[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:47

Mag ik ook mijn verslag hier neerzetten? Ik heb dan wel niet gereden maar was toeschouwer, maar het was wel hillarisch *LOL* .
Een stalgenootje en ik waren nog nooit in Barchem geweest, dus zijn we maar eens wezen kijken. We hadden de auto weggezet en zijn even gaan kijken bij de start. We staan koud 10 sec. komt er een man op het paard in het rood naar ons toe gedraaft, en vraagt met een rood aangelopen hoofd in rap tempo zonder tussendoor adem te halen; Wil 1 van jullie mijn gele klok uit die rode vrachtwagen halen? Deur door, rechts in de living, ik moet over 1 minuut starten! Dus ik vlieg de (prachtige grote super de luxe ) rode vrachtwagen in, living opengegooid, klok eruit gegrist en aan hem gegeven. De man was heel blij en op de achter grond hoorden we nog 10 sec! Bedankt zeg hij nog, nog 5, 4 hop daar vloog hij ricting starthok, 3,2,1 zoef weg.
Mijn stalgenootje en ik keken elkaar aan, wie was dat in hemelsnaam Nerd . Verder niet meer over nagedacht en gezellig de cross gelopen. Daarna zijn we nog even naar het springen wezen kijken. Hee kijk die man met dat rode shirt is nu aan het springen met een ander paard. Toen hoorden we de speaker: Dit was voor Gert Boonzaaijer met hupeldepup ..... Wow! We moesten heel hard lachen, hebben we in de vrachtwagen van Gert Boonzaaijer zijn klokje staan zoeken ROFL Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:01

Marquez Haha! Haha!

Leuk verhaal Haha!

Ik zou daar denk ik veel te ui-ig en niet vlot genoeg voor zijn (Huh, waaat? waar? Blond )

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:16

Nou zo stond ik eerst ook HU WAtte?? Toen hij zij ik heb nog 1 minuut kwam ik in actie Haha!

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:22

hier is ons verslagje dan, misschien wat laat, maar hij komt hij komt Bloos Clown
nou, zaterdag was het dan de 'grote' dag, het kampioenschap..
smorgens om half 7 vertrokken 2½ uur rijden.. rond 9 uur waren we er.
als eerste dan de dressuur, heeelemaaaal verpest Verdrietig
Mendely liep heeel lekker met losrijden, kom ik de ring in. ziet ze vanalles, liep ze niet meer Verdrietig
daarna reed ik nog een keer verkeerd in de galop, moesten een gebroken lijn rijden, reed ik een wissel stomstomstom Nors opkijken !! achyaa. niks meer aan te doen, overnieuw gedaan - kreeg er nog een 7 voor. maar wel -4 Boos!. eindige als 3e laatste...
achyaa toen het springen, Mendely was knéttergek. was gelukkig wel foutloos Haha!
en toen de cross.
ging lekker joh! echt ik heb gewoon genoten Clown
H1 tm H4 gingen niet erg vlot, wat terughoudend en flink moeten rijden, na H4 gaf ik wat been want het was een stuk galoperen, H5 - de picknicktafel deed ze súper, en daarna ging het echt fijn Ja
Bij de puntjes had ik 1 alternatief gereden. ik wilde het niet riskeren om een weigering aan te gaan, stond al zó achter met dressuur. Het 2e puntje ging goed.
Daarna kwam de eerste waterbak.. Boom - water in - Kikker - water uit - Boom.
de eerste boom ging goed, het water in ook. de kikker niet echt, ze schravelde erover heen en gleed erna uit Scheve mond we lagen met zn 2e in het water, het enige waar ik aan dacht was. blijven zitten blijven zitten en niet loslaten!! Mendely stond op, en ze trok zo naar het boompje toe,
iedereen klapten en ze hadden het niet als val geteld, dus mocht gewoon doorrijden Haha!
we waren dan wel kletsnat Clown..
Daarna kwam de passage de route. die ging echt héél erg fijn, de rest van de cross liep zó lekker...
de 2e waterbak was Mendely wat terughoudend, maargoed wat wil je na die eerste waterbak?
gelukkig deed ze het wel met wat been eraan Ja
daarna liep het weer fijn.
ik was dus foutloos.. het was afwachten wat de rest had gedaan voor een prijsje, omdat de dressuur zó ontzettend slecht was Nors opkijken
Toen de uitslag erwas, bleek dat ik nog 4e was met mega veel tijdfouten! > 19 Lips are sealed
zal wel door die val komen? maarja maakt niet uit, ik heb lekker gecrosst en het seizoen fýn afgesloten! Maartoch als ik die 19 fouten niet gehad had, was ik nog 2e geweest Haha! Haha!

