[SGW] Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:30

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:34

hmmm maar €1,- ps!! Da's n meevaller. Nu nog hopen dat ze goed gelukt zijn Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:35

Ja, das m idd. Maar dat was niet degene die in de tent stond volgens mij.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:44

Paul: balen zeg Ach gut
Lielle: echt een super comeback OK dan! Gefeliciteerd!
GvdT: balen van het springen, maar fijn dat de cross wel goed ging Lachen
PB: jammer van het springen ook, maar wel fijn dat je lekker gecrosst hebt!
Madelene: gefeliciteerd met je 3e prijs! Haha! Echt super!
Nickeltje: ik had je zien springen, wat ontzetten balen zeg! Vond het echt heel sneu voor je Ach gut
Renske: gefeliciteerd met je prijzen!
BW: super zeg! OK dan!
Yolien: balen van de weigeringen, maar gelukkig ging het verder wel heel fijn!
EG: wat een super dag voor jou gister! Echt een super debuut zeg en natuurlijk ook super van je 2e prijs met Ungaro! OK dan!

Ik ben gister met Miriam meegeweest, super gezellige dag gehad! Ben super trots op Miriam en Ollie! Haha!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:16

gefeliciteerd prijswinnaars! andere die fijn gereden hebben ook OK dan!
En de andere kop op Ach gut volgende keer beter.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:30

Er waren best wat mensen die onderweg foto's hebben gemaakt. Ik dacht dat er bij de normadie bank en de surfplank iemand stond.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:41

Moest pas om 11.15 uur dressuur te rijden.Was wel een relaxte tijd.
Reed in ring 5,op het voorterrein was ze erg vervelend en kwam ze een paar keer omhoog.
Een redelijke proef gereden niet echt heel goed maar vondt het beter niet te veel op druk te rijden omdat ze nogal explosief aanvoelde.Had toch nog 190 pnt en stond 6e.
Het springen ging heel goed al was ze wat loperig voor we de ring ingingen kwam ze nog een paar keer flink omhoog omdat mevrouw niet stil wil staan,niet met aansingelen,deken afhalen of wat dan ook.Springen foutloos.We hadden al voor het springen gekeurd omdat we moesten wachten voor het springen.Was maar goed ook want vrij snel naar het springen moesten we de cross in voor ons vielen er nog 2 af die niet van start gingen.Omdat Venetië niet stil wil staan ging ik op het laatste moment in stap de startbox in en kon toen gelijk weg galopperen dit ging goed.
Het was onze 2e L cross en ze pakte alles geweldig aan nergens een aarzeling en op de lange stukken gaat ze zelf wat liggen en heeft ze een enorme galop sprong.Ze is niet zo heel groot en daarbij ook nog lekker wendbaar in het parcours dat is dus wel handig.Zelf had ik mijn bedenkingen bij de surfplank maar die ging ook goed.Fijn gecrossed,foutloos en binnen de tijd.
Mijn moeder belde dat ik 1e was geworden en naar de tent moest komen ik geloofde het eerst niet.
Won een mooie jas van Kentucky waar ik Judith nog even voor bedankt heb.Super.Op naar volgende week.Hopenlijk gaat het met de ponys ook zo goed.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:43

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:44

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:41

Hier ben ik ook nog even.
Iedereen die goed gereden heeft hartstikke gefeliciteerd Haha! Go jij! Go jij!
Ik heb nog veel Bokkers gezien door de regendruppels heen Knipoog

