[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:29

haha, mooi verhaal scum Clown

Ik zou het heel moeilijk vinden om een bekende die slecht gaat echt lage punten te geven....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:39

Hier is het een keer voorgekomen dat een instructeur moest jureren en zijn 3 lesklanten op 1,2 en 3 had staan. Nou echt dik geroddel achteraf, want dat viel toch wel erg op. Dat vind ik dus echt een slechte zaak. aan de ene kant ook slim, want dan ben je iig een goede instructeur *LOL*
Ik had les van Ton Koenderink.. en bij voorbaat wist ik al bij hem dat ik niet de beste punten kreeg, puur om geroddel en gezeik achteraf te voorkomen. Doet ie nog steeds bij anderen overigens. Nooit heeft ie een lesklant bovenaan staan.

Ik wil zeker later de jurycursus doen, lijkt me geweldig!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:45

Je eigen lesklanten jureren mag eigenlijk niet volgens de reglementen van de KNHS.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:52

Citaat:
Je eigen lesklanten jureren mag eigenlijk niet volgens de reglementen van de KNHS

Dat klopt maar dat is soms niet haalbaar.

Probeer altijd een ring te krijgen waar geen van mijn eigen (pony)ruiters inzitten, gewoon om geen gezeik te krijgen. Soms is het niet anders en dan moet ik echt opletten om niet te streng te zijn Haha!
Zou absoluut geen familie willen jureren en tijdens kampioenschappen ook geen bekenden.
Aan de andere kant word je opgeleid om te jureren wat je ziet en ik neem aan dat de meeste juryleden goede bedoelingen hebben en niet de cursus gevolgd hebben om de boel te verzieken Haha! maar idd, soms ga je twijfelen Clown

Maar gezeik krijg je als jury soms toch, ook al doe je je best. Daar moet je echt tegen kunnen.
Vind met 2 jury's tegelijk jureren op kampioenschappen of selecties veel moeilijker, grote puntenverschillen ontstaan makkelijk en l*l je daar dan maar eens uit als je de laagste punten gegeven hebt Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 15:53

Idd. Je mag niet een paard jureren waar je eigenaar van bent. En ook geen lesklanten. Bij de pony's zeg ik er ook altijd bij: niet die rubriek, want dan heb ik kans dat er lesklanten bij zitten.

Toch is het niet altijd te voorkomen. Soms komt een jurylid opeens niet opdagen en dan moet er heel snel vervanging geregeld worden. Op die manier heb ik weleens mijn instructrice gehad als jurylid. En ik ben gewoon eerlijk gepunt. Het is ook l*llig als je echt de beste bent en je eigen instructeur zet je bovenaan... de praatjes die daar dan over komen... Daarom heeft de KNHS ook die regel bedacht.

Maar we gaan wel offtopic zo. Hattem jureren was voor mij wat ver weg geweest. Maar als we het NK volgend jaar nou eens in Ysselsteyn houden...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:53

pfff, nou ik ben blij dat jullie het leuk vinden om jury te zijn, ik laat dat wel aan me voorbij gaan Bloos

ik zie trouwens dat de L-jury's in hattem over het algemeen heel aardig op 1 lijn zaten!
Dat lijkt me inderdaad ook wel fijn als je een van die 2 jury's bent Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:01

Reeskees: Ach gut je hebt veel pech gehad zeg!
San: gelukkig dat je fijn hebt gecrosst!
Sjaan: jeetje wat ontzettend balen zeg Ach gut
Bianca: ik zag je juichend over de finisch komen Haha! maar was niet brutaal genoeg om naar je toe te gaan om te meeten Bloos . Gefeliciteerd!
Martine: mooie foto's!
Jenga: volgens mij heb ik je nog zien starten Knipoog Fijn dat je toch nog tevreden was.
Bento: OK dan! Goed gedaan zeg!
LZ: gefeliciteerd! Haha!
EG: toch netjes gedaan hoor! Ik zag je met losspringen ineens op de grond zitten en Pasjha los lopen.. sterkte ermee Ach gut
GvdT: volgens mij heb ik je zien springen Knipoog Maar wat rot zeg dat je tegen het dak aankwam! Ach gut Beterschap!
Nickeltje: echt super van het springen! Haha! En van de cross natuurlijk ook!
Wollie: nog een keertje Ach gut Maar ik wilde toch nog even zeggen dat het springen er echt super goed uitzag! En hindernis 16 waar ik toen stond deed je ook super!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:14

Ik werd hiervoor gevraagd, Scum en voor mij was het ook niet erg dichtbij. Ik vind jureren erg leuk en ja, gezeur achteraf hoort erbij. Daarom was ik eigenlijk zo tevreden dat wij (L-jurys) zo goed op een lijn zaten afgelopen weekend. Het is voor juryleden ook erg vervelend als er veel puntenverschil is!

