[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sfranken

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:57

Met dank aan Sjaan nog wat foto's van mij gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:58

Gaaf!
Ik baalde dat ik jou niet kon zien,te vroeg helaas.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:07

Ik hoor sommige praten over een niet goed verlopen spring parcours ( hoofdstel in de knoop na val ??)en hindernis vergeten en dan vragen of je HC mag...kan ...rijden in de cross ?? mis ik iets of mag dat als de organisatie dat toelaat ???
ik heb het weleens vaker horen zeggen, maar weet niet helemaal wat dan de bedoeling is... Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:13

ziet er goed uit Sabine, erg safe!

Bianca, officieel mag dat niet. Soms wordt het toegestaan maar het is niet de bedoeling.

Ik zag nog een paar goede ritten OK dan!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:16

Lielle schreef:
Bianca, officieel mag dat niet. Soms wordt het toegestaan maar het is niet de bedoeling.

ga ik het ook vragen voor de volgende keer.... Haha! , moet ik gelijk na het springen aan wie vragen .......?????

viel me trouwens wel op dat ik tijdens inspringen mensen zag zonder nummer ?? dat begreep ik ook al niet...??

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:20

bianca1980 schreef:
Lielle schreef:

ga ik het ook vragen voor de volgende keer.... Haha! , moet ik gelijk na het springen aan wie vragen .......?????

viel me trouwens wel op dat ik tijdens inspringen mensen zag zonder nummer ?? dat begreep ik ook al niet...??

Officieel mag het niet. Heel soms (als de reden van uitsluiten het doel, niet goed genoeg kunnen springen om een cross te rijden, voorbij gaat) wordt het toegestaan. Bijv. bij een heel netjes gereden parcours maar een hindernis vergeten. Dit beslist de wedstrijdleider samen met de TA.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:26

Goedemorgen, ook van mijn kant maar even een berichtje.
Dressuur ging zozo, ik vergeet gewoon te rijden zodra er een jury zit, dus wrsl een slecht resultaat, maar mocht wel verder.
Springen ging super, 1x weigeren omdat net de trein langskwam bij hindernis 6a, maar verder als een speer. Helemaal gelukkig dus, want daar zat de laatste tijd een probleem.

Helaas, bij het inspringen voor de cross gaat het mis. Op de berken hindernis zet hij af, maarof ik hinderde hem, dan wel hij gleed weg. Maar we eindigde boven op de hindernis, wat een enorm naar kl0te gezicht is dat. Hij liep ook direct kreupel, dus einde cross.
Gelukkig liep de vet naast het terrein (bedankt Bert) en heeft hij hem direct een antizwel injectie gegeven. Oasis liep op dat moment ook eigenlijk wel weer rad, maar ik vond het beter om te stoppen, zijn nog genoeg crossen.
Gister en vandaag heeft hij geen pas meer verkeerd gezet en voor de zekerheid ga ik donderdag avond nog even een oefencrossje doen bij Alice.

Gaan we intussen nog even verder hameren op de dressuur en dan is Neede ons volgende doel.

Alle anderen uiteraard gefeliciteerd met de goede resultaten en de anderen kop op, volgende keer beter.

Oh ja, heeft iemand (TeeGee misschien) toevallig mijn groene rubberen kaplaarzen nog op onze parkeerplaats gezien. Door de commotie heb ik die laten staan.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:54

Wat jammer Ruud!!

Toen ik terug kwam van de cross waren jullie al weg, T heeft nog op jullie parkeerplaats staan eten. Heb geen laarzen gezien, helaas.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:14

Hier mijn verslagje.

