[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:31

hoe is het met het weer bij jullie?! hier wordt het nu iets donkerder

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:45

Het wordt hier nu ook iets donkerder maar er valt nog niets

Mijn teen is niet gebroken, wel zwaar gekneusd en ik moet het rustig aan doen, dat gaat moeilijk worden haha.

En mijn opa belde net en het gaat al wat beter met Madine. Hij is er vannacht nog even uit geweest en toen had ze haar hoofd tegen hem aangedrukt dus dat wordt al wel weer wat beter. Hij heeft haar ook maar weer buiten gezet en ze was nog wel schrikkerig maar wel beter dan gisteren. En hij zei dat we het gewoon rustig aan moeten doen met haar, dat komt dan wel weer redelijk goed uit aangezien ik dat ook moet

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:14

Zo ik ben ook weer bijgelezen.
Het begint hier steeds harder te waaien, waardoor het nog kouder voelt. Ik ga zo de stallen maar afsluiten voor het echt erg gaat sneeuwen.
Ik geef op vrijdagavond les op de manege, maar wij wonen aan zo'n eng dijkje dus ik blijf maar thuis.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:18

Ja het word vroeg donker vanavond! Heb net mijn auto van de garage op gehaald en hij is weer helemaal goed! Maar ik zou vanavond naar mijn vriend maar ga niet! Geen zin om onderweg tegen een boom op te zitten!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:23

jah het weer alarm is nu wel afgekondigd..
Dus iedereen netjes thuis blijven vanavond

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:27

Bij ons ook nog geen sneeuw, het wordt ook hier wel wat donkerder..

Maar even over mijn wedstrijd: Die ging super
Sam was gelijk heel braaf (hahaha en dat voor maar 3 keer per week rijden )
Maar lekker rustig en ontspannen losgereden.
Hij was er nu wel lekker doorheen te rijden en helemaal niet gestressd ofzo.
Toen achter de ring nog even verder losgereden.
Eerst wel een beetje gespannen, maar dat ging gelukkig snel over.
Had van te voren al bedacht om niet om de ring heen te rijden maar gewoon gelijk de baan in te gaan..
Dat bleek wel een goed plan te zijn, want geen aanstelleritis dit keer

Alles ging goed, hij bleef braaf er door heen en lekker swingend en voorwaarts maar wel verzameld

Heerlijk proefje, z'n beste M1 proefje tot nu toe
Was erg benieuwd naar de punten (was niet helemaal mijn jury..) maar uiteindelijk 162 punten en tweede
Meisje dat eerste was geworden had met haar ouderwetse haflinger 165 punten gereden. Vond het wel grappig, maar niet echt een M1 combinatie..
Vond het zelf wel wat meer punten waard, maarja dat hou je altijd en zelf heerlijk gereden en daar gaat het natuurlijk om
Happy dus
Voor de selectie sta ik nu trouwens helemaal eerste met 1-2-1 plaatsingspunten, nu goed m'n best doen op de Kring

de vijftig pagina's zijn gehaald

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:34

Nette punten Vief!!! Als ik dat zo hoor ga jij wel door naar de Regio

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:35

Gefeliciteerd Vief!! Had je mijn zusje ook nog zien rijden gister?

Lielle --> Leuke stoelen, zulk soort stoelen heb ik laatst ook nog bij staan kijken in een winkel!

Ik heb zonet voor het eerst op mijn nieuwe paardje gezeten! Ze was hartstikke braaf! Eerst even gelongeerd, en daarna heb ik er even 10min opgezeten. Het is echt nog een jong ding, zonder stuur en lekker zwabberen! haha

Lucky ging ook super vandaag, ze was heerlijk relax

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:36

Scum schreef:
MJ; dat had ik al gezien. Ik heb zelf de Nikon D70 met een 20-124 ED VR F3.5 voor de sportfoto's van de paarden. Welke heb jij dan?

een canon power shot s2.
12 keer optische zoom, daar hebben we hem wel een beetje voor gekocht, nu konden we op vakantie lekker inzoomen op de beren!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:38

Vief, gefeliciteerd!!!

Lielle, leuke stoelen, vast voor in jullie nieuwe huis aan het shoppen?!

Sjaan, leuk hoor, dit paard komt ook echt weer bij jou thuis te staan dus?!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:40

MJ --> Nou dat nog niet direkt.. Ik mag hem wel thuis hebben staan van de eigenaar maar kheb geen plek... Ik heb 4 stallen en die zitten op het moment vol..
Maar... hij staat nu ong 5 min met de auto van mij af dus das goed te doen!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:42

Ik zie andrea, MJ en canter online op dit stukje forum maar geen berichten van hun hier?? DAT KAN TOCH NIET!!!

Biertabje

Re:

gefeliciteerd vief!

viefdepief

andrea16 schreef:

Hahaha ik doe m'n best!

@ Sjaan, nee niet meer gezien, heb alleen de B geschreven.
Wat rijdt Muriel nou, L1 toch?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:43

Joooow ik ben er wel hoor Moest eerst even wat anders regelen voor het hockeyfeest. Ach dat kan nu best, moet toch zoveel mogelijk stilzitten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:45

viefdepief schreef:
andrea16 schreef:

Hahaha ik doe m'n best!

@ Sjaan, nee niet meer gezien, heb alleen de B geschreven.
Wat rijdt Muriel nou, L1 toch?

Nee Muriël rijdt nog B! Ze moest gister om half 9 ongeveer (liep 40min uit als ik het goed heb dus dat werd 10 over 9)

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:49

Andrea wat heb je nu dan?

Vief netjes gefeliciteerd!!

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:51

minnie_muis schreef:
Andrea wat heb je nu dan?

Vief netjes gefeliciteerd!!

