[SGW] SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:26

Sjaan, zonde van het afgetrapte ijzer, maar goed gedaan van Muriel.

Marieke, goed gereden en zonde van je tijd.

LJ gelukkig ben je naar het eind gekomen, volgende keer beter.

Nina, netjes gedaan van je dochter en 6.45 vertrekken voor een cross vind ik wel een schappelijke tijd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:04

De uitslagen staan erop, ben toch wel geschrokken van de stijlcijfers. Zie een paar keer 2,67 en meerdere keren een 3 of 3,5 staan.
Ook staat er iemand geplaatst met een 4,8 en dat kan volgens mij ook niet.
Heb wel een hoop goede resultaten van bokkers gezien.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:14

GvdT schreef:
Nina, netjes gedaan van je dochter en 6.45 vertrekken voor een cross vind ik wel een schappelijke tijd.

Ik ook hoor; we waren de vorige keer alleen erg verwend met pas om 10.30 dressuren en tussendoor de cross verkennen

Wat betreft die stijlpunten denk ik dat sommige combinaties maar bij 1 hindernis beoordeeld zijn, omdat ze daarna uitgeloten werden. Dan word je gemiddelde wel erg laag als je programmaatje gewoon van 2 beoordelingen uitgaat.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:16

Er zitten inderdaad erg lage stijlpunten bij! Maar.. volgens mij is er ook maar bij 1 hindernis stijl beoordeeld, want ik heb dat formulier terug en dat is er maar 1, had drie 6'en en bij de uitslagen staat ook een 6..

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:20

Nee hoor, want ik had twee papiertjes Haha!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:22

idd, die stijlpunten.
ik had een 7,5, ene vel 7,7,7 en op die andere 8,9 & 7.
Dat was wel heel netjes.Lachen

Dressuur ging echt lekker bij mij, 208
Springen ging niet geweldig, wel foutloos.
En de cross, hij ging geweldig.Lovers
En toen had ie een bloedneus en werd ik gediskwalificeerd, Bij hindernis 10
Tot daar was ik wel foutloos.Lachen

SuperCyr.Haha! Baalde wel heel erg.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:03

Hee margo, gefeliciteerd!!! Leuk joh haha met je dressuurpaard!!

Ik baaaaaaaaal! Als mijn horloge het had gedaan, was ik gewoon eerste geweest!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:08

ik heb mn papiertjes niet gezien, dus ik weet het verder ook niet.

tessa was erg braaf. dressuur moet nog wel wat beter, maar was de eerste keer buiten dus dat komt ook wel...

springen ging erg goed. was foutloos. De cross liep eigenlijk ook wel lekker. ik had een stop op de brug, op de waterinsprong en de sprong na het water. bij die had ze helemaal geen ritme meer doordat ze het wateruitspringen nog wel een beetje eng vond. maar ik was supertevreden. Ze heeft weer veel geleerd!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:15

Wuppie: balen van je tijd zeg!!
Verder iedereen die tevreden is met de score: van harte gefeliciteerd!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:00

Gefeliciteerd voor alle prijzenrijders. De standen voor de teamcompetitie zijn bijgewerkt!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 06:34

Gefeliciteerd voor de gene met een prijs Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:19

Gefeliciteerd met alle fijne ritten en prijzen en berdientj, vervelend van die bloedneus maar gelukkig had je wel fijn gereden tot dat moment! Gaat het verder wel goed met je pony?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:37

Ook mijn verslagje dan maar.
Ik ben normaal niet zenuwachtig, maar gister spande toch wel de kroon. Bloos
Voor het eerst crossen met Sims die nog nooit gecrosst heeft op een paar trainingen na.

Het begon ‘s morgens al goed toen we al op weg waren en ik er achter kwam dat manlief vergeten was om mijn bp en jasje in de auto te leggen. Boos! Ik wil altijd zelf de avond van tevoren alles al in de auto leggen, zodat ik zeker weet dat ik niets vergeet, maar hubbie vind dat geen goed idee (bang voor inbrekers). Dus dan leg ik altijd alles bijelkaar in de garage en legt hij het smorgens in de auto. Ik ga altijd al een half uur eerder naar stal met mijn eigen auto.
Anyway, wij weer terug om de spullen te halen. We hebben wel een beetje met de snelheid gerommeld (100/110) zodat we toch nog om 9.10 uur op het terrein waren.

