[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:36

Goeiemidddag :Z
Ik ben weer/nog ontzettend moe. Kan echt amper mijn ogen openhouden. Ga echt heel vroeg slapen vandaag.
Vorstin was mega-chagerijnig. Heb haar oren alleen maar plat gezien, tot ik haar wat eten gaf. Gezellig paard :+
Ze zal me vast niet missen. Morgen op kamp. Moet alles nog inpakken, ik heb echt nog een zin er in!

Gekke Wolin weer Lotte ;)
Welkom terug Noor :D Lekker weer gehad daar? En wat een geluk dat je de hond hebt!
Balen dat het niet fijn ging Mootje. Paarden :(:)
Lekker dat je ff naar buiten bent geweest Caro!
Hey wat goed Simmie :D Was je met Sims of met Stief?
Jeetje wat schrikken Heleen :(:) Heel veel sterkte!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:54

Simmie: Wat een punten zeg :oo, petje af hoor!
Noor: Hopelijk gaat het lukken met de hindernissen.
Mootje: Balen dat jullie allebei zo van slag waren, hopelijk weet je instructeur een oplossing.
Heleen: Dat is schrikken heleen, sterkte!
Snoekiej: Slaap ze ;) .
Ik heb vanmiddag even ruzie gehad met Bandido, dat hij nu veel meer schoudervrijheid heeft is leuk en aardig, maar die mag Bandido niet gebruiken als persoonlijke vrijheid ;) .
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat hij met me aan de haal ging, heb hem gewoon recht naar de muur gestuurd en hij liep serieus door tot hij met zijn kop tegen de muur stond |o . Wonder boven wonder hield hij nu wel op met drammen :Y) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:04

Gatsie Snoek. Wat vervelend dat je zo moe bent. Enig idee hoe dat komt? Jammer dat Vorstin niet gezellig deed.
Bandido voelt zich duidelijk heppie met zijn nieuwe zitje Evie. :D Moest je niet stiekum om 'm lachen?

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:24

Balen dat je zo moe bent, Shanouk! Hopelijk helpt een avondje vroeg naar bed.
EB, Gekke Bam.... Net wat Simmie zegt: Hij's gewoon blij :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:41

Vervelend Shanoek, zeker met een slopend kamp in het vooruitzicht. Neem nog maar even een vitamineboost!
Evie, mooi toch dat het nieuwe zadel bevalt! :)
Jeetje Heleen, dat is schrikken. Veel sterkte en hopelijk valt het mee!

Zit alweer een tijdje in de boeken, is wel weer even wennen hoor!! Straks even eten met vriendinnetjes, nog even in de boeken en vroeg slapen. Morgen vroeg beginnen op werk, want moet eerder weg passeren bij notaris! en ik verwacht dat er bergen werk liggen :D. Vind ik altijd wel lekker. Aangezien ik over een ruime maand nog 3,5 wk weg ben, heb ik genoeg te doen de komende tijd :j.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:52

Noor: Welkom terug! Naar je zin gehad? Fijn zo'n waakhond! En je nieuwe stekje is dus eindelijk in zicht begrijp ik?
Mootje: Balen dat het springen niet zo fijn ging. Hopelijk val je de volgende keer niet terug in je fouten.
Caro: lekker in het bos gereden.
Simmie: wat goed! gefeliciteerd!
Heleen: Jeetje dat is schrikken! Heel veel sterkte!
Evie: Bandido genoot iets te veel van zijn gevoel van vrijheid. Vaak helpt een keer tegen de omheining of wand parkeren wel goed. Hebben ze meteen zoiets van ojah als ze willen dat ik terug kom moet ik dat ook doen.
Snoekiej: balen dat je nog zo moe bent. Veel plezier op kamp!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 17:03

Het komt hier echt met bakken naar beneden :oo Ik heb echt mazzel gehad met slechts één buitje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:12

Welkom terug Noor! Heb je het leuk gehad?
Vervelend Snoekiej dat je zo moe bent nu. Kan je niet gebruiken nu. Veel plezier op kamp!
Een andere keer naar een les wil ik wel JN. Maar vrijdag komt mij niet uit, heb ik al springles en zaterdag moet ik naar Ermelo. Weer vroeg!
Sterkte Heleen!
Jammer dat het 2e parcours niet zo ging als gepland Mootje.
Bandido is blij met z’n nieuwe zadel! :D
Gefeliciteerd Simmie! Toch goed dat je gegaan bent, 57 stijlpunten is ook super netjes.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:32

