[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:13

55% moet voor iedereen ook denk ik wel haalbaar zijn.
Waarom dan geen drempel bij de helft?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:14

Roxxiejj schreef:
Ik ben het daar wel mee eens, met die verliespunten in de dressuur. Is in de huidige dressuur ook en als je bij een sgw ZOO slecht dressuurt, hoe gaat die persoon dan in hemelsnaam een cross rijden? :? Dressuur is je basis, dat moet gewoon goed zijn imo.

hello helloooow contact to roxxiej.... back to earth please _O- :') ga ff 1 dag kijken en zie hoe zo'n iemand dressuur rijd en daarna vol gas een cross door kachelt... want een cross is hard rijden :j <<) want ja t heet ''cross'' :j

Ik heb niet meer zo'n behoefte het te bekijken, ik denk tegenwoordig alleen maar ''arm paard'' :x

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:20

cdetje schreef:
@Maximiliano, je bent toch L springen dus mag je toch altijd L starten, ook al heb je verliespunten.

Oja??? Hahaha zoveel regels ik onthou het niet meer!! Maar die -2 blijft toch?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:24

Omdat ik van mening ben dat als de winstpunten worden vergeven in de cross (cross bepaald immers hoeveel wps je hebt) ook de verliespunten uitgedeeld worden met dat onderdeel. Heel simpel bij dressuur moet je je dressuurproef verprutsen. Bij springen je parcours en bij sgw dus het crossparcours want in de andere onderdelen haal je geen winspunten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:31

maximiliano schreef:
cdetje schreef:
@Maximiliano, je bent toch L springen dus mag je toch altijd L starten, ook al heb je verliespunten.

Die -2 blijft.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:39

Joki schreef:
Omdat ik van mening ben dat als de winstpunten worden vergeven in de cross (cross bepaald immers hoeveel wps je hebt) ook de verliespunten uitgedeeld worden met dat onderdeel. Heel simpel bij dressuur moet je je dressuurproef verprutsen. Bij springen je parcours en bij sgw dus het crossparcours want in de andere onderdelen haal je geen winspunten.

Maar iemand die te snel in de L start en dan steeds maar weer in het springen strandt, kan op deze manier dus nooit terug naar de B.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:55

Riannuh neem aan dat die gene er zelf ook wel voorkiest om terug te gaan naar het B door die nieuwe flexibele regeling.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:57

Was die voor mij bedoeld Joki? Snap hem niet namelijk :P

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:09

Evony dat kan nu inderdaad wel :) Maar ik blijf het wel krom vinden dat iemand die de wel in de cross komt (en in mijn oger dus 'beter' is) wel verliespunten kan krijgen en iemand die het springparcours niet eens doorkomt niet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:15

Ik denk dat dat hem in feit zit van het doel waarmee springen aan de sgw is toegevoegd.

Om te kijken of een combinatie de cross aan kan, of dat een combinatie in het springen het niveau heeft om in de cross te kunnen, het dient ter ondersteuning van de cross.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:18

riannhuh schreef:
Joki schreef:

Maar iemand die te snel in de L start en dan steeds maar weer in het springen strandt, kan op deze manier dus nooit terug naar de B.

Maar ik denk (maar dat is puur vanuit mijn eigen beleving) dat als je steeds in het springen strand je niet meer gaat. Ik ga geen 100 kilometer enkele reis rijden om niet de cross in te mogen, daarvoor is voor mij de teleurstelling dan te groot. En vind ik het geldverspilling want benzine kost niet niks

Maar ik heb mijn paard ook net zolang niet mee gehad zelfs naar springwedstrijden tot ik van mijn springinstructeur toestemming kreeg om weer BB te starten, sinds ik in Diepenheim gigantische problemen heb gehad. Maar ik denk dat ik wat dat betreft misschien wel een uitzondering ben

Nee max was als reactie op Rianuh

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:29

ik vind ook dat de punten of het nu winst of verlies is alleen in de cross uitgedeelt mogen worden.
Dressuur/springen is een bijzaak om te zien of je controle hebt ja of nee.

Iemand die springen niet door komt wordt al hard genoeg gestraft door het niet mogen te starten in de cross.

Zelf nog nooit uitgesloten in het springen (wel zelf 1x afgegroet omdat het niet ging) maar zie het nut niet dat je daar minpunten voor gaat krijgen.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:34

Inderdaad top die nieuwe flexibele regeling! Het is dan niet meteen zo definitief als je een klasse hoger gaat. Wie weet durf ik dan een keertje M in te schrijven dit jaar... Maar eerst weer lekker inkomen in de L in het voorjaar. Nu alweer zin in!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:43

jeeetje B paarden op zondag in Markelo is al voorlopig vol :oo ik heb gelukkig al bevestiging gehad dat ik op de zondag ingedeeld wordt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:48

:oo Dat meen je niet Marijke, dan ga ik me nog maar snel inschrijven voor de zaterdag in de hoop dat ik kan starten :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:54

riannhuh schreef:
Jij start toch nog B? Dan kun je geen verliespunten halen. Ik ben idd nog nooit uitgesloten geweest in een springparcours voor de cross, maar naar mijn mening is het wel eerlijker om verliespunten na uitsluiting in het springen wel in te voeren. Je bent al gepromoveerd, en als je het springparcours dan op een of andere manier niet aankan kun je beter een stapje terug doen.
Iemand die op de laatste hindernis van de cross uitgesloten wordt krijgt wel verliespunten, waarom dan iemand die op hindernis 1 in het springparcours wordt uitgesloten niet?

