[SGW] SGW Etten-Leur, Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Etten-Leur, Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:53

GvdT schreef:
Mooie foto PB,

Niet afmelden mag wat mij betreft wel strenger bestraft worden dan alleen inschrijfgeld betalen. Zo'n foute actie en ik kan het alleen maar met de rest eens zijn.

Helemaal mee eens. Iedereen heeft tegnwoordig de mogelijkheid te bellen en te melden dat hij/zij niet komt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:26

Mensen die zo makkelijk zijn met niet afmelden zouden eens een jaartje zelf mee moeten draaien in de organisatie van een sgw. Als ze inzien hoeveel werk het is en hoeveel vrije tijd al die vrijwilligers er in stoppen om zo'n wedstrijd te organiseren zodat ruiters daar een dag heerlijk kunnen rijden zullen ze voortaan niet meer zo laks zijn denk ik.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:29

Ik snap dat ook echt niet van mensen, dat ze zich niet afmelden. Ik ben echt nog NOOIT weggebleven zonder af te bellen en heel vaak bedankt de organisatie me dat ik netjes afmeld. Iemand anders kan vaak in jou plaats; fijn voor de organisatie en fijn voor diegene.
Van mij mag er ook startgeld verhoging of iets dergelijks komen als mensen zich niet afmelden.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:36

Mijn mening over de veekraal en de sloot (allebei voor de M): de veekraal is een mooie nieuwe hindernis. De lijn voor de M is alleen te doen wanneer je er relatief groot en op tempo in komt. Het alternatief is bedoeld om de combinaties die zoals ik vast komen te zitten in de in-uitjes, een extra mogelijkheid te geven de hindernis te springen, namelijk in een schuine lijn van de rechter hoek naar het BC-alternatief en door naar D. Dat heb ik ook gedaan.

De sloot vind ik niet lekker voor de paarden. Ik heb geen nette manier gezien of kunnen bedenken om hier aan de overkant te komen; ik ben om zo te zeggen blind gevaren op Rose die dit soort dingen gewoon springt. Ik vind het volstrekt onterecht dat deze sprong niet meer was dan een verplichte doorgang.

Dank (serieus, niet ironisch) voor de vele suggesties om een stapje terug te doen en een rondje L HC te rijden. Het zit en zat al in mijn plannen. Niet dé oplossing maar deel van, dus.

Groeten, Paul

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:38

Paul_H schreef:
De sloot vind ik niet lekker voor de paarden. Ik heb geen nette manier gezien of kunnen bedenken om hier aan de overkant te komen; ik ben om zo te zeggen blind gevaren op Rose die dit soort dingen gewoon springt. Ik vind het volstrekt onterecht dat deze sprong niet meer was dan een verplichte doorgang.

Maar als je dit vindt, zou ik het reeler vinden om de hindernis helemaal niet op te nemen.

Wb HC starten, kan me voorstellen dat dat iig even goed kan zijn voor je vertrouwen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:05

Lielle schreef:
... reeler vinden om de hindernis helemaal niet op te nemen ...

Weglaten hoeft van mij niet. Alleen: om er daar een echte hindernis van te maken hadden in mijn visie grotere ingrepen gepleegd moeten worden, met name in de aanrijroute. Ik weet niet of dat wel of niet mogelijk is (bijv. omdat de landeigenaar het wel of niet toestaat). En inderdaad: als je die ingrepen niet kan of mag plegen, moet je in mijn ogen afzien van een hindernis daar. Groeten, Paul

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:15

Dus je moest over een sloot die geen hindernis was maar anders kon je niet verder?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:17

Klopt. De sloot was een verplichte doorgang, dus je kon er geen weigering krijgen, maar je moest er wel overheen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:18

De sloot opzich was nog niet eens breed. Maar het pad wat erna kwam was best gecompliceerd met al die bomen.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:19

Simmie: jeetje wat balen zeg Ach gut
Nickeltje: nogmaals gefeliciteerd! Haha! OK dan!
MJ: jammer van je stop, maar fijn dat het verder zo goed ging.
Jenga: netjes hoor! Jammer van je weigering.
Marloes: vervelend als de cross wordt stilgelegd... Jammer van je balkjes met het springen maar fijn dat ie de cross zo lekker aanpakte Lachen
PB: wel fijn dat je paard weer veel ervaring heeft opgedaan! Lachen Netjes hoor!
Paul: fijn dat je iig mocht starten, maar jammer dat het in de cross zo is gelopen..
Loes: gave foto's!
Zag verder nog mooie foto's voorbij komen!

Ik ben weer met Miriam meegeweest, was echt weer super gezellig! Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:20

Lastig. Zou toch zonde zijn als je cross strandt op een niet hindernis Haha!
Oh pad met bomen, daar zijn wij al helemaal geen fan van Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:22

Talida schreef:

dat is dus echt gebeurd!!
Van eventingsport.com:

Alberdina Buiskool had een teleurstelling met Tupperware toen haar paard niet langs de verplichte doorgang (met stromend water) kwam. Ze was hierdoor genoodzaakt om de wedstrijd te staken.

