[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:31

Laat ons zeggen dat mijn dressuur vandaag weer even 10 stappen achteruit was :+ Ik denken dat hij last ging hebben van de warmte... Hij stond te druppen van het zweet en voelde nog alsof hij energie te over had. 't was explosiefje vandaag.
Ga de komende week enkel woensdag les rijden En de rest weer op buitenrit. Afwisseling en tegelijk mogelijkheid genoeg om hem fiks aan het werk te zetten.

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 15:55

Hehe geen last van de warmte dus. :P Ik ga volgende week zondag op dressuurwedstrijd. Niv 0 nog eens. Wil eens rondjes zonder te veel spanning rijden voor ik overga naar niv 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:09

Juist spijtig dat die energie zich omzet in bakken spanning. Er was heel weinig plek om in te rijden, laat staan om hem er eens doorheen te rijden. Stap en draf was echt ambetant, zijn galop werk daarentegen ging wel heel fijn en los.

Volgende week is kans dat we een extra tornooi mogen omdat er in juli 2 afgelast zijn. K ga echter niet meedoen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:34

Varekaj schreef:
Juist spijtig dat die energie zich omzet in bakken spanning. Er was heel weinig plek om in te rijden, laat staan om hem er eens doorheen te rijden. Stap en draf was echt ambetant, zijn galop werk daarentegen ging wel heel fijn en los.

Volgende week is kans dat we een extra tornooi mogen omdat er in juli 2 afgelast zijn. K ga echter niet meedoen.

Waarom niet meedoen? Hoe meer km’ers hij maakt, des te beter toch?

Ik ben aan het wachten tot dirk mag starten.... duurt lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:40

Het is het verste tornooi van allemaal, een uur rijden. Alles is wel dicht bij elkaar maar het is echt krap om in te rijden, zeker als ik zoals vandaag tussen allemaal achttallen moet wringen met een ontploftklare bom onder mijn kont. Op een bepaald moment waren die groepen zo aan het pushen dat de individuele ruiters bijna in de wedstrijdringen gedramd werden.

Normaal deden wij dat tornooi ook niet eens mee. Het is omdat in juli er 2 zijn afgelast dat komende zondag een alternatief is om aan evenveel tornooien deel te nemen als de andere clubs.
Het is echter ook ommegang in het dorp waar onze club gevestigd is. Het is traditie dat onze clubleden daarin meerijden. Tegelijk ben ik verantwoordelijk voor de publiciteit en sponsoring van ons eigen tornooi. Ik vind niet dat ik het kan maken om daar niet naartoe te gaan.

En als laatste omdat ik Icaro amper nog te pakken krijg als hij ook maar een seconde vermoeden heeft dat we met de trailer weggaan. Trailer = les of wedstrijd. Zelfs met eten lukt niet meer. Hij blijft cirkelen op afstand tot ik de emmer neerzet en minimaal 5m van de emmer weg ben. Zet ik een stap naar hem toe, dan draait hij zich direct om en is weg. Op 1ha een paard nazitten is nu niet bepaald mijn favoriete tijdverdrijf.

Ik wil dus regelmatig dingen tussendoor doen, eventueel met trailer, om het voor hem ook nog leuk te houden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:48

Zo wij hadden eigenlijk best een goeie nokere. Geen idee hoe het komt maar meestal loopt hij in Nokere wel goed.

Wij hadden voor zijn doen een goede dressuur. Hij Was erg rustig en liet zich rijden.
Wij stonden op de dag parking en zijn ring lag op de hele oude buitenpiste van bloso. We hadden normaal 40 min tussen dressuur en springen. Ze waren in de dressuur 20 min in vertraging dus hadden we nog 20 min om alle materiaal te wisselen en in te rijden om te gaan springen. Ik had gelukkig al het springmateriaal al meegenomen naar de dressuur ( bedankt antonius voor mij op het idee te brengen :) ) Gelukkig was winnie er om te helpen terwijl stijn zijn parcours gaan verkennen was. Bedankt daarvoor winnie :) vlug 3 sprongen ingesprongen en parcours binnen. HIj had een foutloos parcours :) zaterdag was voor ons al geslaagd. Cross dan op zondag, zag hij wel goed zitten. Vozzie stond in form in elk geval. Hij had een foutloze cross met 3 sec tijd. Hij werd 16de op 50 starters. Hij was wel best tevreden na een heel slechte tongeren en een mindere genk.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:58

Mila: ik heb S.tijn al 'gehoord' via Messenger, hij heeft er idd een mooi Nokere op zitten!! Zal deugd doen na 2 mindere wedstrijden. Je verliest toch een beetje de moed hé als er enkele 'slechte' opeenvolgende wedstrijden zijn.

