[SGW] SGW Ysselsteyn 6 en 7 oktober -Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitwise

Re: SGW Ysselsteyn 6 en 7 oktober -Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:27

Dit wordt mijn allereerste wedstrijd in het M.

Die greppel met die twee smalletjes. Stond daar eerst niet een coffin? Ik hoop dat ik Online over het witte hek na het water krijg. Vorig jaar in het L stond dat hek open en daar ging Online vol in de ankers. Dat hek had hij daar nog nooit gezien! Ziek Op het water draaide hij zich ook spontaan om omdat we dat tijdens de training ook altijd zo doen.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 11:33

Ja Bitwise dat probleem heb ik ook elk jaar. De hindernissen die er normaal niet staan zijn nu opeens 10x zo eng. Zo schoot Jupiter vorig jaar waar je bij de boerderij de wei in moet springen zo linksaf het pad in waar we altijd galoperen (en ik hing er bijna langs Haha! )
De 2 smalle staan er altijd (na de kleine coffin) maar de greppel is nieuw. Ook leuk als de paarden daar al tig keer over zijn gegaan zonder de greppel. Is de greppel weel veel enger als een andere greppel.
Ik zag maandag trouwens dat de greppel (ondanks dat er lint om gespannen was) al geoefend is. Erg jammer, er was net gras in gezaaid. Kan ik echt niet bij met mijn hoofd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:56

ik weet zeker dat dat in Neede ook gebeurd is, en op wel meer locaties. Bijzonder onsportief.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:06

Tja, als je in de buurt woont en ook perse wil winnen, dan zullen er vast mensen zijn die hun impulsen niet kunnen beheersen...
Als je nou betrapt wordt he, op het oefenen van afgezette hindernissen, kun je dan van de startlijst geschrapt worden?

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:08

sfranken schreef:
De 2 smalle staan er altijd (na de kleine coffin) maar de greppel is nieuw. Ook leuk als de paarden daar al tig keer over zijn gegaan zonder de greppel. Is de greppel weel veel enger als een andere greppel.

Dat heb ik weer ....

Ik ben trouwens niet degene geweest die dat heeft geoefend hoor Schijnheilig . In Overpelt was het de dag voor de wedstrijd ook erg druk.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:11

Ik geloof je anders had je het wel herkend op de foto.
Of je wist het wel maar was het een truc om je onverdacht te maken Duivel

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:15

We hebben het toch over deze greppel toch:

Afbeelding

Ik kan deze foto niet helemaal plaatsen waar die zou moeten staan.

Sabine, je kunt het ook aan het formaat van de hoefafdrukken zien!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:47

Als je rechtdoor galopeerd (of stapt, of draaft, of loopt) ga je een kruising over waar de L paarden vanaf links van het landhek (hind 4) komen (op dit pad stond met de wedstrijd de stro dubbel) en een stukje verder ga je rechts richting dikke bielzensprong en eerst stond daar de katapult nog voor.
Het is het einde van de extra lus piano (dan links afslaan), kleine coffin (weer linksaf slaan) en dan kwamen deze 2 smalle. (werd tevens als menhindernis gebruikt.) De aanleuning is wegehaald. Heel lang geleden stond hier een zandloper.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:48

BW, volgens mij hebben we die smalletjes de laatste keer nog geoefend toen we eigenlijk naar Overpelt gingen. Helemaal achteraan.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:19

* kloink * Geld, geld!

Kwartje is gevallen. De aanleuning is weg en daardoor had ik deze hindernis niet herkend.

Dus eerst een coffin en daarna nog deze greppel ........

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:22

Ehm, kan het zijn dat we die met onze groep ook gesprogen hebben??
Hij komt me namelijk wel vaag bekend voor en we hebben die les wel een aantal uitdagingen genomen...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:31

Ik geloof ook niet dat een thuiswedstrijd veel voordeel biedt, volgens mij als er bij ons in een bos een cross wordt uitgezet vindt Os ook alles heel eng!

