[SGW] Verslagen SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:22

Bedankt Lielle, zal dan idd bij de wandelaarspassage zijn geweest, ging ik wel netjes door heen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:24

Jeej, ze hebben mijn tijd veranderd naar 5.29 nu was ik 8e in de L

Madelene en Suus super gefeliciteerd met het regiokampioenschap...
En alle andere natuurlijk ook

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:26

Suus had idd een weigering op de dubbelsprong na de afdaling, detials moet ze zelf maar melden. Zal nog wel aan het nagenieten zijn van het feestvieren gisterenavond Haha! Door de stop was ze 4e maar ze was de enige Limbo in het Z Knipoog

Ze maakte trouwens een megawapper over de trakehner, Pashja ging zo'n 1,5m voor de balk af en hing lang in de lucht. Ruud en ik hielden ons hart vast maar ging supergoed! Later nagemeten en de sprong was ongeveer 7m lang van afzet tot landing !

Maddie ging ook strak over de M-trakehner, echt een mooie sprong!

De mooiste sprong die we daar gezien hebben was van Edith T, leek net alsof er niets stond. Ze kwam in een handgalop aan, bracht hem aan de voet en alles paste zo perfect dat hij maar een klein sprongetjes hoefde te maken. Echt knap als je zo kan rijden !
Laatst bijgewerkt door Ibonn op 05-05-08 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:28

Bedankt voor de uitleg Knipoog weer wat geleerd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:30

sowieso maar weinig deelnemers voor het RK als ik zo kijk. Maar als je 1e / 4e in je ring bent heb je het gewoon keigoed gedaan. RK worden met een 17e plek (voorbeeld) zou wel wat raar zijn, lijkt me.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:45

Madelene, GEFELICITEERD!!! Super joh!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:47

Er waren er 4 in het Z voor het regio kampioenschap.
Die van onze Suus was niet in orde sinds Kamp Linfort ik zou geen Z starten vanwege mijn zwangerschap en ons Linda heeft zich zaterdag middag afgemeld. Ze vond die paadjes veel te los en dat waren er nog een paar. Maar vooral omdat het paard 2 jaar geleden een pees blessure heeft gehad en nu helemaal hersteld is en dus geen risico wil lopen. Verstandig besluit. En omdat er van ons zaterdag ook al 1tje niet rad uit de cros kwam die van Crisje Lanc!
Dus daarom geen smullies in de Z helaas pindakaas.....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:50

Ik heb een stijljury zien zitten bij hindernis 11-12-13 van de B.

Heb net wat foto's geplaatst in het foto-topic!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:01

Beetje laat verslag van mij.
Zaterdagochtend vroeg vertrokken met Hetje. Hadden ons in mijn dressuurtijd vergist en toen ik aankwam moest ik al de ring in. Hij liep eigenlijk een super proef. Mooi in de aanleuning en vooral het wijken ging echt top. Punten vielen mij dan ook bijzonder tegen. Had 183 en stond 8ste. later op mn coupon stnd ook commentaar dat ik echt me afvroeg of dat die meneer wel dezelfde proef heef gezien als ik heb gereden.

Toen begon het lange wachten voor het springparcours voor mij. Paar keer cross gelopen en veel gekletst.

Voor het springen was Hetje erg fris en fit. Uiteindelijk losgereden tussen de crosshindernissen zodat hij even lekker kon uitgalopperen. In het springparcours 1 balkje. Het staan dan gewoo nniet hoog genoeg voor hem en let niet op en gaat kijken naar dingen buiten de ring. Zo ook voor hindernis 3. Hij zag iets springt om en staat in eens vlak voor de hindernis en springt dat uit stilstand met gevolg een balk. Hij sprong verder goed rond en mooi in de manieren.

Toen naar de cross. Hij ging heel fanatiek van start. Vooral de heuveltjes pakt hij echt top aan. In plaats van terugkomen bij het omhoog galopperen zet hij extra aan en versneld. Helaas werd hij voor de halve coffin zo enthosiast dat hij veel te hard en te groot over de boom ging. Gat had hij nooit gezien en schrok zich toen een hoepeltje. Hij wou m op in/uit springen, maarik ovnd dat geen goed plan. Dus even er tussen uit getrokken en opnieuw aangereden. De rest van de cross ging als een zonnetje. Vooral de trakehner ging top. Was wel buiten de tijd, maar dat doet me allemaal niks.