Ronald moest gisteren met 2 paarden starten. Met zijn eigen paard, Melvin en met Ukkie.
De dressuur begon goed. Met beide paarden eerste geplaatst. Met Melvin (HC-start) 211 punten en met Ukkie 201 punten.
Daarna met Melvin springen en de cross. Was voor het eerst na een paar jaar (blessure) dus was spannend. Het was of Melvin er nooit tussenuit was geweest. Foutloos gesprongen en super cross! Vloog overal doorheen. Een fijne eerste start dus weer.
Daarna met ons probleempaardje, Ukkie Nagelbijten / Gniffelen
Met springen kwam hij niet lekker in zijn ritme. Paar keer verkeerde afstand en uiteindelijk sloeg Uk af hindernis 6. Daarna wel goed en vervolgd met nog een balkje. Op naar de cross!
Hij begon echt super goed. Uk trok lekker en hij moest hem tegenhouden i.p.v. pushen wat vorig jaar het geval was. Helaas een stop op 5B. Hij kwam er niet helemaal lekker voor waardoor Uk op groot moest op
B en dat durft hij nog niet zo goed. De tweede keer pakte hij hem wel netjes.
Op de surfplank stond hij ook stil maar die verwachte ik al. Daarna goed over het alternatief, de tafel.
Op het water helaas ook een stop. Hij wilde absoluut het water niet in. Het bewoog. Er zaten allemaal enge bewegende beesten in. Hellepie! hihi. Even achter de volgende deelnemer aan door het water gegaan en toen pakte hij weer super aan. Hij trok het laatste stuk weer lekker en twijfelde nergens. Ik ben wel erg tevreden. Het is nog lang niet perfect maar Ukkie trok wel weer super op de hindernissen. Hij begint langzaam weer meer vertrouwen te krijgen. Hopelijk uiteindelijk genoeg om ook de engere hindernissen weer zonder problemen aan te durven Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:13

Volgens mij heb ik gisteren de meeste prijswinnars al kunnen feliciteren maar nogmaals: Super knap!!
Ik had redelijk gedressuurd. Het begon sterk maar op een of andere manier hou ik langzaamaan op met rijden als er een jury zit te kijken. Ik laat Tenda dan wat lang worden en vergeet mijn been waardoor het niet fijn in de aanleuning blijft. Ik had 210 punten.
Bij het losrijden van het springen zeiknat geregent. Ik had een balk in het parcours. Reed te mooi en te braaf waardoor de balk viel, verder ging het niet verkeerd.
Foutloos gecrosst maar had er niet echt een fijn gevoel aan over gehouden. Ik had geen klok om gedaan en wilde gewoon rustig mijn rondje doen. Tenda had er echt super,super veel zin in. Normaal is ze heel cool maar nu was er geen houden aan bij de start. Doordat het zo regende gleden mijn teugels steeds door mijn vingers waardoor ik haar te veel bij me hield om te voorkomen dat ik haar niet terug zou krijgen.
Op de surfplanken het water na reed ik teveel terug en klopte het steeds niet. Had er dus niet zo'n lekker gevoel over en tot vanmiddag zitten twijfelen om EL ook nog L hc te starten. Maar na grondig overleg besloten om het niet te doen. Juist de hindernissen waar ik wat resprect voor had gingen wel fijn en ik miste duidelijk het wedstrijdgevoel waardoor ik te braaf, rustig reed, met als resultaat dat ik afwachtend bij de sprongen kwam en er vaak een krabbel bij kreeg.
Ik hoop dat het minder is als ik wat meer hindernis voor me heb en zo niet dan kan ik altijd stoppen in EL en de wedstrijd daarna weer L.

Even nog de voorgaande beschreven situaties:
Ik vind het persoonlijk niet gepast en niet verstandig om zo'n uitgesproken mening over het rijden van een ander op internet te zetten.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:18

Ik heb al veel verslagen van fijne ritten gelezen! Bokkers rule@ eventing, haha!
Miriam, wauw wat een monsterscore Rolleyes
Lielle, top gedaan! Ik zag je pijlsnel vertrekken, Raimaer had haar oren aerodynamisch in haar nek Clown
Bitwise, goed gereden met je reuzepaard. Volgens mij vroeg de omroeper tijdens de rit of je Online was Vork
Grappige omroeper was het trouwens, hij hield de sfeer er aardig in!
Madelene, gefeliciteerd met je 3e prijs. Ik vind jouw Nanea leuk Ja
Renske, gefeliciteerd met je fijne ritten en prijzen!
Damour, jij ook gefeliciteerd!
(half bokt is in nieuwe Kentuckys gestoken Clown )
Suus, ik ben super trots op jou, je flikt het toch maar even met die schimmel
Afgod
Gefeliciteerd met je prijs met Ungaro
Paul en Nickel Ach gut volgende keer beter. En voor Nickel, je stond inderdaad 1e na de dressuur met dikke punten (ik meen 201)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:24

Bento: Heb ik nou over jouw verslag heen gelezen?? *Gaat terugzoeken....

