[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:23

Lastig, paardjes die op de achterpoten gaan staan..

Met Sofie geen last van :D. Loempia kon er wel wat van.

PB: Jeetje dat is vervelend. Als je Januari denkt en het word weer later.

Net dressuurles gehad met Sofie en dat ging heel fijn :D!
Morgen mag ze weer even lekker springen in de Finale in Beilen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:01

Steigeren maakt me niet zoveel uit, zolang ze zich niet laten vallen. Mariska steigerde in het begin dat ik haar reed regelmatig omdat ze er geen bal meer van snapte, Yoeri die komt half omhoog uit enthousistme tijdens vanalles wat met crossen te maken heeft. Bij huis weg wil hij niet, dan begint hij ook op zijn achterpoten te huppen. Meno doet het niet onder het zadel, maar uit frisheid gaat hij op het moment wel eens. Heeft 1 x ohz gedaan maar dat was mijn schuld. Boze Mirthe en happy poownie gaat niet samen.

Dat is balen PB! Hopen dat je op tijd weer klaar bent

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:42

@ PB: inderdaad maar fingers crossed dat je op tijd weer fit bent!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:55

@ pb: oh jeetje das wel erg balen zeg. Hopelijk ben je op tijd fit voor Chaam!

@ kim: alvast heel veel succes voor morgen! Maar dat komt vast goed, aangezien je haast alleen maar 1e of 3e wordt :))

Iemand nog een hele fijne bodyprotector (Jack Ellis) of zwart borsttuig nodig?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:16

Rowo: we zullen zien ;). Kim en finales gaat niet echt samen heb ik het idee. Laatste 2 keer ging het niet fantastish :P.
Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dus we zullen zien :).

Het begint morgen avond pas om 20.00 en ik heb nummer 53 := (mag als laatste starten --> minste plaatsingspunten :)) )
Word een latertje morgen. Gelukkig heb ik mijn tentamen pas om half 12 zaterdag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:19

Dan wordt het idd een latertje. Maar ja mocht je dan foutloos zijn, dan ben je nog weer een keer aan de beurt!

En ach, ook al gaat de finale niet zo, je hebt het maar wel weer ff gehaald met de minste plaatsingspunten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:20

Precies is ook zo. Heb niks te verliezen :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:00

Succes alvast Kim!
Wat klöte PB!!!!

Voor wie naar de KNHS instructieweken gaat, hier is alvast het inschrijfformulier uit de Paard&Sport! Die kun je nu al versturen!
http://i47.tinypic.com/331kvfa.jpg

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:03

kimdepim schreef:
Precies is ook zo. Heb niks te verliezen :).

De prijzen van afgelopen week nemen ze je iig niet meer af!

Ik heb als het doorgaat, aanstaand weekend met Zetje haar laatste wedstrijd voor het veulen. Nu heeft ze alleen sinds dinsdag geen ijzers meer (moest naar de smid, ivm veulen mogen die er toch niet onder en met de sneeuw nu is zonder veel beter), maar ze loopt helaas nog gevoelig. Hopelijk is dat zaterdag over :\

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:10

Goeiemiddag :)

Wat een heerlijk weertje vandaag zeg!! De vogels beginnen gelijk weer te fluiten :D . Wolin heeft lekker de hele middag buitengelopen in het zonnetje :z ..

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:24

Hoi hoi, lees wel mee, maar ben een beetje druk om veel mee te kletsen (en jullie gaan best hard!).

Gaaf om de finales te rijden Kim, Succes! Zet hem op!

Wat een pech van je operatie Kim. Die wachtlijsten worden ook alsmaar langer lijkt het.

Rowo, Ik heb misschien wel interesse in het zwarte borsttuig. PB me maar meer info.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:42

Ik heb kaartjes voor Jumping Amsterdam *\o/* ik ga zaterdag overdag en savonds, wel erg duur,maar goed moet 1 keertje kunnen. Op de site staat dat ze 40 euro kosten, maar het was gewoon 43,75 !!!! reserveringskosten PER kaartje, wat een afzetters....ggrrrrr

