[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:45

Gefeliciteerd prijswinnaars Haha!
Ach gut voor de minder gelukkigen onder ons.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:47

Ik heb nog nooit onder de 201 punten gehad. En voor mijn gevoel zou ik daar nu iets boven moeten zitten. Regulier heb ik ook altijd 2 wp per proef gehad in het B.
Maar zoals ik al zei; hij ging echt heel lekker. Dus die punten interesseren me niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:49

Maar als je met die punten evengoed nog bovenin staat, maakt het eigenlij niet uit. De ene jury is nou eenmaal veel guller met punten dan de ander.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:51

Ik stond volgesn mij 3e. Wat wel raar was. Degene voor mij daarvan had het paard de tong over het bit. Moest bij de jury komen en kreeg dus een hele preek.
En die stond 2e met 195 Haha!

Maar nogmaals. Maakt me niet uit. Ik heb gewoon zo lekker gecrosst met hem. Ben zo trots!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:51

Oh das wel erg vreemd Verward

Maar een fijn gevoel is mij ook 100x meer waard dan hoge punten Ja Beide is natuurlijk nog fijner!!

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:56

Nickeltje schreef:
Jody, jammer van je val. Verder klinkt het als een mooie rit!!

Verder was het zeker een mooie rit, het was zijn 2e cros. En het is niet de makkelijkste cros van het jaar, Ben dus gewoon super tevreden. Jammer dat ik gevallen ben, maar ja kan af en toe gebeuren he! volgende keer beter zullen we maar zeggen Haha!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:59

ik heb je nog zien springen scum

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:04

scum gefeliciteerd!!

Hoorde net datg ik nog 8ste was geworden, dan was er niet goed gereden zeg.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:06

Mikel heeft Ventje vandaag ook gecrosst. Wareno nog nooit in Maarsbergen geweest, maar vond het een mooie cross.
Dressuur was in ring 3, hij reed niet slecht, maar kreeg 168 punten. Vond het zelf tekort, maarja daar heb je jury's voor....
Springen was foutloos en in de cross alleen een weigering op de stormbaan. Zelf te makkelijk aangereden. Omdat ventje bijna geen ervaring met op en afsprongen heeft is ie hem terug gaan nemen om hem te laten kijken en dat was iets teveel terug...
Maar ontzettend tevreden want hij liep vreselijk fijn!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:22

Scum, gefeliciteerd met je derde prijs!! Echt goed!

Van die sporttape, dat gebruik ik dus echt heel veel. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan handschoenen en plak een rand om mn ringvinger om daar blaren te voorkomen.
Volgende keer tegen het in het gaasje trekken van de korts: laagje vaseline ( ja echt, die vette) in het gaasje smeren...

Haha!
[SGW-ITP] Nick @ laatste L cross, Maarsbergen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:53

Maarsbergen was echt supermooi! T was heel relaxed en deed super zn best. Dressuur ging lekker, had 181 -2 omdat ik mn peesbeschermers vergeten was. Echt stom zeg! Die gaan dus niet meer om met dressuur! Koe Toch viel die 181 wel een beetje tegen....
Zat daarmee nog wel aardig boven in, was veel rond de 175 met 2 uitschieters.
Springen ging ook goed, was foutloos! Pling Keuring voor de cross had ie een hartslag van 60 en de DA vond hem lekker los lopen.

De cross ging echt superfijn, had een lekker tempo. Haha! Alleen bij het zandgat ging ik gewoon nog veel te hard, waardoor T stopte op de afsprong. Was ook nooit goed gegaan als hij wel was gegaan hoor. Dus even een voltetje en toen nam hij echt een mega sprong eraf en ik er dus half naast hing en in de bosjes stopte. Kon wel terug krabbelen, maar onwijze kramp in mn kuit van het klemmen. Mn kuit is nu echt helemaal hard. Dus even stil gestaan en toen zonder problemen de cross afgemaakt. Haha!
Water ging ook mooi, was handig dat ie er 2 keer doormocht!!

Dus toch weer heerlijk gereden en een superleuke dag gehad!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:06

Teegee, wat goed dat je je zo vermaakt hebt!!
Jammer van het zandgat, maar zo te horen wel veilig dat hij geweigerd heeft...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:23

renske Super gedaan, gefeliciteerd! OK dan!
Fijn dat het met Violin ook meevalt met haar kreupelheid

_San_ Jammer van je dressuur, maar super van je cross, je komt zo te horen goed mee in het M, top!

