[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:39

Kim_Peters schreef:
Ik weet niet exact wat je zoekt maar wellicht zijn de Kentucky Horsewear beschermers wat voor je? Die sluiten bij het voorbeen wat lager onder de knie. Ik kan ze direct uit voorraad leveren. Kijk maar eens op http://www.all-eventing.com en/of http://www.allesvooreventing.nl. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag :)

Ik zoek beschermers voor een paard met een heel gevoelige huid en benen. Ik had de dalmars, maar na 3x gebruiken had mijn paard fikse plekken van de boven randen van de beschermers. Heb de kentuckys bekeken, maar die hebben ook een 'harde' rand zo te zien? Denk toch dat ik voor de styles ga, daarvan lees ik hele goede verhalen bij gebruik bij paarden met gevoelige benen.

Kim_Peters

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:49

De Kentucky's zijn afgewerkt met een zachte suede bies. De styles zijn inderdaad ook geschikt voor paarden met gevoelige benen. Anders kan de tendon grip van Kentucky Horsewear altijd nog uitkomst bieden. Dat is een soort steunkous die je onder de beschermer gebruikt. De Tendon grip beschermt het been tegen schuur en drukplekken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:05

Ik ga nu de styles aanschaffen denk ik, als ik dan nog problemen heb is die tendon grip wel een idee misschien.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:45

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:22

Wij hebben heel hard gewerkt vandaag, en de stallen zijn bijna klaar.
Zal straks een foto plaatsen als de paarden erin staan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:11

Die Kentucky's zijn nog duurder dan de Styles. Heb dan altijd een beetje het idee dat je voor een deel voor de naam betaalt Kim.

Ik vind de styles niet zo hard aan de randen.

Ben benieuwd Mette!

[naam] heb ik gisteravond laat bij Jan van Beek afgezet. Dit zit nu in Duitsland bij een internationale eventingwedstrijd om te groomen bij hem. Ze had er heel veel zin in maar ze vond het toch ook best spannend. Niet zo gek want ze kent hem eigenlijk alleen maar van wedstrijden waar ze allebei aan meededen en de oefencross in Zundert. Ben benieuwd hoe het gaat.
Maandag gaat Daimler voor een weekje bij hem op stal. Dan kan ze daar onder zijn begeleiding trainen en daar meehelpen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:48

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:14

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:25

Pfiew hengsten snap ik ook niks van, sorry!
@mette: goed bezig geweest dus! Leuk! Foto's!
@percy: dat wat je zegt over de Kentucky beschermers denk ik idd ook. Ik ben nu bezig de styles te bestellen.
Wat een ongelofelijk mooie tijd maakt je dochter door zeg!! Ik ben stiekem wel een kleine beetje jaloers :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:08

Goed dat ik zo jullie ervaringen en tips lees, nieuwe goeie beenbeschermers daar is ze nu ook aan toe!

Eergisteren en Gisteren (tijdens de les) super gereden! Ze liep heerlijk ontspannen en mooi voorwaarts. Mijn instructrice zag niet direct iets, wat leek of ze ergens last van heeft. Wel zag ze dat mijn zadel van achter niet meer mooi aansluit. Dit zou best kunnen, ze is flink gegroeid in haar bespiering, zadelmaker maar een afspraak mee maken.

Bekijk het nog even aan, als ik volgende week toch twijfel. Laat ik haar na kijken, dan ben ik sowieso gerust gesteld.

@percy, wat een mooie ervaring gaat je dochter door maken. Droom volgens mij voor een paarde meisje.
@mette goed bezig!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:34

Pfoeh vanaf 1 uur vanmiddag bezig geweest en zijn er nu mee opgehouden.. We hadden planken maar die konden we niet gebruiken dus moesten we een oplossing bedenken, hadden we nog iets van hout achtige platen over en die hebben we nu gebruikt als wand, heel stevig dus dat is mooi! Deuren zetten we er morgen in, daar werd het nu te laat voor maar we hebben de tussenwand ook mooi af en verder is alles klaar :) Dus morgen gaan de pony's er hopelijk in!

De hoefsmid neemt al een week niet op en epke loopt echt heel hoog op zn voeten, worden we ook echt niet blij van..

En ik ga morgen nog even lekker springen met mn kleintje! Zaterdag weer lekker concour :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:03

Ben benieuwd Mette!

Mijn dochter jaagt inderdaad haar droom achterna maar ze werkt er ook keihard voor. Ik heb haar vanavond even aan de telefoon gehad en ze heeft het super naar haar zin. Ze kan het heel goed vinden met de andere groom en met Jan. Had een heel blij meisje aan de telefoon :)

Fijn dat ze zo goed liep Neesa. De jonkie's veranderen inderdaad nog en dat kan wel eens problemen geven. Hebben wij met Daimler ook gehad.

