[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:31

Moet je er van die bruistabletten voor een kunstgebit bij doen Mo. Daar worden ze echt stralend wit van.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:35

peanutbutter schreef:
Moet je er van die bruistabletten voor een kunstgebit bij doen Mo. Daar worden ze echt stralend wit van.

Dat doet mijn moesje ook volgens mij :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:37

Moet je die erbij doen in de wasmachine of vooraf in een emmer :o?
Dan ga ik vanavond naar de supermarkt en neem mee: bruistabletten & Vanish :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:42

Gewoon erbij in de wasmachine.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:45

@Mootje.
Als de witte rijbroek van Noor erg vies zijn dan mag ik ze eerst wat nat, spuit er wat Dreft afwasmiddel of Blue Wonder op en "schrob" dat met een zachte borstel.
Dan gewoon in de wasmachine met Vanisch of 2 steradent tabletten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:48

PB & Margreet, Dank je wel :D Blue wonder heb ik wel in huis. Stalgenootjes dachten dat ik in de modder gevallen was terwijl ik (dit keer) gewoon was blijven zitten! Vanavond poging nr. 2!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:53

Handig hè als je moeder de was (nog) doet :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:55

Als je moeder goed kan wassen en strijken wel :+ Ik doe nu al 6 jaar mijn eigen was, maar zo zwart als gisteren is mijn witte rijbroek nog niet eerder geweest!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:27

@Noor:
WolinLotte schreef:
Dierenarts is vanmiddag geweest.. Op rechts loopt ze behoorlijk kreupel.. In haar koot klopte het ook flink, wat duidt op een ontsteking.. Wolin is behoorlijk gevoelig voor hoeflederhuidontsteking. Ze reageerde met de visiteertang ook.
Bij het uitverdoven werd ze niet volledig rad.. Dit kan zijn dat óf de verdoving niet volledig is, óf dat er boven de koot wat zit waardoor ze aan het kreupelen is, wat ook goed mogelijk is, bijvoorbeeld haar kogel, waar ze met het buigen ietsje op reageerde. Het zouden ook twee verschillende dingen kunnen zijn.
Maar voor nu vermoed de dierenarts hoeflederhuidontsteking... 5 dagen Metacam geven, woensdag even contact opnemen met de dierenarts.. Als het onvoldoende verbeterd is, dan worden er foto's gemaakt.

Nog niks definitiefs dus.. Kijken wat de Metacam doet..

@Mootje: Succes met je 'witte rijbroek', mijn moeder waste het ook op die manier, mijn Cavallo heeft bij Alice ooit een keer een lekkere sleper door de bagger gemaakt :o .

Het is vanacht nog flink tekeer gegaan := ... Heb verder heerlijk geslapen :z ..

Vanmiddag neem ik mijn diploma in ontvangst, dus vanavond hier gezellig borrelen met een aantal mensen :) . Zo maar eens richting stal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:02

ik ben niet bijgelezen, nog aardig af na Beverlo. Maar het was grotendeels droog (!) en heel gezellig. Wel weer een hele ervaring rijker , Ukkie stopte op een sprongetje, schoot opzij een heuveltje op met gaten van 50 cm diep. We kwamen nog wel struikelend boven maar naar beneden (had geen keus verder) struikelde ze echt en lag op haar knieen. Ik ernaast (compleet met afgaand airbag vest) maar gelukkig geen erg geschrokken Uk.
Ojee was matig in de dressuur, goed in de cross muv een flauwe stop op de coffin en heel goed in het springparcours. Uiteindelijk 16e en redelijk tevreden.

Vrijdagmiddag leek het er wel nog even op dat ik onverrichterzake weer naar huis kon. Bij het in mijn tent leggen van het luchtbed schoot het in mijn rug en ik kon ook meteen geen kant meer op. Heel voorzichtig maar wat gaan lopen en gelukkig kon ik beginnen met Ojee, die wat minder onberekenbaar is dan Ukkie. Rest van het weekend is het iig niet slechter geworden maar achter mijn bureau nu voelt het niet fijn. Therapie van Ukkie in Brugge is dus van korte duur geweest.

En we hadden prima weer. Vrijdag droog, zaterdag overdag 1 flinke bui van 10 minuten en 's avonds na het barbecuen (!) met PB en moeder rond 10 uur een wolkbreuk. Bodem was prima, ook van de camping, dus niets te klagen. Was trouwens erg leuk, de wedstrijd was op een militaire basis, met overal nog afweergeschut en zo :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 10:22

Lielle, Balen van je rug en avonturen met Ukje! Klinkt als een leuke wedstrijd :j
WL, Veel plezier bij je diploma-uitreiking!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:35

Goedemorgen!

