[SGW] Oefencross Renswoude 12/14 juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Oefencross Renswoude 12/14 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:42

ja zeker balen maar gelukkig heeft hij vanaaf wel weer gegeten.. maar hij at wel gewoon koekjes, hooi (niet alles) en gras dus vond het beetje raar...maarja volgende keer beter..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:49

Heb ze inmiddels gesproken.

De fjord voor Hester weigerde vanaf hindernis 1 en bleef daar hangen, dus Hester moest maar starten.
Vanaf toen zat die fjord aan haar vastgeplakt en heeft Nick de hele rit traag gereden en vervelend gedaan. Nick doet serieus aan doscriminatie, ze kan fjorden niet uitstaan. Zusje had niet lekker gereden en zelfs een serieuze weigering...

Gelukkig mocht ze een tweede ronde, toen was Nick heerlijk voorwaards en heeft ze ook de hogere hindernissen kunnen springen...

Verdere details komen denk ik van zusje zelf wel...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:53

Nickeltje schreef:
Heb ze inmiddels gesproken.

De fjord voor Hester weigerde vanaf hindernis 1 en bleef daar hangen, dus Hester moest maar starten.
Vanaf toen zat die fjord aan haar vastgeplakt en heeft Nick de hele rit traag gereden en vervelend gedaan. Nick doet serieus aan doscriminatie, ze kan fjorden niet uitstaan. Zusje had niet lekker gereden en zelfs een serieuze weigering...

Gelukkig mocht ze een tweede ronde, toen was Nick heerlijk voorwaards en heeft ze ook de hogere hindernissen kunnen springen...

Verdere details komen denk ik van zusje zelf wel...

Knipoog Dat was ik,

Ze vroeg zelf of ik wilde aansluiten dus was er erg blij mee.

Fjordy spring echter na 1 idd gewoon alles mee. Maar ze zei zelf dat ze het niet als vervelend heeft ervaren ?
Dus vind beetje dubbel zo ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:06

Amber, ik denk dat ze het niet direct tegen je heeft durven zeggen.
Daarbij komt ook dat Nick altijd prima crosst en altijd iedereen aan kan hangen, dus dan is het natuurlijk logisch dat ze je even op weg zou helpen.
Alleen wat zusje niet wist is dat Nick echt een hekel heeft aan fjorden. Sorry, kan er echt niks aan doen, weet niet waar het vandaan komt, maar ik denk dat ze zich (ik bedoel Nick) aan je paardje geërgerd heeft...
Helemaal niet erg toch? Nick moet gewoon haar werk doen en niet zeuren en zusje heeft nog een keer een ronde mogen doen, dus iedereen is blij toch?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:45

Ik heb ook de ervaring met de doodsmak meegemaakt!!! Ben me toch onder uit gegaan. Niks te zuinig. Ik heb alles flink gevoelig en remember is aan 1 kant volledig kreupel (rechts achter en voor) Net al voor de 2e keer afgespoten. Morgen de dieren arts maar eens na laten kijken

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:59

Hey allemaal, even een kort verslagje:

Idd, de fjord voor me wilde niet echt graag van start, dus ik dacht die help ik wel even op weg. Ik vond het ook niet vervelend, maar achteraf baalde ik dat Nick zo slecht liep, maar eerst dacht ik dat het misschien spierpijn was ofzo...
Tijdens het uitstappen begon ze weer te klieren en te stuiteren en toen mocht ik dus nog een tweede ronde...
Die ronde ging gewoon perfect en zoals ik Nick ken, dus toen was ik wel heel blij....Alleen de laatste sprong ging niet goed, maar ik ging te hard hoorde ik achteraf, dus dat was mijn fout! Echt heerlijk gereden en Amber ik vond het ook echt niet erg, maar vooral achteraf baalde ik ervan, ook omdat ze daarna weer helemaal druk ging doen alsof ze nog een keer wilde....

Ik ga lekker slapen Slapen en dromen over Lunteren 26 juli....Hopelijk is Nickeltje er dan weer bij voor de support!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:00

Pff, bah BV! dan schrik je even Ach gut
Hopen dat het niets ergs is, waar is het gebeurd? welke hindernis/stuk?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:38

BV, dat klinkt heftig!!
Hopelijk valt de schade na een beetje rust mee!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 05:55

Ik ben net weer wakker, nou jah wakker.. Heb de hele nacht amper geslapen van de pijn. Heb 1 punt in mijn schouder die zo ontzettend veel pijn doet. Kan alleen wel mijn arm op alle manieren bewegen. Ga er vanuit dat het alleen puur een flinke kneuzing is. Vandaag maar is rustig aan doen!! Flink smeren met creme's etc. Na hindernis 7 ging je na beneden en kon je een sloot springen. Remember keek er iets op, maar sprong toch.. Alleen er stonden bij die sloot op elke hoek een paaltje en Remember sprong op 1 paaltje en kwam uit balans. We vlogen strak aan de grond en sloegen over de kop. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en ben ook echt geschrokken. Net ff bij Remember gekeken en die heeft echt pijn. Gelukkig komt de arts tegen elf uur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 07:49

Wat ontzettend balen Dienke!
Hopelijk valt het mee met Remember en kan de DA een goede pijnstiller geven. Sterkte er mee.

