[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:28

Mette1998 schreef:
Jullie weten natuurlijke niet wat de omstandigheden zijn en hoe het er aan toe gaat, we hebben een verkeerde beslissing gemaakt en hebben er van geleerd. Ik heb 28 mei selectiedag voor mijn opleiding en we hopen dan een leuke E pony te hebben.

Met epke gaat het heel goed, volgende wedstrijd L springen en dressuur gaat steeds beter.

Goed gedaan Madelein, ik hoop met epke ook nog een L proefje te gaan rijden :=

Nee daar heb je gelijk in. We weten alleen wat jij hier verteld, en daar zijn de reacties dan ook naar. Als de omstandigheden dusdanig zijn dat er niks anders op zit dan is dat zo. Dan kunnen wij je verder ook niet helpen ben ik bang...

Haha ja ik zal met Ed denk ik niet zo makkelijk de L door komen, maar ach, als we de B maar uit zijn ben ik al blij :+

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:31

Het rijden gaat gewoon super en op stal is het een schat maar aan de hand durf ik hem gewoon niet te houden en is hij ineens een grote reus als zijn kop in de lucht gaat en dan kan ik niks beginnen.. Ik haal hem liever nu weg nu we nog geen band hebben zodat het afscheid nemen ook niet te moeilijk wordt.

Oh ik ook niet met ep, maar merk wel hoe meer ik hem aan 't werk zet hoe leuker hij het vindt dus gewoon proberen :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:11

Tja Mette, jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen en wij zijn er inderdaad niet bij. Maar als je alleen een probleem aan de hand hebt is daar toch aan te werken?
Als je je beter voelt met een E-pony, dan moet je daar voor kiezen.

Goed Madelein! Bijna L1. Dat L1 kom je vast ook door.

Wij hebben de hele middag geen paard gezien maar wel heel veel vleugels. We hadden een piano festival waar mijn man ook aan meedeed. Was wel heel leuk. Dankzij de bijrijdster waren de stallen schoon toen ik thuiskwam dus hoefde ik alleen maar binnen te zetten en te voeren. Nu ze allebei thuis staan en [naam] er niet is valt het me wel heel erg op dat de hengst eigenlijk veel braver is dan de ruin. Daimler is veel meer drammerig en ongeduldig terwijl Shetan heel braaf mee loopt en super luistert.

Ik vind het allebei super leuke paarden maar Shetan is op dit moment veel gemakkelijker in de omgang. Moet je niet met hem gaan wandelen en een wei met paarden tegenkomen. Dan wordt hij opeens twee keer zo groot :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:48

He daar! Weer druk weekend gehad hier...

Mette: doen waar je je goed bij voelt, als het niet OK is, dan snel beslissen, dat bespaart iedereen het meeste leed. Maar verder ga ik mee met de rest, een kleiner paardje garandeert dan wel dat je hem ernaast misschien wat beter aankan, over het rijden en de wen-periode zegt dat niets natuurlijk...

Amai Percy, speelt je man competitief piano? Fantastische muziek vind ik dat meestal... :-)

L gaat lukken Madelein, met jullie uitstraling en doorzettingsvermogen!

Neesa, goed van je leerpunten! Altijd leuk als de jury ziet wat jij er ook van denkt!

Rianne: die ziet er mooi verzorgd uit, wat een staart! Het ziet er nog wat ontstuimig uit maar je houdt hem er wel goed voor, dus komt goed he!

Hier druk nationaal kampioenschap gehad met mooie resultaten en een pechbalk die mijn vriend afhield van een eerste plaats. Verder zeer vermoeid hihi.
DA heeft uiteindelijk toch terug gebeld: nu zei die het tegengestelde van de andere DA en wil hij komen scannen en boxrust voorschrijven als het toch pees is. Vandaag of morgen komt hij. Ik weet niet wat ik er moet van denken, ik hoop gewoon op het beste...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:22

Een scan lijkt mij een heel goed plan Olifanter. Dan weet je tenminste zeker of het wel of niet de pees is. Zou wel balen zijn als het een peesblessure blijkt te zijn zo aan het begin van het seizoen.

Hoe groot is Sjaak eigenlijk Mette?

Jammer van die balk Olifanter.

Mijn man speelt niet competitief maar is wel beroepspianist. Hij verdient zijn geld met lesgeven en de laatste tijd geeft hij weer wat concerten. Met concertplus uit mijn onderschrift proberen we ook wat concerten te organiseren.

