[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:59

Tanx.. heb trouwens ook buik-spierpijn ;) dus dat is goed weet ik teminste dat ik goed gereden heb gister :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 06:13

Goedemorgen :z
Ik zit nu aan mijn ontbijt. Net buienradar gecheckt en als het goed is wordt het straks droog!

Volgens mij ben ik vandaag de enige hier waar het cc van doorgaat. Fijne zondag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 07:41

Succes Mootje. Enne, je bent niet de enige. Ik ga ook huppen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:55

Morning!!

@Heleen: :oo Dat is schrikken zeg.. kan me voorstellen dat je je rot voelt.. :(:) Olivier heeft verder niks?
@Vief: :9 Wát een mooi jasje. Staat alles al op de foto? :o
@Corien: Mooi dat je lekker hebt gereden!! Flink je buikspieren getraind dus :D ..
@Mootje: Succes!! :)

Pfff... gister :P ... Ik had gewoon spierpijn van het worstelen met Wolin := .. Wolin is nooit echt makkelijk geweest met ontwormen/spuiten in de mond, maar dat gaat wel beter en hoef nu niet eens meer een halster om te doen, gewoon duim in mondhoek, spuit er in en klaar.. Maar gister wilde ik die Metacam spuiten en het was bijna alsof ze wilde zeggen "Ik ben een maand geleden nog ontwormd, neeeee niet weer!!" Op een gegeven moment met hoofd in de hoek gezet en heel rustig met de spuit over de neus geaaid en dit 10 minuten volgehouden, toen kon de spuit er zo in.. Toen waren we drie kwartier verder :P ..
Wolin had een dik uur in de natte paddock gestaan voor haar voeten, dus ik dacht; kan geen kwaad om haar voet ook even te weken in de biotex... Dus ik een Tub Trug met een biotexbadje gevuld, kruiwagen met kuil voor haar neus geparkeerd en geprobeerd om haar voet in die Tub Trug te krijgen :') .. Iedere keer als 'm neerzette trok ze 'm gauw op, dus de poetsplaats was inmiddels gedweild.. Op naar de wasplaats. Wo vast gezet, voetbadje mee.. Voet in het badje. Nou, niet dus :o ..Nog een poging; Voet in het badje.. Er werd gevoerd en ze hoorde een schep biks in de bak en ze geeft die Tub Trug een zwiepert!!...... Heel dat biotexbadje over mijn hoofd heen _O- :') .. Ik helemaal onder het sop, haar nat, mascara op kin _O- .. Mijn moeder en een stalgenoot kwamen net de wasplaats op gelopen, dus het was natuurlijk een erg grappig gezicht en we lagen dan natuurlijk ook in een deuk :)) ... Alles was geweekt, maar niet het voetje van Wolin :') . Wo stond me aan te kijken met haar oren naar voren... snuffelen aan dat sop.. >;) "Rare baas ..met al dat wit op haar hoofd"..
Vandaag nog maar een poging wagen :D .

Gisteravond nog even lekker uit eten geweest en naar de bios met een vriendin.. Inception voor de 2e keer gekeken, bijzonder goeie film met heel veel details waarbij het alleen maar goed uitkomt dat je 'm nog een keer bekijkt.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 29-08-10 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:55

Goedemorgen!

Succes Mootje! Hier ging het avondconcours ook gewoon door gisteren. Wij hadden alleen niet ingeschreven.

WL: wat een grapjas die Wolin!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:22

Haha, WL, ik zie het hele tafereel al voor me :D . Alles onder de biotex behalve het voetje.

Succes vandaag Mootje en Simmie!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:23

Fijn dat cc van jou ook doorgaat, succes Simmie! Jij ook succes Mootje!
Hier regent het nu flink, hopelijk is het daar dan droog.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:26

Inderdaad Heleen.. nooit geweten dat Biotex zo droog en zeperig aanvoelt :') . Niemand had zo'n hoefzak.. En het was al te laat om naar de ruitersportzaak te rijden.. dus ik dacht; dan even zo.. dat is al eens eerder gelukt.. Nou dit keer dus echt niet :P ...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:08

Ben weer terug! En wil weer naar de zon, wat een weer zeg hier! Mijn bruine kleurtje begint nu al te vervagen!