Zeph, lekker dat je nog een 2e rondje hebt kunnen doen.

Amber, weet je waarom Fjordy niet alleen van start wilde? Gelukkig haakte hij wel aan en heb je je cross kunnen rijden.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:27

Jeetje BV, Dat is niet niks Sterkte! ook voor je paard!
Ik hoorde zaterdag al van Famke dat ze die hindernis er eigenlijk niet in hadden moeten doen, er gingen er veel op onderuit. Plus dat er een aantal in de sloot terecht zijn gekomen met paard en al.
Ik heb m wel aangereden maar ik hield ze teveel terug, terwijl mijn paard dat ook al deed en die blaast zich dan op waardoor je niet meer doordringt. Had een stop en toen het alternatief maar genomen. Puur omdat ik zo'n halve doodsmak een aantal jaar geleden al heb gemaakt met hem..

Amber, denk dat die van jou om dezelfde reden niet wou starten als die van mij, Die wou niet bij de rest weg. terwijl hij wel in een uitgestrekte draf naar de weg wilde om een ander paard te vangen Verward Maar fijn dat je wel heb aan kunnen haken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:11

Pff, dat is idd niet niks BV... Ach gut

Het was idd ook een hele moeilijke hindernis, heb er veel zien gaan (Paard in de sloot, mens in de sloot, weigeren enz.)

Was gewoon gevaarlijke combinatie. Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:17

Jeetje wat balen BV! Ik hoop dat Remember er niks aan overhoudt! Ik heb die sprong niet genomen, die van mij wil nog weleens raar doen als ie een beetje bang is en ik vond die paaltjes niet echt fijn..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:17

Ik vond de hindernis nie bepaald gevaarlijk, alleen we kwamen vervelend terecht (op een paaltje). Kan gebeuren, alleen ik wordt nie echt blijer van de pijn wie je er aan over houd... Mijn schouder is erg gevoelig en Remember is erg kreupel Ze heeft helemaal een vochtbult op haar borst. Het is dat ze moet lopen met 4 benen, maar als het kon liep ze alleen nog maar op de andere 2 benen.. Je ziet haar pijn hebben. Over een half uurtje komt de dierenarts toch voor eicel controle's etc. Laat Remember dan ook gelijk na kijken

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:18

SGWuppie schreef:
Jeetje wat balen BV! Ik hoop dat Remember er niks aan overhoudt! Ik heb die sprong niet genomen, die van mij wil nog weleens raar doen als ie een beetje bang is en ik vond die paaltjes niet echt fijn..

Remember keek heel erg op die hindernis alleen ik stimuleerde hem, van spring maar.. Hij sprong m na links en nam het linker paaltje mee!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:23

Ja dat is gewoon pech dan! Wel dapper dat ie hem toch nog sprong, dan is zo'n val geen fijne beloning! Ben met Pico ook eens gevallen dat ze zo'n enorme vochtbult kreeg. Heeft erg lang geduurd voordat het allemaal wer in orde was, de spieren krijgen toch ook vaak een flinke klap! Doe maar een dikke Ach gut aan je paardje!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:22

Dierenarts is net geweest. Hij heeft Remember een spuitje gegeven voor de zwelling. Verder heeft ie gewoon een behoorlijke klapper gemaakt, waardoor het allemaal stijf is! Hij loopt nou lekker in de weide en krijgt zo'n 2 weekjes rust.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:23

Gelukkig niets ernstigs dan BV! Ach gut Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:51

BuenaVista schreef:
Dierenarts is net geweest. Hij heeft Remember een spuitje gegeven voor de zwelling. Verder heeft ie gewoon een behoorlijke klapper gemaakt, waardoor het allemaal stijf is! Hij loopt nou lekker in de weide en krijgt zo'n 2 weekjes rust.

Gelukkig maar zeg dat het niks ernstigs is ! Wel ontzettend balen dat het zo moest..
Hopelijk is hij snel weer de oude !

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:50

Idd gelukkig niks ernstigs! Hoop dat ie er snel weer bovenop komt!
Niet alleen zijn spieren zullen een enorme klap hebben gehad, maar ook zijn vertrouwen denk ik! Hoop dat je snel weer lekker met hem aan de slag kunt gaan!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:12

dat hoop ik ook!!!! Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik blijf crossen!!! (zit er al langer aan te twijfelen omdat hij zo ontzettend heet wordt en dan heb ik er bijna geen stuur meer op zitten..) Ff goed kijken hoe en wat!!! Eerst beter worden, dat is belangrijker!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:37

Juist eerst beter worden! Lachen
Gewoon weer rustig oppakken. Kijken hoe het trainen gaat. Misschien heb je nu ook wel zo erg aan z'n vertrouwen gezeten dat ie toch wat meer op safe gaat en wat rustiger word.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:58

zeph: heb je die hoge afsprong nog genomen op de wal?? Waar ik zei dat ik m niet deed omdat ik die sprong al vaker had gedaan??

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:25

Ja, in het tweede rondje, was idd een makkelijke sprong... Ik twijfelde bij het lopen wel, totdat ik van iedereen hoorde dat het een makkie is, en dat was het ook echt wel! Maar vond het eigenlijk wel stoer:D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:29

Hoe zijn GinnyBanshee en Missanous eigenlijk gegaan?