Laurie: proficiat met de dracht! Zal een opluchting zijn als je enkele keren moest proberen!

Ik heb wat dubbel gevoel na Nokere. We hadden 3 fouten: hindernis 2 een ferme bloembak had ze echt schrik. Ik was voorbereid (had er al enkelen zien stoppen), dus ik was van 50m afstand al ferm aan het rijden tussen hand en been (grote spoor }:) ) maar ik voelde ze zo zakken op het gat en ze stopte en kroop er dan zo halvelings op. Zat voor mijn zadel, gelukkig bleef ze staan, kon ik mij goed zetten en bij het opnieuw aanrijden, sprong ze wel netjes.
De 4 was een lijn van 3 sprongen, bij het aanrijden naar de 1 sprong ze uit mijn hand naar rechts en al van 4 foulé's op voorhand en dan is ze gewoon te sterk voor mij. Enfin, toen heb ik mij echt wel kwaad gemaakt, dan daarover en dan alle moeilijke, technische lijntjes deed ze zooo makkelijk, als in, echt vanzelf en ik moest tegenhouden want ze zou alles op een foulé minder gedaan hebben.
Op water dan nog klein stopje, maar mijn zweep was intussen onder de baan gesneuveld en toegegeven, ik zat zelf ook niet meer heel scherp als je weet dat al 2 stops had... Dus die stop op het water vind ik gelijk het minst erg, was ook echt zo beetje uitbollen, opnieuw aanrijden en dan sprong ze vanzelf.
Dus ja, tis gelijk zo een groot contrast, de laatste 3 crossen overal een (of enkele) stop terwijl ze alle andere sprongen zonder enige aanmoediging echt top springt. Moest het overal enkel het water zijn, dan weet je van ok, we moeten alle mogelijke waterbakken in gans België opzoeken, maar nu?

Wil graag nog Deurle doen als afsluiter, maar wil per sé dat ze foutloos rond rijdt, niet voor het resultaat maar om het jaar toch goed af te sluiten, dus ben aan het twijfelen of om B zelf te rijden, of KC te vragen om ze J te starten. Mss als hij ze er eens door kan duwen, dat haar frank dan valt, dan kan ze paar maand nadenken en kunnen we volgend jaar weer fris beginnen.
Enfin, ga hem eens bellen en zijn gedacht vragen. Ben er laatste tijd paar keer gaan trainen en héél tevreden van (mijn dressuur is weer helemaal in stijgende lijn dankzij zijn tips).

Heb de foto's al binnen van hypomedia, k zou er mss toch beter jumpingpaard van maken :') Elke sprong 20cm erboven, mooi van de grond af, goeie bascule... En tis ook echt een plezier om mee te springen. Daar waar ik dit mijn moeilijkste onderdeel vond met Fi, is het met Ny het simpelste.
Nu krijgt ze een weekje rust, eens mijn 3 jaar door rijden deze week, die kan er ook wel tegen ~~}>

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:41

Proficiat met de dracht!

Ik heb jullie niet gezien denk ik Mila. Wij waren er zaterdag tegen een uur of 3. Wij zijn wel tevreden alleen jammer van de jumping. Hij deed 3x hetzelfde, vanvoor net voelen hoe hoog het lag en net te hard voelen... typisch Icarus.
Zondag was wel heel goed, alleen lang wachten!

Wij hadden u gezien op de heuvel Anthonius , maar dat filmpje heb je al ontvangen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:34

Buh, net DA geweest voor Gennie en toch rechtsachter duidelijk mank... Donderdag beeldvorming om te kijken of we iets kunnen vinden. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:42

Aaaah tzit niet mee -O-

Antonius, hoe kan jij in godsnaam een cross uitrijden met lange mouwen in dit weer :')
Mooie foto's wel!

