[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:44

Volgens mij wel maar ben mij daar momenteel nog niet op aan het oriënteren :P Denemarken is ook best een paardenland en je hebt hier meer de ruimte

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:12

Wel gaaf als je dat uiteindelijk ga doen Paljaslaura!

Afgelopen zondag deden we ook mee in middenmeer en hebben we voor het eerst B gereden. Ze is vaak nog wat kijkerig dus had al besloten twee rondjes te doen. Eerste rondje twee stops en tweede rondje ging super. Dat parcours onthouden was idd wel lastig, ik reed twee keer verkeerd :')
Wij doen ook mee op 5 maart met de derby bij de Beemster ruiters.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 23:28

Paljaslaura: dat gaat met jou Knappie ook vast goed komen in de eventing!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:18

Mooi dat het goed ging Christel! Lekker kilometers maken!

Hoe ben je daar zo beland Paljaslaura? Ik ben Deens aan het leren voor de lol, maar dat valt qua uitspraak nog niet zo mee :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:28

Ik dacht ik schrijf me nog even bij op de reserve lijst Chaam. Die is vol :')

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:43

Zie nu pas dat Heerjansdam verdeeld is over 2 dagen -O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:26

Fijn Christel!

@gomir in 2021/2022 heb ik een jaar gestudeerd op een film school in DK. Daar werk ik nu een half jaar als assistent en ga van het voorjaar naar Kopenhagen. Zoveel nieuwe vrienden gemaakt en vind het een erg fijn land. Dus de keuze gemaakt k hier wat langer te blijven hangen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:10

Ik hou ook enorm van de Scandinavische landen met Denemarken vooralsnog aan kop.
Een van de weinige landen waar ik wel had willen wonen en werken als ik in Nederland geen baan had gevonden, maar mijn vak bestaat daar niet dus nooit heel serieus verder gekeken.

Dat vind ik altijd zo vervelend Melisje :=

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:23

Ik kom mij graag weer melden. Na het overlijden van Chappie vorig jaar heel lang gezocht naar een paard om het rijden weer op te kunnen pakken. Nu ben ik sinds iets meer dan een maandje eigenaar van een super lief en jong paard, zonder eventing ervaring :(:) .

Nu wil ik graag zorgen dat hij direct een goede ervaring opdoet. Wat is volgens jullie de beste plek (locatie en trainer) om heen te gaan met een jong paard?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:44

Ik zou meteen zeggen Hanneke Held en dan locatie Lunteren :-)

Ik sta op de reserve lijst voor de regio trainingen, nu boden ze me wel een plekje aan in de beginners groep maar met 8 man lijkt me dat nou ook net niks eigenlijk (voor een gevorderde).

Ik weet nog niet wat onze eerste cross wordt, 1 april wel onze eerste cross training weer staan in ieder geval. :-D Zin in!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:10

Horse ans you heeten. Alice biddinguizen.
Ik weet er alleen 3 waar ik niet heen zou gaan maar dat zet ik niet online _O-

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:15

DewiFoto schreef:
Ik kom mij graag weer melden. Na het overlijden van Chappie vorig jaar heel lang gezocht naar een paard om het rijden weer op te kunnen pakken. Nu ben ik sinds iets meer dan een maandje eigenaar van een super lief en jong paard, zonder eventing ervaring :(:) .

Nu wil ik graag zorgen dat hij direct een goede ervaring opdoet. Wat is volgens jullie de beste plek (locatie en trainer) om heen te gaan met een jong paard?

Welke regio? Een fijn terrein om te beginnen is voor jonkies lijkt mij een grote buitenbak of zandplaat zodat je voldoende grip hebt op de bodem. In Noord Holland vind ik dat John Maarse of Ronald Beukers fijne trainingen geven.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:19

DewiFoto schreef:

100% Rob Jansen. Daar maken mijn jonkies uberhaupt hun eerste sprongen. Heel fijn eigen terrein, en die man is gewoon goud waard! Ik moet er echt een eind voor rijden, maar dat heb ik er meer dan voor over!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 01:00

DewiFoto schreef:

Ik zou gewoon de trainer kiezen die bij je past. Dus ook de trainer die je kiest voor een ervaren paard. Het gaat erom dat iemand je paard en jou vertrouwen kan geven op welk niveau dan ook.