SFranken: Start je dan in EL M of Z?
Overigens ben ik het met jouw laatste opmerking volledig eens... Ja

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:27

Miriam schreef:
Bento: Heb ik nou over jouw verslag heen gelezen?? *Gaat terugzoeken....

SFranken: Start je dan in EL M of Z?
Overigens ben ik het met jouw laatste opmerking volledig eens... Ja

Ik heb me terug laten plaatsen naar het M. Ik heb wel het idee dat dat moet lukken. Alleen de spanning op de wedstrijd die ik er de laatste tijd bij heb is zo vervelend. Als dat te erg wordt waardoor ik ga mutsen dan stop ik gewoon eerder.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:30

Jammer van het mindere gevoel Sabine. Het is vaak wel zo dat het minder fijn gaat in een trainingsrondje dan wanneer het voor het echt is!

Fijn Wukkie dat het weer wat de goede kant op gaat.

sfranken schreef:
Even nog de voorgaande beschreven situaties:
Ik vind het persoonlijk niet gepast en niet verstandig om zo'n uitgesproken mening over het rijden van een ander op internet te zetten.

Als ik ze zou kennen zou ik het ook recht in hun gezicht zeggen hoor. Juist in het kader van de veiligheid van de sport, waarover -terecht- heel veel te doen is, vind ik dat zulke dingen juist bespreekbaar gemaakt moeten worden.

Als iemand vind dat ik iets gevaarlijks doe in de cross (in dan heb ik het idd niet over 1 enkele hindernis verkeerd aanrijden, want dat overkomt iedereen) wijs me er dan alsjeblieft op!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:37

Mijn M debuut is naar tevredenheid verlopen Haha!

Dressuur ging goed, ik stond 3e achter Madelene, en dan mag ik niet klagen volgens mij, ghehe.
Springen 3 balken, maar wel erg tevreden over dat rondje, aangezien ik eindelijk eens een fatsoenlijk tempo en ritme had. Nu moet het allemaal nog wat meer bij mekaar, maar daar kan aan gewerkt worden. Hij dacht nu tenminste mee en corrigeerde bijvoorbeeld zijn galop steeds correct.
Het voelde voor mij in ieder geval fijn aan.
Miel had echt zin in de cross, hij ging gelijk goed van start en volgens mij heb ik de hele rit gestraald Cool Ik voelde me gewoon de koningin, zo fijn ging het. Die schans, wiiiiee, we vliegen!!
Het tempo lag goed, hoorde later dat de omroeper me "kwijt" was omdat ik al veel verder was dan ze omriepen.
Alles ging super, tot ik bij de Normandie bak het verkeerde bospad inreed Clown
Ik was echt gedesorienteerd omdat het "volk" zo links en rechts van dat pad stond opgesteld.
Miel stond in de 5e versnelling dus ik ben links af een paadje ingegaan om terug te komen op het juiste pad en kwam zo achter het "veilige" Sigaar afzet lint van de toeschouwers terecht (heb ik weer..)
2 Toeschouwers gevraagd om op het lint te gaan staan en toen de weg vervolgd naar de laatste 2 sprongen, en ook die gingen super!
Véél tijdfouten dus, maar mega tevreden en erg blij met mijn officiele M status!
Laatst bijgewerkt door Bento1988 op 17-03-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:47

Proficiat iedereen op deze pagina die ik nog niet gefeliciteerd had met de goede resultaten!!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:55

Miriam, ik zit stieken even op mijn werk/laptop via een traag analoog lijntje te bokken omdat thuis internet eruit ligt.
Dus eerst maar even iedereen gefeliciteerd Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:11

Bento, wat gaaf om zo je M debuut te maken!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:20

Paul: Wat balen zeg Ach gut

Lielle: Gefeliciteerd met je 5e plek en super dat Raimear het weer zo aanpakte!

GvdT: Jammer van je weigering maar na zo'n voorbereiding mag je tevreden zijn toch.

PB: Fijn van je foutloze cross!

Madelene: Gefeliciteerd met je 3e prijs!

Nickeltje: Balen dat het springen niet liep, inderdaad veel aan het werk gaan met springen.

Renske: Super zeg! OK dan! Wel even schrikken van Violin zeg.