Deurle ken je als cross goed genoeg denk ik om in te kunnen schatten waar ze op zou spoken en in welke mate KC dan een meerwaarde kan zijn.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 00:08

Het water in Deurle vind ik in ieder geval niet gemakkelijk!

En zie je wel Antonius, ik zag 't wel dat ze goed sprong. :P

Oh balen zeg Laurie. :n Al een idee wat het kan zijn of is het nog puur gissen?

Ik vond het in ieder geval een heel leuk weekendje Nokere. :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:48

Ik zou zelf proberen Anthonius! Stapje terug zetten is nooit verkeerd, leer je alleen maar meer uit als combinatie.

En aangezien ik geen stapjes terug meer kan zetten met blits aangezien we onder aan het dal zitten, heeft G.iel hem vandaag gereden, blits heeft zich van zijn beste kant (not) laten zien. Maar, il moet zeggen, blits heeft moeten afgeven. Uiteindelijk hebben ze oxer en rechte van 110-120 gesprongen..
ik moet woensdag naar het ZH voor mijn wijsheidstanden te laten trekken, dus blits zal nog even worden tussengepakt door hem. Hij kan er alleen maar van leren, hopelijk kan hij blits het vertrouwen terug geven en ik daarna op blits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:09

G.iel is streng maar wel correct. Jij zit daar dan niet zo ver af Daaphh? Veel succes met je wijsheidstanden. Ik had ze indertijd allemaal tegelijk laten weghalen (gehele narcose) en dat is me heel goed meegevallen.

Ik ga vanavond de eerste lading hooibaaltjes halen. De ponyweide is helemaal kaal. Bij de paarden staat nog wel wat maar ik ondervind dat ze extra hooi enorm waarderen. Dus stilletjes aan beginnen met bijvoeren.

Hopelijk valt er vanavond/vannacht een goeie plens uit met dat onweer waar ze zo voor waarschuwen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:51

Antonius: Zoals eerder al gezegd is nokere ook niet de makkelijkste cross. Op de hindernissen waar jij problemen had heb ik meerdere gezien die daar weigeringen en zelf uitsluitingen hadden. Het is ook pas het eerste jaar dat ze volledig crosst. Veel heeft ze nog niet gezien. Ik denk dat jullie elkaar toch het voordeel van de twijfel moeten geven en mss inderdaad een stapje terug maar jullie komen er zeker wel uit. Deurle is mss niet het makkelijkste water maar anders wel heel eerlijk gebouwd. Ik heb er altijd graag gereden. Rij je anzegem dan niet mee?

Daaph: ik heb jou ook niet gezien. Wij hadden wel al dressuur om 11 u en springen om 11u45 daarna zijn we onmiddellijk naar huis vertrokken. cross was ook om 11 u en erna zijn we ook direct naar huis gegaan en niet meer terug gekomen :) Blits kan er inderdaad wel eens deugd van hebben hopelijk blijft hij het dan onthouden wat er van hem verwacht wordt.

laurie: Hoe komt het dat ze mankt ?

varekaj: ik denk dat de meeste mensen met dat probleem beginnen te zitten. Geen gras meer dus zijn er veel nu al aan hun winter voorraad bezig. Ik denk dat er een grote vraag zal zijn naar hooi. Wij hebben gelukkig wel nog gras/lange droge sprietjes waar ze wel nog even weg mee kunnen. Waar flush staat moeten ze ook al hooi bijgeven op de weide's.

Gisteren heeft Flush voor de eerste keer vrij gesprongen. Mijn vriendin had haar jonge ook laten springen en van de 4 heeft hij mss het minst show maar het is wel de minste kijker en doet eigenlijk vrij direct wat er van hem verwacht wordt en springt overal gewoon over zonder veel uitsloverij. Hij kijkt ook niet naar een balk of gelijk wat. De andere waren nogal erg onder in de indruk van de balken en snapten het ook niet zo goed wat ze moesten doen. Terwijl zij wel al eens gesprongen hadden. Hij heeft zijn best gedaan :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:56

We weten niet hoe het komt of waar het zit...