Dressuur ging goed, en bleek uiteindelijk ook goed gewaardeerd te zijn. Ik stond 1e met 197 punten!! Haha! Springen was ik foutloos dus stond nog steeds 1e. Toen de cross. Een weigering op 1 omdat ik zelf nog niet wakker was denk ik. Was niet nodig geweest, jammer. Toen kwam ik bij de twee witte hekken achter elkaar. De eerste sprong ze, en daar was ik zo blij mee, dat ik vergat te sturen naar de tweede toe, met als gevolg een langsloper, opnieuw aangereden en ze sprong hem zonder problemen. Was ook niet echt nodig geweest. Bij die 2 weigeringen is het gebleven, dus al met al ben ik best tevreden, ik weet nu dat ik (en m'n paard) het wel kan, we gaan in ieder geval vooruit en dat is het belangrijkste. Volgende keer gewoon foutloos rondkomen. (volgende week in Lisse).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:47

Mooie foto's Sabine!!

Ruud, wat een l*llige manier om je wedstrijd te moeten beeindigen joh! Hopelijk valt de kreupelheid mee...

Hozie, wat goed dat je na dressuur en springen 1e stond. Erg jammer van je weigeringen vervolgens... Veel plezier in Lisse!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:50

Beetje laat, maar had nog geen tijd gehad om achter de pc te kruipen.
Ik deed mee bij de B paarden. Met vergelijking tot WW ging de dressuur nu heel fijn *LOL*. Hij bleef met 4 benen aan de grond (in WW 4 benen van de grond Nagelbijten / Gniffelen ). En we stonden 5e na de dressuur met 190 punten. Eigenlijk kon mijn dag al niet stuk, omdat hij voor het eerst zins tijden gewoon zich gedroeg met de dressuur. Springen ging wel goed, helaas 1 balkje. Cross ging helemaal super fijn Haha!! Foutloos, alleen na het laatste witte hekje (dat je het laatste bosje inkomt), kwam ik erachter dat ik een beetje veel tijd over had, helaas kon ik daar geen voltes meer galloperen, en om hem nou uit zijn ritme te halen leek me ook geen goed idee, dus ben rustig doorgegallopeerd (echt rustig Clown ). Maar alsnog kwam ik binnen in 5.23 en de optimale tijd was 5.52 (dus ik mogt niet voor 5.32 binnenkomen) Dus ik had 3.6 strp voor de tijd. En ik heb niet eens het idee dat ik nou zo hard ging Verward Ik heb hem iig niet aangespoord om harder te gaan. Zal wel komen door zijn mega galopsprongen Nagelbijten / Gniffelen. Maar alsnog super tevreden, zat net buiten de prijzen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:51

Kim, wat netjes!
Ik lees in al die pagina's bij meer mensen dat ze wat ruim in de tijd zaten... Misschien stond die toch wat ruim ingeschat ofzo?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:53

Beetje laat met mijn verslagje... druk weekend gehad(2e keer in de M):

Wat een superdag was het zaterdag!
Ik had me al lang verheugd op de cross in Gorssel. De organisatie verloopt soepel, alles is goed geregeld en de cross is er werkelijk fantastisch!!!! Er staan welliswaar hele degelijk hindernissen, maar alles is overzichtelijk en eerlijk!

Alles begint natuurlijk met de dressuur. Mijn voorlezer was speciaal afgereisd naar Gorssel om Bianca en mij voor te kunnen lezen en supporteren. Ik was zeer tevreden over mijn proef. Maar de jury was het daar minder mee eens, 188 punten (5e, na de dressuur)

Toen het springen: Inspringen ging goed, maar het parcours wat minder. De eerste 5 hindernissen gingen gesmeerd en bij 6 reden we een onafstand waardoor meneer in de remmen ging. Hierna heb ik het ritme niet lekker kunnen oppakken en hadden we ook nog ens 2 balken Dat komt niet vaak voor! Maar ach, lekker door naar de cross, daar komen we ten slotte voor!

De cross liet even op zich wachten want er was een hindernis gesloopt waardoor de starttijd opschoof. en toen konden we eindelijk van start!

