[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:07

Ja versta ik :j, wel leuk nu is het nog eens iets nieuws voor je :D!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:18

op dat vlak al beetje verwend geweest dit jaar: voor het eerst merksplas, theux en nu anzegem gereden.
Hele mooie uren voor komend weekend! 13u30 dress, 15u12 springen en +/- 15u20 cross!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 14:20

Dat zijn leuke uren!
Ik denk dat ik dit weekend nog eens ga golfen. Even geen wedstrijd weekebd

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:21

Inderdaad leuke uren! :j
Ik zou zo ontzéttend graag crossen rijden op zulke chique terreinen! Maar denk dat nationaal B niet haalbaar gaat zijn met mijn paard, te zien hoe hij 't doet volgend jaar. :+ Hij kan soms moeilijk doen, ondanks dat hij wel graag crosst. :P
Volgend jaar de OCC 60 cm starten. Zou het al heel stoer vinden om 80cm een foutloze cross te hebben volgend jaar. :j
Misschien binnen een paar jaar. :+ Of in de toekomst met m'n toekomstig paard. ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:46

Waarop doet hij dan moeilijk Hanne?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:06

Een springparcours gewoon. We hebben nog nooit eentje foutloos kunnen springen... We moeten nog veel oefenen. :) Hij stopt soms gewoon echt smerig, op eventingstage ook inspringen een kruisje allemaal goed en wel. Maar dan eerste oxertje van amper 60-70 cm ofzoiets gaat hij echt vol op de rem zo net op het einde en ik dan natuurlijk er af en midden in sprong gevallen. Beetje verbouwd hehe. ;) G.iel die les gaf zei dat m'n lijn perfect was en tempo ook super en dat hij wat verbaasd was waarom hij stopte. Nuja 't is vooral een paard dat 't vertrouwen wat moet krijgen op dat moment maar eens het vertrouwen goed zit, gaat hij overal wel goed door.
Op eventingkamp ook, een minibankje van 60 cm ofzo heel dat kamp hebben we die sprong zonder problemen genomen, dan de laatste dag zo'n mini-wedstrijdje met 7 crosshindernissen, en net op dat bankje stopte hij ook gewoon smerig en lag ik er 2x af. Dusja. :+
Alstie stopt op een sprong en 't wordt niet verlaagd, wilt die dr de helft van de keren ook niet meer over. Thuis op stal spring hij super en trekt hij enorm naar de sprongen en 1 meter is dan geen probleem ofzo. 't Is geen must voor mij, maar hij moet toch wel een springparcours van 60 of 80 cm aankunnen alstie thuis zo kan springen. :+
Maar komt wel goed met oefenen en routine denk ik! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:25

Hanne, ik weet niet hoe ver rijden het is voor jou, maar 'T overdijk in moerzeke-waas doet deze winter weer de amicale. Dat zijn parcoursen vanaf 60cm, speciaal om te oefenen. Zelfs voor mensen zonder wedstrijdambitie. Wil je paard ergens niet over? Dan verlagen ze en helpen ze. Zit wel goed in elkaar. Als het interessant lijkt moet je even op hun site kijken, staat de meeste info. Ben ook van plan om erheen te gaan als oefening :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:39

Ik ga in de winter ook naar 't overdijk, maar voor de winterwerking. De jonge bij de 5 jarige en Fiona 1m10.
Vind het wel een goeie tip van Varekaj, want als gewoon op jumping gaat, moet je al uit het parcours na 2 stops, dus dan kan je hem moeilijk leren dat hij toch echt wel moet springen. Anders zoveel mogelijk proberen om op verplaatsing te gaan springen. In de winter is dit wat minder, maar als het terug lente wordt, worden er op veel plaatsen wel oefenparcoursen gezet. Bv in aalter staat dan altijd een parcours van +/- 15 sprongen, je betaalt de piste en dan kan je oefenen zoveel/zolang je wil.
Als je zegt dat hij thuis wel springt, heeft het dus vooral met de verplaatsing/nieuwe hindernissen te maken, dus dat is kilometers maken.
Bij D.onaat B.rondeel kan je soms ook stages volgen, maar je kan er ook terecht voor gewone lessen, die heeft ook een mooi parcours staan.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:18

Mocht er iemand van jullie foto's van de hindernissen in Anzegem hebben zou ik ze graag willen zien.

Denk niet dat in de gelegenheid ben om te komen kijken.
Mijn L paard is geblesseerd en voor men jonkie leek het B me te moeilijk. Maar dan weet ik een beetje wat ik volgend jaar kan verwachten:-)

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:24

In westdorpe gaan ze vanaf 29 oktober op woensdagavond elke twee weken een oefenparcours zetten, dus dat is ook een geode mogelijkheid om te oefenen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:26

cdetje schreef:
Mocht er iemand van jullie foto's van de hindernissen in Anzegem hebben zou ik ze graag willen zien.

Denk niet dat in de gelegenheid ben om te komen kijken.
Mijn L paard is geblesseerd en voor men jonkie leek het B me te moeilijk. Maar dan weet ik een beetje wat ik volgend jaar kan verwachten:-)

De B zou naar het schijnt heel fair en makelijk gebouwd staan, mooiere er eerlijkere hindernissen dan op sommige OCC's :).

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:35

ja ben nu helaas te laat met opgeven. Super jammer!

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:35

is nifin van jou prietpraat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:59

Misschien kom ik je dan tegen antonius :) twijfel om wintercriterium ook eens te proberen.

