[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:44

Uhh hoe zeg je Sabertje, Herkenbosch betalen bij inschrijving?

Edit: ik zie het wat is dat voor war raars
Ik ga met het secretariaat eens praten/appen ;) haha

Idd raar dat B en L paarden er niet bij staat

Sabertje

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:02

Herkenbosch staat toch onder Echt Calvinengino? Of ben ik nu in de war?
Na de domper van Maarsbergen gaat waarschijnlijk iedereen wel de extra kosten betalen, maar het is wel te gek dat het moet.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:04

Ja is idd Echt.
Het is ook in Echt niet meer in Herkenbosch.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:12

Ik heb het even gevraagd.

De zondag komt er nog bij te staan.
Door het systeem, betaal je metene je inschrijving, en ben je van de plek verzekerd.. Of zoiets..

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:19

Maar je betaald wel extra, bij de M pony's staat dat de kosten (€2,10) gedeeld worden omdat het bedrag zo hoog is, maar staat er wel een toeslag van €1,30. De toeslag is daar 15 cent meer dan de overige klasses, waarom dan niet overal dezelfde toeslag en de vereniging die een deel voor rekening neemt. Verder moet je nog steeds het gewone formulier ook verzenden.

Maar goed ik ga maar eens zorgen dat ik toch voor 18 mei al een inlog ed. heb, anders moet ik dat dan nog maken en zul je zien dat ik er weer naast grijp.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:30

Ik zal het eens vragen.
Edit:
Ze heeft het me uitgelegd. Ik kom er vanavond op terug.
Eerst paardje rijden 8-)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:00

De zondag staat er ook ze hebben op startlijsten echter alleen de link van de zaterdag neergezet. Via deze link zie je allebei de dagen ;) http://www.eventbrite.nl/o/wys-eventing ... s=24340167[url][/url]

Sabertje; Toeslag voor de rubrieken op zondag is ook hoger maar het inschrijfgeld ook. Ik vermoed dat de toeslag een percentage is van het inschrijfgeld ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 08:15

Letterlijk haar reactie:

Kan helaas niets veranderen aan de extra toeslag. Dat is het systeem. Straks via online inschrijfsysteem betaalt iedereen standaard 1.95 extra.
Dat komt via de KNHS.
Hoe hoger het "ticket" hoe hoger de toeslag idd.
Ik heb daar ook aan gesleuteld maar het viel niet te verandere.
Daarom garandeer ik de inschrijving. Mensen die de moeite nemen extra te batlen, die hebben dan ook voorang op starten.
En de paarden krijgen mooie geldprijzen en de ponys niet ( zo hoog ). Dus is het voor de ponys minder eerlijk dan de paarden om een hoge 'fee' te betalen.
Dat knhs formulier doet zd even ter controle. Tis een nieuw systeem ;) en ze wilt geen fouten maken.. ;)
Toeslagen breekbomen zitten al in de prijs.

Hopelijk is het zo duidelijk, anders app ikwel weer met de organisatie ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:26

Dus het is de knhs die daar weer achter zit. Ze willen gewoon verdienen aan de populariteit van de sport. Schandalig vind ik het!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:33

Ik vind het ook te schandalig voor woorden. Evenals 7,5 euro voor starten in België omdat de KNHS je naam door moet geven. Wtf. 8)7

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:42

Ja schandalig he.

Maar moet je een account aanmaken in dat systeem of hoe werkt het? Ik ken het verder niet.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:52

_Sim_ schreef:
Dus het is de knhs die daar weer achter zit. Ze willen gewoon verdienen aan de populariteit van de sport. Schandalig vind ik het!

Dat schrijft ze niet he ;). Zij (oranisatie) zegt dat ze er niets aan kan doen, dat doet het systeem (eventbrite.nl).

Een systeem dat de organisatie uitkiest dus! Ik heb bij andere online inschrijfsystemen nog nooit extra hoeven betalen. Daarna zegt ze dat "straks" wanneer het inschrijven via de knhs zal gaan er ook extra betaald moet worden (maar dat weten we dus nog niet zeker want dat heb ik iig verder nog niet gehoord of gelezen, al zou het me overigens ook niet verbazen)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:03

Dat vermoed ik ook, maar ik blijf het vreemd vinden dat je door extra betalen je zelf op de lijst kunt " kopen"
Ik ga er vanuit dat je zonder je via dit systeem in te schrijven niet eens op de lijst komt. Ook blijft het raar dat de vereniging voor de ene rubriek de kosten deelt en de andere rubrieken wel de volle mep van het gebruik van het programma laten betalen.
Ik weet niet of dit programma ze gaat helpen bij de uitslagen ed, maar als het puur alleen voor de inschrijvingen is vind ik het een hoop geld. Kan op de site van eventbrite niet echt zien wat ze verder nog doen.
Ook is het inschrijfgeld voor de M pony's volgens het vraagprogramma 25 excl. Breekboom, dus 27,50 incl. Die zou ik dus wel via het programma inschrijven want dan betaal je maar 23,81. Ook vreemd, nog minder dan het inschrijfgeld in het vraagprogramma. Er zitten nog wat foutjes in heb ik zo het idee.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 09:10

Ja is voor hun de eerste keer dat ze een eventingwedstrijd organiseren.
Tot nu toe gaat het goed. Super mooie cross, en mooie hindernissen zijn we (ze) aan het maken :)

Zal ze er eens op attenderen. Vooral dat laatste..
Hun keuze dat ze deze inschrijving doen. Snap alleen niet waarom ze niet gewoon inschrijfsysteem.nl of concours.nl gebruiken..

