[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:48

ik ben van mezelf gewoon heel heet }>

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:55

_Noor schreef:
Sorry, maar ik wil nog niet dood gevonden worden met zo'n ding op mijn kop. :o

haha :D Kan ik me voorstellen op zich, maar ik vind het warm hebben belangrijker dan er leuk uitzien. Ik heb de hele winter toch allemaal gekke mutsen op mijn hoofd, dus waarom dan niet tijdens het rijden he?
Ik heb nog even een foto voor je gezocht. Hier op stal werd het mijn rij-burka genoemd :Y)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLSKYPB6.jpg
Laatst bijgewerkt door Annetje op 12-10-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:55

_O-

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:57

Noor: Vast zetten zou ik niet doen bij de 2 hengstjes. Denk anderhalf paards trailer.
Aaah Mo dat is balen dat hij bezet is, vind het persoonlijk niet kunnen om aan andermans vriend te gaan zitten. Maar wie weet kiest hij voor jou. :Y)
Annetje, nog een lange weg te gaan dus..
Texelse is er om de boel in het gareel te houden ~~}>
Margreet daar zit ik over te denken, maar lijkt zo belachelijk als je met zo'n muts rijd. :')

Baaaah wat een smerig weer, om depressief van te worden!!
Toch even naar de paarden geweest, eerst met Perfect dressuur gereden.
Toen met stalgenootje gewisseld van paard. Ik ging met haar dressuurpaard springen, en zij een rondje op Perfect.
Was wel leuk, haar paard sprong ook best netjes voor de eerste keer. :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:23

Even snel kort ego berichtje:
Mijn oude merrie is naar de fysio geweest en volgens degene die haar heeft behandeld heeft zij geen last van datgene wat zij in 2003 zou hebben gehad. Hij twijfelt zelfs aan de diagnose. Hij denkt zelfs dat de rust van afgelopen jaren niet nodig waren geweest. Jammer dat ik hem 7 jaar geleden niet kende. Dit is heel apart maar ik ben heel blij. Paard vertoonde helemaal geen reactie op de plekken. Hij verwacht zelfs dat zij de springring weer in kan. Ik ben helemaal happy en ga nu even bijlezen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:25

Dat is goed nieuws caro!! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:25

Fijn Caro! :)

Even snel wat afmaken en dan naar huus. Vanavond springen met mijn ongeleid projectiel <3

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:28

goed nieuws dus caro!

ik ben de kluts kwijt, kan me voor geen meter concentreren en dwaal wat doelloos rond

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:30

Annetje dat is in ieder geval positief! Ik wist helemaal niet dat ze op paarden ook shockwave gebruiken, heeft hij dat al vaker gehad dan? Bij ons in de praktijk gebruiken we het een aantal keer om het effect te vergroten.
Goed nieuws Caro!
Ik wil wel zo'n roze muts denk ik. :D
:oo Mootje, dat had ik van jou niet verwacht! Maar ones e cheat, always a cheat klopt voor 100% kan ik helaas zeggen.

Hier net zeiknat geregend, maar heb What wel gereden! Ging nog niet super, maar het over de rug lopen komt er steeds meer aan. Even doorzetten nog dus. ;)
Had rainlegs aangedaan, nou die dingen hebben dus ook geen meter nut. Was alsnog zeiknat, snap dan niet waarom ze rainlegs heten. :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:33

ze heten ook geen anti-rainlegs :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:34

Haha. :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:35

Sannnn schreef:
Annetje dat is in ieder geval positief! Ik wist helemaal niet dat ze op paarden ook shockwave gebruiken, heeft hij dat al vaker gehad dan? Bij ons in de praktijk gebruiken we het een aantal keer om het effect te vergroten.
De vorige keer (5 weken geleden) zijn allebei de beschadigde pezen behandeld en nu enkel de pees aan het been waarop hij kreupelt.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, naar wat ik begrijp staat het nog een beetje in de kinderschoenen. Als je op internet kijkt kun je veel positieve verhalen lezen, maar ook mensen die hun geld er niet aan willen verdoen. Ik heb er zelf geen verstand van en als de DA denkt dat het werkt en het herstel bespoedigt, dan geloof ik dat maar. De DA die ik heb is door veel mensen hier in de buurt aanbevolen, dus hij zal wel kundig genoeg zijn om voor mij deze beslissing te nemen. Kortom: Ik neem aan dat shockwave een positief effect heeft. :Y) :+ Ik weet in elk geval wel dat Vies het niet leuk vindt en dit keer werd hij dan ook fijn verdoofd.