Gennie is vorig jaar ingespoten in haar knie omdat ze te lange kniebanden had. Toen liep ze recht, maar ik voelde er iets aan.
Nu de laatste weken is ze dus aan het proberen met dat stoppen. En dat is totaal niet haar ding... Vorige week was de osteopate er en toen die aan haar knie kwam kon ze haar been gewoon niet omhoog houden, was heel confronterend om te zien... Dus gisteren DA erbij, buigproeven gedaan en daar duidelijk mank op... Donderdag echo en RX in de hoop ze daarop vinden wat er scheelt en anders uitverdoven. ;(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:07

bij Onze vos hebben we ook enkele jaren geleden kniebanden laten opspuiten op aanraden van de dierenarts. Tot nu toe nog nooit geen probleem mee gehad.
Hopelijk snel duidelijkheid met echo en foto. niet weten wat het is is toch erg frustrerend he.

ik ben trouwens vorige week op controle moeten gaan met mijn merrie. de scheur is volledig dicht maar moet nog aangesterkt worden. Dus nog 3 maand verder doen zoals nu en stilletjes de intensiteit verhogen. Hij had er een goed oog op dat het ging goed komen. Daar had ik namelijk geen garantie voor. Nu was hij echt heel positief ook onder de indruk hoe het in een relatief korte periode al zo hersteld was. Cross is uitgesloten maar hopelijk nu en dan toch nog eens op jumping :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:45

Ik heb bijvoeren zo lang mogelijk proberen uitstellen maar wat er nog staat smaakt ze precies niet echt meer. Gelukkig heeft mijn leverancier me verzekerd dat ze genoeg binnen hebben voor de vaste klanten deze winter.
Bedoeling was om ze allemaal zo lang mogelijk op de weides te houden, mits hooi indien nodig. Met de droogte zal dat wel lukken, al zal het overal bijzaaien worden gok ik.
Eens ze volledig op hooi overgaan ga ik ze wel op de winterweide met paddock zetten. Dat kan geen kwaad dat die kapotgelopen raakt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:35

Waar winston staat krijgen ze al heel erg lang hooi bij. Waar canch staat staan zijn ze nu slechts met 4 op 3ha dus ze kunnen wel nog genoeg eten. Het is net meer groen, maar wel genoeg te eten nog.

Jammer dat de cross niet helemaal liep zoals verhoopt. Ga je ware.gem en merks.plas niet meer rijden? In deu.rle is het 2de water ook best pittig. BK gaat trouwens door in Ciney.

Wel goed van Vozzie +:)+!! Vrijspringen ziet er ook wel leuk uit :)!

Hopelijk niets ernstig met Gennie :(:), hopelijk gewoon herbehandelen?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:19

laurievc, top dat je merrie drachtig is!! gefeliciteerd.
En succes met je Gennie :(:) ik zal voor je duimen. De DA heeft vorig jaar na de schuiver van boxser ook 1 knie moeten inspuiten, maar die is nog steeds super soepel...dus hopelijk komt alles goed.

Hanne, in Nederland mogen ze daar ook 5cm vanaf wijken, dus zal in België dan ook wel zijn.
en succes met je rondje niv. 0. kan me voorstellen dat je lekker wilt rijden.

daaph...18.20 :oo boh..lange dag

varekaj, wat jij hebt met je paard uit de wei halen, dat heb ik dus precies ook!!! >;) :roll: :oo
lijkt wel of hij zelfs mijn kleding herkent!! :') ik geef dan mijn andere paard al lekker eten, en ga dan ff het water tsjekke, net alsof ik wat anders ga doen. en dan gaat hij ook eten.
Dan kan ik hem ook wel rustig pakken hè! maar het is al voorgekomen dat hij keihard wegrent, en dan achterin de wei staat te brullen op zijn vriendje...zo van...leeeeheex, kom hiiieehiieer, je moet aan het werk!! _O- _O- :') :')

Mila, fijn dat het zo goed ging, maar met die vertraging... :oo nooit leuk! maar goed dat je inderdaad al je spullen al had meegenomen. En zoals ik het begrijp is nokere eigenlijk nog een zwaardere dan Genk, dus top!

