[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:47

Goeiemorgen!

Bij ongelukken krijg ik inderdaad ook altijd een onbestemd gevoel, hoop altijd maar op een afloop die voor alle betrokken partijen goed is, maar helaas is dat natuurlijk niet mogelijk. Ik zal er ook nooit bij staan kijken of iets dergelijks, eerder heel hard weg rennen :o
Afgelopen jaar heeft een goede vriend van mij ook een behoorlijk ernstig ongeluk gehad, heeft 8 weken kritiek gelegen, maar is er boven wonder erg goed vanaf gekomen. Maar zoiets drukt je wel met je neus op de feiten.

@Lotte: Kan me goed voorstellen dat jij ook veel heftige dingen mee maakt tijdens je werk. Ik geloof dat ik daar toch wel erg veel moeite mee zou hebben, ook al zegt men dat alles went. Ik heb dan ook respect voor de mensen die het wel kunnen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:51

Goedemorgen!

@ Evie: mooi gedichtje, raakt de kern helemaal!

Ik heb persoonlijk gelukkig nog nooit een ongeluk meegemaakt maar ik heb wel van dichtbij meegemaakt hoe een vriendin maar zat te wachten tot haar vriend thuis kwam... die bleek zwaargewond in het ziekenhuis te liggen. Komt er waarschijnlijk weer helemaal bovenop maar het kan iedereen gebeuren en een auto is ook maar van blik...

@ Lotte: frisse paarden doen inderdaad rare dingen! Hoop dat ze er niets aan over heeft gehouden!

Ga mezelf een tijdje bannen, collega is al twee weken ziek, drie keer raden wie haar werk mag waarnemen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:56

Goeiemorgen.
Ik heb gelukkig ook nooit een ongeluk van dichtbij meegemaakt. Wat een nare verhalen zeg. Een ongeluk kan ook zomaar gebeuren. In een flits is het gebeurd.
Kan me voorstellen dat jij ivm je werk ook wel het een en ander meemaakt Lotte. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Ik trek het mezelf al heel gauw aan.
Mooi gedichtje Evie

Ils_K

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:06

goedemorgen

Vindt ongelukken ook altijd naar om te zien. Heb het van dichtbij nog nooit meegemaakt. Wel kleine ongelukken met wat blikschade. Maar nog geen ernstige ongelukken, gelukkig.

Rowo: kan me voorstellen dat je er nu anders na kijkt en over nadenkt.
Lotte: tja in het ziekenhuis kom je idd ook niet altijd leuke dingen tegen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:44

Kan me voorstellen dat nu allemaal even heel anders is Mandy.. Ga je opeens toch wel heel anders tegen dingen aankijken!

De manegetijden zijn bij ons wat aangepast. Kan nu al fijn vanaf 9.00 uur rijden, dus maar gelijk gebruik van gemaakt.
Veel fijner dan vanaf 10 uur want dan is het gelijk middag als je terug komt :) Ga nog maar even wat studeren en vanavond bij mijn ouders eten :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:48

Goeiemorgen :)

Ik kijk van een hoop dingen eigenlijk al niet meer op.. niet dat het 'normaal' is.. Maar het 'went' op de een of andere manier.. je blijft professioneel, je kijkt er anders naar. In het begin trek je het je meer aan, daarna leer je er makkelijker mee om gaan.. Bijvoorbeeld als ouders van kindermishandeling worden verdacht, je moet neutraal blijven.. hoe moeilijk je het ook vind en hoe het je ook raakt.. en hier heb ik echt al nare dingen van gezien... Maar daarentegen.. als ik thuis kom, ben ik thuis en ben ik er niet meer mee bezig.. thuis heb ik het ook bijna niet over gebeurtenissen, alleen met collega's en vriendinnen die ook in het vak zitten. Maar thuis heb ik mijn eigen dingen en 'zorgen' wat mijn aandacht verdient.

Wat betreft ethiek.. ik ben blij dat de keuze er is voor mensen :) .

@Mandy: Dat soort gebeurtenissen laten ook een indruk achter bij ambulance personeel, IC-personeel etc.. Iemand die zo om het leven komt. Kan me voorstellen dat het allemaal heel anders wordt..