Ik heb er overigens geen moeite mee om bekenden te jureren. Dat zou ook erg lastig zijn, want in de regio ken ik 9 van de 10 wedstrijden wel enkele deelnemers (ook stalgenoten). Om verhalen te voorkomen hou ik me aan de regels voor wat betreft jureren van leerlingen (niet doen dus) en daarbij hebben mijn vriendinnen en ik de afspraak dat we elkaar niet in de ring willen hebben (lastig plannen af en toe, maar ik wil geen aanleiding geven voor verhalen).

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:58

Nickeltje schreef:
Ja Scum en weet je wat nu het enge is?
Ik heb 11 winstpunten in het L.... M komt langzaam toch dichterbij dan ik op dit moment zie zitten...

telden deze wp;s mee dan?
dacht dat kampioenschappen nooit mee telden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:08

Ow... ik dacht eigenlijk van wel...
Hm, eens nazoeken dan...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:08

Ja hoor, tot nu toe altijd wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:40

Bij ons de normale RK niet. Maar de SGW kampioenschappen wel hoor.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:52

Zoals het er voot mij uitziet, kan ik dus volgend jaar maar 3 foutloze crossen rijden in het L en dan moeten we ook over! dat wordt hard trainen dit najaar!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:07

Bij ons telden de RK wel gewoon voor punten.. Had het ff opgezocht.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:54

missmuts schreef:
Ik werd hiervoor gevraagd, Scum en voor mij was het ook niet erg dichtbij. Ik vind jureren erg leuk en ja, gezeur achteraf hoort erbij. Daarom was ik eigenlijk zo tevreden dat wij (L-jurys) zo goed op een lijn zaten afgelopen weekend. Het is voor juryleden ook erg vervelend als er veel puntenverschil is!

Ik werd er in een pm op gewezen dat er toch bij enkelen een groot verschil was tussen mij en de andere jury, dus bij deze mezelf even corrigeren Lachen

De RK tellen zeker mee, maar de landelijke weet ik eigenlijk ook niet.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:26

Het is me eindelijk gelukt Haha! : Filmpje van Pasjha in de M cross bij de afsprongcombinatie Vingers aflikken (mét kontpijn Clown Bloos ) het ziet er trouwens altijd zo simpel uit op video! De afsprongen waren echt flink en die laatste boomstam was geloof 1.10 hoog en ook best wel breed, schat ook 1.20 of zo! Eigenlijk wilde ik de linker springen maar ik zag direct de afstand op de rechter en reed daar dus maar op door Bloos

http://nl.youtube.com/user/Suuske320

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:29

Cool filmpje Suus!!
Vooral met je hand zo bijna nonchelant los op de afsprong...
Maar ik doe het je niet na hoor! Top!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:34

Mooi filmpje en inderdaad stoer met die losse hand Haha! .
Ik herinner me inderdaad van 2 jaar geleden dat het daar flink naar beneden gaat. Brrrr.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:35

Dat deed ik zodat ik zeker bleef zitten Haha! was zeker niet nonchalant Clown als je je hand naar achter/boven doet tijdens zo'n afsprong zit je automatisch steviger in je zadel Bloos (vond ik wel handig aangezien ik met mijn kontpijn niet echt lekker zat tijdens de cross Vork )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:37

Wauw EG, dat ziet er echt relaxt uit Lachen. Je kontpijn is er niet aan af te zien Haha!.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:48

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:50

Zien er goed uit die filmpjes EG. Je kontpijn is er idd niet aan af te lezen. Bloos
Volgens mij was die hindernis in het L niet echt heel fijn te rijden of wel bij die afsprong?

Maar ziet er echt toppie uit... zeker ook voor het guppie! Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:51

Nog zo'n gaaf filmpje...
Het ziet er zo makkelijk uit zo...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:59

Die L sprong moest je idd in een hele korte gebroken lijn rijden, best lastig. Had m met Ungaro meer moeten uitrijden, we kwamen wat dicht op de afsprong. Verder ging t lekker!

Ziet er idd makkelijk uit hé Nickeltje Slapen dat vond ik ook van mijn DVD's van vorig jaar in t L met Pasjha! Vond die crossen best pittig en op tv ziet er altijd zoooo simpel uit haha Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:08

Ziet er goed uit Suus!!!