[SGW] Eventing... en ongevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miky0

Re: Eventing... en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:09

Voltigeur schreef:
Miky0 schreef:
sorry maar ik ga nu hard zijn. kan echt kwaad worden als mensen die niet weten waar ze het over hebben meteen conclusies gaan trekken

ik vind dat je achterlijke conclusies trekt aan de hand van wat foto's en persberichten (want alleen slechte dingen komen naar boven) Ten eerste moet je je onderzoek beter doen SGW heet van oorsprong Military. O nee! ja het komt uit het leger!! god we hebben traditie.. En als je zo over gevaar en alles gaat beginnen. We zijn zuinig op onze paarden. Paard kapot = mens kapot = geen sport. En een goede eventer vind je niet zo om de hoek. Daarnaast kan je als je zo gaat beginnen elke paardensport of sport met dieren of wat dan ook verbieden. En ik heb je profiel bekeken. Leuk die voltige en leuke stunts op de paarden, maar wie zegt dat je daar de rug niet kapot mee maakt met dat gebonk en gespring eroverheen?

en onthoudt als laatste 1 ding, Mensen doen 90% van de dingen voor geld en vertier! Zo zijn we nou eenmaal een stel gierige gebruikers op aarde.

discussieer lekker door misschien kom ik later met een beter humeur even wat lievers zeggen Slapen

Kom misschien inderdaad eens langs met een beter humeur, en vooral met een beetje meer tijd, zodat je 't hele topic kan doorlezen.
Ik denk dat de meesten die hier al meer als 1 reactie gepost hebben (en misschien diegenen die er maar 1 gepost hebben ook) kunnen getuigen dat ik geen conclusies trek. Ik herhaal mezelf nogmaals (verdomd, stop me in een kooi en ik ben precies een papegaai): ik stel me bij sommige hindernissen vragen. Dat is niet hetzelfde als een sport veroordelen. En een beetje beleefdheid zou ook geen kwaad kunnen, iemand achterlijk noemen (of toch tenminste zijn/haar zogenaamde conclusies) vind ik niet echt aan de orde. Je hoeft me niet te vertellen dat eventing vroeger military was, dat wist ik. Het overkoepelend orgaan heeft trouwens die naamsverandering doorgevoerd om van een negatief imago af te geraken. Jullie hebben traditie? Welk gebruik, gebaar, ritueel, of wat dan ook verwijst nog rechtstreeks of onrechtstreeks naar het leger dan? Jij hebt het over elke paardensport of sport met dieren of wat dan ook verbieden... Had je de moeite gedaan om het hele topic door te lezen (zoals ik al eerder aanhaalde en zoals het eigenlijk zou moeten voor je een beschuldigende reactie post), dan zou je geweten hebben dat ik het woord verbod of verbieden nooit in de mond heb genomen en dat dit ook niet de bedoeling van mijn topic was.
En tot slot wat mijn voltige betreft: ik DENK dat dat gebonk en gespring eroverheen met veel meer souplesse en veel zachter gebeurt als menig onervaren ruiter terug in het zadel komt na een sprong, of zelfs maar tijdens het opstijgen.
Dit gezegd zijnde verblijf ik hoopvol op een iets beleefdere en doordachtere reactie als je eerste post hier.

Bart.

Ja sorry maar ik zat te gamen en kon niet winnen Tong uitsteken dit was min of meer de druppel die me humeur een beetje afbrak. Maar zonder gein je moet eens weten hoeveel mensen wel gewoon oordelen dus als ik zulke topics al weer zie ga ik kriebelen. Sorry voor mijn botte taalgebruik. Maarja dacht dat uit me andere posts blijkt dat ik al een beter humeur heb. Hoop wel dat je me excuus aanvaard? Maar ik vind wel dat je in je post snelle conclusies trekt en door dit hier te plaatsten een negatief beeld erover projecteerd, ongeacht of je dat nu wil of niet.

(edit: win het gamen nu wel)
Laatst bijgewerkt door Miky0 op 11-12-07 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:11

Miky0 schreef:
Btw ik ben een paardensport mens houd van elk onderdeel van paardensport van ponyraces tot 4 span.. En elk deel van de sport heeft zijn positieve en negatieve punten. Dat heb je nu eenmaal daar moet je mee leren leven!

Ik kan mij hier volledig bij aansluiten. Maar dat wil daarom niet zeggen dat we iets niet kritisch kunnen/mogen bekijken?