Goed dat je nu voor de Styles gaat Madelein. Denk dat die wel gaan bevallen. Ben trouwens ook een beetje jaloers :o

Van hengsten en merriekeuze heb ik op dit moment helaas veel te weinig verstand. Ga niet iets roepen want ik weet het gewoonweg niet. Heb trouwens wel een leuke springhengst :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:32

Eef: Ik ken jouw papier te weinig om iets heel nuttig te kunnen toevoegen. Wel kan ik zeggen dat mijn paard qua soeplesse alle paarden die ik al gereden heb/ken overtreft en zij is een Verdi. Verkleinen gaat die normaal ook niet doen en afdruk op sprong en galop heeft ze meer dan genoeg. Afdruk in het drafwerk kan wel beter...

Percy: lijkt een droom voor Caressa, geluk heeft ze! Maar ze werkt er ook hard voor, dan vind ik dat ze dat verdient :-)

Neesa: wat goed van je les!!! Ik geloof wel dat je zadel en het gevoel daarmee er iets mee kan te maken hebben. Niet slecht dat eerst uit te sluiten, zeker als je duidelijk ziet dat het achter niet meer mooi aansluit!

Mette: we wachten op foto's he!

Hier: gisteren gereden, ze ezelde wat en was hele tijd aan het roepen op andere paarden. Dus ik druk haar wat door en na een tijd is het beter maar had ik het gevoel dat ze rechtsvoor wat mankte.. Ik denk 'nee zal wel niet, zal me dat inbeelden want ze is wat gespannen', nog toer gaan uitstappen daarna. Ik zadel haar af: pees dik en warm. Meteen gekoeld en deze nacht rustbandage opgezet. 's avonds laat was het nog altijd dik maar niet meer warm. Ze staat er nog altijd op en ik heb niet het gevoel dat ze er echt last van heeft. Ik heb ze nu weer op de weide gezet met icepack onder bandage (die ik er zo meteen terug zal afhalen voor ie te warm wordt). Balen... Weet niet goed wat ik moet doen: nog even aankijken, de veearts bellen of proberen van aan ontstekingsremmer te komen en dat zo te geven?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:41

even een snelle reactie op oliefanter voor ik naar stal ga:
Ik zou zeker de da bellen... En been zoveel mogelijk bandage vrij houden. De warmte is niet goed, en kan ook knellen op de pees. Mocht er schade zijn dan kan dit het juist verergeren. Wat een ellende! Hoop dat het meevalt!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:06

Veearts niet te bereiken... Ik heb ondertussen gebeld en gesmst. Ik wacht nog even af of hij terug reactie geeft en dan bel ik zijn collega..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:18

Jeetje oliefanter wat balen!
Zou idd veel koelen en stappen, zodat het bloed goed door blijft stromen. Hopelijk neemt je DA snel op!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:33

Das ook wat dat je hem niet kunt bereiken... Hopelijk inmiddels wel te pakken gekregen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:35

Hoop ook dat je de veearts inmiddels te pakken hebt gekregen. Met pezen moet je geen enkel risico nemen. Inderdaad is koelen goed maar onder een bandage wordt het snel te warm en warmte kan een pees juist beschadigen.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:06

Nog steeds niemand.. Pff ik weet niet wat doen :-(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:41

Hebben ze geen spoed nummer?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:43

Ik ga nog een uurtje afwachten, dan is de dag bijna om... Als ik dan nog geen reactie krijg bel ik een andere. Het is een groepspraktijk met 2, dus raar dat ze allebei op verlof zouden zijn. Bij degene die ik normaal altijd bel, staat gsm echt af. De andere belt gewoon en heb al 2 keer iets ingesproken... Ik baal echt want ben daar bovenop ook nog eens goed ziek met koorts en een pijnlijke hoest :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:26

Jemig ik vind het wel slecht hoor... Je moet toch gewoon bereikbaar zijn?! Wat nou als er gevaarlijke bloeding of koliek was? Dan kan je dus niemand bereiken. Heel slecht!!
Ach jij ook nog ziek, wat een ellende! Beterschap en sterkte. Hoop echt dat je iemand te pakken krijgt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:04

Dat zal je altijd zien. Alles komt dan tegelijk.

Beterschap en ik hoop echt dat je iemand hebt kunnen bereiken.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:45

@Oliefanter, hoop dat je iemand hebt kunnen bereiken en onderrtussen weet wat er aan de hand is, beterschap!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:11

Morgen om 10u komt een veearts, een jonge die ik niet ken maar die tenminste te bereiken was... Hopelijk komt daar goed nieuws uit!