BW: Gefeliciteerd met je foutloze cross!

Patsmu: Dan toch nog gefeliciteerd Knipoog

Miriam: Gefeliciteerd met je 1e plek!

Eventinggek: Wow, super zeg, gelijk Z + 2 !! En natuurlijk gefeliciteerd met je 2e plek met Ungaro OK dan!

damour: Gefeliciteerd! En dus ook die Kentucky rijjas gewonnen, goed bezig!

SGWukkie: Fijn dat Ukkie weer naar de hindernissen trok, dat lijkt me toch weer een grote stap in de goede richting.

sfranken: Jammer dat het ritme er nog niet helemaal was, succes in Etten Leur alvast!

Bento: Gefeliciteerd met je M-status! Knipoog

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:34

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:45

Wat gek dat ze die M HC ring er zo bij hebben gezet Clown

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:36

EG.... Knipoog Go jij! Go jij! ...zonder woorden meid....je weet wel wat ik bedoel!!!

Miriam....ook jij... Knipoog Go jij! Go jij! ...(miischien moet je de volgende keer maar weer mijn handschoenen lenen??? *LOL* wat een score zeg in die dressuur!!!

damour...echt goed zeg....proficiat

bento...die (ons) oudjes doen het (echt) wel goed hè...was wel erg fijn met ons op het voorterrein van de cross...dan kun je een beetje de zenuwen wegpraten..

patsmu...gefeliciteerd!!

sabine...ik denk dat je het in etten-leur gewoon helemaal geweldig gaat doen!!! zeker als je dit gevoel van chaam helemaal verwerkt hebt...

bitwise...volgens mij heb je die smile van gisteren nog op je gezicht plakken... Pling goed gedaan hoor!!!

en verder iedereen die ik nog vergeten ben....of nog een verslag gaat plaatsen...proficiat

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:53

Fijn dat Ukkie weer goed aanpakt SGWUkkie Ja

En Bento heeft ook een super debuut gehad zo te lezen! Keer verdwalen kan gebeuren toch Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:59

Zo eerst maar bijlezen!

Paul: Wat een rot begin Ach gut

Lielle: super joh!Echt heel netjes!
Ook knap dat je de precies de ideale tijd gereden hebt.
Echt gave foto's ook!! Raimaer is toch echt wel een gaaf paardje!!

GvdT: Had je al gesproken, maar nogmaals: super dat je zo lekker gereden hebt!
Nog niet helemaal wakker met tanken? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zag Sam ook nog rijden indd, toch wel een hele prestatie indd!

PB: Al met al ook een goede dag geweest dus! Super lekker van je cross ook Lachen

Madelene: Super gefeliciteerd!! Jammer van je springen..
Maar toch een mooie dag!

Nickel: Echt vreselijk jammer zeg.. ik zag je de ring nog uit komen..

Wauw Renske: jij had ook een toppie dag!!
Hartstikke gefeliciteerd!!

Bitwise: Goed zeg!! Lekker gereden dus!

Yolien: Jullie hebben dus ook best wel een goede dag gehad.

Jemig Miriam, wat een punten! Een betere score kon je niet halen deze dag Haha!
En dat jullie ook nog zonder trekker uit de blub kwamen!

Marieke: ik ben het wel met je eens, er zijn natuurlijk altijd moment opnames, maar de oplossing, omsleuren en verder jagen is niet echt iets wat hoort in de Z!!

EG: Wat suuuper van je foutloze cross in het Z!! Echt gaaaf! Wel respect inderdaad..
Jammer van het springen, maar dat komt dan wel weer Lachen
En gefeliciteerd met je 2e plaats en statiedeken met Ungaro! Ook lekker gereden zo te horen!

Damour: Robin gefeliciteerd! Leuk dat je ook die jas hebt gewonnen Lachen
En bedank je moeder nog maar voor het meenemen van Michael's prijs!!
*Nu verklap ik al wat van ons verslagje.. grr..*

SGWukkie: Gelukkig dat het weer beter gaat met Uk..

Sabine: Jammer dat je niet heel lekker gereden hebt.. Maar Tenda had er in ieder geval weer zin in!

Bento: Klinkt toch als een zeer geslaagd M-debuut!!

Zo nu ons verslagje maken Lachen