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:18

Voltigeur schreef:
Miky0 schreef:
Btw ik ben een paardensport mens houd van elk onderdeel van paardensport van ponyraces tot 4 span.. En elk deel van de sport heeft zijn positieve en negatieve punten. Dat heb je nu eenmaal daar moet je mee leren leven!

Ik kan mij hier volledig bij aansluiten. Maar dat wil daarom niet zeggen dat we iets niet kritisch kunnen/mogen bekijken?

Uiteraard ik bekijk mijn sport ook critisch, wij hebben niets voor niets een verbeter punten topic hier op bokt. Daarnaast (god dit klinkt verwaand en opschepperig Gaaaap ) is me vader (officieel) crossbouwer, al bouwt hij niet meer sinds ze vereniging falliet is min of meer. Maar ze hebben jaarlijks nogal wat vergaderingen en crossen waar ze met zijn alleen dan gaan kijken en discussie voeren over sprongen/ontwikkelingen met zowel de KNHS als professionals uit de sport. Dus er word zeer veel aan gedaan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:20

hallo kom me hier dan maar ook ff aanmelden naar aanleieing van ons vorige topic.
Je paard bloodstellen aan de horens van een stier in wanhoop ben je ziek van geest en niet helemaal ano 2007!
Je paard blootstellen aan eventing met alle gevolgen van dien ben je voor mij ook niet goed wijs.
En voordat mensen mij gaan beoordelen dat ik niet weet waar ik over praat,dan zit je heel goed fout!!
Ik woon in the uk het land van de ren en de eventingsport het land van team fredericks en heb het met eigen ogen gezien en niet eens maar vaak zat om te kijken of mijn gevoel klopte.
En kan je vertellen mijn gevoel klopte niet met wat ik zag en wat ik waarnam door met mensen te praten die veel in deze sport doen.
Het was erger dan ik ooit had gedacht!
Hier word aangehaald dat als je 1 ongeluk ziet dat je dat onthoud ik heb er veel in 1 race zien vallen en hard!!
Maar ik ben nu aan het wachten op een topic van de dressuur reining de race had ik al gedaan onder het kopje bred to death.
dus welke topics volgen?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:22

Voltigeur schreef:
Miky0 schreef:

kleine corectie ,,daar moet het paard mee leren leven.

Apple

Ik weet niet hoe het in de UK zit met eventing, maar in Nld ben ik geen misstanden tegen gekomen.

Moniek, heb je het nu niet over races? Steeplechases? Dat je het hebt over veel vallen in 1 race?

Nielsie

Ik ga dit onderwerp maar eens volgen
Heb o.a de dochter van Chardon met paard en al onderuit zien gaan op de vlietlanden en een meisje die schuin over een hele grote hindernis wilde gaan met een pony ook over de kop zien vliegen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:24

Apple schreef:
Ik weet niet hoe het in de UK zit met eventing, maar in Nld ben ik geen misstanden tegen gekomen.

Moniek, heb je het nu niet over races? Steeplechases? Dat je het hebt over veel vallen in 1 race?

ik hebhet nu over de cross en eventing,dus nee niet de race.
Ik wil hiermee aangeven dat ik onderzoek doe puur voor mezelf om te kijken of het waar is waar veel over geschreven word
ik heb het voorecht nu in de uk te wonen waar deze tak van de sport heel groot is.
Dus ik heb zoals je het mag noemen veel field werk gedaan.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:27

Moniek schreef:
hallo kom me hier dan maar ook ff aanmelden naar aanleieing van ons vorige topic.
Je paard bloodstellen aan de horens van een stier in wanhoop ben je ziek van geest en niet helemaal ano 2007!
Je paard blootstellen aan eventing met alle gevolgen van dien ben je voor mij ook niet goed wijs.
En voordat mensen mij gaan beoordelen dat ik niet weet waar ik over praat,dan zit je heel goed fout!!
Ik woon in the uk het land van de ren en de eventingsport het land van team fredericks en heb het met eigen ogen gezien en niet eens maar vaak zat om te kijken of mijn gevoel klopte.
En kan je vertellen mijn gevoel klopte niet met wat ik zag en wat ik waarnam door met mensen te praten die veel in deze sport doen.
Hier word aangehaald dat als je 1 ongeluk ziet dat je dat onthoud ik heb er veel in 1 race zien vallen en hard!!
Maar ik ben nu aan het wachten op een topic van de dressuur reining de race had ik al gedaan onder het kopje bred to death.
dus welke topics volgen?