Dat je dan op een gegeven moment maar moet besluiten te stoppen, echt balen lijkt me dat!!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:25

miss_jumpy schreef:
Talida schreef:

dat is dus echt gebeurd!!
Van eventingsport.com:

Alberdina Buiskool had een teleurstelling met Tupperware toen haar paard niet langs de verplichte doorgang (met stromend water) kwam. Ze was hierdoor genoodzaakt om de wedstrijd te staken.

Dat je dan op een gegeven moment maar moet besluiten te stoppen, echt balen lijkt me dat!!

Ik heb haar bezig gezien om over die sloot heen te komen. Haar paard blokkeerde op een gegeven moment helemaal, hij deed niks meer. Was echt zonde en zuur voor haar idd om te moeten stoppen omdat je niet door een verplichte doorgang heen komt.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:27

Ga ervan uit dat zoiets niet in een Bcross zit (zei ze hoopvol)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:28

Talida schreef:
Ga ervan uit dat zoiets niet in een Bcross zit (zei ze hoopvol)

nou Tal je weet het maar nooit waar ze je in het B overheen willen sturen Tong uitsteken

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:29

dat was het eerste wat ik vroeg aan de jury/vrouw die bij die hindernis zat Haha!
Vond het een behoorlijk eng ding! Meer ook omdat die bomen daarna zo raar stonden en je dus na de sprong gelijk weer opzij moest sturen. Gelukkig rijd ik voorlopig nog geen M dus kan rustig ademhalen voor zondag Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:30

ik galoppeer net zolang door totdat ik een bruggetje heb gevonden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:30

en dat hebben ze in El, daar ga je vlak voor het water overheen Ja

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:37

Maar of je blij met dat bruggetje moet zijn is de vraag, deze is ook altijd goed voor veel stops. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:39

en ook dat is dit keer een verplichte doorgang (en geen opsprong) Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:41

ligt eraan of het een bruggetje is om over heen te walsen of dat je er overheen moet springen. Buitenrijden bij ons bestaat uit een aaneenschakeling van bruggetjes dus dat scheelt Haha!

Oh eroverheen lopen lees ik al van Lielle Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:42

je kunt ook gewoon de L route kiezne natuurlijk Knipoog

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:42

Canter schreef:
Maar of je blij met dat bruggetje moet zijn is de vraag, deze is ook altijd goed voor veel stops. Haha!

nou ik had hem dus op de foto gezien en was helemaal happy dat ik er ook over moet.... tot dat ik hem gisteren dus zag Vork
hij is veel boller/steiler dan ik dacht, ik dacht dat het gewoon een normalen brug was Bloos

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:02

Maar wel gelukt?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:04

Nickeltje: GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij! OK dan! kei goed hoor!

Sims: Ach gut balen zeg... komt me n beetje voor als mijn springparcours in Chaam... alleen had ik dan maar 1 stop... maar écht niet goed voor je zelfvertrouwens Hopelijk is Sims snel weer de oude!
MJ: fijn dat je eindelijk weer lekker gereden hebt! jammer van die stop...
Miriam: Go jij! Go jij! Gefeliciteerd Haha!
Marloeske: netjes & gefeliciteerd Haha! wel mega balen dat ze de cross tijdens jouw rit hebben moeten stillegen! Lijkt me echt mega vervelend.... Ach gut
Jenga: jammer van je stop! Maar de tankval is ook best pittig!
PB: jammer van t vlaggetje... wel fijn dat t verder lekker ging! Stoere foto
Paul: weer geen lekkere dag gehad dus... Ach gut had je wel een beetje beter gevoel bij t springen? Balen van je stops in de cross...

Gelukkig was t weer toch nog goed gisteren! Ben toch echt benieuwd hoe de bodem vh springparcours & cross in t Z was.... maar ik heb gisteren gelukkig thuis wel lekker gedressuurd Knipoog Ik heb me trouwens zaterdagavond netjes per e-mail afgemeld Bloos Ik vind t inderdaad ook irritant als mensen zich net netjes afmelden! (ga er trouwens wel van uit dat mijn afmelding is aangekomen!)

Ik baal er best wel van dat ik gisteren niet heb meegedaan, maar t was toch beter voor ons. Pasjha had z'n ijzers er niet meer goed onder zitten.... en die heeft ie er geloof ik pas n week of 5 eronder zitten! Daar was ik er gisteren zeker minimaal eentje van verloren. Durf al bijna niet normaal met hem te dressuren Nagelbijten / Gniffelen Hopelijk belt Ben vandaag de hoefsmid op. Zal hem er straks nog even aan herinneren Clown Er komen hopelijk voor ons nog meer dan genoeg uitdagingen dit seizoen Haha!