Ga even een stukje bijlezen! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:13

Noor, Welkom terug :D Jammer dat je kleur nu al weg is (niet zo gek, met dit drama weer!)
Simmie, Jij ook succes vandaag!
WL, Haha... Ik zie het helemaal voor me _O- Hopelijk gaat het vandaag wel goed!

Op concours geweest. Tja, wat moet ik er van zeggen. Eerste parcours ging heel fijn, twee pechbalkjes en een foutje van mij. Daarna weer even de wagen op en daarna was er niets meer mee te beginnen. Stuiteren, huppelen... En toen kwam net mijn instructeur aangelopen. Meteen een fout op 1 en toen raakte ik een beetje in 'paniek'. In het parcours nog wel 1 fijne lijn van 3 hindernissen gereden, maar de rest lag eraf ;( Instructeur had verwacht (na gisteren) dat hij dubbel nul zou lopen vandaag, maar ik was ecven de weg kwijt!

één giga bui op ons hoofd gekregen, wat resulteerde in een zwarte rijbroek. Deze staat nu te weken in een emmer... Hopelijk krijg ik hem schoon want ik heb hem nog maar 3 maanden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:22

Sussie85 schreef:
haha :D tuurlijk! Ik ga mijn titel in het dagelijkse leven niet gebruiken, alleen zakelijk. Ben echt helemaal blij dat het nu rond is.

En natuurlijk als je een boze brief moet schrijven
Staat leuk hoor: Mw. mr. N. Wijdenes :D Heerlijk!
In ieder geval gefeliciteerd met je bul! Knap hoor! :)

Nou heb bijgelezen (globaal!).
Lees vooral veel over de regen. Kreeg sms dat bij ons de paarden zelfs niet in de paddocks konden. Mijn instructrice zorgde ervoor dat die van mij er even uitkwamen als het droog was, maar het was zeuren! Jammer van de concoursen die niet door konden gaan...
:(:) voor PB, i.v.m. een rotbeslissing en voor Shanoek i.v.m. een aso-big die ze tegenkwam tijdens haar rijles... wat een figuren heb je toch!
Mootje: jammer van je tweede parcours.. Wel een goed gevoel overgehouden aan het eerste?
Simmie veel succes!
Zag verder nog mooie foto's voorbij komen van Heleen, Benthe, Laura en natuurlijk Beertje. Leuk!

Onze Tayla heeft van de week nog een inbreker betrapt. Sloeg gigantisch aan dus iedereen stond naast zijn bed :=
Poort en achterdeur stonden open, dus ze heeft ze goed afgeschrikt. Waarschijnlijk vergeten deur op slot te doen. Mazzel voor die persoon dat Tayla 's nachts in een bench zit, want die wil je niet achter je aan krijgen <3 Brave hond.

Nou, zal eens bij de paarden gaan kijken en dan aan de studie!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:35

Voor alle inbrekers: Tayla zit dus 's nachts niet meer in bench! U bent gewaarschuwd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:48

Ik baal er gewoon van dat ik ga rijden als het niet moet en niet rijd als het wel nodig is.... Ik heb nog even de tijd om te oefenen, want heb 24 oktober pas weer een springwedstrijd!
Tayla is echt stoer ! Succes bij de paarden en de studie.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:00

Go Tayla!! Go Tayla!! *\o/* Goed van haar zeg!! ~~}>

Ik ga zo met een vriendin en haar hond Kaatje (halve Pyr) lekker naar het bos. Uitwaaien!! :):)
Morgen krijg ik mijn diploma, ben erg benieuwd, heb al gehoord dat ik een eed af moet leggen.. had ik niet verwacht := ..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:14

@ Noor knappe hond :D
@ WL wat een gevecht.. ik hoef bij die van mij het ook niet te proberen om een hoef in een badje te zetten. No way denken die van mij.
@ Mootje Jammer van je 2e rondje. Maar je 1e ging wel fijn en hij heeft weer veel geleerd vandaag..