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:26

Snap ik ook niet, via inschrijfsysteem is het een stuk goedkoper en zou de vereniging zelfs kunnen overwegen de kosten zelf te dragen. Ik weet niet hoeveel starts ze kwijt kunnen in dat weekend maar even snel gekeken, tot 299 start incl. 60 reserveplaatsen kost het nog geen 65 euro. Het enige wat daarbij niet kan is via iDeal laten betalen.
Maar goed ik ga me er maar bij neerleggen dat ik meer moet betalen om zeker te kunnen zijn van een startplek.

Ook zal ik vanavond eens een mail naar Maarsbergen sturen. Dat ik het erg jammer vind hoe het gegaan is. Want idd als we allemaal hier mopperen en niets laten weten merken zij er niets van en denken ze dat alles goed gegaan is.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:47

Lidgeld, startpas, wedstrijdafdracht per ruiter...., per combinatie vangt de KNHS nu al 3x geld en daar komt dus nu wrs in de toekomst nog inschrijfgeld bovenop??

Als dit zo echt moet in de toekomst voorspel ik een mooie toekomst voor organisaties die oefencrossen willen organiseren. Na de geslaagde oefencross in Merselo is me al veel gevraagd of wij ook officieel B willen organiseren maar ik had er al geen zin in. Teveel gedoe met KNHS regels en nu al helemaal... Al die extra kosten om de KNHS in stand te houden vind ik schandalig, gaat tegenwoordig allemaal digitaal en toch worden de opgelegde kosten steeds hoger... Veel ruiters rijden voor de lol en die komen graag voor een goed georganiseerde oefenwedstrijd met laag inschrijfgeld en zonder prijzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:58

Altos schreef:
_Sim_ schreef:

Dat schrijft ze niet he ;). Zij (oranisatie) zegt dat ze er niets aan kan doen, dat doet het systeem (eventbrite.nl).

Een systeem dat de organisatie uitkiest dus! Ik heb bij andere online inschrijfsystemen nog nooit extra hoeven betalen. Daarna zegt ze dat "straks" wanneer het inschrijven via de knhs zal gaan er ook extra betaald moet worden (maar dat weten we dus nog niet zeker want dat heb ik iig verder nog niet gehoord of gelezen, al zou het me overigens ook niet verbazen)

Ze schrijft dat het van de knhs komt. Misschien interpreteer ik het dan verkeerd, maar zoals ik het lees zit de knhs er dus toch met een dikke vinger in.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:17

Ik lees het anders en heb het gevoel dat ze er een beetje schermt met dat het online inschrijfsysteem straks bij de knhs ook geld gaat kosten. Ik heb tussen dit systeem (eventbrite) en de KNHS geen enkele link gevonden....... Lijkt me dat de KNHS dan dit systeem en/of het laten betalen voor een startplaats ook wel voor hun eigen sgw zou hanteren.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:28

Eventbride is een commercieel inschrijfsysteem en ik snap dat het geld kost om een systeem van een externe partij te gebruiken. Daar heb ik nu niet zo'n moeite mee want die willen ook geld verdienen op hun product. Vraag is of de organisatie die ervoor kiest dit systeem te gebruiken niet zelf de kosten hoort te dragen ipv aan de ruiters door te berekenen..

De kromme redenering dat je wel zeker kan starten als je dit systeem gebruikt, is in mijn ogen verkeerd maar ook hier zal de KNHS niets aan doen gezien de reactie vd KNHS in de P&S van vorige week inzake een organisatie die voor 2 proeven liet betalen ook al wilde de ruiter er maar 1 starten... Hun advies: wedstrijd mijden...

Wat mij meer tegenstaat, is het mogelijke invoeren van extra kosten door de KNHS. Wij betalen al genoeg aan de KNHS via verplicht lidgeld, verplichte startpas en verplichte wedstrijdafdracht per ruiter via de wedstrijdorganisatie. Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat de KHS dit wil gaan invoeren, nu moet het al voor internationale wedstrijden, wij betalen 7,50 maar voor de */** kost het per paard meerdere tientjes terwijl het 1 verzamelmail naar de organisatie betreft.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:55

Wat gek, die extra kosten bij de inschrijving.. Het is dan ook wel echt ontzettend druk met inschrijven.

Even wat anders; heb vanmiddag nogmaals gemaild voor de SGW in ede-putten of inschrijving nog mogelijk is of dat de wedstrijd vol is. Een aantal weken geleden al gemaild, maar krijg geen reactie. Iemand van jullie die er wat meer van weet?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:48

Startlijst van Ede-putten staat online op startlijsten.nl. Helaas sta ik er niet bij....

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:31

Balen Yucca! Had je het wel verwacht of?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:13

Nouja, ik had niet door dat het al open was voor inschrijving dus ik heb 14 april een mail gestuurd, geen idee of ik er dan nog bij zou zitten.

Jammer want in de maanden juli/augustus is er niet echt iets hier in de buurt...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:17

Ik zie er nog genoeg gaten tussen zitten, zou er gewoon even een mail achteraan doen. Misschien is die per ongeluk verdwenen in de grote hoop.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:26

Hey Yucca, Ik had 28 april gemaild dus nog later dan jij en ik sta er nu ook tussen. ook een crossmaatje van me, die van de week pas opgegeven heeft staat er tussen dus zal als ik jou was gewoon nog een keer mailen. De eerste keer had ik via Startlijsten een mailtje gestuurd, waar ik niets op terug kreeg en de 2e keer heb ik het direct naar de vereniging gestuurd en kreeg ik ook gelijk reactie. Zou dat dus even proberen.

Anyway, we staan er tussen, dus 13 juli onze eerste officiële B cross! :D