[SGW] Wedstrijdkalender 2011 deel II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: Wedstrijdkalender 2011 deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:20

Ik vond het bij het lopen allemaal wel indrukwekkend. Weet nog dat ik mij veel zorgen maakte over de sjoelbak en de picknicktafel. Maar er zat helemaal niets technisch in de B, geen lastige lijntjes of scherpe bochten gewoon een voorwaarts gebouwde enigszins aan de maat staande cross. Helemaal mijn smaak en die van mijn paard heb ik gemerkt. Texel was ook top, maar dat weet je, daar waren we samen. Vlietlanden was onze eerste cross. Die had een grote volte met daarop 2 sprongen en die maakte het nog enigszins technisch. Vond ook dat een lekkere cross. Alleen Lisse was niet voor mij en Zoncorde weggelegd. Al heb ik daar bij nader inzien helemaal niet slecht gereden..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:23

Maarsbergen stond dit jaar wel aan de maat maar absoluut niet technisch.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:24

Ik heb Maarsbergen als eerste cross gereden en dat vond ik achteraf zachts gezegd niet handig van mezelf. Ik vond het erg pittig! (Dat is 3 jaar geleden denk ik)

Leliaardje schreef:
Het is wel jammer dat Chaam, Etten Leur en Maarsbergen nu zo kort op elkaar zitten. Vind ik wel beetje veel van het goede voor de start van het nieuwe seizoen.
En dan is het zomerseizoen weer zo erg leeg.

Daar baal ik ook van! Ik had het liever wat meer verspreid, dus Maarsbergen gewoon in juni.
(Alhoewel dat voor ons weer perspectieven biedt om in de zomer wat meer endurance te rijden)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:24

Vind Maarsbergen altijd een erg mooie cross maar wel vrij pittig qua hoogte, maar wel goed te doen, wel fair. :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:28

Ik had liever Maarsbergen als debuut gehad. Met wat ik daar geleerd en gevoeld heb, had ik in Vlietlanden beter uit de verf gekomen denk ik. Maar ach, alle begin is moeilijk.

Voor mij lijkt Etten-Leur, Maarsbergen en Vrouwenpolder een leuk begin van het seizoen te worden. Chaam zou leuk zijn, maar dan ben ik aan het skieen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:29

Vrouwenpolder wil ik sowieso :D
Chaam scheen dit jaar wel pittig te zijn en voor de eerste cross van't jaar doe ik het liever rustig aan.
Vlietlanden wil ik ook, Gorssel en Markelo, neede, barchem, ysselsteijn, en nog wel wat die ik wel leuk vind :))

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:34

Wat is er zo bijzonder aan Vrouwenpolder dan? Ik vind het wel heeeeel erg ver rijden, dus dat wordt iig een weekeindje weg. Na Vrouwenpolder wil ik iig Vlietlanden en Texel nog. Misschien ook Wieringerwerf dit jaar, maar dat ligt ook een beetje aan de zomervakantieplanning.
Waar ik ook heel erg nieuwsgierig naar ben zijn de regiotraingen van West. Daar ga ik zeker weer aan mee doen. Heb ik enorm veel van geleerd en van genoten!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:36

Ik heb in Texel ook erg fijn (oefencross) gereden en die staat zeker weer op de agenda voor volgend jaar. Vlietlanden was voor mij ook (de eerste!) oefen en dat ging op zich wel okay, dus die wil ik ook zeker doen. Dijkgatsbos waterbak ken ik van de oefencross en dat moet te doen zijn, en Lisse ging ook prima, alhoewel we daar bijna een paar boompjes meenamen :D

Die wil ik erin houden... Maar ik wil er volgend jaar toch nog een paar bijzetten, maar wil het wel een beetje "simpel" houden. Princenhage was op zich wel okay, maar heb ik gewoon pech gehad, maar vond dat ook een lastige waterbak. Diepenheim hetzelfde. En verder weet ik het dus niet :D

Etten Leur ga ik bekijken en verder maar naar de kalender kijken wat er kan.

Vrouwenpolder heb ik bekeken en dat zag er op zich wel eerlijk uit.

Regiotrainingen ga ik ook maar weer eens aan meedoen dit jaar, volgens mij kunnen we nu (eindelijk) wel aardig meekomen :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:36

Gewoon, omdat het leuk is om lekkker een weekendje ergens heen te gaan en cross te rijden, vandaar. Heb vorig jaar Texel gedaan, maar is jammer dat die niet wat eerder is, weet wel dat ik daar in de keiharde wind heb gereden, en vrouwenpolder valt net wat gunstiger en is ook leuk :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:50

Goede tip MelanieB! Texel was dit jaar echt een cadeautje qua weer. Helaas ging het in de nacht van zaterdag op zondag heel hard regenen, maar toen had ik al gereden. Vrouwenpolder staat nu definitief op mijn wensenlijst. Mooi weekeind ook!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:50

Zou Westerbork dan een andere datum krijgen? EL, maarsbergen (toch?) en WB in een weekend lijkt me stug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:56

Maarsbergen is het weekend na het tweede weekend van EL

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:57

Is niet hetzelfde weekend. B paarden EL valt op maandag en de B paarden Maarsbergen op de zaterdag erna :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:59

Op maandag?? Is dat in een schoolvakantie dan ofzo?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:00

Ik moet ook nog even verzinnen wanneer ik mijn jonkie wil starten. Chaam is wel vrij dik voor de eerste cross, EL niet fijn met de waterbak zo vroeg die ook nog eens lastig is. Misschien maar Maarsbergen of Vlietland.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:03

Paasweekend :j

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:04

@splashislief: ahaaaa, dat is wel een leuke besteding van de 2e paasdag!

@evelienH Zit die waterbak in EL er altijd zo vroeg in dan? Zou het niet kunnen dat ze de cross een keer omdraaien? Of is dat heel raar opgemerkt.. Kan best hoor, ben pas dit seizoen begonnen met crossen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:07

Volgens mij hebben ze de cross juist omgedraait omdat de route dan beter is dus ik denk niet dat ze het snel terugdraaien.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:07

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:08

Waar staat eigenlijk dat MB komend jaar in april is? Heb een rondje gegoogled en op de site gekeken, maar ik kan het niet vinden. Het zit namelijk in de planning om in april op vakantie te gaan en als MB in april is, wordt m dat dus niet, want die ga ik hoe dan ook rijden...

EvelienH

3 pagina's terug geloof ik Loetie.

SplashIsLief

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:09

SplashIsLief schreef:
Paasweekend :j

Ik dacht dat ze gewoon verkeerde datum gebruikt hadden :o? .

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:13

Thanx SplashIsLief... Andere datum plannen dus voor de vakantie... @EvelienH: Ik had dat al wel gelezen, maar er stond geen bronvermelding bij, dus ik dacht, misschien is het slechts een gerucht...
Grappig om te zien dat er hier veel mensen zo ver voor uit plannen. Ik doe dat met al mijn wedstrijden eigenlijk, maar dan zitten mijn stalgenoten me al vreemd aan te kijken omdat ik tot april al weet waar ik dressuur start enzo :P. Maar ja, zij zitten altijd met het probleem dat de wedstrijd al vol is en ze niet kunnen starten :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:16

Het is handig om te weten wanneer de crossen zijn dan kan ik er mijn vakantie omheen plannen. ;)