[SGW] Regiotrainingen Regio West, data bekend!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Regiotrainingen Regio West, data bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 06:51

maar weten jullie inmiddels ook al wat je bloedgroep is?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:03

Heeft iemand al een MC en welk merk voldoet goed (JVH, USG of Goodyear) ? Ik heb even op de site van canter gekeken maar er is zelfs nog keuze in deze dingen.......

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:28

Ik heb gewoon de goedkoopste besteld. Geen idee of er veel verschil in zit. Bloedgrioep weet ik nog steeds niet, ga mn moeder maar eens vragen hoe ik erachter kan komen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:32

Ik heb jaren geleden via de huisarts bloed laten prikken en bloedgroep laten bepalen. Wordt allemaal vergoed door het ziekenfonds volgens mij.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 09:46

Ik weet mn bloedgroep ook niet, maar als er echt iets serieus is dan gaat het ambulance personeel toch zelf weer je bloedgroep bepalen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:48

Apple schreef:
Ik weet mn bloedgroep ook niet, maar als er echt iets serieus is dan gaat het ambulance personeel toch zelf weer je bloedgroep bepalen.

Dat denk ik dus ook.
Dus waarom zou ik dan een medical card gaan dragen??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 09:50

Het enige wat ik kan bedenken is dat veel mensen toch alleen naar de training komen. Weet niet of je op een medical card ook telefoonnummers van eerste aanspreekpunt kwijt kunt?

Kan me zo voorstellen dat als je hard van je paard stuitert en even buiten bewustzijn bent dat het dan erg handig is als er ergens een telefoonnummer is te vinden van het thuisfront. Al is het alleen maar om bijvoorbeeld vervoer voor het paard te regelen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:58

oh ja, daar heb je wel een goed punt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:37

Hallootjes, ik breek hier even in.
Ik zelf draag al een paar jaar een medical card tijdens de wedstrijden. Gezien mijn enorme medicijngebruik en medische geschiedenis is het van belang dat die gegevens bekend zijn mocht er iets met mij gebeuren.
Met trainingen niet omdat hubbie er dan toch altijd bij is en die weet precies hoe of wat.
Je kunt alle mogelijke info kwijt op die medical card.
Telefoonnummers, je medische geschiedenis, kenteken van je auto, beschrijving van je trailer e.d.
Zelf heb ik op de voorkant met grote letters "Bevat belangrijke medische info" geel gearceerd neergezet, zodat het wel opvalt dat er belangrijke zaken zijn waar men rekening mee moet houden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 10:42

Simmie, precies Lachen. In jouw geval al helemaal, je wilt niet iets toegedient krijgen dat botst met je huidige medicijnen bijvoorbeeld.

Op wedstrijd kan ik me daar trouwens ook iets bij voorstellen. Als je achterop het terrein een greppel in duikt en je grooms staan bij de finish te wachten dan is het ook fijn als je weet wie bij jou horen.

Ik heb trouwens bij de training ook altijd iemand bij me (al is het alleen maar omdat ik nog geen E-rijbewijs heb Clown )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:46

Simmie, heb je zo'n card sowieso altijd bij je? Ik bedoel, de kans op een auto-ongeluk is volgens mij net zo reeel als een ongeluk tijdens de cross, toch?

Tsja, ik ben nooit alleen op crosstraining of wedstrijd, dus zie voor mezelf het nut nog niet echt maar goed, ik zal er 1 bestellen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:48

Ik ga waarschijnlijk helemaal alleen naar de trainingen en dat vind ik eigenlijk ook een beetje vervelend. Als er inderdaad iets gebeurd weet niemand waar ik vandaan kom, wie er gebeld moet worden, of wat er met me paard moet gebeuren (vreemd genoeg lijkt dat altijd het minste probleem te zijn, want die wordt meestal wel opgevangen Haha! )

Vindt het eigenlijk wel handig. Mischien ook wel handig om mee te nemen op buitenrit... Rij toch nog wel eens moederziel alleen over het strand of hei. Mijn paard wil er nog wel eens een vreugde rodeo sessie/temper tantrum uit gooien.