Marloeske Ook van jou een super prestatie, ook jij gefeliciteerd! Lachen

Chartje Jammer dat de dressuurpunten iets tegenvielen, maar als je zelf maar tevreden bent, da's het belangrijkst Knipoog
En netjes van je springparcours, ondanks balkje, en je cross! Had je trouwens geen horloge om met de cross? Omdat je te snel was..

Miriam Wat een super M-debuut!!! Nette dressuurpunten, en zo te horen netjes opgelost in het springen en een super cross! En ook maar 9 sec buiten de tijd, super hoor, jij en Ollie horen zeker wel in de M thuis dus!

GvdT Balen van de dressuurpunten, netjes van je springparcours en cross! Wieringerwerf Z? Knipoog

madelene Ach gut voor jou en Nanea, fijn dat ze vandaag alweer een stuk beter leek te lopen

andrea Super dat je zo'n goed gevoel aan je cross hebt over gehouden Lachen Balen van je 2 stops, maar keurig dat ze het daarna wel gewoon meteen deed! En super van je dressuurpunten, ze worden steeds hoger!!

Nickeltje Ook weer een super cross gereden dus Lachen Op naar het M! Jammer van de dressuur, maar volgende keer beter Knipoog

Annemieke Wederom een keurige prestatie van Michael en Estelle, ze gaan lekker zo in het L!

reeskees Balen dat het na de rek-hindernissen (om ze zo maar even te noemen) niet meer zo lekker ging. Hopelijk is Kees snel weer van de schrik bekomen

Simmie Ach gut Wat onwijs kl*te zeg!! Inderdaad maar veel parcoursen op andere terreinen gaan springen..

ladyzwien Jammer van de stop op 10B, maar verder keurig Lachen

Crosskip Wat een superdebuut qua cross, nu de dressuur en het springen nog ietsje beter en dan is het helemaal top!

Jenga Dan heb je best goed doorgereden, met 2 weigeringen binnen de tijd Tong uitsteken Jammer van de stops, maar fijn dat je toch wel een goed gevoel erover hebt! (da's natuurlijk nog altijd het allerbelangrijkst)

RoxM Klinkt niet erg fijn van je ene paard.. Gelukkig ging je andere paard lekker in de cross!

Lautje Wat onwijs balen zeg! Ach gut Komende weken maar even goed op controle oefenen met springen dus..

kimdepim Balen dat Loempia zo stuiterig was met dressuur en balen van je ijzer, gelukkig kon de hoefsmid hem er snel weer onder slaan! Wil wel even een opmerking maken over je situatiebeschrijving bij het zandgat, dat ging namelijk niet helemaal zo Knipoog Niemand van de hindernisrechters of omstanders heeft Loempia daar aangejaagd Hindernisrechters zaten gewoon op stoel en waren stil en ik stond gewoon met m'n moeder in het bos te kijken.. Dat jij vervolgens bijna over mij en m'n moeder heenreed was omdat Loempia ineens vol richting linkerkant bos invloog Knipoog Maar goed, kan gebeuren, dat maakt verder niet uit. Vond het verder ook niet heel netjes dat je gewoon doorreed nadat hindernisjury/rechter had gezegd dat je 3 weigeringen had en moest stoppen. Bloos

starremans Haha oeps, dat met je stopwatch doe je vast niet nog een keer fout Knipoog Dacht je nog gezien te hebben, maar wist niet zeker of jij het was. Clown

Amber Wat balen dat Fjordy niet over hindernis 2 heen wilde, in Vlietland ging het juist zo goed! Bloos! Vond hindernis 2 ook wel aardig

xxitsmexx Zo te horen tevreden iig! Lachen Jammer van hindernis 14, maar volgende keer beter.

Nadua Wat zonde van hindernis 11, verder ging het eigenlijk heel lekker zo te horen.. Op naar de volgende cross dan maar!

BuenaVista
Wat raar dat Remember ineens zo vervelend was vandaag. Toen je aan het stappen was leek hij wel aardig rustig (maar toen zag ik je ook maar even in een flits omdat ik zelf aan het losspringen was Knipoog)

Jody Netjes van dressuur en springen Lachen Jammer van je val, maar beter net voor het water dan erin Haha! Waren overigens heel veel mensen met tijdfouten bij het springen.

Merel_Claire Voel je je alweer iets beter? Ach gut Wel heel knap dat je zo slim hebt gehandeld en hebt besloten dat het verstandiger was de cross niet te starten!