HELEEN @ jee dat is wel schrikken zeg... :(:) heel veel sterkte.
Evie @ stout paard..hahaha

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:09

Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die naar Diepenheim gaan in de klasse B. Deze zou geheel op zondag worden gereden, maar omdat er heel veel aanmeldingen zijn gaat er nu ook een deel naar de zaterdag. Staat op startlijsten, als je dat wilt moet je even een mail sturen.
Ik ga even mail sturen, vind zaterdag fijner! Kan ik zondag bijkomen ;)
Wie weet willen nog meer dit!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:17

Sann: Dit is niet het nieuwe zadel maar mijn aangepaste dressuurzadel waar ik mee reed, hij ligt nu niet meer voorover op zijn schouders maar recht op zijn rug, echt een wereld van verchil, zoveel schoudervrijheid heeft hij ineens.
Noor: Jij ben blij met stapels werk :wow: , ik heb nog wel wat stapels voor je liggenhoor ;) .
Simmie: Ik moest ook wel lachen ja toen hij echt doorliep met zijn kop tegen de wand :=, hij bleef ook echt zo "voor straf in de hoek" staan _O- .
Ik vind het ook wel leuk dat hij zo lekker in zijn vel zit, maar als je voor de derde keer in een soort uitgestrekte draf met kop in de lucht de bak door gaat ben ik hem wel even zat , als je hem dan even goed op zijn plek zet is het gelukkig ook wel over. En vervolgens gaat hij toch lekker aan het sjouwen, dan loopt hij ook echt 2x beter dan ooit tevoren!

Ik hoop stiekem dat Bandido zijn uitstrekken weer terug komt :o , toen ik hem net had kon hij helemaal niks maar wel echt strekken á la Totilas, heeft behoorlijk wat 8-en en 9-ens opgeleverd, tegenwoordig was ik al blij als ik er een 6-je uit kan persen...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:39

@E_B: Die Bandido! ;) Wat voor nieuw zadel heb je?
@Snoekiej: Veel mensen hebben last van vermoeidheid, komt toch op de een of andere manier door het weer...

Vanmiddag met Kaatje en Beer naar het Keukenhofbos geweest, lekker gewandelt en gespeeld!! En.. behoorlijk uitgewaaid! :D
Zo nog even naar Wolin, kijken hoe het met madammeke is :) .

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:48

Ga je er weer een zeepfeest van maken :D
Hoe kan het nou dat Bandido nu niet meer kan strekken, Evie? Heeft het oude zadel misschien een blokkade in zijn rug veroorzaakt?
Vervelend dat je zo moe bent, Snoekiej. Misschien moet je eens bloed laten testen?

Ik ben net bij mijn moeder op bezoek geweest in het ziekenhuis. Ze ligt op de hartbewaking en maakt het naar omstandigheden goed. Even morgen alle onderzoeken afwachten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:17

Heb net alles bijgelezen (was veel!), maar een hoop vergeten...

Heleen in ieder geval heel veel sterkte met je moeder!
Shanouk: Slaapze!

Hier kwam het net ook met bakken uit de lucht.
Wij hebben dit weekend bijna geen regen gehad. Alleen gisteravond, toen we zaten te genieten van heerlijke garnalen, Lielle's kruidenboter en een glaasje wijn (er zijn ergere dingen :+ ) ging het echt hard regenen.

