[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:33

Je maakt me bang...
Zou ik hierover de KNHS moeten bellen? Of gewoon afwachten??
Heb hierover helemaal niet nagedacht dit weekend...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:40

Volgens mij ben je legaal gestart hoor. Neem aan dat de organiserende vereniging ook wist dat je zaterdag ook mee deed?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:42

Volgens mij mag je niet op 1 dag naar dezelfde wedstrijd, maar wel op 2 verschillende dagen. Moet toch gewoon in het knhs reglement staan zoiets.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:44

TeeGee schreef:
Volgens mij ben je legaal gestart hoor. Neem aan dat de organiserende vereniging ook wist dat je zaterdag ook mee deed?

Ja, dat heb ik er netjes bij vermeld toen ik zaterdagavond belde. En de man die mij er toen voor zondag bijgezet heeft, heeft voor het hele weekend de administraite gedaan, dus mijn 2 dagen deelname moet echt wel duidelijk doorgekomen zijn...

Scum ik ga eens zoeken in de regelementen dan... Hoop echt dat ik legaal gestart ben, anders tellen die punten van zondat dus niet mee voor Hattem... Verdrietig

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:46

Je mag toch ook 5 dagen achter elkaar dressuur starten op de almelose ruiterdagen? Ik zou niet weten waar zou staan dat dit niet mag.

Aan de andere zou het ook niet logisch zijn dat hetzelfde paard zaterdag B start en zondag M want dan heeft ie toch al het parcours gezien. Maar ook daarvan zou ik niet weten of het ook echt verboden is??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:48

@ nickeltje: super dat je nog bent gegaan zondags. En gefeliciteerd met je prijs!

@ suus: jij natuurlijk ook gefeliciteerd! Wel balen van je val in het M!

Ik vroeg me vandaag trouwens nog wat af.. Als jullie zoveel balken hebben? Is het paard dan gewoon veel te laks en onvoorzichtig? Of kom je steeds met een verkeerde afstand? Racet ie als een gek? Hebben jullie gewoon bescherming om? Ik vind namelijk 6 of 8 balken niet niks... Vooral als je kijkt dat wij in de B 9 hindernissen en 10 sprongen hadden. In de L zullen dat 11 sprongen zijn geweest. Dan heb je op 3 na bijv. geen balk.

Misschien een onwijs stomme vraag... maar ben er wel benieuwd naar Bloos

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:49

Ik kan alleen vinden dat je een paard in de eventing 1 maal per rubriek mag starten. Als het één L rubriek is, verdeeld over 2 dagen, lijkt me dat het niet mag. Als de open wedstrijd en het kampioenschap 2 verschillende rubrieken zijn, kan het misschien wel. Toch vind ik het dan niet logisch, want het gaat erom dat je het paard wil beschermen in de eventing. Dus als de open wedstrijd en het kampioenschap op dezelfde dag zouden zijn, maar wel 2 verschillende rubrieken, zou je 2 crossen op dezelfde dag kunnen rijden met 1 paard.

Afgezien daarvan vind ik het raar als het zou kunnen, omdat je paard dan de cross al een keer heeft gelopen de dag ervoor....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:52

miss_jumpy schreef:
Je mag toch ook 5 dagen achter elkaar dressuur starten op de almelose ruiterdagen? Ik zou niet weten waar zou staan dat dit niet mag.

Aan de andere zou het ook niet logisch zijn dat hetzelfde paard zaterdag B start en zondag M want dan heeft ie toch al het parcours gezien. Maar ook daarvan zou ik niet weten of het ook echt verboden is??

In Almelo zijn het dus ook steeds nieuwe rubrieken. Bij de cross heb je over het algemeen 1 L rubriek, die dan verdeeld is over meerdere dagen. Mag je dus ook niet zaterdag en zondag crossen!

Bij B en M starten, zit er iig nog een andere ruiter op...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:55

SGWuppie schreef:
Bij B en M starten, zit er iig nog een andere ruiter op...

Maar even kijken naar springwedstrijden, mag 1 paard op 1 concours in 2 klasses uitkomen? Met verschillende ruiters?? Nee toch?

Dat zou ook niet moeten mogen, want dan zou je een paard 2 volledige crossen achter elkaar kunnen laten lopen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:56

Dat weet ik niet. Maar 2 keer met dezelfde ruiter lijkt me daarom helemaal niet kunnen.

En als je dan punten tekort komt start je zowel voor de regio als gewoon en haal je 4 punten binnen in hetzelfde weekend!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:58

2keer met dezelfde ruiter mag ook niet.. Iig niet op dezelfde dag.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:58

rowo schreef:
@ nickeltje: super dat je nog bent gegaan zondags. En gefeliciteerd met je prijs!

@ suus: jij natuurlijk ook gefeliciteerd! Wel balen van je val in het M!

Ik vroeg me vandaag trouwens nog wat af.. Als jullie zoveel balken hebben? Is het paard dan gewoon veel te laks en onvoorzichtig? Of kom je steeds met een verkeerde afstand? Racet ie als een gek? Hebben jullie gewoon bescherming om? Ik vind namelijk 6 of 8 balken niet niks... Vooral als je kijkt dat wij in de B 9 hindernissen en 10 sprongen hadden. In de L zullen dat 11 sprongen zijn geweest. Dan heb je op 3 na bijv. geen balk.

