[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:17

Ermelo staat nooit op startlijsten. Inschrijven gaat via inschrijfsysteem.nl

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:17

Jemig wat een gedoe zeg, dat inschrijven. Lijken de instructieweken wel :')

Ik heb wel even getwijfeld over de SGW Ermelo, maar besloten dit jaar met Daimler nog even lekker crosstrainingen te blijven doen en oefencrossjes te rijden. In Oudkarspel starten we BB.
En over 3 weken gaan we ons M1 dressuurdebuut maar eens maken.
Crosstraining in Ermelo hoef ik voorlopig niet extra, want ik ga ook al de eventingweek daar doen eind juni. Wel een leuk idee.

Suelza, bij stal Bronsveld in Lelystad hebben ze een paar keer in de week crosstraining in kleine groepjes, is dat wat voor je?

Leuk Mendy, ik zag het. Ben erg benieuwd!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:29

xxitsmexx schreef:
Heleen zaterdag zitten wij bij elkaar in de groep met de hartslagmeter clinic
En ik zit als het goed is in de les na jullie Gezellig!! :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:32

Ik zag het ja, leuk! Komen er nog meer mensen van hier?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:51

Hoorde net op stal idd ook dat de inschrijving van Ermelo anders gaat. Nog maar eens kijken dan. Is wel een mooi terrein.

Net even gereden, hij loopt altijd zo fijn de dag na de cross. Hij moet ook altijd even uitrennen. Hij trapte alleen helaas wel een ijzer af met uitstappen in de sloot :+ hij zag iets interresants en lette even niet op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:10

Jeuj! Inschrijven voor Ermelo is gelukt! Er waren nog maar vijf plekken over :=

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:18

Moonlight17 schreef:
Kom zelf uit Ysselsteyn, altijd cross bij de pony's gereden. Wat ik vindt van Ysselsteyn. Goede grond, wel gras, genoeg losrijruimte voor dressuur. Springen vindt ik meestal vrij klein. Cross inspringen gaat net net. Ideaal vindt ik dat het starthok langs de inrijring ligt, kun je even mee starten met een ander langs de lijn. Springen altijd vrij laag vindt ik zelf, wel een beetje technisch parcours. Cross niks ingewikkelds bij de pony's en bij de paarden in de B vindt ik zelf. B paarden hebben meestal 1 afsprong en 1 opsprong ofzo. Waterbak moet je inlopen via een vrij smal padje.

Edit vergeten te melden. Afsprong heeft meestal een alternatief. Ook is er een punt waar je richting het bos springt, maar die heeft meestal ook een alternatief. Maar die punt gebruiken ze niet ieder jaar kan ik me zo herinneren.

Klinkt goed! Ik ga de inschrijfdatum maar vast noteren

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:44

Ik ben ook benieuwd naar SGW Herkenbosch, staat op de kalender maar ik kan er verder niets over vinden....

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:50

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:11

Oke, thanks! Ga ik daar eens op zoeken :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:27

Staat ook op startlijsten. Ik vind alleen onderstaande niet helemaal netjes:

"Inschrijven kan ALLEEN middels KNHS eventing formulier te mailen of op te sturen EN/OF in te schrijven via EVENTBRITE. Via Eventbrite is GEGARANDEERDE plaatsing, echter wel met kleine extra kosten."

Geen probleem met een inschrijfsysteem. Handig juist. Maar extra kosten in combinatie met gegarandeerde plaatsing staat me wel tegen......... Ik wil hier wel graag starten dus zal er niet omheen kunnen want het zal er wel op uit komen dat je wanneer je alleen het KNHS formulier opstuur je precies buiten de boot valt. Met de inschrijfgekte van de laatste tijd icm dit soort acties komt het straks nog zover dat de plekjes op de startlijst naar de hoogste bieders gaan.....

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:40

Ik vind dat de KNHS hier iets tegen moet doen. Niet tegen de organisatie maar tegen het laten betalen voor een startplek. Wrs kost het systeem geld en vandaar de kosten maar dan maar zonder systeem en gewoon de KNHS-formulieren. Ik zie wel het voordeel van zo'n systeem, ik ken het niet maar ik verwacht dat het de inschrijvingen telt en niet meer accepteert dan het vastgestelde aantal. Kan voordelen hebben maar ervoor betalen gaat me te ver.... Zeker omdat de officieel manier op een zijspoor gezet wordt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:44

Vond het inschrijfsysteem voor de SGW van Ermelo wel fijn werken, zelf je startplek uitkiezen, je ziet gelijk of het wel/niet gelukt is etc. Extra betalen voor gegarandeerde startplek lijkt me geen wenselijke ontwikkeling :n ik ben nog steeds gewoon een voorstander van wie het eerst komt, het eerst maalt. Niet wie het meest betaalt, of wie de meeste vriendjes heeft op belangrijke plekken. Zou het erg jammer vinden als het die kant op gaat.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:58