Ik heb heel lang van die kattenkokertjes aan mijn martingaal gehad, maar ik rijd eigenlijk nooit meer met martingaal.

Zijn er nog meer mensen die op maandag avond gaan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 10:50

Zit te bedenken dat dan tijdens bijvoorbeeld een Endurance zoiets ook erg handig zou zijn. Je zult toch ergens in de bosjes op 10 km van het dichtsbijzijnde groompunt gelanceerd worden Bloos!.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:52

MJ, nee, ik heb een ander kaartje in mijn portemonee waarop die belangrijke gegevens staan.

Manic, dat kattenkokertje is een goed idee, alleen kun je daar niet veel info op kwijt toch? Je kunt die ook aan het ringetje onder je stootklepje vastmaken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:01

Simmie schreef:
MJ, nee, ik heb een ander kaartje in mijn portemonee waarop die belangrijke gegevens staan.

Eigenlijk is dat een ja op mijn vraag, jij hebt dat soort info dus wel altijd bij je!

Omdat ik geen bijzonderheden heb en niet alleen ga zie ik niet echt het nut in voor de trainingen, maar na wat ik hierboven lees kan die card wel handig zijn voor mij als ik alleen op strandrit of bosrit ga!!

Dus ik ben inmiddels wel meer overtuigd Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:05

hee pleun heeft de groepsindeling al gestuurd, onze les begint al om 10.15 Dromen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:09

miss_jumpy schreef:
Simmie schreef:

Eigenlijk is dat een ja op mijn vraag, jij hebt dat soort info dus wel altijd bij je!

Haha! Ik las het alsof je bedoelde dat ik altijd mijn cross medical card bij me heb. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:11

Hee leuk Haha!

Ik zit om 11:30u. Van het groepje van vorig jaar zit alleen Judith nog bij mij in de groep.
Ik zie dat Psst ergens vroeg in de ochtend is ingedeeld.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:13

Simmie schreef:
Haha! Ik las het alsof je bedoelde dat ik altijd mijn cross medical card bij me heb. Knipoog

ja zo stond het er ook wel Bloos
maar ik bedoelde het meer algemeen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:13

Simmie schreef:

Manic, dat kattenkokertje is een goed idee, alleen kun je daar niet veel info op kwijt toch? Je kunt die ook aan het ringetje onder je stootklepje vastmaken.

Nee, niet zoveel. Ik had er geloof ik een stal nummer en nummer van familie op staan. Overigens had ik er 2, eentje aan de martingaal en eentje in mijn jaszak... anders heb je er ook zo weinig aan Haha!

Trouwens over indelingen gesproken... 1 Van mijn dagen gaat samenvallen met de instructieweek waar ik naar toe ga... Kan ik die dan inhalen ofzo?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:14

Apple schreef:
Hee leuk Haha!

Ik zit om 11:30u. Van het groepje van vorig jaar zit alleen Judith nog bij mij in de groep.
Ik zie dat Psst ergens vroeg in de ochtend is ingedeeld.

PB moet al heel vroeg, dan psst, dan bento/GvdT/nelis/ik en dan jij.
Veel bokkers achter elkaar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:23

Manic, in praktijk kun je vaak wel iets inhalen op een andere dag of avond Lachen.

Ik had er vorig jaar eentje gemist op zondag en heb die toen woensdag ingehaald.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:37

@ Manic, je kunt in overleg met Pleun de les dan inhalen op een maandag- of woensdagavond.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:39

Net het mailtje gehad van Pleun van der Marel met de groepsindeling voor de crosstrainingen.

Apple, volgens mij zit ik bij jou in het groepje (ik weet het niet zeker, want ik weet niet hoe je echt heet), groep 5 paarden om 11.30.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:40

Klopt Hozie dan zit je bij mij inderdaad Haha!

Hummm, zie gelijk in je onderschrift dat je al een stuk verder bent dan ik Scheve mond Haha!