Antonius, jammer van je wedstrijd, ik heb momenteel een beetje hetzelfde met boxser, de gewone hindernissen helemaal fantastisch, en de iets meer rare fratsen hindernissen altijd de onzekerheid of hij gaat weigeren of het wel doet. En als je hem dan daarna erop af rijdt alsof er niks aan de hand is.
Maar net zoals iedereen mij advies geeft, ook voor jou...kop op :D Ny is een fantastisch paard, en dat komt helemaal goed met jou opleidervaring. En Deurle is goed te doen, alleen het water is daar inderdaad erg moeilijk...maar niet onoverkomelijk. Tis dat het voor mij niet naast de deur lig, anders was ik daar ook naar toe gegaan. Maar ik ga 1 weekend later hier in Nederland starten, en dat wordt me wat veel achter mekaar.

Ik heb gelukkig nog een wei met redelijk wat gras, dus hier alleen de haflinger een beetje bijvoeren. Maar die mag sowieso een beetje afvallen, maar dan uiteraard niet door verhongeren := _O-

En verder gaat het hier zijn gangetje. Ik heb toch nog steeds mijn twijfels over de dressuurproef van Orp-Le-Grand, dus echt even hier jullie hulp nodig.
Ik moet dus een M6 proef rijden en als ik die opzoek is dat dus een proef in een 20x60 ring
met een 1* proef
http://www.vlp.be/_downloads/ev_proeven ... -03-09.pdf
en nou vind ik de proef geen probleem, als ik maar geen bijbehorende 1* cross moet rijden. >;) :=
Dus...klopt dit echt? Is er zoveel veranderd in de laatste maanden dat ik niet in België heb gereden?
Want de klasse aanduiding is veranderd, dat had ik al begrepen.
Help???

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:54

Je moet bij lewb de dressuurptoeven kijken. Daar staat de juistr

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:56

Maddy: dit is idd ook de enige proef die ik vind, maar wel vreemd, 1* staat normaal gelijk aan M, terwijl jij hebt ingeschreven in 100 wat dus met L overeenkomt... Ik zou in jouw plaats even mailen naar de organisatie.

Mijn planning voor Ny was dat ze na Deurle nog enkele weken de wei op kan om uit te rusten, kopke leegmaken en dan oktober weer de draad oppakken met dressuurtraining en wat springen. Moet nog eens overleggen met KC of hij hier een andere zienswijze in heeft of niet. Moet dringend eens bellen vandaag, komt er ook weer niet van.

Bij mij gaan de paarden sowieso maar overdag (of 's nachts met die hitte) op de wei, dus ik moet toch altijd hooi blijven bijgeven. Ze hebben nu de helft afgegeten, komend weekend verzet ik ze. Hebben ze nog een 0.8ha waar ze nog niet gegeten hebben. Was wel gehooid eind juni, maar ondanks het gebrek aan regen is er toch wel wat gegroeid, kunnen ze ook zeker nog een maand aan eten en als het nu nog beetje regent, zal het stuk waar ze op lopen ook nog wel bijgroeien.

Mila: brave flush bij vrijspringen!! En mooi nieuws dat je toch nog weer wat zal kunnen rijden met Furrie!

Laurie: veel succes morgen bij de DA!

Daaph: sterkte vandaag! Gaat G.iel enkel thuis trainen met Blits of ga je hem ook eens een eventing laten starten?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:15

Daaphh schreef:
Je moet bij lewb de dressuurptoeven kijken. Daar staat de juistr

ben je aan het wachten op de operatie := ??

maar op internet wat jij zegt, daanrkan ik alleen de proeven van 60 en 80cm vinden >;) die wat jij me opstuurd is die wat ik ook heb....
dan zal ik wel de goeie hebben... +:)+
Laatst bijgewerkt door madelene op 08-08-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:16

Ik ben net uit de operatiezaal. Ik heb je via fb de proef gestuurd. Is wel de 1*

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:19

alles goed verlopen?? was net mijn vorig berichtje aan het aanpassen := ik had je berichtje binnen.
Na jah….dan mag ik eens in een 20x60 ring rijden...kan ik al eens wennen _O-