Later met Rob nog doorgesproken en eigenlijk tot de conclusie gekomen dat Hetje pas zn best gaat doen en geìnteresseerd is als hij hard mag werken en zwoegen. Anders heeft hij veel te veel tijd voor het bedenken van kattekwaad.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:08

Jammer PB maar wel goed tevreden als ik het zo lees..

Ik had de coffin met beide pony's ook op in/uit gesprongen zijn wel E's
maar ik had de keus gekregen of tempo houden en in/uit of flink terug nemen en op 1 rijden
Ik heb maar doorgereden en het paste precies!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:18

Jammer van de coffin PB...
Maar verder wel een erg goed gevoel als ik het zo lees. En dat is erg top!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:39

Mooi gedaan dan toch PB! Volgens mij zag ik je nog toen ik even met Monique en Elise stond te praten, maar ik wist niet zeker of jij het wel was Bloos

Geen last meer gehad van je hoofd?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:26

Dat was ik idd!
Geen last gehad van mn hoofd, gelukkig. Is weer helemaal goed gekomen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:30

Ah gelukkig maar dan! Klonk toch wel eng!

Volgende keer maar even echt meeten!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:07

Hier dan ook mijn verslagje van gisteren Bloos

Bij aankomst lag het wedstrijdterrein er gisteren echt perfect bij. De dressuurringen (zandbodem) waren goed beregend en de bodem was dan ook perfect! Ik moest om 9.26 dressuren en ’s middags om 16.20 pas springen en 16.50 crossen, dat was wel wat minder. Vooral omdat het zo heet was, maar goed. Ik had zaterdagmiddag de cross al een keer gelopen: ik vond hem best pittig en het was te verwachten dat de bodem tijdens t Z ook nog eens heel zwaar zou zijn. Verder was vooral het eerste gedeelte van de cross grotendeels over smalle kronkelige paden, hierdoor kom je niet echt lekker in een mooi ritme.

Dressuur ging heel netjes; geen fouten en Pasjha liet zich echt lekker te rijden. Enige wat minder ging was het achterwaarts, dat ging niet echt van harte. Resultaat was dan ook 144 & 143 pt en een mooie 2e plek na dressuur! Pling Mooi, dan weet ik tenminste dat we dát ook in de Z kunnen Knipoog

Nadat Pasjha weer op de vrachtwagen stond, hebben we lekker vanuit de VW (die stond mooi direct voor het losrijterrein en de dressuurringen) nog wat andere Z proeven bekeken en mijn laatste boterhammen opgepeuzeld. Daarna zijn we naar het hoofdterrein gegaan en heb ik nog diverse bekenden zien starten en even bijgekletst (Ibonn, Miriam, Nickeltje).
Later zijn we de Z cross nog een keer goed gaan lopen. Tegen de tijd dat we bij de zandlopers waren was ik al best moe (’s avond een verjaardag met ietsie té veel rosé’tjes gehad) en het werd echt behoorlijk heet in de zon. In het bos viel dat gelukkig reuze mee, maar daar zaten wel vervelende muggen (gelukkig had ik muggenspray bij Clown die ik dan ook diverse keren heb uitgeleend).

Rond half 4 zijn we gaan opzadelen. Losrijden voor springen was een beetje hectisch, ik vond het losrijterrein best aan de kleine kant en het was behoorlijk stuffig. In het Z werden veel fouten gemaakt en 2 ruiters hadden zich zelfs verreden. Pasjha pakte met losspringen al lekker aan. Eenmaal in het parcours hadden we direct een lekker ritme te pakken en ging het echt lekker. We hadden helaas wel 1 balkje, maar ik was toch echt tevreden.