Het parcours vloog voorbij, alles liep op rolletjes, zelfs de waterbak! Midden in het parcours stonden die 2 witte hekken waar ik te hard op af kwam rijden, ik nam te laat te terug om nog fatsoenlijk een afstand te rijden, dus dacht meneer: DIT PAST NIET ! dus weigering, volledig mijn schuld. Geeft niet, gewoon doorgaan. Ook de rest vloog voorbij zelfs het saunahuisje sprong hij zonder blikken of blozen in!!!!

Na het finishen was ik weer helemaal in haleluastemming Go jij! Go jij! , had een heerlijk gevoel bij de dag, de cross en de gezelligheid!!! Iedereen bedankt!!!

Uiteraard weer helemaal trots op mijn superpeert!!!! Weer een winstpunt!!!!
Heb nog lekker met Ilse gekletst, kwam Paul steeds overal tegen. Ook scum nog gezien met Bitwise en nog veel meer. Het was echt gezellig!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:57

Netjes hoor Kim! Heb je van start zien gaan, hij had er echt zin in!
Ik was 2 sec te langzaam, maar in de bochten heel rustig aan gedaan.

Mooi Jenga! Gorssel was idd echt gezellig.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:59

Jenga, wat jammer van je balkjes en je weigering in je cross, maar wel super dat hij het verder zo goed opgepakt heeft! Knap hoor!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:02

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten!
Voor degene met wat pech Ach gut
Zit met smart te wachten op de uitslagen...!!! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:15

goed gedaan Hozie en jenga, jammer van de weigeringen maar de verslagen klinken enthousiast Ja

Ach gut Ruudjw. Ik ken het gevoel, heb ook 1 * na een val besloten niet te starten in de cross. Wel heel eerlijk!

Ik zit ook op de uistlagen te wachten Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:19

Heb alles gelezen, maar ga niet reageren hoor, dan ben ik zo weer een uur verder en dat vindt mijn baas niet leuk!

Gefeliciteerd voor degene met fijne ritten en/of prijzen en volgende keer beter voor de pechvogels!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:40

Zoiets wilde ik hier ook al neerzetten SGWuppie!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:57

vera_pino schreef:
moet wel zeggen dat die DA maar een aanfluiting was, moest je draven ja nee nog maar een keertje ja ik zie niks nog maar een keer toch nog een keer op en neer jij kijken ? ik weet t niet ff iemand erbij halen want wij mogen niet beslissen! mijn schroeven met wideapunten zijn nu wideavlakjes geworden en ik was niet de enige die nu kleinere schroeven heeft dan aan t begin Bloos

charlotte jij was 6e geloof ik....

Ja, van die dierenarts ben ik het mee eens. Eerst me pa heen en weer draven. Maar omdat hij niet hard genoeg liep :S(meestal zie je kreupelheid bij een langzaam tempo is mij geleerd) Moest ik nog een keer en maar kijken en kijken vroegen ze het aan een man. Die werpt een blink en zegt die is toch gewoon goed :S. Nouja ach...

O zo iets dacht ik al wel. Daarom zijn we ook lekker naar huis gegaan. Nog bedankt voor het brenegn van me zweep Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:00

weet iemand hier de uitslagen van de zaterdag B paarden?

Afbeelding
heb alleen van deze cross hindernis een foto

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:12

ze zullen vanavond of morgen wel op startlijsten komen, Lachen

volgens mij heb ik je trouwens wel gezien zaterdag! op je weg naar het springen liep ik met nog iemand en zonder het te weten ging ik je heerlijk in de weg lopen Clown

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:24

mij? liep je daar gewoon zonder paard? vlak bij de finish van de cross?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:27

Ik ben ook benieuwd naar de uitslagen.

Wie noemde het ook alweer dat ik ermee naar het secretariaat moest gaan? Vanwege de mensen die voor de hindernis liepen?

Tijd stond inderdaad ruim. Heb een heel stuk rustig moeten galopperen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:29

xxitsmexx schreef:
mij? liep je daar gewoon zonder paard? vlak bij de finish van de cross?

Ja.. Clown dat was ik haha!