Gisteren was er een pianofestival in Breda in samenwerking met de pianozaak en de lokale radio en televisie. Daar hebben een aantal docenten, waaronder mijn man, opgetreden met een paar leerlingen. Het thema was Rusland en ik ben gek op Rusland en de Russische componisten dus dat was wel aan mij besteed. Blijkbaar aan meerdere mensen want het was gigantisch druk. Sommige mensen hebben de hele middag moeten staan.

We gaan nu Daimler wegbrengen naar de stal van Jan van Beek. Ze zijn afgelopen nacht weer thuisgekomen. Ze heeft het super naar haar zin gehad en heel veel geleerd en nu gaat ze vijf dagen met Daimler op stage daar op stal.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:13

<3
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:02

@Percy 1.70

Morgen komt er iemand helpen met het omgaan met sjaak, dus het opzadelen, het wandelen aan de hand en naar de wei lopen. Kijken of we vertrouwen kunnen opbouwen en dan kan ik zolang nog wel blijven rijden anders staat hij alleen maar op stal

Leuke foto!!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:13

Mette wat fijn dat iemand je komt helpen. 't is ook wel een mega overgang van C-pony naar paard van 1.70. Ik ben ooit van een b-pony naar een groene e-pony gegaan. Ook bijna 30cm verschil, moest ik ook erg aan wennen.
Succes met het maken van de juiste beslissing. Enne, wat voor E-pony ben je naar op zoek? Kan ik mijn ogen evt voor je open houden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:21

Hele leuke foto Rianne!

Dat is inderdaad wel een grote overgang Mette. Kan best begrijpen dat je daar wat onzeker van wordt. Heel fijn dat je nu hulp gaat krijgen. Denk dat het een kans verdient. Vergeet niet dat het gemakkelijker gaat worden als je niet steeds weer op je pony hoeft te rijden. Zo blijft het een enorme overgang, elke keer weer.

Succes!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:24

L1 door moet wel lukken denk ik, maar de L2... Ik krijg er op concours gewoon niet uit wat ik thuis rijd. Nou ja we zien wel. Ambities liggen niet in de dressuur, maar zou natuurlijk wel leuk zijn als we de L1 en L2 door komen.
@Oliefanter: Zonde van de balk! Jammer! Klinkt wel goed hoor wat je eigen da zegt. Er staan er bij ons op stal 2 met peesblessures, en die zijn ook allemaal op die manier behandeld.
@percy: Wat bijzonder wat je man doet! Dat hoor je niet zo vaak! Daimler gaat het vast naar zijn zin hebben daar. Goede reis!
@Mette: Kijk dat klinkt goed! Ik hoop dat jullie op die manier wat dichter bij elkaar komen.
@rianne: Wat een vrolijke foto! Leuk!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:27

Hulp heeft niks geholpen. De mevrouw ging eerst aan de hand met hem lopen en toen deed ie al heel gek en opgewonden. Opzadelen in stal ging goed, maar toen ik erop zat en we naar de bak liepen ging ie ineens heel erg steigeren en achteruit lopen. Nou dat helpt dus ook niet echt in deze situatie dus uiteindelijk kwamen we bij de bak en ging ik los rijden. Hij liep, maar niet voor lang want toen begon ie alweer. Zijn we terug naar stal gegaan en toen ik afgestapt was steigerde hij nog een keer.

Dit wordt hem echt niet, echt zo jammer maar zoals ik al zei beter nu dan dat we een band hebben.

Met epke gaat het super, net heerlijk dressuur gereden. Hij loopt nu ontspannen aan de teugel en de middendraf schopt ie er thuis super uit, nu nog op wedstrijd :P

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:29

balen zeg... Jammer dat je zo uit de buurt woont hier, de staleigenaren waar ik sta zijn ook mijn instructeurs en zij hebben veel ervaring met oa grondwerk en protesterende paarden...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:31

Ja baal er wel van, ik had afgesproken met mn moeder om het nog te proberen en mijzelf over de angst heen te zetten maar hij is denk ik gewoon te pittig omdat ie zo groot is.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:37

Jammer Mette dat het zo gaat. Wat werd er met het paard gedaan voor hij naar jou kwam? Als hij hiervoor M dressuur liep, heeft hij misschien gewoon teveel energie (is maar ideetje) en moet hij dus veel harder aan het werk. Jammer dat het niet lukt, maar als het echt niet gaat idd beter nu weg dan over een jaar.
Gave foto Rianne, echt een leuk paard <3
Alles op zijn tijd, waarom zou L2 het einde zijn Sanne. Elke keer een beetje en dan komen jullie een heel eind +:)+
Caressa lekker bij Jan, lijkt me ook leukkk

Ik heb al week niet gereden :( , paard had paar dagen warme kogel. Ik erg last van mijn rug. Hopelijk van de week er weer op

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:45

Ja snap dat je baalt Mette... Jammer!!