Florence1986 Jammer dat het niet helemaal ging zoals gehoopt, volgende keer beter dan maar

IndianSummer Gefeliciteerd met je 2e prijs! OK dan! Schrikken van je zusje, hoorde al zoiets, maar dat was dus jouw zusje Ach gut

Talida Had je al even gesproken, maar de big smile op je gezicht zei al genoeg Haha! Super hoor, op naar de volgende cross! En fijn dat groom manic meteen insprong toen Tal weer rare ideeën kreeg bij het starthok Tong uitsteken

Scum Nogmaals gefeliciteerd Lachen Beetje jammer dat de dressuurpunten tegenvielen, maar het blijft (helaas) jurysport..

rayo Jammer van de weigering bij de stormbaan, fijn dat het verder wel goed ging

TeeGee Zo te horen heel tevreden met je cross dus Lachen Super!

*geloof dat ik nu iedereen gehad heb, nog best veel mensen Huilen van het lachen*

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:24

Nickeltje schreef:
Teegee, wat goed dat je je zo vermaakt hebt!!
Jammer van het zandgat, maar zo te horen wel veilig dat hij geweigerd heeft...

Klopt, nam hem gewoon niet genoeg terug. Helemaal mn eigen fout.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:25

nou mensen hier mijn verslag even van mijn geweldige debuut van vandaag in maarsbergen Haha!

deze sgw was ons debuut en vond het erg spannend Haha!
de dressuur hadden we 200 punten, springen een fijn rondje foutloos gesprongen en toen naar de cross.......................
met het aftellen begon mijn hart flink te kloppen
heb me geen zorgen hoeven te maken want de cross hebben we foutloos gereden Haha!
helaas wel beetje tijdfout maar dat kwam door mezelf

resultaat: een 2de plaats Haha! Haha! Haha!
ben helemaal trots op mijn super paardje

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:36

Super missanous, dat is wel een heel goed debuut OK dan!

Zal ook meteen even verslagje plaatsen van mezelf van vandaag.
Hoefde eindelijk eens niet abnormaal vroeg te vertrekken, reden thuis om 10 uur weg, dus dat was wel heel luxe Tong uitsteken
Toen de cross even gelopen en toen opgezadeld en naar dressuur gegaan. Dressuurproefje ging redelijk, ik ben af en toe nog iets te afwachtend aan het rijden in de proef en de aanleuning is soms nog niet helemaal constant genoeg. Maar tevreden en had 181 punten en stond ongeveer in de middenmoot. 2 uur later moest ik springen, was foutloos maar Velvet was wel gigantisch heet Lips are sealed Was echt niet fijn rijden Bloos Bij 6 week ze helemaal uit naar de zijkant naar de draad, maar heb haar maar half uit draf doorgedrukt, het parcours stond toch laag Clown
Zo vervelend heet als ze was bij het springen, zo braaf was ze in de cross!
Hindernis 1 t/m 5 ging zonder problemen, (vroeg me alleen wel af over welke tak iedereen het had bij 2, dat merkte ik toen ik sprong, moest ineens wegduiken Haha!) hindernis 6, het water, ging ook goed, Velvet liep er keurig in, helemaal blij met m'n paard Lovers Ik ging dan ook met "BRAAAAAAAAAAFFFF" door het water heen, in stap, zorgde voor het nodige gelach onder het publiek Tong uitsteken Daarna durfde ze wel verder te draven/galopperen, hindernis 7 keek ze wel even raar naar de breekboom, maar sprong braaf door, 8 was ook geen probleem en 9ab bij het water deed ze weer keurig! Hindernis 10 en 11 gingen ook goed, toen naar 12, het zandgat. Had Velvet al redelijk teruggenomen vanwege de toch wel redelijke afsprong, maar Velvet schrok toch nog wel even van de afsprong, dus maar eventjes laten kijken, beloond, opnieuw aangereden en toen ging het goed, ook geen noodsprong oid Lachen, opsprong ging ook goed, 13 ging goed, bij 14, de drinkbak, zag ze het water al een paar galopsprongen van tevoren, maar ze sprong toch braaf Lachen (weliswaar met haar benen bijna in haar oren, maar ach Haha!), hooiruif beetje twijfel maar ze sprong braaf door op mijn beenhulp. Toen de stormbaan op, die ging heel fijn, kreeg nog complimenten toegeroepen van hindernisjury + publiek, was wel leuk. En toen nog 17 en die ging ook foutloos. Uiteindelijk veel te sloom maar met een super fijn gevoel gefinisht! Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:37

Missanous, fantastisch debuut zeg!!!
Jitske, jammer van de vertraging, maar wel top dat je zulke complimenten kreeg en ook een goed gevoel hebt!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:41

dank je wel jitske en nickeltje Haha!

