!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:40

Wij hebben gewoon een dubbel gebroken trens, dit bevalt prima. Wel gereden, ook buiten tot het ineens ging onweren. Toen toch maar even de binnenbak opgezocht. Rustig weekje gehad na Castenray nu weer opbouwen richting Maarsbergen. Vanmiddag Badminton horse trails gekeken op de BBC en diep respect voor onze eigen afvaardiging, echt top gereden alledrie.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:50

Ik heb er natuurlijk nog niet veel mee gereden. Maar kan natuurlijk wel de motivatie die ik had vertellen:p ik ben naar een ander bit gaan zoeken nadat ik er dus af gevallen was midden in de cross. De crosstrainingen/oefencrossen en de officiële cross dit jaar gingen hartstikke goed en paard was super fanatiek. Steeds als ik meerdere hindernissen achter elkaar ging rijden...en tussendoor ook echt op crosstempo, dan had ik na een stuk of 7 hindernissen geen rem meer. Waar die normaal alleen op mn zit terug komt en mijn hand een keer sluit, ging die dan niks terug en duwde die de neus naar voren/beneden en bleef hard gaan. Kon trekken wat ik wilde...dat is niet mijn intentie van paardrijden. Dus opzoek naar iets anders. Mijn paard kennende weet ik dat iets met enkel gebroken of grote druk achter te oren niet ging werken(stijgeren). Toen kreeg ik dus hier of een ander topic de tip over het Myler bit. Heb me er in verdiept en dacht...dit zou ons precies passen. Verschillende inwerkingen van 1 bit bij verschillende druk. Dus in het parcours een normaal bitje. Maar als die verdoofd wordt door zn fanatisme dan kan ik heel anders inkomen waardoor je een nieuwe prikkel krijgt en dus reactie. Daarnaast ligt het bit heel mooi in de mond. Vandaag dus mee gereden en veel schakelingen gedaan om te testen. waarbij die 2x zich wel lang drukte bij het terug schakelen, maar door mijn hand stil eraan te houden kreeg hij door zichzelf een grotere druk op de lagen en gehemelte en kwam direct terug en sloot zichzelf in het lichaam. Dus hij corrigeerde zichzelf! Ideaal:) donderdag in de springles proberen en de week erop een crossles, en als die op dezelfde manier erop blijft reageren...moet ons enige probleem in de parcoursen opgelost gaan worden/zijn! Dus tot nu toe dol enthousiast!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:36

M_Vainqueur: ik had normaal altijd een dubbel gebroken bitje maat 13.5 en van myler de 13
zit netjes aangesloten, op de foto's in mijn profiel lijkt dit niet bij de standfoto's maar komt dat ik haar vast had aan 1 kant is gefotoshopt. Welk type myler heb je?
thnx voor compliment

Zucchero: thnx voor compliment, we oefenen lekker door.
ik heb voor myler gekozen omdat hij juist vriendelijk is. hij kan namelijk niet scharen.
je hebt nog wel die met oogjes in de ringen voor meer hefboom, maar die heb ik dus niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:56

Vainqueur woow dat is snel dat je weer rijdt, super fijn!

Hier dus ook geen hartslagmeterclinic.
Vandaag 25 km in het bos gereden met flink tempo. Blij paard.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:02

mooi afstand inderdaad
hier het bos denk ik te nat voor zo'n afstand, het kwam in iedergeval niet in mij op om het te doen haha
klote weer

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:04

Jenny, hij heeft normaal maat 12,5 à 13 cm en heb nu een 5 inch:p en heb de level 2 zonder sleuven(aangezien ik er wel gewoon mee wil starten en anders de hefboom weer teveel druk geeft achter de oren) en Bustrens. Jij hebt ook de Bustrens zag ik, welke level heb je?

Oooh Splashislief! Dat klinkt als een heerlijke rit! Daar kijk ik ook naar uit!
Opzich zit ik er redelijk snel weer op voor m'n letsel, maar het duurde me allemaal veeeel te lang(heb 2 weken helemaal niet kunnen lopen en daarna 1.5 week maar half en nu sinds een week ziet het er ook weer normaal uit m'n loopje). Gelukkig zei de huisarts..ga er maar op! Rustig aan, opbouwen en niet door de pijn heen! En dan ben ik de 22ste klaar voor een crosstraining! Hihi

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:18

ik heb ook level 2

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:42

Ik wil jou en je bit graag even blijven volgen M_Vainqueur (Wat een lastige naam toch! :')). Zucchero "pullt" ook. Gisteren in mijn les wel met mijn neus op het feit gedrukt dat ook daar de oorzaak van bij mij ligt! Ik moet hem gewoon geen cm ruimte geven die hij zelf wil pakken: ik bepaal. Vind ik wel moeilijk, maar gisteren viel ineens het kwartje, dus nu zijn we van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam gegaan ;) Eens zien of we standje Duikboot eruit kunnen krijgen! :D