Waarop gebruiken jullie dat shockwave dan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:37

Goedemiddag
Anne:Fijn dat het enigzins beter gaat met Vies.
Noor: Heb de badkamer gezien, ziet er leuk uit!
Caro: Goed nieuws, waard achten ze dat de merrie last van had in 2003 dan?
Sann:edit: bvw was me voor :Y) .

Ik had gisteren van 5 tot 8 tentamen, ook heel apart, omdat ik s'ochtends om 9 uur weer college had ben ik bij een studiegnoot blijven slapen en s'avonds nog even met hem meegeweest naar de roeivereniniging, ook grappig om een keer van dichtbij te zien

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:45

Annetje schreef:
Sannnn schreef:
De vorige keer (5 weken geleden) zijn allebei de beschadigde pezen behandeld en nu enkel de pees aan het been waarop hij kreupelt.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, naar wat ik begrijp staat het nog een beetje in de kinderschoenen. Als je op internet kijkt kun je veel positieve verhalen lezen, maar ook mensen die hun geld er niet aan willen verdoen. Ik heb er zelf geen verstand van en als de DA denkt dat het werkt en het herstel bespoedigt, dan geloof ik dat maar. De DA die ik heb is door veel mensen hier in de buurt aanbevolen, dus hij zal wel kundig genoeg zijn om voor mij deze beslissing te nemen. Kortom: Ik neem aan dat shockwave een positief effect heeft. :Y) :+ Ik weet in elk geval wel dat Vies het niet leuk vindt en dit keer werd hij dan ook fijn verdoofd.

Waarop gebruiken jullie dat shockwave dan?

Het idee van de shockwave is dat je het beschadigde deel van de pees/ overgang bot- pees opnieuw kapot maakt. Hierdoor wordt de doorbloeding gestimuleerd en moet het opnieuw aangemaakt worden, daarom is het het beste om het 2- 5 keer (afhankelijk van de aard van de blessure) om de 5 dagen te doen. Het weefsel heeft 5 dagen nodig om in een bepaalde mate te herstellen. Doordat de doorbloeding van het weefsel extra gestimuleerd wordt, kan het weefsel beter herstellen. Dat is kort het idee erachter. :)
Het is inderdaad heel pijnlijk. Bij mij hebben ze het op mijn pees gedaan en ik heb er geen last van maar het deed bij mij al echt pijn, ik kan ook wel redelijk wat pijn hebben. Laat staan als je wel een blessure hebt aan een pees. Ze zeiden al dat sommige voetballers met tranen in hun ogen zitten, terwijl die wel een stootje kunnen hebben.
Ik heb, dan wel bij mensen, hele goede ervaringen gehoord/ gezien met shockwave. Zou het je dus, mits het door goede DA gebeurd, aanraden. Het is wel heel belangrijk om op de juiste plek te zitten, maar dat is logisch. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:51

Sannn dat het de doorbloeding stimuleert wist ik, de rest dan weer niet. Jij hebt het alleen over 5 dagen, heeft het dan wel effect nu er bij Vies 5 weken tussen gezeten heeft?
Dat de goede plek behandelen belangrijk was heeft hij de vorige keer inderdaad ook verteld.
Vies werd de vorige keer niet (extra) verdoofd omdat hij toen al 2x goed suf gespoten was en hij nog een beetje suf was, maar hij vond het duidelijk niet fijn. Hij bleef stilstaan, maar alles in zijn hals 'tikte' mee met de tikken van de shockwave. Nu stond hij rustig door het roesje, alleen tilde hij twee keer zijn been op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:21

Hier wordt ook veel shockwave toegepast op paarden...
Zelf ook in allebei de knieen gehad, vond het een zeer vervelend gevoel. Ik laat liever een tattoo zetten!
Noor, veel plezier met springen.
Bianca, hoezo?
Caro, dat is goed nieuws!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:22