Moniek, als ik jouw reactie hier, en ook je reacties in andere topics bekijk, dan kan ik niets anders als concluderen dat jij gewoon een paard op de weide wil zien stilstaan, zeker niet bewegen, want een blessure loert om de hoek, en wordt het paard het beste nooit bereden of maar iets mee gedaan. Ik krijg meer en meer de indruk dat je iedereen die een sport doet veroordeelt. Waarom? Uit frustratie uit eigen niet-kunnen? Er is een wezenlijk verschil tussen iets met een kritisch oog bekijken, en iets met een paardenbril (of oogkleppen) bekijken en direct een oordeel te vellen en alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:32

Monie, Waarom heb je het over Race dan? en veel paarden zien vallen? Ik wil wel weten op welke feiten je conclusies berust. Ik zelf berust het op eigen ervaring in zowel sgw/sprinsport/dressuur en ga al een tijdje mee. Omdat ik me interesseer lees ik me ook veel in over van alles dus ik vind het wel interresant als je wat nuttigs te melden heb Knipoog

en Nielsje, ik heb ook paarden zien vallen op springwedstrijden die hun been braken en afgemaakt moesten worden, en meisjes er zien afvallen met dressuur warbij het paard op haar ging staan en ze in ambulance moesten afgevoerd worden. Als je het wil volgen volg het dan, ga niet met negatieve dingen lopen strooien. Trouwens wel tof dat je interresse toont hoor begrijp me niet verkeerd.

Lol blijf editen, heb nu nog wel beetje spijt dat ik je zo lomp uit de kast heb gejaagt Voltigeur. Mja je snapt ons sgwers misschien ook wel beetje dat wel altijd critiek moeten doorstaan..
Laatst bijgewerkt door Miky0 op 11-12-07 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:33

Voltigeur schreef:
Moniek schreef:
dus welke topics volgen?

Moniek, als ik jouw reactie hier, en ook je reacties in andere topics bekijk, dan kan ik niets anders als concluderen dat jij gewoon een paard op de weide wil zien stilstaan, zeker niet bewegen, want een blessure loert om de hoek, en wordt het paard het beste nooit bereden of maar iets mee gedaan. Ik krijg meer en meer de indruk dat je iedereen die een sport doet veroordeelt. Waarom? Uit frustratie uit eigen niet-kunnen? Er is een wezenlijk verschil tussen iets met een kritisch oog bekijken, en iets met een paardenbril (of oogkleppen) bekijken en direct een oordeel te vellen en alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.

prima dat jij dat denkt,dat zegt meer iets over jou dan over mij vind ik.
Omdat ik tegen onnodige gevaarlijke risico's ben?
draaien we het even om neem je paard mee naar spanje en ga zelf in de ring staan met je paard.
Of neem deel aan een eventing of race kijken of het bij je iegen paard wel doet.
Ik heb nergens gezegd dat ik tegen de sport ben nergens!
ik hou niet van risico volle sporten zoals dit,en ik zuig dit niet uit mijn duim.
Hoeveel berichten (krantenknipsels) kan jij hier posten van paarden die in de RING zijn gestorven bijvoorbeeld in de dressuur?
of voor mij part in de springsport en dan heb ik het nu even als het sterven in het harnas,dus in de ring of race.
en dan kijken hoemijn cijfers zijn.
kan je vertellen cijfers liegen niet.
Ik ben nog nooit bij een stieren gevecht geweest zeg ik eerlijk,maar wel bij tal van races en eventings en jij?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:33

Moniek schreef:
Apple schreef:

Ik wil hiermee aangeven dat ik onderzoek doe puur voor mezelf om te kijken of het waar is waar veel over geschreven word
ik heb het voorecht nu in de uk te wonen waar deze tak van de sport heel groot is.

Als ik jouw reacties in dit en andere topics lees, dan kan ik enkel besluiten dat je waarschijnlijk al de hele wereld rond gewoond hebt en dat jouw field work (let op de o in work, en ik woon iet in de UK Clown ) een voltijdse baan is? Je schijnt van alle takken van de paardensport zeer goed op de hoogte te zijn (althans naar eigen zeggen) en over alles goed onderzoek geleverd te hebben. Alleen merken wij daar in jouw reacties bitter weinig van.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:35

