Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roxxiejj schreef:Ik ben het daar wel mee eens, met die verliespunten in de dressuur. Is in de huidige dressuur ook en als je bij een sgw ZOO slecht dressuurt, hoe gaat die persoon dan in hemelsnaam een cross rijden?Dressuur is je basis, dat moet gewoon goed zijn imo.
ga ff 1 dag kijken en zie hoe zo'n iemand dressuur rijd en daarna vol gas een cross door kachelt... want een cross is hard rijden
want ja t heet ''cross''
Joki schreef:Omdat ik van mening ben dat als de winstpunten worden vergeven in de cross (cross bepaald immers hoeveel wps je hebt) ook de verliespunten uitgedeeld worden met dat onderdeel. Heel simpel bij dressuur moet je je dressuurproef verprutsen. Bij springen je parcours en bij sgw dus het crossparcours want in de andere onderdelen haal je geen winspunten.
Maar ik blijf het wel krom vinden dat iemand die de wel in de cross komt (en in mijn oger dus 'beter' is) wel verliespunten kan krijgen en iemand die het springparcours niet eens doorkomt niet. riannhuh schreef:Joki schreef:Omdat ik van mening ben dat als de winstpunten worden vergeven in de cross (cross bepaald immers hoeveel wps je hebt) ook de verliespunten uitgedeeld worden met dat onderdeel. Heel simpel bij dressuur moet je je dressuurproef verprutsen. Bij springen je parcours en bij sgw dus het crossparcours want in de andere onderdelen haal je geen winspunten.
Maar iemand die te snel in de L start en dan steeds maar weer in het springen strandt, kan op deze manier dus nooit terug naar de B.
Dat meen je niet Marijke, dan ga ik me nog maar snel inschrijven voor de zaterdag in de hoop dat ik kan starten

riannhuh schreef:Jij start toch nog B? Dan kun je geen verliespunten halen. Ik ben idd nog nooit uitgesloten geweest in een springparcours voor de cross, maar naar mijn mening is het wel eerlijker om verliespunten na uitsluiting in het springen wel in te voeren. Je bent al gepromoveerd, en als je het springparcours dan op een of andere manier niet aankan kun je beter een stapje terug doen.
Iemand die op de laatste hindernis van de cross uitgesloten wordt krijgt wel verliespunten, waarom dan iemand die op hindernis 1 in het springparcours wordt uitgesloten niet?
gezellig dat je er ook op zondag bent! muts_marijke schreef:Roxxiejj schreef:Ik ben het daar wel mee eens, met die verliespunten in de dressuur. Is in de huidige dressuur ook en als je bij een sgw ZOO slecht dressuurt, hoe gaat die persoon dan in hemelsnaam een cross rijden?Dressuur is je basis, dat moet gewoon goed zijn imo.
hello helloooow contact to roxxiej.... back to earth please![]()
ga ff 1 dag kijken en zie hoe zo'n iemand dressuur rijd en daarna vol gas een cross door kachelt... want een cross is hard rijden
![]()
want ja t heet ''cross''
![]()
Ik heb niet meer zo'n behoefte het te bekijken, ik denk tegenwoordig alleen maar ''arm paard''
.
.

muts_marijke schreef:![]()
@ Evie uitzonderingen zijn er altijd. Maar vaak als de controle en de samenwerking in de dressuur al niet voor elkaar is dan is het in de cross niet ineens wel voor elkaar.
grote drammert met dressuur waar de samenwerking ver te vinden was en in de cross op de pinkjes te rijden, haha! Maar inderdaad wel vaak het geval denk ik! Eef_Bam schreef:muts_marijke schreef:
hello helloooow contact to roxxiej.... back to earth please![]()
![]()
want ja t heet ''cross''
![]()
Ik heb niet meer zo'n behoefte het te bekijken, ik denk tegenwoordig alleen maar ''arm paard''
Ik ben het met jullie allebei niet eens.
Mensen die laag scoren in de dressuur rijden over het algemeen niet het netst in de cross, omdat de dressuurmatige basis gewoon ontbreekt dan, maar ze rijden zeker niet allemaal slecht of gevaarlijk. En er zijn ook genoeg mensen die wel (heel) hoog dressuren en nog zo belabberd of niet belabberder rijden in de cross.

Met eens of oneens.. haha. Wat we ook vinden, we moeten ons toch echt aan het reglement houden