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:30

trouwens, leuk verhaal marquez1
echt grappig Tong uitsteken !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 20:47

Leuk verhaal Marquez *LOL*

@ Wendybasten: wat kunnen jou die tijdfouten schelen Knipoog Je hebt een mooi foutloos rondje gecrosst. Ik vind het echt knap... vond de cross echt pittig!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:10

Wat grappig Marquez!

Goed hoor Wendy!!Op naar het EK???

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:12

Marquez: leuke ervaring Nagelbijten / Gniffelen

Wendy: Goed hoor!! Fijn dat het zo lekker gaat!
Zag je bij de passage de route, zag er goed uit!! Lachen
Gefeliciteerd met je 4e plaats, mag je toch trots op zijn!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:16

Wendy: goed gereden zeg! Ik denk dat je trots op jezelf mag zijn dat je binnen een jaar je pony naar het Z gereden hebt en dan zo'n pittige cross zonder hindernisfouten uitrijden!!!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:40

wendy knap zeg!

Caatje ontzettend veel sterkte zeg! Bloos!

Ik hoop ook snel op foto's! Haha!

Simmie ik heb jou dus zien starten, zag pas toen je wegreed dat je een logo had.. Bloos heel slim weer he!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:41

Ik heb nog foto's van je dressuur Irene! Zal ze ff mailen!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:43

whaha echt? Haha!! vet gaaf zeg!

edit: ik kom ff naar ons huiskamertje Clown
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 29-10-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:43

We vonden het ook wel humor Knipoog. Was trouwens een mooie cross. Het begint bij mij dan ook wel weer te kriebelen Ja . Heb jaren terug met een ander paard SGW lessen gehad van Hillie Duivenkate op terrein van Smelt en verschillende oefencrossen gereden. Vondt het altijd super gaaf! Helaas is mijn huidige paard al op leeftijd (17) en wil ik het intensief springen/crossen haar niet meer aandoen. Hoop met een volgend paard wel weer SGW te kunnen gaan rijden OK dan! .

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:21

Hallo allemaal

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. Als dit verhaal vol spelfouten staat vergeef het me met pijn en moeite typ ik het met een hand.

Mijn dag was dus super klote. Ik had al een rotgevoel toen ik op stond. Het begon al met de dressuur. Hij vloog al bokkend het hele losrijveld over en ik ging toen maar ergens anders losrijden. Daarna viel het mee. Dressuur niet verkeerd voor mijn gevoel, moet mn punten nog nakijken. Springen een balk en 3 tijdfouten hihi had de lange lijnen gereden. Ik was abnormaal zenuwachtig voor de cross. Paard had een hartslag van 44...ik van 444 denk ik. Naja van start, 1,2,3,4, gingen goed. 5 wilde die niet heen. Bert Wagenvoort (heb ik bij gelesd) zat daar en schreeuwde met me mee, paard maakte zo'n wapper dat ik er over vloog en links en rechts naast zn nek kwam. Ik kende mijn paard niet zoals die liep. Al galopperend er weer op geklommen en toen kreeg ik het gevoel weer controle te hebben op 6 en 7. Toen kwam de verplichte doorgang, de coffin, hij sprong hem en toen de "bosuitsprong 8". Volgens enkele "getuigen" raakte Noquatja de hindernis en sloegen we zo ver de kop. Hij viel op me of raakte me, weet het niet meer precies maar goed daar lag ik en schreeuwde het uit vd pijn (nee ben geen mietje). Paard werd gelukkig opgevangen door de omstanders. Mijn vriendin en vader hebben hem laten keuren en hij was gelukkig goed. Ikzelf werd meegenomen naar het ziekenhuis en platgespoten. Goed sleutelbeen gebroken, bult op mn kop (word inmiddels blauw), gekneusde duim, heup, nek, rug. Kortom ales doet zeer maar het belangrijkste is dat Noquatja niets heeft behalve stijfheid. Voorlopig gaat hij en ik even op rust, het is wel heel heftig geweest dit jaar. In maarsbergen ookal gevallen en in juli mn ribben ookal gebroken dus eerst maar ff herstellen. Ik pak hem straks weer rustig op. Of ik weer ga crossen laat ik ff in het midden, ik doe er maar geen uitspraken over, als ik het al doe is het eerst in de oefen of de B want hetgeen dat de grootste schade heeft opgelopen is mijn vertrouwen..

