[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AndaCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:53

Wie heeft nog leuke website voor setjes , beschermers, sjabrakken etc !?

Thanks alvast! :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:17

Ok, dan de 3e idd Bianca :') Tweede vind ik pas standaard, en die steentjes zijn kleiner, valt minder op natuurlijk <<)

Deze moest ik nog laten zien geloof ik ... tadaaa, mijn springschoenen (en voor de rest complete ANTI set, let daar dan maar even niet op :') )
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:59

Jetske schreef:
Ok, dan de 3e idd Bianca :') Tweede vind ik pas standaard, en die steentjes zijn kleiner, valt minder op natuurlijk <<)

:D ik zal de derde ook even in contrakleur maken, kijken wat dat word. Als die 2e nou 4 rijen had gehad dan had ik dat wel mooi gevonden denk ik.

Jou springschoenen zijn ook gaaf, nu ook nog beenbeschermers helemaal in die kleur.... :j

En misschien als ik eens in hele gekke bui ben (en gespaard heb) wil ik bij Dobert of Schumacher een mexicaanse neusriem bestellen zoals IK hem wil en in mijn hoofd heb.... :o dus steentjes geel en blauw (kleintjes) in de neusriem zoals ook arry horse dat weleens heeft en BR geloof ik. Maar dat is een projectje voor als ik weer een heel jaar kan crossen.

vera_pino

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:46

Jetske dat matcht super gaaf met je AJ

Eef, die charles owen in het paars? lijkt me wel heel erg stoer heb je een plaatje?

Bianca ik ga voor de onderste dat patroon staat mij het meeste aan, zou die ook wel eens andersom gekleurd willen zien.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:45

Ik blijf idd de onderste ook het leukst vinden... :D maar wat verschrikkelijk zoveel kleur opties....... :+ Heb nog een laatste documentje gemaakt. Dan vind ik de grote stene blauw denk ik wel mooier, lijken de kleuren dieper.
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:46

OOh ja !! er zijn nog veel meer kleuren en steen mogelijkheden (alleen niet in mijn kleur) voor diegene die het mooi vinden en ze hebben er ook voortuigen van. ;) ze zijn van magic tack.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:51

Ik vind 'grote blauw, kleine geel' (de tweede van deze fotoserie) mooier dan het derde voorbeeld van je eerste fotoserie... (snap je t nog?!) Ik vind jouw set namelijk 'blauw met geel' en niet 'geel met blauw'... De eerste van deze voorbeelden is ook wel apart! Lastig he, al die keuzes!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:52

Ik vind de 2e frontriem van je plaatje hierboven idd ook het mooiste! :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:53

Bestaan die dan Bianca _O- ? Ik vind zwart wel prima, zijn benen zijn ook zwart dan vallen ze niet zo op :P

Van deze opties zou ik ook zeggen de tweede Bianca!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:00

jets jij rijdt nu toch met dalmars? Had jij niet eerst kentucky's of styles ofzo? IK moet nog nieuwe beschermers maar ben in twijfel over welke.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:05

Ik had eerst Styles ja, maar die vond ik qua pasvorm en ventilatie niet echt ideaal. Ik had ze destijds puur vanwege de kleur aangeschaft (Bo pastte de crossbeschermers van mijn pony's natuurlijk niet, dus ik moest toch nieuwe. Dan maar meteen in een mooie kleur dacht ik). Maar ik ben vorig jaar overgestapt naar Dalmars, die vind ik wel heel fijn.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:12

Oke, over dalmars hoor ik ook wisselende verhalen namelijk. Terwijl ik het ventilatie systeem wel heel aantrekkelijk vind.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:20

Volgens mij zijn er weinig echt slechte verhalen over de dalmars. Alleen dat sommige paarden met gevoelige beentje er wondjes van krijgen en dat ze niet voor alle paarden qua pasvorm even goed passen... Maar pasvorm blijf je met ieder merk mee zitten denk ik!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:27

ik denk dat je de wisselende verhalen wel bij alle beschermers hoort haha!
Hoe vallen ze eigenlijk want mijn paard heeft kleine pootjes ;) ?