Miky0 schreef:
Monie, Waarom heb je het over Race dan? en veel paarden zien vallen? Ik wil wel weten op welke feiten je conclusies berust. Ik zelf berust het op eigen ervaring in zowel sgw/sprinsport/dressuur en ga al een tijdje mee. Omdat ik me interesseer lees ik me ook veel in over van alles dus ik vind het wel interresant als je wat nuttigs te melden heb Knipoog

en Nielsje, ik heb ook paarden zien vallen op springwedstrijden die hun been braken en afgemaakt moesten worden, en meisjes er zien afvallen met dressuur warbij het paard op haar ging staan en ze in ambulance moesten afgevoerd worden. Als je het wil volgen volg het dan, ga niet met negatieve dingen lopen strooien. Trouwens wel tof dat je interresse toont hoor begrijp me niet verkeerd

ik had het over de race als in dat ik daar een tpic van heb geopend.
Ik zelf berust het op feiten die ik heb gezien!!! en hier veel lees in de paarden bladen.
ik woon in schotland hier en in engeland worden zowel eventing en springen door 90% van de ruiters vervuld dus ja ik heb er dagelijks mee te maken.
Op elke stal waar je komt is wel een crosswei en ik zie ze elke dag zowel profs als amateur.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:38

Ik ken ook meer dan genoeg verhalen van paarden die tijdens het springen een gebroken been oplopen. Of paarden die op het strand een hartverzakking krijgen (of in het drijfzand terecht komen, of tegen een strandpaal op rijden en dood neer vallen). Dit zijn allemaal verhalen die wellicht niet zo openbaar in het nieuws verschijnen, maar wel degelijk gebeuren.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:39

Moniek schreef:
Apple schreef:

Als ik jouw reacties in dit en andere topics lees, dan kan ik enkel besluiten dat je waarschijnlijk al de hele wereld rond gewoond hebt en dat jouw field work (let op de o in work, en ik woon iet in de UK Clown ) een voltijdse baan is? Je schijnt van alle takken van de paardensport zeer goed op de hoogte te zijn (althans naar eigen zeggen) en over alles goed onderzoek geleverd te hebben. Alleen merken wij daar in jouw reacties bitter weinig van.[/quote]

hahaha ondat ik jou mening niet deel?
had ik maar veel ervaring en weet lang niet alles was dat maar waar.
zoals gezegd in je andere topic wat mij veel gezegd werd,,,zolang je het nooit hebt gezien of niks vanaf weet dan neus lang is mag ik niet oordelen.
hahaha nu kom je wel op mijn terein en wil je dat tegen me gebruiken,sorry vriend maar daar trap ik niet in.
Kom jij dan maar met argumenten dat het niet klopt wat ik zeg inplaats mij te beledigen van onkunde.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:41

Apple schreef:
Ik ken ook meer dan genoeg verhalen van paarden die tijdens het springen een gebroken been oplopen. Of paarden die op het strand een hartverzakking krijgen (of in het drijfzand terecht komen, of tegen een strandpaal op rijden en dood neer vallen). Dit zijn allemaal verhalen die wellicht niet zo openbaar in het nieuws verschijnen, maar wel degelijk gebeuren.

klopt apple helemaal gelijk in er gebeuren ongelukken met paarden klopt.
mar ik ben er wel voor mijn paard niet aan dergelijk risico bloot te stellen.
ik stap ook niet in een auto die niet door de apk is gekomen of niet door de crash test is gekomen,dat vind ik ONNODIG risico nemen.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:41

Moniek schreef:
Ik zelf berust het op feiten die ik heb gezien!!! en hier veel lees in de paarden bladen.
ik woon in schotland hier en in engeland worden zowel eventing en springen door 90% van de ruiters vervuld dus ja ik heb er dagelijks mee te maken.
Op elke stal waar je komt is wel een crosswei en ik zie ze elke dag zowel profs als amateur.

Dan ben ik wel benieuwd wat voor werk je doet? En dat je in Schotland woont boeit me niet, waarom eigenlijk t weer is daar nog poedersuiker als in Nederland. Kom nu eens een keer met feiten?

En begrijp mij niet verkeerd maar ik zal me beter voorstellen, Ik ben Michael Gale 21 jaartjes oud en Brits. Me vader komt uit Old Woking >> Great Britain. Heb nog familie wonen in Engeland dus kom er nog wel eens zo nu en dan. Me nicht heeft 3* gereden vroeger, nu te druk met der gezin. Dat paard heeft ze nog steeds alleen nog beetje dressuur hij is nu al iets van 20 ofzo, soort maatje wil m niet wegdoen;) Waar je woont of wat maakt me dus niet veel uit, het gaat meer om je interesse en "verstand" van een sport dan gewoon maar beetje critiek leveren.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:43

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:44

Moniek schreef:
klopt apple helemaal gelijk in er gebeuren ongelukken met paarden klopt.
mar ik ben er wel voor mijn paard niet aan dergelijk risico bloot te stellen.
ik stap ook niet in een auto die niet door de apk is gekomen of niet door de crash test is gekomen,dat vind ik ONNODIG risico nemen.