Hebben ondanks de resultaten denk ik een heel erg leuk weekend gehad.
Was vrijdag al om half 9 op het terrein waarna m'n moeder gelijk weer wegging. Was gelukkig niet de eerste en de stalmeester (iedere wedstrijd dezelfde) en nog wat andere Belgen vonden mij schijnbaar een beetje sneu zo alleen. Kreeg dan ook een aantal keer de vraag of ik dat kleine blonde meisje was wat helemaal alleen was met 2 paarden en of ik morgen een groom/hulp nodig had voor de cross. Daarnaast ben ik ook vanaf nu geadopteerd door de Belgen zoals ze dat noemden :Y)
Gelukkig was Lielle er ook in de middag en heeft ze mij kunnen voorlezen met Amati. Die liep een nette proef en we stonden 2de op kleine afstand van nummer 1, met 67%!
s'Avonds was mijn moeder erweer.
Volgende ochtend Het gedressuurd, ging redelijk, maar punten vielen iets tegen, 60%.
In de cross was Amati erg onder de indruk van hindenris 3b een dakje met vlekken onder aan een heuveltje. Dus helaas 2x erlangs gelopen. Daarna nog op 1 van de laatste hindernissen een langsloper. Hij snapte niet dat het een hindernis was en erover moest. Echter ondanks 3 langslopers slecht 37sec buiten de tijd! De moeilijke dingen deed hij echter super stoer. Vanmorgen sprong hij een mooi rondje met 1 tijdfout.
Het liep een super fijne cross (alhoewel meneer nu overfanatiek weggaat en ik de eerste hindernissen er voor de sier opzat). Echter bij de finish kwam de domper.... Ik heb bij een rijtje van hagen de haag voor het Z gesprongen.
Balen en weer 2 verliespunten.
Gelukkig wel een super gevoel overgehouden aan de cross. Zeker vanaf hindernis 6 voelde het als vanouds en ging het als vanzelf.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:20

Ik heb vanmiddag vast even 1,5 uur geslapen. Ik weet niet waar ik zo moe van ben. Volgens mij doe ik niet meer dan normaal. Misschien idd het weer. Bloed prikken ga ik niet doen, ben echt heel bang voor naalden := Zo erg is het gelukkig ook nog niet.
Ga nu de laatste dingetjes inpakken en dan morgen vroeg op kamp! Voor zover ik kan zien op de kaart zitten we in een dorpje wat bestaat uit 2 straten :+

Lekker die Ban Evie ;) Vorstin moet ik ook wel eens gewoon 'in de hoek zetten'. Die heeft af en toe ook wel eens een dram-momentje.
Succes met al je bergen werk Noor! Gelukkig vind je het zelf wel leuk :D
Fijn dat je lekker uitgewaaid bent Lotte
Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met je moeder Heleen. Pff, wel enorm schrikken zeg!
Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad PB! Jammer van de weigeringen met Amati, maar wel gaaf dat hij verder zo stoer ging! En zonde dat je die verkeerde haag nam met Het!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:36

Snoekiej, Veel plezier op kamp... Dat gaat volgens mij helemaal goedkomen :D
PB, Wat lief dat iedereen zo om je bekommerde! Leuk dat Amati het zo stoer deed. Balen van de Z haag met Het :(:) Zeker omdat je het zelf niet doorhad!

Ik heb net mijn hele kledingkast gestreken := Ik had de afgelopen paar weken gewoon alles in de kast gehangen, maar broeken met een plooi en blouses moeten toch echt gestreken worden!

Edit: Stomme fout!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 29-08-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:48

Afbeelding

Afbeelding

met dank aan stalvaneyck.be

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:16

Pb goed gereden ondanks je - punten!
Snoek zou idd gewoon bloedprikken! :)
Wl lekker gewandelt met de honden! :D gekke wollin _O- zie het al voor me overal sop behalve op haar benen :=
Noor goede waak hond!!!
Evie balen van bam! ik had ook ruzie met jack vandaag :=
Mootje balen van je parcoursen, maar ach volgende x beter, ene mischien toch wat wedstrijd druk?
Simmie WOW wat een stijl punten :o

Zo heb vandag van 10 tot 13.00 de stal schoon gemaakt :) heerlijk gevoel en gezicht dat me paardje er weer tip top bij staat :)

Daarna even een sprongetje maken dacht ik :=
Men hij was heet, en sprong als een tierelier, tot me vriendin een oxertje maakte, en meneer gewoon op 90 cm weigert :=
Nou ja weer aan rijden ging goed, toen wat hoger, weer zelfde liedje! :( flinke schop gegeven.
Weer aan gereden wilde hij het weer flikken dus drukte hem door en toen baf duwt hij met zijn achterbenen de lepel voor 5 gaten naar beneden :=
Hindernis maar omlaag gedaan en wat lage sprongen gemaakt hij liep gelukkig niet gek ofzo klein wondje, heb er maar klei op gesmeert :)