Die is al van slag als er ergens opeens een boom omligt die daar gisteren nog niet lag Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:35

ik denk het wel, zeker als je er zelf reglematig traint. Dan voelen de hindernissen toch wat bekender.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:37

Ja het zal wel twee kanten op werken, bekende hindernissen zijn erg vertrouwd, maar merk jij niet dat je paarden erg heftig reageren op veranderingen? Zoals BW met dat witte hek?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:38

nee, eigenlijk niet. Maar ik train max 2 * per jaar in Ysselsteyn, en BW wsl vaker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:34

Ook niet. Wij zijn er alleen als Rob er ook is. Tenminste de afgelopen 2 jaar wel. En daarvoor gingen we ook 1x per jaar zelf.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:51

Simone: ik heb je een pm gestuurd!

Pascha97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:24

Hm jammer Floor Ach gut , genieten dan maar van de training zaterdag!

Sabine, weet je wanneer de starttijden bekend worden? Ik hoorde dat B-paarden zaterdagochtend is, klopt dat? Wordt een vroegertje dan Slapen Ik las ergens dat je vader een 'rondje doet' op vrijdagmiddag maar half 5 is denk ik een beetje vroeg voor ons...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:11

leuk dat je nu ook mee "bokt" simone...we zullen je zaterdag wel nog zien denk ik...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:04

sfranken schreef:
Ja Bitwise dat probleem heb ik ook elk jaar. De hindernissen die er normaal niet staan zijn nu opeens 10x zo eng. Zo schoot Jupiter vorig jaar waar je bij de boerderij de wei in moet springen zo linksaf het pad in waar we altijd galoperen (en ik hing er bijna langs Haha! )
Ik zag maandag trouwens dat de greppel (ondanks dat er lint om gespannen was) al geoefend is. Erg jammer, er was net gras in gezaaid. Kan ik echt niet bij met mijn hoofd.

Hadden we in W'werf ook last van. Zaterdags was alles opgebouwd en maandag stonden bijna bij alle hindernissen hoefafdrukken. Alleen de M lus was overgeslagen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:13

Dat vind ik wel schandalig. En er staan toch ook rood/witte linten omheen in Ysselsteyn. Wat mij betreft mag je zo iemand best wel uitsluiten (als het een deelnemer is).

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 10:46

Pascha97 schreef:
Hm jammer Floor Ach gut , genieten dan maar van de training zaterdag!

Sabine, weet je wanneer de starttijden bekend worden? Ik hoorde dat B-paarden zaterdagochtend is, klopt dat? Wordt een vroegertje dan Slapen Ik las ergens dat je vader een 'rondje doet' op vrijdagmiddag maar half 5 is denk ik een beetje vroeg voor ons...

Volgens mij komen de startlijsten midden volgende week. Hilda vertelde dat het nog dagelijks veranderd. B paarden rijdt de cross zaternag na de B pony, na de middag verwacht ik.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:05

Scum schreef:
Dat vind ik wel schandalig. En er staan toch ook rood/witte linten omheen in Ysselsteyn. Wat mij betreft mag je zo iemand best wel uitsluiten (als het een deelnemer is).

Ik geloof dat het in W'werf in de regelementen is opgenomen dat als je betrapt wordt je niet mag starten. Dit is dacht ik van de regio uitgegaan, maar denk niet dat er veel mensen van buiten de regio even op en neer rijden. Alleen de friezen dan. Er zijn wel vermoedens, alleen moet je ze maar net kunnen betrappen.

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:48

In Nijeberkoop zien we ook elk jaar voor de cross allemaal hoefafdrukken staan in het parcours. Maar we hebben er nog nooit iemand zien rijden.
Vorig jaar zag ik er wel 2, maar dat waren westernruiters die een buitenrit maakten. Dat hoort ook niet zo, want het meeste is privé terrein of verboden voor paarden. Daar mag je anders ook niet komen en nu denken ze dat alles is opengesteld.
Als we iemand toch betrappen, wordt deze uitgesloten.

Veel succes iedereen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:57

Ik dacht eigenlijk dat dat wel normaal was? Op de oefencross hier in de buurt dreigden ze ook altijd met uitsluiting in ieder geval!