In dat geval zou je dus nooit met je paard gaan springen, nooit buitenrijden, maar ook nooit in het weiland zetten met sloten erbij (lees maar het aantal berichten hier op Bokt over te water geraakte paarden en een deel overleeft dat niet), nooit meer in een stal (ken ook paarden die door rare ongelukken in hun stal de dood vonden), nooit meer in een trailer, nooit meer in een stapmolen, nooit meer in de longeerbak.

Als je elk risico voor je paard wilt uitsluiten dan kun je niets meer doen met je paard.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:45

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:46

Moniek, ik heb jouw topic over je stalgenoten gelezen en als je daarop je oordeel over eventing wil baseren, moet je dat vooral doen maar dan ga ik er iig geen energie in steken en laat k de discussie voor wat het is.

En we kunnen allemaal heel stoer gaan doen met buitenland connecties, maar als we het eens gewoon proberen tot een aardige discussie te beperken? Voltigeur en ik hadden vanmiddag dacht ik een aardige aanzet maaar ik zie nu weer behoorlijk wat ongenuanceerde reacties staan en dat is een heel aardige manier om de discussie dood te slaan.

/edit
en die PDF lijkt me ook irrelevant.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-12-07 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:47

Moniek, Ik snap ook de relevantie van dat betoog niet in dit topic.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:48

Moniek schreef:
Hoeveel berichten (krantenknipsels) kan jij hier posten van paarden die in de RING zijn gestorven bijvoorbeeld in de dressuur?
of voor mij part in de springsport en dan heb ik het nu even als het sterven in het harnas,dus in de ring of race.
en dan kijken hoemijn cijfers zijn.
kan je vertellen cijfers liegen niet.

Kijk Moniekje, waar ik jou nu al dàgen om vraag is om naakte cijfers te tonen! Je belooft het wel, maar je doèt het nooit. Luister, de ene sport brengt meer risico's met zich mee als de andere. Dat is aan vaststaand feit. Dit topic was bedoeld om mensen (eventingruiters, maar zeker ook buitenstaanders) een mening te kunnen laten posten over al dan niet verantwoorde of onverantwoorde hindernissen. Ik hoop dat jij, als inmiddels groot eventing-kenner (na al jou field work en reseach zou je dat toch moeten zijn) de niet-specialisten op dit topic de nodige uitleg kan verschaffen qua verschillende hindernissen, met hun eventueel bijhorende risico's. Dit zou ik (en velen met mij denk ik) echt een waardevolle bijdrage vinden aan dit topic.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:48

De eventing is in mijn ogen de mooiste vorm van paardensport. Zolang er mensen mee bezig zijn die kundig zijn! Tuurlijk zal er eens iets mis gaan, als je alle risicos wilt uitsluiten moet je gaan schaken....

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:48

Miky0 schreef:
Moniek schreef:

Dan ben ik wel benieuwd wat voor werk je doet? En dat je in Schotland woont boeit me niet, waarom eigenlijk t weer is daar nog poedersuiker als in Nederland. Kom nu eens een keer met feiten?

En begrijp mij niet verkeerd maar ik zal me beter voorstellen, Ik ben Michael Gale 21 jaartjes oud en Brits. Me vader komt uit Old Woking >> Great Britain. Heb nog familie wonen in Engeland dus kom er nog wel eens zo nu en dan. Me nicht heeft 3* gereden vroeger, nu te druk met der gezin. Dat paard heeft ze nog steeds alleen nog beetje dressuur hij is nu al iets van 20 ofzo, soort maatje wil m niet wegdoen;) Waar je woont of wat maakt me dus niet veel uit, het gaat meer om je interesse en "verstand" van een sport dan gewoon maar beetje critiek leveren.

zo grappig dit wat voor een voorbeelden wil je hebben en dat jij brits bent boeit mij ook voor geen meter.
En kennelijk ook geen verstan van het klimaat hier maar goed dat is weer een nieuw topic misschien wel engels vs schots?
een van de laatse dode kan je wel een naam geven deze was toevallig in de race detroit city.
een goede vriendin van mij werkt bij team fredericks zal je vast wel kennen zij groomt hun paarden.
ik ben regelmatig mee geweest en heb veel gezien genoeg om te zeggen dat ik geen respect heb voor de sport.
wat wil je horen verder.