Iig allemaal bedankt en mensen die fijn gereden hebben en prijs hadden gefeliciteerd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 10:24

@ caatje: heftig verhaal! Ik kan me voorstellen dat je voorlopig rustig aan doet!! Lijkt me ook het beste voor beide.
Aan crossen zou k voorlopig nog maar niet denken, zorg eerst maar dat je weer goed hersteld Lachen

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:26

Ohja ik wil de organisatie een groot compliment geven voor hun hulp, was echt heel erg fijn!!!! Zeker toen de aanhangers vab Jan van beek, die na mij starte mij wel ff weg wilden slepen want hij kwam eraan!! De dames zijn tot mijn moeder en tante er waren steeds bij me gebleven! super bedankt!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:36

Caatje: wat een heftig verhaal zeg! Verstandig om nu even rustig aan Ach gut
Wendy: gefeliciteerd met je 4e plek!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:40

Veel sterkte caatje, klinkt als een flinke klap. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:44

Beterschap Caatje.... kan me voorstellen dat je zelfvertrouwen een behoorlijke deuk heeft gekregen!! Ach gut

Doe het maar even rustig aan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:45

Oef Caatje, inderdaad, rustig aan maar voorlopig Lachen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:05

caatje super veel sterkte.. ik zou ook maar heel rustig aan weer beginnen (zodra je kunt natuurlijk) niet te snel weer wat gaan doen.

Ik ben ook heel erg nieuwschierig na foto's van de cross want ik wil ook nog een foto... kwa crossfoto's heb ik bijna niks

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:37

Hoe denken jullie hierover:

Op de boomstammen-hindernis in het water onder de brug stond het rode vlaggetje rechts op de hindernis, het witte vlaggetje stond links op de wal. Bij de hindernis stond in het rood en zwart een letter (geloof B).
Is dit nu een verplichte doorgang voor de klasse B en L? Ik ben zelf bij toeval links langs de hindernis gegaan en daardoor goed, maar zag later een man die hem rechts passeerde en die werd uitgesloten wegens verkeerd parcours.
Dat de letter er in rood en zwart bij staat betekent toch dat het een hindernis is voor de M en Z en dat de andere klassen hem moeten overslaan? Als het witte vlaggetje links op de hindernis had gestaan en verder alles hetzelfde was dan was het logisch dat je hem in de B mag passeren. Sterker nog, dan was je gediskwalificeerd wegens het springen van een hindernis van een andere klasse.
Vind het niet helemaal duidelijk. Volgens mij stond zelfs vrijdagavond toen ik de cross verkende beide vlaggetjes OP de hindernis.
Hoe wordt een verplichte doorgang aangegeven (en voor welke klasse hij geldt)? Want dit was gewoon aangegeven als de B-sprong voor klasse M en Z.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:50

Volgens mij stond het op papier als een verplichte doorgang. De B sprong voor de paarden klasse B & L was de hindernis (paddestoelen) na het water.

Dit stond op het papier bij de hindernis.
Ik hoorde dat er 2 mensen uitgesloten zijn daar wegens een verkeerde passage (rechts langs de hindernis in het water).

Het is een verplichte doorgang als het aangegeven is op papier bij een hindernis of als het in een logische route staat. Voor de brug stond ook een verplichte doorgang (zonder nummers of kleur oid.).

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:09

Jeeh Caatje, ontzettend veel beterschap!
Je hebt echt wel een klap gemaakt..
Dat je vetrouwen geschaad is snap ik wel.
Eerst maar rustig herstellen, en dan maar weer beginnen met het opbouwen vertrouwen!
Of je dan nog zin hebt om te crossen, zie je dan wel weer Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:09

Caatje, wat rot zeg.
Heel erg veel sterkte!!!