@thia: Is meer dat ik zelf niet zo'n dressuur prikker ben hihi! Ben al verbaasd dat we nu elke keer 2 wp rijden!
Net weer een zooi inschrijvingen de deur uit gedaan. Mijn startkaart wordt volop gebruikt dit jaar ;). Gaan 3 dagen van een dressuur 5 daagse starten, hopelijk de punten voor de B binnen halen, en dan gelijk in die dagen de L1 starten. En weer 2 springwedstrijden begin mei. Leuk leuk!

O balen zeg jullie allebei in de ziekenboeg. Beterschap!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:04

Knappe foto, Rianne, jullie stralen!

Percy: apart beroep heeft je man! Mijn oma was ook pianolerares en kon heel goed spelen :-). Top voor Caressa, ze zal wel super bijleren bij JVB!

Madelein: L2 gaat ook wel lukken, elke stap voorwaarts is een goede stap en al duurt het even, zolang je kan blijven vooruitgang boeken 'zeg nooit nooit'. Trouwens, met jullie doorzetting en uitstraling - de rest komt wel!

Oei Tia, ook tegenslag dus, da's balen... Wat is er aan je paard zijn kogel? Ook ergens mistrapt oid? Beterschap met je rug!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:27

Leuk Olifanter. Je oma leeft dus niet meer?

L2 is niet zoveel moeilijker dan L1 Madelein. Onderdelen volgen elkaar iets sneller op en er komt achterwaarts bij en iets verder wijken. [naam] is al L2 gestart op school. In Nederland zit ze nog in het L1.

Wat jammer dat het zo gaat Mette. Steigeren vind ik echt vreselijk. Ben zelf achterover geklapt door een steigerend paard (ik was nog aan het opstijgen) en sindsdien heb ik daar schrik voor. Daimler steigert helaas ook nog wel eens als hij niet meer snapt wat de bedoeling is. [naam] is na het aanleren van het schouder binnenwaarts begonnen met de travers maar nu gooit het paard het soms door elkaar. Als ze hem corrigeert komt hij nog wel eens omhoog.

Als je nu al schrik hebt en het zo gaat kan je er misschien beter mee stoppen. Zo te lezen ga jij niet echt vertrouwen in hem krijgen. Hebben jullie hem op proef?

Wat vervelend Tiahastrona. Is de kogel nu weer normaal? Rugpijn ken ik helaas maar al te goed. Niet fijn.

[naam] leert inderdaad nu al heel veel bij. Jan was heel tevreden over haar als groom. Als het goed is gaan ze vandaag crossen. Het is wel fijn dat Daimler altijd direct op zijn gemak is op een vreemde stal.
Er loopt een schoolgenootje van [naam] daar stage. Het zou leuk zijn als [naam] daar over een paar jaar ook haar stage kan doen want dan kan ze lekker elke avond naar huis komen.

Ze is wel vetgemest, kreeg gisteren haar rijbroek bijna niet dicht :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:32

Geen peesblessure *\o/* ofwel verstuiking ofwel ontsteking van inieminie wondje die naar binnen gekropen is. Als ik wil mag ik al terug opbouwen! (Ga nog maar even wachten)

Mijn oma is 7j geleden idd overleden...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:02

Wat fijn voor je Olifanter. Dat zal een hele opluchting zijn. Wat kunnen die paarden ons toch laten schrikken hé?