Daarna even naar de DA. Dit duurde best lang omdat er een gewond paard verzorgd moest worden waardoor er maar 1 DA de paarden aan het keuren was.
Toen nog even een paar sprongetjes gemaakt en toen de cross in. Pasjha startte weer eens als een bom Vingers aflikken Hij had er echt mega zin in, waar ik erg blij om was omdat de cross toch best zwaar was.
Hindernis 1 bloembak, 2 schansje en 3 stijl gingen goed. 4ab de 2 grote championnen op de lange helling bergop gingen ook mooi. Daarna 5 steil bovenaan de helling bergaf ging wat groot. Daarna Pasjha direct zo goed mogelijk geprobeerd weer bij elkaar te rijden omdat onderaan de helling een flinke smalle sprong stond met een waterput als 6ab. Helaas kwamen we er wel mooi voor maar ik kon de afstond niet goed inschatten waardoor we te dicht op de sprong kwamen. Pasjha wilde wel springen maar ik heb hem stilgezet, het had niet goed kunnen gaan. Helaas hier dus 1 weigering. Daarna gelijk bergop een volte gedraaid en opnieuw aangereden; nu ging het netjes. 7 smalle boom kort na een scherpe wending en 8 hooiruif ook goed. 9ab 2 afsprongen na een scherpe wending netjes. Daarna kwam 10ab waterinsprong. Dit was weer na een korte wending bos in over een boompje met op 1 galopsprong een flinke afsprong van +/- 1.30m het water in. Dit ging echt mega gaaf! Pasjha kijkt dan echt super goed mee Lovers en laat zich rustig omlaag zakken. Pap heeft dit gefilmd dus ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet! Tong uitsteken Daarna over 11 opsprong er weer uit en toen weer snel verder. 12 breedtesprong met daarachter een aflopende helling goed. 13ab 2 smalle punten goed. Daarna 14 een MEGA trakhener. Echt zo’n gat van misschien wel bijna 3 meter met een boompje erboven op 1.10 of zo! En je kwam er ook nog schuin voor. Klein tikje en goed been erbij en rijden maar. Wat denk je: we sprongen hem zelfs op groot! Ging perfect en zonder enige twijfel! Ibonn en Ruud stonden erbij en die hielden hun hart vast. Ze hebben daarna nagemeten dat we 7 meter ver gesprongen waren!! Bloos! En dan doen wij zo moeilijk over een greppeltje springen ROFL ik denk dat onze paarden ons gewoon uitlachen!
Toen hadden we het zwaarste gedeelte gehad. Lekker stuk flink doorrijden naar 15ab 2 toelopend schuine sprongen die haaks achter elkaar stonden op zo’n 3-4 galopsprongen. Je mocht dus niet te hard inkomen omdat je anders niet mooi voor de 2e kwam. Dit ging ook goed. Daarna 16 steeple oxer welke je mooi uit een flink tempo kon nemen. 17 landhek bos in. 18a houtwal met daarna op 2 galopsprongen 19 een greppel met opsprong erachter. Na de opsprong kon je óf een hele scherpe wending naar rechts rijden en dan op 1 galopsprong 21ab een steil en een flinke houtwal erachter springen óf eerst een kleine volte naar links draaien en daarna 21ab aanrijden. Aangezien mijn teugels wat lang waren bij de opsprong heb ik eerst de volte gedraaid; ook goed. Daarna de laatste sprint naar 22 flinke open oxer met een waterbak eronder en 23 een boerderij. We zijn op 6.43 gefinisht met een optimale tijd van 5.45. Gezien de 2 voltes die ik gedraaid heb waren we dus nog geeneens zo langzaam. Ik hoorde dat 2 foutloze ruiters 6.15 gereden hadden.

Daarna Pasjha lekker uitgestapt en naar de DA. Daar was ook een mooie spuitplaats gemaakt dus onderweg de wasspullen alvast meegepikt. De DA vond Pasjha’s hartslag en ademhaling nog iets aan de hoge kant en we moesten dus nog even uitstappen en na 5 minuten terugkomen voor herkeuring. Toen was alles volgens wens. Achter hoor ik dat dit bij diverse paarden gebeurd. Maarja, het was ook weer de eerste hete dag en het was toch een zware cross.

Uiteindelijk had ik nog de 4e prijs en ben ik Limburgs kampioen geworden Go jij! Go jij! (beetje banketstaaf detail: ik was de enige Limburger in het Z omdat de andere 2 zich afgemeld hadden vanwege de zware bodem… maar toch Bloos )! Ben echt blij en trots dat het zo goed heeft gegaan. Die weigering was jammer maar vooral nog onervarenheid van mij…. Ik had natuurlijk ook een volte kunnen draaien. We hebben een mooi bronzen beeldje en een staatsiedeken gewonnen Haha!

Was weer een super mooie wedstrijd en perfect georganiseerd! In het Z hoorde ik wel dat men het springparcours aan de hoge kant vond staan, maar dat was ik het niet mee eens. Wel jammer dat er zoveel smalle slingerige paadjes in de cross waren en de bodem blijft erg los op diverse stukken. Verder vond ik het echt reuze gezellig Haha!