Ik heb om die reden vorig jaar gekozen om niet meer te lopen switchen van trainer maar 1 iemand te kiezen die bij me past. Heb ik ooit een jong paard dan ga ik zeker naar haar toe.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:24

Hoe doen jullie dat als je de hele dag op pad bent? Paard de hele dag op de trailer lijkt me wat onvriendelijk..?

En iemand hier ervaring met lessen bij Chardon?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:52

Als je begint is Chardon echt dik prima.
En voor jou super in de buurt.

Vaak is het wel hele dag op de trailer ja. Scheelt dat ze natuurlijk als je ook dressuur moet rijden nog veel er af komen. Als je B zonder dressuur doet is het komen, lopen, springen, crossen en weer gaan.
En er zijn genoeg mensen die prikpaaltjes meenemen en zo klein weitje uitzetten. Ik laat ze meestal gewoon staan of loop wat tussendoor. Genoeg vreten en water scheelt ook. En evt op dr vrachtwagen alles wat breder zetten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:00

Hier ook gewoon op de trailer. Heb 1 keer een weitje gemaakt toen ik 7 uur tussen dressuur en springen had.
Als je het zo onvriendelijk Vind zou ik er nier aan beginnen.. de ene wedstrijd gaat snel en zit mooi op elkaar en de ander is minder fijn gepland en zit er veel tijd tussen. Als er extreem veel tijd tussen zit, wat weinig voorkomt gelukkig, is het nou eenmaal behelpen.
Ik heb altijd extra hooi mee en water.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:02

Daarvoor ben ik mee als mijn man start 8-) entertainment van het paard. Als het droog genoeg is staan we meestal de tijd te doden met grazen terwijl hij de cross loopt enzo.

En eens met Joki, kies een trainer die bij je past. Overigens ken ik Chardon, Maarse en Beukers niet, maar bij de overige genoemde namen zou ik prima kunnen trainen. Capabele mensen allemaal.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:27

Ik vind Hanneke Held heel erg fijn altijd :)
Ben bij haar begonnen met crosslessen met mijn nieuwe paardje dit najaar. De eerste oefencross staat gepland op 8 april, super veel zin in!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:22

Maarse heeft alleen januari en februari een cross in de bak staan, daarna verplaatst alles naar de beemsterruiters ernaast voor de eventing derby en dan wordt het weer opgeruimd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:16

Cioccolato schreef:
Hier ook gewoon op de trailer. Heb 1 keer een weitje gemaakt toen ik 7 uur tussen dressuur en springen had.
Als je het zo onvriendelijk Vind zou ik er nier aan beginnen.. de ene wedstrijd gaat snel en zit mooi op elkaar en de ander is minder fijn gepland en zit er veel tijd tussen. Als er extreem veel tijd tussen zit, wat weinig voorkomt gelukkig, is het nou eenmaal behelpen.
Ik heb altijd extra hooi mee en water.

:')

Ik ben de meest pragmatische persoon die er is, maar ben nog nooit ook maar in de buurt van een cross geweest. Heb dus geen idee of ze dan veel op de wagen staan of niet en hoeveel tijd overal tussen zit. Als ze 8 uur op de kar moeten aaneengesloten lijkt me dat bv niet ideaal.

Maar we gaan t wel zien.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:23

Het valt meestal mee hoor PK. En die van mij vermaken zich meestal wel met hooi. Jouw paard stond met springwedstrijden wsl ook al lange dagen op de auto dus ze zal er wel niet zo'n probleem van maken.

En ik zou idd ook gewoon bij de trainer gaan rijden waar je je goed bij voelt ongeacht de leeftijd van het paard.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:33

Ja vind een vrachtwagen fijner dan? Kunnen ze een beetje van zich af kijken naar buiten enzo. Twijfelde of ik wellicht voor wedstrijden ver weg een wagentje moet huren.

Maar we gaan het eerst allemaal eens meemaken in Moordrecht. Voorlopig al blut want moest een nieuwe bodyprotector en natuurlijk een nieuwe set :D

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:33

Probeer die van mij altijd zo weinig op de trailer te hebben. Als ik alleen ben tijdens de cross lopen en als ik klaar ben en even wil kijken/wachten op de prijsuitreiking. Verder ben ik zoveel mogelijk bij de trailer zodat ze er niet op hoeft.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:37

Die van mij staat meestal rustiger op de trailer bij de amazone dan op mijn vrachtwagen. Dan wil hij zich overal mee bemoeien :+