Misschien een onwijs stomme vraag... maar ben er wel benieuwd naar Bloos

Rowo, helemaal geen rare vraag hoor, die stel ik mezelf na ieder springparcours weer.
Nick gaat hard. En mijn houding is niet goed. Dat maakt samen zo veel balken. Nu zijn we met springlessen bezig met mijn houding en met controle. Alleen zijn we bezig met die verandering en nog lang niet klaar, ik denk dat dat de reden is van de enorme dip zaterdag, ik heb veel te veel zitten denken en willen regelen...
Maar ik ga stug verder met oefenen en lessen. De fout ligt bij mij en daar wil ik hard aan werken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:00

Even wachten tot Lielle voorbij komt als reglementendeskundige Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:01

Okee.... maar het valt vooral bij de SGW zo op dat sommige met een vracht aan balken het springparcour uit komen. Als dat vaker gebeurt lijkt me dat niet echt motiverend...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:02

Heb Lielle inderdaad inmiddels al een pm gestuurd. Je maakt me echt een beetje bang Wuppie...
Uit de regelementen van de KNHS word ik neit heel veel wijzer wat betrefd dit weekend...
Maar aan de andere kant, Lielle zei zelf tegen mij zaterdag dat ik zeker moest proberen er nog voor zondag tussen te komen en zondag sprak ik Rob over wat er zaterdag gebeurd was en dat ik het zondag nog een keer ging proberen en hij zei niet dat dat niet kon ofzo...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:03

Maar Nickeltje; mijn paard gooit geen balken als ik hard ga in bijvoorbeeld een jachtparcours.

Ik denk dus zeker niet dat het alleen jou fout is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:04

Rowo, 8 is me nog nooit overkomen, daarom wijt ik het aan de nieuwe trainingen en daardoor nu even een soort dip.
Gemiddeld heb ik 3 balken en dat vind ik al veel te veel, daarom ben ik er zo hard mee aan het werk...

Teegee, misschien is Nick soms ook wel een beetje makkelijk inderdaad. Maar ik ga haar pas de schuld geven van fouten als ik zeker weet dat ik zelf helemaal geen fouten heb gemaakt. En ik weet gewoon dat ik die op dit moment wel maak...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:05

nickel, ik zou trouwens niet de knhs bellen, maak je slapende honden wakker!
(of zeg ik nu iets slechts....)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:06

Mee eens Jumpy. Of onder een andere naam bellen of een andere wedstrijd noemen.

Ik ben trouwens wel een indoor bij mn eigen club dressuur gestart en later ergens anders springen. Op dezelfde dag en nooit wat van gehoord.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:06

Misschien heb ik wel helemaal ongelijk hoor Nick!! Je mag soms ook HC rijden als je niet door het parcours bent gekomen (onbegrijpelijk overigens, want waarvoor is die regel er dan, maar goed), dus als je niet gestart bent in de cross zou ik een HC start de dag erna nog wel begrepen hebben, maar weer meedoen voor de prijzen?? dat vind ik gewoon gek!

Neemt niet weg dat ik het wel super voor jou vind hoor, al is het maar voor het vertrouwen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:07

Inderdaad, dat zou ik ook niet gelijk doen!

Scum

Ik blijf erbij dat je niet op 1 dag naar 2 wedstrijden mag. Dus ik vermoed dat het wel mag.
MJ; slapende honden wakker maken wil niemand. Maar het zou ook l*llig zijn als ze er te laat achter komt (op de dag van de cross ofzo)

Nickeltje

miss_jumpy schreef:
nickel, ik zou trouwens niet de knhs bellen, maak je slapende honden wakker!
(of zeg ik nu iets slechts....)

Duivel dat was mijn eigen gedachte ook een beetje... Eerst de reactie van Lielle eens afwachten...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:09

Scum schreef:
Ik blijf erbij dat je niet op 1 dag naar 2 wedstrijden mag. Dus ik vermoed dat het wel mag.
MJ; slapende honden wakker maken wil niemand. Maar het zou ook l*llig zijn als ze er te laat achter komt (op de dag van de cross ofzo)

Dus je kunt gewoon op zaterdag de L rubriek winnen en dan op zondag met hetzelfde paard weer? Wel concurrentievervalsing dan! Of op zaterdag de waterbak gaan oefenen en dan de volgende dag winnen? dat moet ik onthouden dan Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:11

SGWuppie schreef:
Scum schreef:

Dus je kunt gewoon op zaterdag de L rubriek winnen en dan op zondag met hetzelfde paard weer? Wel concurrentievervalsing dan! Of op zaterdag de waterbak gaan oefenen en dan de volgende dag winnen? dat moet ik onthouden dan Knipoog

Je hebt bij ons bijv. Heldense ruiterdagen. Dan mag je op zaterdag en op zondag starten in dezelfde klasse (zowel dressuur als springen) met hetzelfde paard. Dat is toch eigenlijk hetzelfde?