Mijn teen is zwaargekneusd en ik moet dus rustig aan doen...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:52

Oh ik dacht al L1
Maar ik heb der niet gezien, anders had ik haar wel herkend
Ik heb ook van 3 tot 6 geschreven, dus dat klopt wel

Wilde jullie nog een filmpje van de proef laten zien, maarja broertje was het vergeten..
Wel een stukje van het uitstappen, maar das niet echt de moeite waard

@ Andrea, auw is Madine erop gaan staan?

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:52

viefdepief schreef:

@ Andrea, auw is Madine erop gaan staan?

Het is een heeeel lang verhaal, staat bovenaan pagina 41

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:54

auw andrea klinkt niet echt lekker!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:58

Renskek, ik zei tot morgen omdat je aangaf dat je morgen echt niet op bokt zou zijn maar huiswerk zou gaan maken. Had niet gedacht dat je dat zou lukken!

Leuk Sjaan, die Flemmingh! Jammer dat je Cheval niet meer kunt starten, he?

Fijn dat de springles zo goed ging Scum!

Mooi mazzeltje Miss_Jumpy, op de laatste werkdag van het jaar.

Keurig Vief, gefeliciteerd.

Sjaan, was eerst nog even 15 pagina's aan het bijlezen... Maar bij deze!

Ik heb vandaag op stal heerlijk aan de gluhwein gezeten samen met een overheerlijke verse oliebol van MissMuts!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:58

Dankje, scheelt mij weer wat gezoek

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:00

Canter welke BP is het beste qua kwaliteit.prijs verhouding?? Ik heb niet veel geld maar wil wel een nieuw BP!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:02

andrea16 schreef:
Willen jullie dit alsjeblieft even lezen?

Ik zou vandaag onderlinge springwedstrijd hebben maar dat is allemaal uitgelopen op een vreemd drama...

We kwamen vanmiddag aan bij mijn opa en oma met de auto en we zagen de paarden gek doen in de wei. Nouja, dat is wel vaker zo. Dus ik haal Madine en haar weigenootje uit het land, maar Madine was echt helemaal opgefokt de hele tijd. Toen we bijna bij stal waren draaide ze zich steeds om en ik kon haar bijna niet houden. Toen heb ik haar maar op stal gezet maar ze was echt helemaal in paniek. Ik heb de staldeur maar dicht gedaan zodat ze niet meer naar buiten kon kijken en dat ging iets beter. Maar nog stond ze steeds te briesen.
Toen moesten we echt weg en we hebben haar op de trailer gezet, ging ook wel redelijk goed.
En ja, toen we bij de manege waren wou ik haar uit de trailer halen en net op het moment dat mijn vader de stang achter haar weg wou halen mepte ze keihard achteruit. Ze flipte helemaal leek het wel. Ze heeft de trailer aan alle kanten van binnenuit kapotgemept en toen draafde ze weg, eerst richting snelweg maar gelukkig draaide ze zich om maar toen ging ze langs het hek van de manege richting de woonwijk waar ze in ging. Dus wij er snel met de auto achteraan en mensen gevraagd, toen ben ik uitgestapt en vond ik haar in een weiland. Helemaal gek, hele tijd raar doen en als ze dan weer even rustig was en ik wou naar haar toe werd ze weer gek. Dat ging zo ongeveer een kwartier door en toen vloog ze door het prikkeldraad. Gelukkig stond daar een kennis van ons en die kon haar tegen houden en in zijn land meenemen. Hij had hem steeds vast en ik wou haar op een gegeven moment overnemen. Maar toen flipte ze weer helemaal en toen gleed ik uit en Madine liep over mijn hoofd heen. Gelijk gekoeld en dat gaat nu wel weer.
Ondertussen was mijn vader met haar weer naar de manege gestapt aangezien dat wel een vertrouwde omgeving van haar is. Ik ben er even later weer heen gelopen. Mijn vader heeft heel lang met haar gestapt maar ze was echt nog helemaal gek. Overal van schrikken, omdraaien blabla. Het is net of ze bang van mensen is geworden. Ze kalmeerde wat en toen hebben we nog even doorgestapt en even later wilden we het zadel er maar op proberen te doen. Mijn vader kwam met het zadel aanlopen en wéér werd ze helemaal gek. Even later kregen we het zadel erop en leek ze weer rustig. Maar toen sprong ze ineens weer weg, op mijn voet. Dus weer gelijk gekoeld en mijn vader is met haar gaan stappen. Na een halfuurtje ben ik er op gaan zitten, heel langzaam en dat ging wel redelijk. Mijn vader hiel d haar vast. Toen wat gedraafd maar na een poosje werd ze weer heel erg gespannen. Ik ben er maar afgestapt en m'n vader heeft ondertussen de trailer weer in elkaar gezet. In de trailer was ze weer redelijk rustig maar mijn vader vertelde dat ze op stal weer stond te briesen enzo (ik ben naar huis gegaan).

Ze waren achter ons land aan het jagen maar dat gebeurt wel vaker en dan blijft een paard echt niet zo lang hysterisch, ook Madine niet. M'n vader heeft daar wat jongens in een boom zien zitten, misschien dat die wat bij haar hebben gedaan ofzo want dit is echt niet goed. Er moet waarschijnlijk iets bij haar gebeurt zijn, maar wat. En zal dit weer goedkomen? Want dit is Madine echt niet, het is zo'n lief beest, ik kon er echt alles meedoen. Ik snap er echt niets van

Jeetje Andrea wat erg zeg!
Wat schrikken! Hoe gaat het nu met Madine, heeft ze niks aan het prikkeldraad en de vluchtpoging overgehouden?
En met jouw hoofd, teen?
Vraag me ook af wat er is gebeurd.. Vind het een heel raar en eng verhaal!