Twas me een dagje wel! Nu lekker op bed :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:45

@Snoekiej: Veel plezier op kamp! Maak het vooral niet te laat :D ....
@Heleen: Wat een schrik van je moeder.. Je schrikt je echt lens met dit soort dingen.. Mijn moeder maakt het naar omstandigheden na de ingreep gelukkig wel weer goed, maar je blijft op je hoede :\
@PB: Hoe gaat het nu met jou? :) Gave foto's weer!! ;)
@Corien: Goed bezig met je schoonmaak-dag ;) ..

Net even heel vluchtig op stal geweest.. Alle paarden staat nogal te stekkeren door de wind..
Voetje, zo laat maar niet meer geprobeerd.. Wo ging al stuiterend over het gangpad.. Metacam zat er nu binnen 10 sec in *D .

Beer en Kaatje vandaag.. Jut en Jul.
Afbeelding

Boom met 'kommetjes'.. waar water in zit.. en dus moet er flink geplonst worden!! :D (lange tenen/grote klauwen)
Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:49

Paardje bij mij op stal krijgt ook metacam, heeft een glijer in stal gemaakt :+

Heleen jeetje schrikken van je moeder zeg!! :(:)

Wl hahaha gekke hond!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 05:55

Goeiemorgen

Pff eerste schooldag begint straks. Meteen weer vroeg :( ..
Zal zo naar de bus toe. Mag meteen tot 5 uur op school zitten de eerste paar dagen.
Blegh, heb er zo geen zin in :P. Dat werken beviel me veel beter! Word er al moe van als ik er aan denk om elke dag weer met de bus te moeten 1,5 uur heen en 1,5 uur terug :+.

Leuke foto Lotte :).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:30

Goede morgen pff kim dat is een lange dag...

Wat een weer he! pff..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:59

Goeiesmorgens,

@ Lotte: wat is er met Wolin dat ze aan de Metacam zit? Heb ik gemist denk ik en ook niet gezien bij het bijlezen??
@ Corien: lekker hoor dat je alles weer schoon en op orde hebt. Ik moet mijn kast ook nodig eens uitmesten (maar wanneer???)
@ Shanoek: veel plezier op kamp!
@ Kim: succes met je eerste schooldag!

Ik zit ook weer op het werk. Mag me eerst door zo'n 50 mailtjes worstelen :+
Morgen weer eens een dagje cursus dus het is een kort weekje!
Wat een k-weer zeg... Ik heb mijn winterjas aangetrokken! :o Hoop dat het de komende dagen nog wat droger wordt, want heb donderdag crosstraining!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 08:08

Goedemorgen!

Noor, Volgens Piet Paulusma kwam er beter weer aan! Vanmiddag voorspellen ze hier zon (die is er nu al), een afnemende wind en een graad of 17. Leuk, hè al die mailtjes als je terug bent van vakantie :+
Kim, Jeetje, wat een reistijd heb jij! Wat moet je gelijk fulltime naar school toe, zeg!

Heeft iemand DE tip voor een witte (zwart uitgeslagen) rijbroek weer mooi wit te krijgen? Het is namelijk niet helemaal (of eerder helemaal niet) gelukt -O-

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:13

Mootje, wij gebruiken altijd vanish en mijn witte broeken worden elke keer weer super wit.
Noor, succes met alle mailtjes.
Kim succes vandaag
Shanoek, veel plezier.
Lotte hoe gaat het nu met je paardje? Hopelijk gaat het de goede kant op.

Ik heb zaterdag crosstraining gehad in Ijsselsteijn. Ben echt tot op het bot natgeregend maar het was het wel waard want het ging super goed. Op- en afsprongen gingen super, dikke boomstammen, zo'n stam met een gat eronder (hoe heet dat ook alweer?), en een rare egel.
En via een afsprong de waterbak in en via een opsprong er weer uit deed hij super makkelijk.
Denk dat ik wel kan zeggen dat Midnight officieel waterproof is :D