bij het topic waar je foto's mag plaatsen heb ik net een topic geopend van ons debuut Haha!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:44

scum.....geweldig!!!proficiat....goed hoor die 3de plaats.

missanous...da's wel een lekker debuut kun je zeggen..vind trouwens dat je een knapperd van een paardje hebt!!

verder veel mensen die lekker gereden hebben...goed gedaan!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:47

Gefeliciteerd iedereen met de goede resultaten!
Helaas lees ik ook wat pech, jammer Ach gut

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:49

dank je wel madelene en knap is ze zeker Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:14

Simmie schreef:
Klinkt heel goed Talida!
Wel veel gemengde verhalen. MB is wel een bottle neck dit jaar zeg!
Iemand nog wat van Bianca gehoord met Jade vandaag? Na haar domper van gister kon ze wel een opsteker gebruiken.

Die heb ik niet gestart, kon het niet opbrengen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:40

Voor mij was zaterdag weer net zo'n drama als Vlietland. Dressuur als altijd goed en daarmee eerste in ring 5 met 211 punten.
De cross had ik gelopen en omdat ik vorig jaar in MB 3e was in de L voorzag ik geen problemen. Hindernis 4 de barbeque en de race auto voor het water waren voor mij twee punten waarop ik me moest concentreren. omdat die van mij totaal niet bang is op water verwachtte ik daar geen problemen mee.
Echter op het springen weer drama, inspringen begon al slecht, veel slechter dan Vlietland, op de lage steiltjes al weg schieten en omhoog komen. Het parcours begon met 1, 2 en 3 aardig, ik dacht, nou zou het gaan lukken ?? maar helaas op 4 vol in de ankers, tweemaal, toen heb ik haar er toch over kunnen zetten en ging het aardig op 5, goed op 6 en 7 , 8 kwam ze behoorlijk op tempo en 9 op het laatste moment vol in de ankers op de rechterzijde van het bord. OVER en uit. Huilen Huilen Huilen Huilen

waar het nou ineens aan ligt geen idee, Chaam 1 balk foutloze cross en Castenray foutloos en cross 2 weigeringen door zelf fout rijden, niet van haar uit en nu ineens niet starten ???

Ik weet het nu even niet, de een zegt terug rijden de ander zegt laat haar lopen want anders twijfelt ze teveel.......het is allemaal zo tegenstrijdig en het commentaar lijkt niet eens op elkaar. Ik overweeg haar nu een maand op rust te zetten, want ze oogt enorm gespannen en dan kijk ik even wat ik ga doen. Het word in ieder geval dit jaar geen M meer, als ik de punten wel vol zou hebben blijf ik HC rijden denk ik want anders krijg je zo'n abrupt begin in het M.

Eerst maar even pony observeren en wellicht een homeopaat erbij halen , hoewel ik weet dat dat wel eens wat zweverig overkomt. Maar fysiek is ze goed dat weet ik 100% zeker , ze had nog een fysio gehad twee maanden terug en dressuur gaat heel fijn op het moment in de training.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:06

Jitske; knap debuut en 1e winstpunt is binnen!

Bianca; lijkt me een goed plan om haar op rust te zetten. Ik heb je nooit zien springen dus ik kan er niks over zeggen. Maar het is wel vreemd dat het zo fout gaat opeens.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:27

Veel goede verhalen en ook wat mindere helaas. Voor degene die fijn gereden hebben, Gefeliciteerd!
Voor degene die minder fijn gereden hebben, volgende keer weer beter.

Ik had ook een baaldagje,
Dressuur ging lekker, 210 punten en 1 puntje na Bianca. Springen ging wat onstuimig maar wel foutloos. Toen naar de cross, had al problemen verwacht met starten en bij 3 en ja hoor. Met heel veel twijfel over 1 en 2, even op zijn donder gegeven en toen ging hij ineens mega hard en kon niet meer bij 3 komen, hij ging helemaal in de staak. Uiteindelijk toch erover, 4 een rotsprong, 5 ging wel lekker, 6 keek hij heel erg maar kon hem doordrukken, 1e keer water ging goed, 8 en 9 gingen wel ok, 10a het water in springen deed hij zomaar en 10b ging hij 2 keer op staan, toen naar 11 maar ik kon niet meer en liet hem er zo doods op lopen dat hij ook daar stopte. Ik kan het hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Ik was niet helemaal fit en daar speelt hij gelijk op in door zijn trucendoos open te halen. Hopelijk kan ik in Gorssel weer lekker rijden!