@Vief: Je bent al naar Wolles geweest dus :) . Hoe gaat het met haar been?

Ik ga zo maar eens naar Wo, kijken of ze geen last heeft van de val van gister :(:) .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:00

Hoop dat Wolin er niks aan over gehouden heeft Lotte!

Wolls haar pootje gaat echt super. Sindsdien eigenlijk nooit meer iets aan gezien :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:07

Lotte: Kan me wel voorstellen dat je er makkelijker in wordt. Het is je vak en dan moet je ook wel makkelijker worden, anders houd je het niet vol.

Vief: fijn dat het goed gaat het Wolls haar pootje.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:14

Neemt niet weg dat we mensen zijn Ilse ;) , de ene situatie raakt je meer als het andere..

Vief, wat fijn dat haar pootje goed gaat!! Fijn hoor!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:35

Hoi :wave: ,

Jeetje wat gaan jullie hard.
Kom net uit het ziekenhuis en ben uit de mitella. Ik mag mijn arm/schouder alleen bewegen en niet belasten :D . Mag wel naar fysio.
Deze maand zeker geen paardrijden. Misschien volgende maand zei de chirurg.
Ga misschien morgen wel beginnen met longeren. nadeel is wel dat we nog naar de manege moeten. Longeren in de sneeuw met ijzers lijkt mij wat link.
Ben wel helemaal happy want dat opgesloten zitten en afhankelijk zijn van anderen is niks voor mij.

Ga nu alle blz maar eens bijlezen..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:53

Caroline: dat is alvast beter nieuws! Stilzitten is inderdaad maar niks.

Het is hier weer flink gaan sneeuwen. Baal daar echt van. Het was net een beetje aan het dooien komt er weer verse sneeuw bij.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:04

Hoi,
Ga maar even eten hoor :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:08

Ik hoop dat het hier niet meer ga sneeuwen. Wil morgen kijken of er een stuk in de bak sneeuwvrij gemaakt kan worden. Hoop dat mijn ouders dat ook een goed plan vinden anders mag ik het met 1 arm alleen gaan doen want ik denk niet dat de tractor het doet. Daar hebben we een bakje bij misschien werkt dat??

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:17

Goedenmiddag.

Ben vanmorgen al even naar school geweest. Net weer terug. Even lekker niks doen en dan zo Sofietje even rijden. Gister in de les liep ze erg fijn :).
Vanavond waarscheinlijk even naar Indoor Beilen te kijken bij Hilde.
Vrijdag mogen we zelf die kant weer op voor de L finale. Ben benieuwd wat voor parcour er staat. Vast niet zo lastig en aan de maat als in Zuidbroek :'). We zullen zien :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:39

Goeiemiddag!
Ik zat er vanmiddag weer ff doorheen op stal. Er is de laatste tijd een hoop veranderd, en ik heb het gevoel dat er een hoop langs me gaat. We hebben nu een hoop stagaires, dus ik kan ook veel minder helpen dan ik gewend ben. Normaal gesproken help ik altijd wel, zo ben ik ook op stal begonnen, maar nu is er gewoon niets dat je kan doen. Ja, je kan gaan poetsen of tuig vetten, maar dan weet je dat het eigenlijk toch al gedaan is. Gelukkig liep Vorstin vandaag wel weer eens fijn aan de longe, dus die heeft me daardoor wat opgevrolijkt :)
Ook een leuk nieuwtje: Ik mag aan het einde van de zomer een keer een crosstraining rijden met een van de jonge merries. Die is nu gedekt, en als het veulen eraf is gaan we eens een sprongetje wagen!

Fijn dat je weer iets mag gaan doen Caroline!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:32

Wat leuk Snoek dat je een van de jonkies mag meenemen naar een training! Het is je gegund!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 19:00

Lotte: daar heb je helemaal gelijk in, dat merk ik bij de DA ook wel, dat sommige gevallen erg moeilijk zijn. Dan moet ik wel eens goed slikken.

Caroline: dat is in ieder geval goed nieuws.
Je mag nog wel wat :D

Snoekiej: gelukkig liep Vorstin dan wel fijn :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:36

Goeiiieavond!!