WL: veel plezier bij je diploma uitreiking en het feest daarna!
Lielle: wat vervelend van je rug en balen dat je van Ukkie lag. Verder wel fijn gereden zo te lezen.
PB: balen dat je met Het de verkeerde hagen hebt gepakt. Maar wel fijn dat hij weer zo goed aanpakt. Fijn ook dat Amati zo'n goed dressuur liep. Jammer van je langslopers.
Mootje: op Corion blijven zitten en toch een zwarte rijbroek, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gaf je zadel zo af? Wij laten vieze rijbroeken altijd weken in Vanish oxi-action voor de witte was en dan in de wasmachine met wasmiddel voor witte was en nog wat Vanish erbij. Komen er eigenlijk altijd wit uit.

Hier is het nu weer een wolkbreuk. Een uur geleden leek het nog zo'n stralend weer. Nu niet meer :( Gisteravond begon het ook in een keer te storten en te stormen. Toen het wat minder werd snel paarden naar binnen. Die waren echt door en door nat. Stonden te trillen op hun benen. Gelukkig waren ze op stal zo weer droog.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:41

Goedemorgen!
Ik ben zaterdag avond laat (1u, dus eigenlijk zondag) teruggekomen uit Parijs. Lang leve de treinen met vertraging :+ Maar het was wel super leuk daar! Heb gister gelijk weer even gereden en ze liep heel fijn, ze kan het dus toch wel. Morgen begint school weer, ik heb gelukkig een heel fijn lesrooster, hoef maar 1 dag vroeg en geen enkele lange dag :D Ben dus wel een beetje verwend daarmee.
Bij ons schijnt de zon nu, net was er wel regen maar niet heel veel.

Kim: Balen van je lange dagen.
Lielle: Niet zo fijn dat het in je rug is geschoten. Hopelijk gaat het snel weer beter.
PB: Fijn dat je ondanks de minpunten wel een heel fijn gevoel hebt over de cross.
WL: Veel plezier!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:42

eerste fot ziet er vreemd uit, we hadden er toch een heel normale sprong
Afbeelding

stoere Ojee
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-08-10 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:43

@Mootje, dat weken kun je ook doen... werkt vaak ook prima maar zorg er dan wel voor dat je knopen niet nat worden want bij Noortje gaan ze gegarandeerd roesten en heb je er een probleem bij. Misschien volgende keer een zwarte broek aan?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:47

Lielle: Die tweede foto is echt supergaaf!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:51

Goeiemorgen!!

Mootje, jammer dat je B debuut niet helemaal lekker ging :(:)
Lielle, zonde van de stuikelpartij!
PB: fijn dat Het weer wil aanpakken *D wel heel jammer van de Z haag! Balen van de verliespunten ook. ZIt er nog een Z cross in dit jaar?
Simmie, wow gefeliciteerd! Waar heb je gestart, Soest ging niet door toch?

De Enjoy the Ride rit in Epe was erg leuk! Erg goed georganiseerd! Halverwege wel compleet nat geregend maar gelukkig bij terugkomst scheen de zon. Dus wel alles droog in kunnen laden.
Afbeelding

Ik wil graag zondagmiddag ergens gaan trainen voor Gorssel, iemand suggesties?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:07

Teegee dat ziet er erg verregend uit! Zonde want anders was het een erg mooie foto geweest.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:14

Wat een mooie foto TG! Die regen vind ik wel wat hebben trouwens :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:45

Lielle, die tweede foto vind ik erg stoer 8-) ...

TG, vind die regen ook wel wat hebben. Toch fijn dat jullie er een heerlijke rit op hebben zitten!!

Noor, gister kwamen we in Keukenhofbos een Ridgeback-pup van 12 weken oud tegen, echt om op te vreten was tie :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:46

Ja vind hem ook wel wat hebben. Die samen met mn zusje is ook leuk, misschien nog wel bestellen.

Lotte, helemaal vergeten! Wat een geweldige foto's van Beer. Wat minder goed nieuws over Wo, wat balen zeg :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 12:26

Sussie, Hoe ik dat voor elkaar krijg? Opstappen met een kletsnatte broek en soppend zadel ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:19

TG lijkt de regen niet erg te vinden Karen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:34

@Lielle: Wat een leuke foto's van Ojee! Wel balen dat het met Ukkie alweer snel was afgelopen...
@TG: Leuke foto, jammer van de regen! Ik zat ook in het bos zaterdag en kwam ook allemaal bordjes tegen van Enjoy the Ride! Volgens mij was het wel een leuke route.
@Mootje: Hopelijk ga je je rijbroek toch weer wit krijgen! Wel balen dat het niet ging zoals je wou.
@WL: Wat een leuke foto's van Beer <3
@Noor: En je mails alweer doorgeworsteld?
@Kim: Dat is wel gelijk een flinke schooldag....
@PB: Fijn dat Het weer lekker wilde aanpakken! Wel balen van je verkeerde hindernis springen...

Ook ik ben vandaag weer begonnen op school. Is weer flink wennen, maar gelukkig heb ik weer draadloos internet op mijn laptop :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:37

:O Yep, ben er nèt doorheen. Veel gezeur op niks af moet ik zeggen ;)

@ Lotte, wat vervelend zeg. Hopelijk knapt Wolin snel weer op!