[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:56

Wat vervelend Cookie! Hoewel het ook fijn is dat je een en ander nu kunt begrijpen.
Hopelijk herstelt ze weer! Wat mankeert ze?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:02

Ze heeft last van haar bovenlijn aan de rechterkant. Schouder en rugspier in ieder geval. Eigenlijk precies die plek op de rug die hard was bij gorssel. Daar zit een beste spierverdikking/kneuzing/bloeduitstorting. Valt wat op linksvoor zonder dat het hoofd meedoet.

Als ze over 2 weken er nog niet is laat ik er ook nog even een echo opzetten. Maar voor nu eerst even rust met het beslag. Misschien nog even compagel inslaan als dat nog bestaat haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:01

Compagel is er nog wel, ik heb het dit voorjaar ook gesmeerd bij het veulen.
Hopelijk herstelt ze vlug weer!

Ik heb vandaag zo fijn gereden in Diepenheim! Gister middagje vrij genomen en vast de cross gelopen; had er al helemaal zin in, echt mooie cross! Vanmorgen 4 uur de wekker, voeren, vlechten en op pad.
Beide paarden liepen echt superfijn! Jente gaf echt een supergevoel in het terrein :+: Ze stopte 1x bij het water, maar dat vind ze ook nog echt lastig. Daarom had ik eerst ook de oefencross opgegeven i.p.v. officieel, maar zowel Gorssel als Roden liep ze er makkelijk in dus nu toch gewoon B gereden. Ben een echte herintreder, want mijn laatste officiële wedstrijd was denk ik in 2006 :+
En met Gupje reed ik gewoon foutloos binnen de tijd naar de finish! Balkje in het springen hield ons uit het klassement, maar het doel was naar de finish rijden en dat hebben we ruimschoots gehaald :)) Nu zelfs officieel B-geklasseerd met beide, want met Jente had ik hele nette stijlpunten en dus nog wel een winstpuntje gescoord volgens mij.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:14

Wat heerlijk Gomir! Goeie wedstrijddag dus !

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:37

Wat Gomir!

Wij waren vandaag naar Hattem. Vind ik zelf de leukste wedstrijd van het jaar. Er was weer mega veel publiek. M'n paardje voelde de hele dag mega heet aan, maar we reden weer mooi naar de 1e plaats in het L. Extra leuk dat m'n vriendin met wie ik altijd samen ben, 2e werd.

Nu hebben we alleen Bathmen nog op de planning. Wie van jullie gaat die ook rijden?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:51

Super Gomir en theeglas.
vanmiddag eventjes wezen kijken bij de klasse M bij mijn stalgenootjes.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:04

Ik ga misschien Bathmen een dagje foto’s maken, als het weer een beetje meezit

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:16

Super Theeglas! Gefeliciteerd!
Ik had Diepenheim opgegeven, omdat die oefencross hadden. En toen ik na Roden besloot dat we wel B konden kon ik die heel makkelijk omzetten naar het B, terwijl Hattem al een lange wachtlijst had. Scheelt bijna een uur rijden voor mij dus ik was nog nooit eerder in Diepenheim geweest, maar dat vond ik ook een hele leuke en goed georganiseerde wedstrijd!

Ik rij in Bathmen op zaterdag B zonder dressuur.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:57

Super gedaan beide *\o/*

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 22:43

Ik ga ook naar Bathmen op zondag. In de L. De laatste van het jaar.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:12

Is hier overigens iemand die ik blij maak met een les/clinic van Roxanna? Ik heb deze, net als vorig jaar, gewonnen. Maar aangezien ik zelf uit de kop van Noord Holland kom ga ik niet even voor les die kant op. De bon van vorig jaar loopt morgen af, dus het zou zonde zijn als ook deze bon verloopt (1 jaar geldig). De bon staat niet op naam, dus als ik iemand er een plezier mee doe, dan stuur ik 'm op.