Daimler staat sinds vandaag op ijzers. We hebben ook besloten dat het toch veiliger is, zeker nu ze L gaat starten.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:05

Even korte reactie... Ben druk met de voorbereiding van een endurance wedstrijd die ik organiseer
http://enduranceommen.webklik.nl/page/enduranceommen

@Olifanter, fijn nieuws!
@Rianne, prachtige foto mooi koppie!
@tia, hoop dat de korel en je rug weer oke zijn.
@Mette, snap dat je baal. Daar zit wel wat in wat Tia benoemd, als hij daar voor veel is gereden en ik weet niet wat je hem nu voer? Dat kan veel mee spelen, in zijn gedrag. Maar ja als je bij hem niet zeker voelt, zal hij dit ook aan voelen en dan word het alleen maar een wisselwerking. Bij mij heeft het ook poos geduurd, toen ik haar bij de ouwe eigenaar reed was ze super braaf. Thuis de eerste keren ook toen heb ik alle hoeken van de bak gezien, moest helemaal vanaf de basis weer beginnen. En nu kunnen we samen alles.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:04

Vanavond wordt sjaakie met de vrachtwagen opgehaald, hij gaat naar pensionstal in Wilp waar ik eerder heb gelest en dan hebben we alle faciliteiten en gaan we daar proberen een klik te krijgen. Ik word begeleid en geholpen en dan kunnen we ook gewoon blijven rijden in de bak etc. Ben benieuwd, heb er zin in! Misschien komt het toch nog goed. Epke komt hier ook vandaan :)

En wij worden dressuurtoppers, hij gaat het steeds beter doen! Misschien deze vakantie nog even zelf crossen op bussloo en dan is het al bijna tijd voor snorrewind 1 juni :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:42

Yeeeh Oliefanter!!!! Gelukkig maar.
Percy, wordt er iig goed voor haar gezorgd
Neesa, endurance, leuk. Heb ik nog nooit gedaan, vanaf hoeveel km begint dat?
Mette, fijn dat ie naar pensionstal gaat. Hoop dat t snel beter gaat +:)+

Mijn rug is vandaag weer recht gezet :). Fa had denk gek gedaan in de wei, weet t niet. Is paar dagen wat warm en beetje dik geweest, nu alles weer goed. Gister even aan de longe gehad en erop uit gestapt, wilde nog niet rijden (voor mijn rug). Vandaag weer even aan de longe. Morgen vrij en dan vrijdag weer wat doen, hoop dat ik kan rijden :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:33

Wat fijn oliefanter!!!!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:00

Ben je bij een osteopaat geweest Tiahastrona?

Dat klinkt goed Mette! Vond het jammer dat het allemaal zo snel zou stranden en ik vind dit een hele mooie oplossing. Gaat het dan niet dan is het jammer maar nu zit je in een periode waarin het echt nog wel goed zou kunnen komen. Hoop dat Sjaak en jij vrienden gaan worden.

Neesa, endurance heb ik ook nog nooit gereden. Heeft me altijd best leuk geleken maar de meeste endurance wedstrijden zijn erg ver van onze woonplaats. Hier in België leeft het niet zo volgens mij.

[naam] heeft het super naar haar zin bij Jan.

Vanavond heeft ze met Shetan les gehad van Marcel, hier uit het dorp. Een hele fijne spring instructeur die altijd begint met dressuurles. Hij heeft zelf ook even gereden op hem. Shetan gaat te diep met zijn hoofd en blijft daar bij het springen. Dat maakt het natuurlijk wat lastiger allemaal. Hij heeft dat geprobeerd te corrigeren en daarna kon [naam] hem beter wat meer in oprichting houden.

Dit was een voorbereiding op de jonge paarden competitie. Zaterdag en maandag mag ze nog met hem springen maar daarna moet hij even pas op de plaats maken anders wordt het te veel voor hem. Hij was wel weer super. Kwam de piste in waar nog drie paarden liepen waaronder een merrie. Uiteindelijk vertrokken die allemaal en bleef hij alleen achter maar hij bleef gewoon zijn best doen. In het pikkedonker terug naar huis gestapt en hij bleef zo cool.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:33

http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... 2a81e8.jpg
Hebben jullie ervaring met deze beenbeschermers?

@Tia, 23 km is de onze kortste route. Rond deze afstand begint het.
@mette, ben blij om te horen dat je het toch nog gaat proberen. De oplossing die jullie hebben gevonden klinkt goed!
@Percy, endurance is in Belgie ook actief maar ik weet niet hoeveel. Ik weet wel dat Nederlandse ruiters ook in Belgie starten, daar heb je heuvels wat maakt voor goeie training. Wat doet Shetan het goed zeg, leuk om te lezen.

Van ochtend heerlijk gereden, goed begin van de dag {:}