Bull had van de week weer een dip geloof ik, het is in het verleden al vaak geweest dat ik als enige bij hem kan, maar maandag en dinsdag was het dus weer raak, hij werd overdag buiten gezet door de stalhouder, maar hij liet zich maandag al door niemand pakken en uiteindelijk luktte het wel door een meisje. Dinsdag was het helemaal bar, hij kwam niet voor brok of wat dan ook, hij kwam, snuffelt aan ze met helemaal uitgestrekte hals en vooordat je uberhaupt het halster kan aanraken rent hij weg en keert ze de kont toe. Ze zijn er 3 uur mee bezig geweest maar Bull vertikte het om zich aan te laten raken door diverse mensen.
Toen ik savonds aankwam heb ik hem zelf uit de paddock gehaald, als ik hem roep komt hij zowat over me heen rennen van blijdschap dat ik er ben.
Veel mensen hoor je wel eens opscheppen dat zij de enige zijn die hun paard kunnen rijden of wat dan ook want een ander zou dat paard dan niet aankunnen zogenaamd, ik vind dat vaak erg overtrokken, maar ik ben er echt niet blij mee dat Bull zo uitgesproken eenkennig reageert.
Ik kan alles met hem, maar simpel hem aanraken kan toch voor anderen heel wat problemen geven. In de stal kunnen ze hem vaak wel aanraken of het halster omdoen, maar zodra hij dan vrij loopt is hij niet benaderbaar.
Zou niet weten hoe dat opgelost moet worden, nog meer tijd nodig denk ik ??? woensdag en vandaag moest hij dus binnen blijven, het risico dat hij weer niet te pakken zou zijn was te groot en ik was te laat thuis.
Kon je dat zo'n knol maar duidelijk maken.... :+: het is voor zijn eigen bestwil..........

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:59

@ bianca. Voor 1 keer maakt toch niet uit?? Ik was iets van 40 pond kwijt voor entree londen. Je heb wel een super leuke dag...
Lastig met Bull. Is het niet ook een beetje ondeugendheid? Wel lastig eenkennigheid. Heb een concorde gehad waar niemand bij in de stal kon of een hoofdstel in of uit kon doen. Een half jaar lang was ik de enige. Rijden was geen probleem. Ook degene die voerde kon er amper wat mee. Ik ben op een gegeven moment met vakantie gegaan en tegen mijn ouders en zusje gezegd red je er maar mee. Neem voer mee, ga voor de stal zitten of wat dan ook. Na de vakantie konden ze er een stuk beter mee aan de slag. Die was daarnaast ook best dominant en ik ben vanaf dag 1 heel consequent geweest. Zij was zo erg dat zij ook echt trapte naar vreemde in de stal.. Dat heeft zij bij mij 1x gedaan en nooit weer :D
Misschien helpt het om bijvoorbeeld het stalmeisje af en toe te vragen of zij hem onder jouw begeleiding kan poetsen of aan het touwtje meehelpt. Paardentherapie :D

Helaas kunnen zij nog niet praten want dan kon mijn ruin ook een uitleg geven waarom ik een trap kreeg.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:08

Mandy: balen dat ze nog zo gevoelig is. Hoop inderdaad dat het gauw over is en je gewoon je laatste wedstrijd kan rijden :).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:10

@PB: Grrrr balen zeg dat je pas 2 maart geopereerd wordt!! Hopelijk komt er een datum tussendoor vrij dat je eerder kan.. :(:) Snap dat het een domper is.

@Bianca: Ach gos.. arme Bull :(:) .. Je kan het inderdaad niet afdwingen, dat heeft echt tijd nodig en veel positieve ervaringen denk ik :j . Het is best een onzeker paard denk ik? Zoveel mogelijk aanraken en bezig zijn met verschillende mensen in een rustige omgeving? Een stapje terug, maar daarna kan je alleen maar weer vooruit denk ik altijd maar ;) . (Leuk dat je naar Jumping Amsterdam gaat, zou ik wel graag heen willen dit jaar, ben vorig jaar geweest en ik vond de London Police show zoooooo gaaf!! :D )

Ik vind het soms ook wel lastig dat ik weinig mensen met Wo aan de slag kan laten gaan, maar heel veel mensen durven het gewoon domweg niet, ze kan zo onverwachts en vanuit haar karakter reageren.. En ze is dan ook nog zo groot en onstuimig. Mensen reageren dan vanuit hun angst en worden boos, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen, ik vraag altijd alleen hele rustige en zekere mensen om Wo te doen, niet iemand die heetgebakerd is of paarden 'wel even op hun plek zal zetten'. Mensen die echt 0 met paarden hebben, kunnen vaak heel goed met Wo overweg, die reageren veel 'natuurlijker'.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:21

Enneee.. Het dooit, het dooit :D !! Van het weekend weer lekker naar buiten toe 8-) , tis nu mooi geweest :P .