In Aalter laten ze na wedstrijd ook vaak het parcours nog even staan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:18

't Over.dijk is 75 km ver, beetje te ver. :) Toch bedankt!
In de Gaver.ranch amper een paar minuutjes rijden van stal zijn er ook oefenjumpings maar dat zijn geen speciale hindernissen. Nooit met versiering of enge dingen ofzo. Soms hekjes er onder.
In 't zilv.eren spoo.r in Moor.sele was het eigenlijk echt wel ideaal. Mooi parcoursje, bloempotten, enge reclameborden,... Heb daar 4 parcoursjes gereden, ene wedstrijd 1e maal uitgesloten op de 1e door een stop en val. 2e weer een stop op de eerste maar wel parcours kunnen uitrijden maar wel balk dan. Zeer veel twijfel van mijn paard! 2e wedstrijd 1e maal uitgesloten stop op 1 en 2. 2e keer stop op de 2 denk ik en de 4. Dus triestig. :+
Mijn hoefsmid heeft dan eens ik en m'n paard meegenomen op training in Moor.sele, enja inrijden was in die grote piste zelf, dat ging al beter na een tijdje. Niet zo kijkerig meer. Gewoon simpel kunnen inspringen op kruisje. 'k Moest dan door rijden naar een simpel oxertje. Ook weer gewoon vol op de stop en 2x gevallen bij die sprong. M'n hoefsmid heeft dan rest van de tijd gereden met m'n paard. :)
En die training is uiteindelijk goed gegaan, maar was al einde van 't winterseizoen. Dus ik hoopte deze winter weer, maar ze zijn failliet en inboedel werd verkocht... -O- Vind ik echt jammer, want vond 't echt een toffe locatie!
'k Ga ook wel eens gaan kijken om te gaan trainen in Pott.es maar dat is buiten en zal niet gans de winter lukken.
Springles in de manege niet ver van hier, vind Shuddy wel tof. Hij is erg actief. Maar eens vol op de stop bij een sprong, moet die echt wel verlaagd worden of hij wou er niet meer over. :+
Lang geen parcoursjes gesprongen door die miserie. Laatste was in Gaver.ranch om goed af te sluiten. Maar had daar int eerste parcours een stop en een balk en in 't 2e 4 balken ofzo. :+ Shuddy was niet goed bij de les. Maar goed hij was zo schrikkerig niet meer. ;)
Oktober/november normaal eerst oefenjumping. :j 't is te zien hoe data past. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:20

En misschien heeft ie er veel zin in, na een tijdje geen parcoursjes. ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:21

Maar het jammere is dat je op een gewone jumping niet mag verder rijden, dus paard wordt beloond om te stoppen, want dan moet/mag hij niet meer springen. Dus je zou moeten zoeken naar oefenwedstrijden, of een piste waar een parcours staat, zodat je wel kan verder rijden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:25

Doe ik inderdaad sowieso eerst nu. :j Gaver.ranch moet nu niet persé oefenjumping, hij kent het daar nu echt wel goed van de dressuurwedstrijden en de jumpings daar. Ben er nog niet uitgesloten geweest dusja. :)
Maar idd op de nieuwe plekken! Eerstvolgende verplaatsing (als paardje weer in orde is) wordt Po.ttes. :j Volledig nieuw terrein, dus ik ben benieuwd. ;) Soms daar ook WVU.R jumpings dus voor de toekomst interessant. :j
Nuja als ik wil crossen, kan ik niet kort op voorhand springen ter plekke. :P
't Zal idd vooral kilometers maken en dat er routine in zit. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:35

Pot.tes is 90x60m, is ook wel fijn! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:40

Proberen deze winter lekker te oefenen en misschien maakt hij wel zijn klik.
Hier zijn ook hele leuke pistes. Heel groot en geel goede inrij piste. Maar wat ver voor jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:47

75 km is een eindje ja :p jammer, daar kan je ook 2x inschrijven voor 2 parcoursen of zo. Dus dan rij je toch 4x.
Je kan proberen creatief zijn thuis. Nergens een boeket valse bloemen (bij oma ?) die je eens mag lenen? Gekleurde handdoeken over de balken? Een aantal wilgentakken met bruine bladeren in je hindernis verwerken? Hebben ze geen stro in kleine pakken op stal? Of kerstversiering of Kerstmuts op de staander?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:06

Thuis lukt alles. :+
Afbeelding

Zelfs met ballonnen lukt 't ook! :P

't Is vooral 't aspect van vreemde omgeving denk ik...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 14:51

Veel succes degene die op wedstrijd gaan!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:12

Beetje vreemde wedstrijd vandaag, tis te zeggen, wist niet wat te verwachten. Afgelopen week tijdens het rijden voelde Fiona heel flauw aan, totaal niet aan t been, overmatig zweten, niet willen sluiten... Ze heeft 4 jaar geleden eens spierbevangen gestaan, en het gevoel deed mij daaraan denken, alleen was die bevangenheid acuut als in we rijden en plots is ze verkrampt. Dat is nu wel anders maar toch... Veearts vrijdag bloed getrokken, maar pas na weekend uitslag, maar op zicht mankeert ze niks, toch maar meegenomen.
Dressuur 3e met vrij lage cijfers, dus toch best streng gejureerd. Helaas 2 balken, en opnieuw dat lauwe gevoel, ze heeft behalve in Tongeren het ganse seizoen al correct gesprongen, dus voor mij wel teken dat ze niet goed in haar vel zit. Ben niet gebleven op tussentijdse uitslag, zie ik morgen wel. Ik ga ze wel starten in de cross en kijken hoe ze daarin aanpakt. Voelt ze echt niet ok, dan stop ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:51

Oei hopelijk niets ernstig en voelt ze morgen oke! Er werd wel heel slecht gesprongen vanmorgen, weet niet of het in de L veel beter was.