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:34

Hey,

Waar kun je die frontriem bestellen?
Ik zoek zo eentje in dat blauw maar enkel blauwe steentjes :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:41

Wisselende bij Dalmars is in mijn geval dat ik helemaal blij was met de pasvorm en het feit dat het de enige beschermers zijn die ook de kogel beschermt waar mijn paard/pony strijkt. En de ventilatie.

Nadeel ze gingen bij mij maar 1 seizoen mee. Heb nieuwe gekregen wederom kapot. Weer nieuwe en na een seizoen weer meerdere platen gebroken. En reed er echt niet lomp mee. Wel een reden om ze te hebben anders was het de pees geweest. Vanuit dat oogpunt vooral nu gekozen voor Kentucky. Hier zit geen plaat in maar de moleculen vormen bij een klap wel een plaat. Gevolg geen gebroken platen meer en bescherming wanneer nodig. Ideaal. Ben er nu nog steeds heel blij mee en als ik genoeg centjes heb komt er nog een paar.

En 2 van de 3 paarden kregen wondjes van de Dalmars. Ik rijd er nu nog mee met pony omdat die dus de kentucky niet waard is. 2 crossen en de stof is doorgesleten ben ik bang. (nooit geprobeerd)

Laatst met watertraining was ik overigens niet blij met de ventilatie, paard haakte met achterijzer in de andere achterbeenbeschermer. Niets gebeurd gelukkig, klittenband was gelukkig losgescheurd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:43

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:46

Bedankt :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:53

Vera, fijn om te lezen dat je teveden bent met je Kentucky beschermers. Morgen komt mijn loon, dus denk dat ze volgende week in bestelling gaan :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:12

Gaaf die frontriemen!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:37

Jetske schreef:
Ik had eerst Styles ja, maar die vond ik qua pasvorm en ventilatie niet echt ideaal. Ik had ze destijds puur vanwege de kleur aangeschaft (Bo pastte de crossbeschermers van mijn pony's natuurlijk niet, dus ik moest toch nieuwe. Dan maar meteen in een mooie kleur dacht ik). Maar ik ben vorig jaar overgestapt naar Dalmars, die vind ik wel heel fijn.

De styles pasten van pasvorm ook niet goed op mijn paard.
Heb vooraan nu dalmars en achteraan premier equine ofzo.
Heeeel tevreden over!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:22

Vera: http://www.google.nl/url?source=imgland ... Hsy6rZcj7w

Helaas kreeg ik een bericht van Suus dat de helm niet meer in mijn maat te krijgen is. |( Was een limited edition.

Ik heb van Dalmar alleen de peesbeschermers en daar ben ik erg tevreden over. Moet zeggen dat ik nu toch wel aan een nieuw paar toe ben, heb ze bijna een jaar en rij er eigenlijk altijd mee en Caap staat ermee op de wei. Benen worden echt minder warm dan met gewone beschermers.

De Kentucky beschermers zijn echt prachtig maar passen echt niet, helaas.... Style past echt perfect. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:24

vanaf vandaag besmet met het eventing virus :))
ik ga vanaf nu 1keer per maand ongeveer trainen bij rob jansen in hernen :D
onze set

Afbeelding
alles bruin dus

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:46

EvelienH schreef:
Vera: http://www.google.nl/url?source=imgland ... Hsy6rZcj7w

Helaas kreeg ik een bericht van Suus dat de helm niet meer in mijn maat te krijgen is. |( Was een limited edition.

Ik heb van Dalmar alleen de peesbeschermers en daar ben ik erg tevreden over. Moet zeggen dat ik nu toch wel aan een nieuw paar toe ben, heb ze bijna een jaar en rij er eigenlijk altijd mee en Caap staat ermee op de wei. Benen worden echt minder warm dan met gewone beschermers.

De Kentucky beschermers zijn echt prachtig maar passen echt niet, helaas.... Style past echt perfect. :)

Dat is ook precies mijn mening, en ik snap niet dat dat niet aangepast wordt. Zeus heeft echt hele standaard benen. Eigenlijk nog nooit een peesbeschermer of cross beschermer gehad die hem niet past maar de Kentucky's zaten voor geen meter.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:57

Ze passen volgens mij goed bij paarden met hele fijne benen, voor Caap waren ze echt veel te smal. De lengte is het probleem niet.
De achter beschermers paste wel goed, het zijn echt de voor beschermers die niet passen.