Ik heb het ook niet over mezelf, maar in het algemeen. Kan toch ook zijn dat je paard een rare dag heeft en ineens niet over een hindernis wil terwijl die dat normaal wel heeft? Blijft toch een meningskwestie maar denk dat je wel genoeg wordt 'gestraft' doordat je 1 de cross niet in mag 2 veel tijd kwijt bent en 3 veel geld hebt uitgegeven. Dan krijg je straks dat mensen met 2 weigeringen al niet meer durven door te rijden in het springparcour omdat ze bang zijn voor een 3e weigering/verliespunten..

Marijke: Ja ik zag het echt snel zeg! Ben blij dat ik ook al een bevestiging heb gehad :D gezellig dat je er ook op zondag bent!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:18

muts_marijke schreef:
Roxxiejj schreef:
Ik ben het daar wel mee eens, met die verliespunten in de dressuur. Is in de huidige dressuur ook en als je bij een sgw ZOO slecht dressuurt, hoe gaat die persoon dan in hemelsnaam een cross rijden? :? Dressuur is je basis, dat moet gewoon goed zijn imo.

hello helloooow contact to roxxiej.... back to earth please _O- :') ga ff 1 dag kijken en zie hoe zo'n iemand dressuur rijd en daarna vol gas een cross door kachelt... want een cross is hard rijden :j <<) want ja t heet ''cross'' :j

Ik heb niet meer zo'n behoefte het te bekijken, ik denk tegenwoordig alleen maar ''arm paard'' :x

Ik ben het met jullie allebei niet eens :Y) .
Mensen die laag scoren in de dressuur rijden over het algemeen niet het netst in de cross, omdat de dressuurmatige basis gewoon ontbreekt dan, maar ze rijden zeker niet allemaal slecht of gevaarlijk. En er zijn ook genoeg mensen die wel (heel) hoog dressuren en nog zo belabberd of niet belabberder rijden in de cross }:0 .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:26

:D
@ Evie uitzonderingen zijn er altijd. Maar vaak als de controle en de samenwerking in de dressuur al niet voor elkaar is dan is het in de cross niet ineens wel voor elkaar.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:30

muts_marijke schreef:
:D
@ Evie uitzonderingen zijn er altijd. Maar vaak als de controle en de samenwerking in de dressuur al niet voor elkaar is dan is het in de cross niet ineens wel voor elkaar.

Doet me denken aan Obelisk := grote drammert met dressuur waar de samenwerking ver te vinden was en in de cross op de pinkjes te rijden, haha! Maar inderdaad wel vaak het geval denk ik!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:33

Gelukkig zit er op Obelisk een verstandige, goede ruiter die het geheel prima onder controle heeft en waardoor het gewoon veilig is. Ik vind het soms echt heel eng om te zien. Niet zulke handige paarden met lompe ondoordachte ruiters die gewoon het gas open trekken bij de start en bij de finish 1 keer de handrem gebruiken. En vaak zie je bij zulke mensen dat het al van geen kant klopt in de dressuur. (en dan heb ik het niet over een fris paard die een keer een bokdagje heeft of er een keer geen zin in heeft)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:07

Eef_Bam schreef:
muts_marijke schreef:

Ik ben het met jullie allebei niet eens :Y) .
Mensen die laag scoren in de dressuur rijden over het algemeen niet het netst in de cross, omdat de dressuurmatige basis gewoon ontbreekt dan, maar ze rijden zeker niet allemaal slecht of gevaarlijk. En er zijn ook genoeg mensen die wel (heel) hoog dressuren en nog zo belabberd of niet belabberder rijden in de cross }:0 .

Mijn eerste cross was niet geheel gecontroleerd, in de andere crossen die ik heb gereden met de pony ging het eigenlijk heel netjes en goed (vond ik). Maar dressuur was echt uitermate slecht. (Vandaar ook gestopt met hem). En noem mezelf nooit een super goede ruiter, ook niet slecht. Maar kan zeker beter.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:12

Dames,
de bestelling van de SGW kleding is weg. Jullie krijgen dus volgende week van de leverancier een mail met daarin de factuur. Controleer je bestelling nog even een keer goed, eventuele wijzigingen moeten jullie aan de leverancier doorgeven omdat ik op vakantie ga.
Na betaling wordt het opgestuurd, voor een aantal zal ik de kleding meenemen naar Gorssel (tripalon) of Westerbork.
Als ik nog meer voor iemand wat moet meenemen dan graag asap een berichtje.
De nieuwe lijst staat hier:
MargreetW @ [SGW] SGW of Life Kleding

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:24

We kunnen wel een poll aan dit topic gaan koppelen :') Met eens of oneens.. haha. Wat we ook vinden, we moeten ons toch echt aan het reglement houden 8-)

Margreet: oeh ik ga direct kijken :) top

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:36

maximiliano schreef:
cdetje schreef:

Ja maar je mag altijd eindeloos versnelt promoveren :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:49

Sorry Joki :D

Thanx Cdtje!

Eens Evie!! Zie indd soms echte dressuprikkers die er in het springen en crossen niks van bakken!