@ Rowo alles stucen, houtwerk verven, hele huis nieuw plafond, hangtoilet en betegelen, nieuwe vloerbadkamer en wat kleine dingen
@ Mootje lekkere foute vent..
@ Noor als ze gelijk in een groep komen zou ik toch geen sedalin geven. Wilde dat eerst ook met Gio doen maar ze beginnen vaak wel te donderjagen en ze zijn dan toch wat traager van begrip. Zou je los zetten in bijvoorkeur een trailer met een goede bovenklep en geen zeiltje
@ Annetje Goed nieuws :D
@ Margeet leuk bedacht die caphoes. Voor mij eigenlijk geen overbodige luxe in de winter. Mijn rijbak staat op de wind als al het mais eraf is
@ Noor dan maak je gelijk een fashionstatement. Lekker hip :D
@ eef chronische ontsteking aan de SI gewrichten beide kanten. Utrecht had als diagnose peesblessure voorbeen 8)7 . Paard staakte toen heel erg. Hoofd naar de grond en trappen naar de buik. Volgens fysio typische reactie bij spierproblemen. Hij denk eerder dat zij een spierscheuring of verrekking heeft gehad. In 1e instantie wel veel reactie in de buurt van de SI gewrichten maar na behandeling van alle spieren opeens een blij paard die geen reactie gaf op 1 plekje na op de hals. Die moet hij nog een keer behandelen. Vrijdag maar weer eens erop :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:31

Annetje schreef:
Sannn dat het de doorbloeding stimuleert wist ik, de rest dan weer niet. Jij hebt het alleen over 5 dagen, heeft het dan wel effect nu er bij Vies 5 weken tussen gezeten heeft?
Dat de goede plek behandelen belangrijk was heeft hij de vorige keer inderdaad ook verteld.
Vies werd de vorige keer niet (extra) verdoofd omdat hij toen al 2x goed suf gespoten was en hij nog een beetje suf was, maar hij vond het duidelijk niet fijn. Hij bleef stilstaan, maar alles in zijn hals 'tikte' mee met de tikken van de shockwave. Nu stond hij rustig door het roesje, alleen tilde hij twee keer zijn been op.

Het zal vast nut hebben ookal is het niet om de 5 dagen. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:59

Nudine heeft ook shockwave gehad destijds :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:03

Jeetje Mootje ik ben echt in shock! Ik vind zoiets echt niet kunnen, heb echt een hekel aan mannen en vrouwen die dat doen! Vind net als Danielle dat je van een kerel die bezet is gewoon af moet blijven......

Goed nieuws Caro!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:06

Interressant dat shockwave therapie!
Heb wel eens over magneet therapie gelezen. Is dat vergelijkbaar??

Dit filmpje is van het paard van een stalgenootje.
Niet slecht toch, voor een Z dressuurpaard dat voor het eerst springt.
We deden eerst een kruis, en uit draf, maar daar huppelde hij alleen overheen.
Hij is aanklikbaar.
Afbeelding
Met een dressuurzadel, valt niet mee. :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:22

Wat grappig die bak zo! Leuk paard of niet?
Heb weinig kennis over magneet therapie, dus dat durf ik niet te zeggen. :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:33

Hahaha is de constructie van een oude kippenschuur. Die hebben ze overgekocht en dan over de bestaande buitenbak gezet. :P

Ja is een leuk paard hij leefde helemaal op door het springen. :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:40

Had dat niet achter je gezocht Mo! Ben het eigenlijk wel met Dorien eens... :o
Heb net van dichtbij gezien hoeveel ellende en verdriet dat geeft voor alle partijen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:44

Hoi hoi

Leuk Bianca dat scharrel in middels vriendje is :)
Zo Margreet is wakker :+
Wat een stumpert Vivian! Echt een plaat voor zn kop!
Leuk bedrijfsuitje Karen! Veel plezier!
Ooooh Mootje een bezette kerel is inderdaad heel fout! Oh ik lees met kinderen, wat sneu voor de kindjes. (ik durfte mn mening niet te geven (omdat ik bang was als dooie of oud wijf te worden gezien, maar ik ga totaal mee met Danielle en Billy!!!!!! )
''fijn'' Annetje dat er toch wel wat positiefs bij zat, ik hoop dat het over 5 weken mee valt.
Wat een fijn nieuws Caro! Echt super!