Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Noor schreef:Sorry, maar ik wil nog niet dood gevonden worden met zo'n ding op mijn kop.
Sannnn schreef:De vorige keer (5 weken geleden) zijn allebei de beschadigde pezen behandeld en nu enkel de pees aan het been waarop hij kreupelt.Annetje dat is in ieder geval positief! Ik wist helemaal niet dat ze op paarden ook shockwave gebruiken, heeft hij dat al vaker gehad dan? Bij ons in de praktijk gebruiken we het een aantal keer om het effect te vergroten.
Annetje schreef:Sannnn schreef:De vorige keer (5 weken geleden) zijn allebei de beschadigde pezen behandeld en nu enkel de pees aan het been waarop hij kreupelt.Annetje dat is in ieder geval positief! Ik wist helemaal niet dat ze op paarden ook shockwave gebruiken, heeft hij dat al vaker gehad dan? Bij ons in de praktijk gebruiken we het een aantal keer om het effect te vergroten.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, naar wat ik begrijp staat het nog een beetje in de kinderschoenen. Als je op internet kijkt kun je veel positieve verhalen lezen, maar ook mensen die hun geld er niet aan willen verdoen. Ik heb er zelf geen verstand van en als de DA denkt dat het werkt en het herstel bespoedigt, dan geloof ik dat maar. De DA die ik heb is door veel mensen hier in de buurt aanbevolen, dus hij zal wel kundig genoeg zijn om voor mij deze beslissing te nemen. Kortom: Ik neem aan dat shockwave een positief effect heeft.![]()
Ik weet in elk geval wel dat Vies het niet leuk vindt en dit keer werd hij dan ook fijn verdoofd.
Waarop gebruiken jullie dat shockwave dan?
Annetje schreef:Sannn dat het de doorbloeding stimuleert wist ik, de rest dan weer niet. Jij hebt het alleen over 5 dagen, heeft het dan wel effect nu er bij Vies 5 weken tussen gezeten heeft?
Dat de goede plek behandelen belangrijk was heeft hij de vorige keer inderdaad ook verteld.
Vies werd de vorige keer niet (extra) verdoofd omdat hij toen al 2x goed suf gespoten was en hij nog een beetje suf was, maar hij vond het duidelijk niet fijn. Hij bleef stilstaan, maar alles in zijn hals 'tikte' mee met de tikken van de shockwave. Nu stond hij rustig door het roesje, alleen tilde hij twee keer zijn been op.