Voltigeur schreef:Miky0 schreef:sorry maar ik ga nu hard zijn. kan echt kwaad worden als mensen die niet weten waar ze het over hebben meteen conclusies gaan trekken
ik vind dat je achterlijke conclusies trekt aan de hand van wat foto's en persberichten (want alleen slechte dingen komen naar boven) Ten eerste moet je je onderzoek beter doen SGW heet van oorsprong Military. O nee! ja het komt uit het leger!! god we hebben traditie.. En als je zo over gevaar en alles gaat beginnen. We zijn zuinig op onze paarden. Paard kapot = mens kapot = geen sport. En een goede eventer vind je niet zo om de hoek. Daarnaast kan je als je zo gaat beginnen elke paardensport of sport met dieren of wat dan ook verbieden. En ik heb je profiel bekeken. Leuk die voltige en leuke stunts op de paarden, maar wie zegt dat je daar de rug niet kapot mee maakt met dat gebonk en gespring eroverheen?
en onthoudt als laatste 1 ding, Mensen doen 90% van de dingen voor geld en vertier! Zo zijn we nou eenmaal een stel gierige gebruikers op aarde.
discussieer lekker door misschien kom ik later met een beter humeur even wat lievers zeggen
Kom misschien inderdaad eens langs met een beter humeur, en vooral met een beetje meer tijd, zodat je 't hele topic kan doorlezen.
Ik denk dat de meesten die hier al meer als 1 reactie gepost hebben (en misschien diegenen die er maar 1 gepost hebben ook) kunnen getuigen dat ik geen conclusies trek. Ik herhaal mezelf nogmaals (verdomd, stop me in een kooi en ik ben precies een papegaai): ik stel me bij sommige hindernissen vragen. Dat is niet hetzelfde als een sport veroordelen. En een beetje beleefdheid zou ook geen kwaad kunnen, iemand achterlijk noemen (of toch tenminste zijn/haar zogenaamde conclusies) vind ik niet echt aan de orde. Je hoeft me niet te vertellen dat eventing vroeger military was, dat wist ik. Het overkoepelend orgaan heeft trouwens die naamsverandering doorgevoerd om van een negatief imago af te geraken. Jullie hebben traditie? Welk gebruik, gebaar, ritueel, of wat dan ook verwijst nog rechtstreeks of onrechtstreeks naar het leger dan? Jij hebt het over elke paardensport of sport met dieren of wat dan ook verbieden... Had je de moeite gedaan om het hele topic door te lezen (zoals ik al eerder aanhaalde en zoals het eigenlijk zou moeten voor je een beschuldigende reactie post), dan zou je geweten hebben dat ik het woord verbod of verbieden nooit in de mond heb genomen en dat dit ook niet de bedoeling van mijn topic was.
En tot slot wat mijn voltige betreft: ik DENK dat dat gebonk en gespring eroverheen met veel meer souplesse en veel zachter gebeurt als menig onervaren ruiter terug in het zadel komt na een sprong, of zelfs maar tijdens het opstijgen.
Dit gezegd zijnde verblijf ik hoopvol op een iets beleefdere en doordachtere reactie als je eerste post hier.
Bart.
Ja sorry maar ik zat te gamen en kon niet winnen

(edit: win het gamen nu wel)