Ik heb zojuist een mailtje uitgedaan naar de KNHS om te vragen of dit toegestaan is. Het inschrijfsysteem dat voor de SGW ermelo gebruikt is is ideaal. Dat wordt hier in de regio vaker gebruikt. Ik hoop dat het nieuwe systeem van de KNHS hier op gaat lijken!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:58

ben ik het met je eens Susan, Maar alsnog moeten ze dan wel eerlijk zijn in het openen.
Er is geen ander systeem. Want zoals te zien is in Maarsbergen willen gewoon 2 keer zoveel mensen meedoen.
Maar het is gewoon geen stijl en oneerlijk dat ze het een uur (nog meer) eerder open doen dan afspraak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:06

Klopt :j heb trouwens het idee dat dit vorig jaar veel minder speelde? Kan me niet herinneren dat we toen tot la(a)t(er) zijn opgebleven om in te schrijven iig. En dat was in de B, waar normaal de meeste inschrijvingen zijn. Begreep dat het nu zelfs al niet meer mogelijk is om bij sommige wedstrijden nog paarden in het M bij te schrijven, zo'n storm loopt het. Terwijl dit eerder altijd geen probleem was.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:09

Vorig jaar was er ook wel gekte maar volgens mij inderdaad minder dan dit jaar.
Ik vraag me af in hoeverre de KNHS organisaties op de vingers tikt omtrent inschrijvingen (dmv betaling, te vroeg etc). Ook lastig te controleren, maar dergelijke problemen moeten toch ook bij de KNHS bekend zijn.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:14

Ik weet niet of die problemen ook bij de knhs bekend zijn. We zijn met zijn allen er denk best goed in om ons ongenoegen op fora en/of facebook te posten maar een mailtje naar bv de knhs schiet er vaak bij in (ook bij mijzelf ;)) en bij de KNHS moeten ze het dan ook maar net toevallig te horen krijgen (of zich er druk om maken, want als er geen klachten zijn.......)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:01

Betalen voor een gegarandeerde startplek vind ik idd wat ver gaan, maar als ik jullie zo hoor heb je geen keus als je wil starten...

Ff ander vraagje, ik heb me opgegeven voor hulsberg. Word mijn eerste officiële sgw. Vinden jullie dat een goede eerste cross, of staat dat vrij moeilijk? Ook ervaringen over het springparcours en de bpdem emzo zijn welkom?

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:04

Zou een deel van het probleem ook niet zijn dat 'vroeger' men veel meer gespreid opgaf, en men het dan accepteerde als na 5 dagen de wedstrijd vol zat? En tegenwoordig maakt iedereen elkaar steeds gekker, zodat iedereen om 0.00 uur inschrijft, en als je er dan om 0.05 niet bij zit is dat natuurlijk zwaar .... Maar wel een logisch gevolg.
Een mogelijke oplossing zou ook zijn om de inschrijving op een bepaalde datum te sluiten, en dat er daarna geloot wordt. Maar wie gelooft dan dat er eerlijk geloot wordt....

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 12:05

Mereltjuh, is een hele goede eerste keus!
Ik heb er vorige jaar mijn debuut gehad :D die ik tevens meteen gewonnen had :D hihi..
Vorig jaar was het voor hun ook de eerste keer dat ze het organiseren.
Dit jaar ga ik er mijn L-debuut maken :)

Bodem zijn heel goed! Is op het terrein van de eigenaar van de stal zelf, perfect onderhouden. Al kan je dat vaak niet zeggen van Zuid-Limburgse terreinen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:08

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt lijkt mij ook de beste oplossing. En dan voor alle SGW's dezelfde tijd vóór de wedstrijd openen van de inschrijving, allemaal op dezelfde tijd. Ik vond de inschrijving voor Ermelo ook erg fijn, meteen duidelijkheid inderdaad!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:37

Ik vind wie het eerst komt het eerst maalt ook nog steeds het meest eerlijk, plus daarbij een snelle bevestiging van de inschrijving door de organisatie. Al is dat wel lastig als je op de dag dat de inschrijving geopend is gelijk je mailbox bommetje vol hebt :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:29

Ik ben wel voorstander van wie het eerst komt het eerst maalt. (Met inderdaad dit gevolg), maar dan wel onder strikte regels; Niet het een communiceren en het ander doen.
En bijvoorbeeld de regel max. 2 paarden per ruiter en indien er ruimte over is een mogelijkheid om met meer paarden te starten. Hiermee blijft de sport toegankelijker voor amateurs (en ja beperk je de profs iets meer).

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:43

Van Herckenbosch dus ook niet echt een eerlijk systeem. Heb eens even gekeken, vind € 1,95 nog mee vallen, maar nu wordt het dus die die het meeste wil betalen krijgen een plek. Snap dat het systeem geld kost, maar of dit de manier is vraag ik me dan af. Het valt me alleen op dat het een wedstrijd is voor B/L/M pony's, BB/B/L paarden en 5 en 6 jarigen. Maar dat er alleen tickets te koop zijn voor de pony's en BB. Valt de rest dan ook weer buiten de boot? Dan weet ik dat liever meteen, kan ik mijn planning gaan aanpassen.