Er is hier vanacht gewoon 30 mm water gevallen :( :+ :( :+
Ben net het bos in geweest met nog een meisje die te jong is om alleen te gaan. Wat was paard vervelend de 1e 20 minuten. Erg druk, met voorbenen slaan, schrikken om niks en veel dingen eng vinden. Toch blij dat ik het even heb gedaan aangezien met 2 weken Gorssel al weer is.. Alle plassen meegenomen en pony van het meisje is nu ook gelijk waterproof. Was wel lekker want toen scheen de zon nog..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:30

Welkom terug Noor!
Wat jammer Mootje. Misschien toch je weer even concentreren op het BB, zeker omdat je zelf zegt te gaan rijden als het niet moet en niet rijdt als het wel moet.
Caro, dat is een hoop water!
Goed van Tayla trouwens!
WL, dat paard van jou is me er eentje.

Zelf heel fijn gereden vandaag ondanks dat ik al een paar weken geen les heb gehad. Toch gewonnen met 57 stijlpunten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:34

57 stijlpunten :oo Netjes Simmie :j
Als er iets misgaat, val ik terug in mijn eigen fouten en dan maakt het weinig uit of ik 30cm of 1m rijd :+ Gisteren ging het echt als een zonnetje... Misschien moet ik gewoon niet starten als hij zo in zijn eigen wereldje zit? Maar even overleggen met Meneer de instructeur!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Dank je.
Dat is waar; ingeslopen fouten maak je op lage als zowel hoge hindernissen, dat maakt dan idd niet zoveel uit. Alleen kom je er bij 80 cm wat makkelijker mee weg en heeft een paard niet zo heel snel een negatieve ervaring. Maar idd kunnen jij en je instructeur dat beter bepalen.
Was hij al eerder tussendoor op de trailer geweest (bij een eerder concours ofzo?). Als dat niet het geval is was hij daar misschien door van de leg? Kan goed hoor, dat een paard daar aan moet wennen.
Toen ik in WW Stief van de trailer haalde een paar uur na de dressuur had hij ook zoiets van "he?! we hebben toch al gereden"? Moest hem ook echt even wakker schudden toen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Zo, Simmie. Je hebt flink uitgepakt met de stijlpunten! Netjes hoor!
Wij hebben inmiddels een oogje op wat tweedehands hindernismateriaal, hopelijk gaat dat lukken!

Met Nudine gewandeld, daar was ze zo moe van dat ze meteen ging slapen op stal <3 Ze is wel weer gegroeid deze week (helaas, want het veulen zou je nog niet echt moeten zien dus het is gewoon VET). Jer zag er goed uit, alle ijzers zowaar nog onder. Heb hem gelongeerd, dat ging wel tussen de plassen door. Hij was lekker fris. Morgen weer en dan dinsdag weer te paard!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:48

Simmie, Dat zou inderdaad kunnen :j Hij heeft het ook als ik na lange teugel weer oppak, maar om hem nou meer dan een uur aan de hand vast te houden vond ik ook geen optie. Hij had dit inderdaad op deze manier nog nooit gedaan!
Noor, Tweedehands klinkt goed :D Ik zag vandaag 3 Karandasjen in de B, maar absoluut niet zoals de Karandasjen die ik ken...Arme Nudine :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:50

Een uur aan de hand is ook niet wat, nee. Snap dat je dat ook niet doet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:00

Hoezo Mootje? Hadden de Karandasjes er geen zin in? :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:02

Hele brave paardjes die hun amazones het parcours heenhielpen, maar ze waren allemaal een beetje 'apart' gebouwd :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:17

Gefeliciteerd Simmie, netjes gedaan!
Jammer dat het bij jou niet lukte, mootje.
Dat is toch wel even schrikken, Noor. Knappe hond!

Mijn moeder is vanmiddag met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht vanwege hartproblemen. Ze heeft het eerder gehad, toen is ze gedotterd.
Toch wel weer even schrikken en afwachten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:24

Sterkte met je moeder, Heleen!