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:31

Is die les voor Roxana Graman? Dan graag! Ze is mijn vaste instructrice mbt crossen :)

Theeglas schreef:
Is hier overigens iemand die ik blij maak met een les/clinic van Roxanna? Ik heb deze, net als vorig jaar, gewonnen. Maar aangezien ik zelf uit de kop van Noord Holland kom ga ik niet even voor les die kant op. De bon van vorig jaar loopt morgen af, dus het zou zonde zijn als ook deze bon verloopt (1 jaar geldig). De bon staat niet op naam, dus als ik iemand er een plezier mee doe, dan stuur ik 'm op.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:16

ElmoVelo schreef:
Is die les voor Roxana Graman? Dan graag! Ze is mijn vaste instructrice mbt crossen :)

Theeglas schreef:

Ja. Dus dat is goed hoor. Wanneer je mij een pb'tje stuurt met je gegevens, dan stuur ik m naar je op.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:14

Zo wij zijn ook bij Diepenheim geweest voor de oefencross lang verhaal kort veel geleerd dag om te vergeten.

Uiteindelijk de cross gereden overall moest ze kijken en was met de omgeving bezig. Wel overal over heen geweest :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:12

Mooie foto's Remkee! En wat een wapper maakt ze :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:54

hihi sorry moet echt ff spammen hahah zo trots op der en zo blij met hoe ze er uit ziet :DAfbeelding
Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:31

Gave fotos!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:47

Mooie foto’s :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:10

Hier ook heel enthousiast terug gekomen uit Hattem! Stond weer een prachtige cross, soms in het B zelfs al wat technisch.
Vorige keer bij Potdijk heel flauw uitgebeld in het springen, afgelopen maand dus wat oefenparcoursen meegepakt om daar op te focussen. Met 1 balkje op H1 in het springparcous nu dus super tevreden :D

In de cross wilde ik rust bewaren en was mijn doel extra ruim van te voren het controlepunt te nemen en echt weer even bij elkaar te rijden, om vervolgens voorwaarts naar de hindernis toe te gaan. Pakte heel goed uit en mijn paard ging als een speer! In de combinatie na de opsprong (H5) Helaas toch iets te veel uit elkaar en een weigering. Daarna alles weer super opgepakt en ook de hoge afsprong zonder twijfel (die was gaaf!!)

Na afloop zag ik dat ik zelfs een 10 en een 9 had voor stijl :o Weet iemand waar de stijljurys zaten? En dat rustig aan rijden was qua tijd ook nog niet zo gelukt met 7.2 strafpunt inclusief een weigering :=

Voor ons echt een prima seizoensafsluiting zo <3

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 06:59

Wauw wat super zeg! Echt mooie cijfers

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 07:11

De jury's in Hattem zaten bij 4 en 5 en bij de afsprong.

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:23

Weet er iemand wie foto’s heeft gemaakt bij die afsprong tijdens sgw Hattem??

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:28

Gaat er misschien iemand vrijdag de cross van Barchem lopen en misschien foto's hier publiceren? Voor mij is het meer dan 2 uur rijden, dus ik kan pas vlak van tevoren lopen.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:07

Nog mensen in Barchem geweest? Ik geloof niet dat ik er ooit geweest was, maar was een leuke wedstrijd.

Dressuur ging prima, springen foutloos. Na een moeizame start - paard was met geen stok bij startbox te krijgen op het moment dat we mochten starten - toch een foutloze cross binnen de tijd. Uiteindelijk 3e.
Maar jee wat duurde het wachten op de prijsuitreiking weer lang zeg..

Maar goed, leuke dag geweest en fijn gereden. Volgende week Bathmen in het L om het seizoen af te sluiten.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:31

Nee niet in Barchem geweest. Ga wel naar Bathmen aankomende zondag. Net even naar de voorlopig startlijst gekregen. Weer een dilemma indeliing pfff..
10 uur dressuur (op zich prima, het is al met al 1 uur en 3 kartier tot 2 uur rijden met de auto), maar dan al 12 uur springen. Wat in houdt dat ik er half 12 weer moet op zitten. Hou dus iets van 5 kwartier over om cross te verkennen.. Of moet voor de dressuur gaan lopen, maar dan moet ik wel echt vroeg weg weer..

En krijg ook net een bericht dat mijn groom die mee zou gaan verhinderd is ... pff stress. Eerst maar eens kijken of ik iemand kan vinden.. 8)7