Dit was t wel zo'n beetje Clown

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:13

nou een mooi verslag hoor heb met spanning zitten lezen .
En 7 meter Wow! dat is idd ver !
Vind als je op de 4 de plaats geindig bent verdiend kampioen geworden bent hoor van Harte gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:15

Gefeliciteerd Suus! Nog wel even je onderschrift veranderen. Je hebt er nu 3!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:15

Gefeliciteerd!!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:17

Nogmaals gefeliciteerd Suus! Jullie zijn echt goed op weg! Die slingerpaadjes had ik ook last van! Kan me voorstellen dat dat met van die enorme sprongen in het vooruitzicht nog ietsje vervelender is Clown

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:19

wie weet er welke fotograven er gestaan hebben op zaterdag ?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:19

Super verhaal suus!!!! Proficiat Go jij! Go jij!
Heeft Pasha nooit naar grote gaten gekeken?????
Die trakhener was idd erg indrukwekkend!!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:26

Bedankt allemaal! Haha! zweef nog steeds Dromen

*gaat onderschrif aanpassen Bloos *

Verder ook nog iedereen die lekker gereden heeft gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Maddie big hug :D (mooie foto vd afsprong! van Mieke *LOL* ) & Patries heb ik gisteren al gefeliciteerd Haha! OK dan! OK dan!

Miriam: kei goed meid! Op naar t M!! *LOL*
Ibonn: nogmaals Ach gut hopelijk is Plato snel weer de oude
Nickeltje: fijn dat je eindelijk lekker gecontroleerd hebt kunnen rijden!

heb niet niet alles bijgelezen Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:27

super gedaan Suus, het gaat echt wel als een speer Ja

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:29

jenga_8 schreef:
Super verhaal suus!!!! Proficiat Go jij! Go jij!
Heeft Pasha nooit naar grote gaten gekeken?????
Die trakhener was idd erg indrukwekkend!!!

Bedankt! uuhmmm, effe denken hoor Nors opkijken beetje wel natuurlijk, maar niet overdreven. En als hij eenmaal iets kent kijkt hij er ook nooit op. En in de cross wil hij er zowieso alleen maar overheen Knipoog Hij vind crossen zó leuk!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:39

Nadua: goed gedaan hoor voor de eerste keer!
Simmie: balen dat je gevallen bent zeg.. Ach gut
x_Jeanine_x: knap van je zusje!
Jitske: leuk dat Brittje het zo goed deed!
Vera_Pino: zo een geslaagde dag zo te lezen! Fijn dat het water zo goed ging!
Crosskip: goed hoor! Fijn dat het zo fijn ging! Lachen En gefeliciteerd met je 4e plaats!
Loes: goed gedaan! Haha! Fijn dat Risky het allemaal zo goed oppakt!
SGWuppie: heel erg knap hoor voor de eerste keer! Fijn dat ze zo goed aanpakt Lachen
Bianca: jammer van je weigeringen met Rebecca, maar fijn dat ze verder zo lekker aanpakte. En fijn dat Jade ook zo fijn ging ondanks de weigeringen Lachen
Merel_Claire: jammer van je val, maar super knap voor de eerste keer hoor!
Danique: gefeliciteerd!
Wendietje: wat balen van het springen zeg! Maar fijn dat je toch nog lekker hebt gecrosst.
Dyaco: jammer van je weigeringen, maar fijn dat je er toch een goed gevoel aan hebt overgehouden.
Sfranken: wat super zeg gedaan zeg, knap hoor Haha!
Nickeltje: knap dat je de cross lekker in jou tempo hebt kunnen rijden Lachen
Patsmu: gefeliciteerd, mooie afsluiting!
BerdientJ: jammer van je weigeringen en je val, maar fijn dat de rest goed ging.
Rayo: jammer van je stop.
Renske: super! Gefeliciteerd met je prijzen!
Jenga: jammer van je weigering op het water, maar verder heel fijn gereden zo te lezen!
Ruud: jammer van je langsloper.
Madelene: gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Echt super knap van jullie!
Ibonn: jammer dat het gister niet lekker ging, je training in Ede ging zo fijn.. Ach gut Volgende keer beter!
PB: balen van de coffin..
EG: echt heel goed gedaan hoor! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Haha! Had je nog zien springen, zag er netjes uit!
En verder nog mooie foto's voorbij zien komen Lachen

Gister met Miriam meegeweest, was weer heel gezellig Haha! En ben weer trots op ze Haha! (ondanks dat ik zelf veel last had van hoofdpijn en misselijkheid, teveel in de zon geweest denk ik...) Toch een leuke dag gehad en nog lekker met wat bokkers gekletst Lachen