(Wel net een dikke donsjas van Musto gekocht, beetje balen.. := , komt er nog sneeuw enzo aan?)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:36

Caroline78 @ een keer maakt ook niet uit, maar ik ga ook savonds dus het werd bij elkaar 79 euro pp, je mag niet omrekenen maar toch....... ;) je auto kwijt kost ook nog 15 euro, maar ik wilde idd weleens nu naar een groot concours, maastricht vind ik wat ver, dus dit is wel leuk, ik hoop ook op een hoop standjes met prulletjes, daar doe je vaak leuke ideeen mee op. Meestal kun je gelijk beginen met sparen.... :P maar goed..... Hulsebosch staat er ook zag ik dus kan ik ook eens informeren wat een zadel ongeveer kost als je hem helemaal laat aanmeten en Devoucoux is er ook.
Zou wel graag met Totilas op de foto willen............... :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:51

Wat leuk dat de Devoucoux stand er staat :) .. Mijn volgende zadel wordt echt zeker weten een Devoucoux :P (of ook een Massimo, kost de helft en zijn ook fijne zadels ;) ).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:43

Devoucoux zou ik ook wel willen. Alleen dat prijskaartje... ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:49

@ pb balen dat het langer duurt hopelijk duurt de herstelperiode zo kort als zij zeggen.

@ bianco dat is idd duur. Zorgen dus dat je met Totilas op de foto komt.

Ik hoop ooit een Höpfner Dressuurzadel te kunnen kopen. Er een keer opgereden en zoooo fijn. Prijskaartje nieuw 3000 euris. Mijn droomzadel. 2e hands praktisch nooit te koop.
Devoucoux lijkt mij ook fijn. Ze stonden ook in Londen. Fijn leer. Geen idee hoe duur die zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:57

NIuewe devoucoux gaat ook al gauw over de 3000,-
Heb nu een passier optimum. NIeuwprijs is dan ook al 2900,- maar vind 3500,- net zo'n grens van wel niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:18

Goede avond!!

Mooi dat hulsebos er staat!! en devoucoux! even informeren :)

Vandaag lekker gereden :)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:31

Ik heb vandaag niet zo fijn gereden. Voor de les aan had ik hem wel even gelongeerd, zodat hij iig een beetje los was. Maar toen ik er op ging zitten en aan wilde draven was het weer mis. Het linkerachterbeen wil hij niet goed onder zetten, en als ik dan wat strenger was met mijn been krijg ik direct een staakreactie (bokken, slaan, enz.). Mijn instructeur denkt gelukkig wel met me mee en zag ook in dat we beter zo niet door kunnen gaan. Wacht dus eerst wel af totdat het nieuwe zadel er is, dan ga ik eerst nog langs mijn fysio voor controle, en ze mag ook gelijk nakijken of ze bij Divoza het zadel goed passend hebben gemaakt. Als dat niet het geval is, kan ze dat zelf nog doen en kan ik daarna hopelijk wel weer aan de slag :) (aangezien ik niet zoveel vertrouwen meer heb in het 'passend maken' bij Divoza)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:47

Dat snap ik wel rosalie, lastig hoor :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:03

:wave: Avond!

Rosalie: Wat vervelend dat het allemaal nog niet lekker gaat :(:)
Kim: Alvast heel veel succes +:)+
Lotte: Haha zul je net zien :Y) Je jas blijft vast nog wel een poosje lekker warm :D
Corien: Fijn dat je lekker hebt gereden!
Mandy: Hoop dat Zetje niet meer zo gevoelig is, zou jammer zijn als je je laatste wedstrijd niet zo kunnen rijden :(:)
Bianca: Lastige situatie zeg. Ik denk ook dat het wel eens slim zou kunnen zijn om als jij er bent toch eens te oefenen met andere mensen.

Heerlijk zo'n hele dag naar een groot concours :D Mijn ouders waren vorig weekend naar Zwolle en hebben voor dit weekend ook weer VIP kaartjes. Behoorlijk jammer dat ik hard aan de studie moet voor mijn tentamen van maandag ;( Heb wel iets anders heel gaafs :o Mag met mijn schoonverkeringsfamilie mee naar Barocca D'Alva. Cross kijken in Portugal dus :):) :#