@Caroline: Goed nieuws ;) !!
@Snoekiej: Leuk dat je een paardje mee mag nemen op training!! :j

Nou Wolin had niet zo veel van de val van gister geloof ik :o , ze heeft zich behoorlijk uitgeleefd en we hebben flink gespeeld in de buitenlongeerbak :D , dat vond ze wel wat ~~}> . Daarna heeft ze nog los gelopen met de Painthorse van stal, dat was wel erg komisch.. Wo is best een femme fatale en de Paint vond dat wel wat :P . Wo ging zich enorm uitsloven, de sloerie := .
Waterbakken zijn bevroren op stal en ik heb mijn telefoon in mijn kast laten liggen. Dus zo de hangemmer van Wo nog een keer vullen en mijn telefoon even ophalen :roll: .

Ik heb vanaf vandaag een paard erbij voor een maand, paard is 1.80 en 6 jaar.. Ook hij ging lekker even uit zijn dak aan de longeerlijn.. een soort slowmotion bok :)) . Het is wel een lieverd ;) .

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:14

Lotte, gelukkig heeft Wolin niks overgehouden van haar val :) En een paard voor een maand? Is de eigenaar op vakantie o.i.d.?

Toevallig dat jullie het net allemaal over ongelukken hadden... ik zat gisteravond dus bijna tegen een boom :oo Ik was bijna thuis (en we wonen aan een binnendoorweg, die dus niet gestrooid wordt) en ik had in het begin van de weg rustig aan gedaan omdat het wel eens glad kon zijn. Dat bleek daar mee te vallen, dus ik gaf wat meer gas. In de bocht was het wel weer heel glad wat ik dus niet overzien had. De achterkant van de auto begon te glijden en ik ging tegensturen. Ging vervolgens de andere kant op glijden en voor ik het wist stond ik omgekeerd in de berm. Wat een eng moment om die bomen zo dicht bij te zien komen! Gelukkig lag er zoveel sneeuw in de berm dat ik vrij snel stil stond. Ik heb echt mazzel gehad, bijna de auto van mams in puin.
Nouja, ik stond dus wel hartstikke vast in de sneeuw. Dus maar even naar huis gebeld of pap me los wou komen trekken. Ik was nog maar een paar 100 meter van huis, dus hij was er zo. Het is allemaal goed afgelopen gelukkig, maar ik pas in het vervolg wel op!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:18

@ Lotte: fijn dat Wolin zich niet heeft bezeerd
@ Snoekiej: spannend met een jong paard op pad!
@ Rosalie: vervelend zo'n schuiver, ik moet ook altijd over die binnenwegen en dan zit ik echt met de billen tegen elkaar hoor ;) Ben echt een watje eerste klas!

Paarden worden deze week ernstig verwaarloosd: gister paps jarig, vandaag ben ik ziek naar huis gegaan van mijn werk *ben even uit bed* en als ik morgen weer fit genoeg ben, heb ik 's avonds dienst bij de Rechtswinkel.

Vanaf vrijdag ga ik longeren en dan zondag er maar weer eens opzitten.

TeeGee, heb nog niks gehoord van die vriendin.. Zal even een dreigmailtje sturen ;)

Fijne avond.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:39

Ik vind het ook heel leuk :) Eerst nog maar zien of het ook gebeurd, maar ik verheug me er al op. Het is over het algemeen een braaf paard, maar ze kan ook ineens heel heet worden := Dan staat ze zomaar recht overeind.

Leuk dat je er even een paardje bij hebt Lotte! Fijn dat Wolin lekker uit haar dak ging.
Pff wat schrikken Rosalie! Ik kan me voorstellen dat je hart dan flink tekeer gaat!
Sterkte Noor :(:) Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:54

Ai, steigeraars ben ik niet zo van gecharmeerd.....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:59

Ik ook niet :n Maar wie weet doet ze het dan niet meer. Aquila kon ook nog wel eens steigeren, maar dat heeft ie met mij nooit gedaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:02

Ik hoop het voor je. Anders snel er af springen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:27

Steigeraars ben ik allergisch voor.
Je kan het ze afleren als ze het blijven doen, maar dat heeft niet altijd blijvend effect. Daarnaast weten ze ook vaak wel bij welke ruiter ze het wel of niet kunnen flikken.