Hubbie ging mijn rugnummer halen en ik zadelde Sims intussen.
Dressuur ging wel fijn, iig beter dan de dag ervoor tijdens de wedstrijd bij ons op stal. Het kan allemaal net ietjes meer nog, maar het was een nette, vriendelijke proef en ik was tevreden. Kreeg 180 pnt van de jury. Ietwat aan de lage kant, maar ja. Ik moet ook niet vergeten dat Sims dressuurmatig nog niet echt bevestigd is en hier en daar nog wat zoekende is. Enne, Suus nog bedankt voor het lezen! OK dan!

Na de verzorging van Sims in mijn eentje de cross verkend. Ik vond het goed te doen maar moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat ik van start ging met een paard dat nog helemaal geen ervaring heeft. Daarom had ik besloten de ronde brug niet te doen en niet het water in te springen maar in te lopen.

Nog even het springparcours verkend, daarna wat gedronken en gegeten en toen was het dan eindelijk tijd om mezelf en mijn paard klaar te maken voor het springen en de cross.
Sims snapte er niet veel van dat ze weer werd opgezadeld, maar toen ze in de gaten kreeg dat we gingen springen was het weer goed. Mijn springparcours ging heel simpel en fijn en foutloos rond. Keuring had ik voor het springen al gedaan dus rechtstreeks naar de inrijdbak voor de cross! Daar nog even gezellig gekletst met Jiska die na mij van start zou gaan. Omdat de bak vrij zwaar was heb ik maar 1 sprongetje gedaan.

5, 4, 3, 2, 1 GO! Daar waren we van start. Sims moet nog leren om snel te vertrekken maar dat komt wel. Ze galoppeerde wel meteen vanuit stap aan maar nog veel te veel terug. In ieder geval gingen we op weg naar hindernis 1, waar Sims de schrik van haar leven kreeg. Ze had echt zoiets van “wat is hier nou de bedoeling van?” Wat resulteerde in een schijnbeweging en mij een weigering opleverde. Ik draaide een volte en ik voelde haar weer willen uitwijken maar nu was ik haar te snel af en drukte haar door: we waren nu echt gestart! Op weg naar hindernis 2 en 3 gingen we behoorlijk slingerend door het terrein, maar bij de picknickplaats (waar ik haar op C nog even extra moest aanmoedigen) ging het lekker lopen en kreeg Sims echt iets van “maar dit is eigenlijk best leuk”. Zadelrek, smalletje en strobalen gingen gesmeerd. Bosuitsprong had ik op de 2 een beetje boute afstand maar toch gesprongen. Ronde brug het alternatief gepakt, steiltje voor het water prima daarna terug naar draf en het water in gelopen wat ze zonder twijfelen deed. Ze wilde wel het water besnuffelen dus heb ik haar even lange teugel gegeven, beloond en daarna weer opgepakt en het water uit. De uitkijktoren ging een beetje weifelend (had iets te weinig ritme) maar ik kon haar doordrukken. Op naar de laatste 2 hindernissen, het huisje en de kastelensprong gingen allebei van een leie dakkie en we zijn gefinished!

Ik had wel 59 sec tijdsoverschrijding maar ik ben heel tevreden.
Ze heeft nog zoveel afleiding onderweg en Sims is een paard dat alles wil zien. Dat komt wel goed naarmate ze ervaring krijgt en meer gefocust wordt op de hindernissen ipv wat er om heen gebeurt. Ik heb nu gewoon heel rustig aan gedaan om Sims de tijd te geven om te kijken en te wennen. Mijn stijlpunten waren keurig 6,50 dus die eerste winstpunt voor ons is ook binnen. We zijn ergens in de middenmoot (ik dacht 15e plek) geëindigd, maar ik ben heel tevreden over EL en ik kijk uit naar Castenray!

http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 88_thm.jpg

http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 89_thm.jpg

http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 01_thm.jpg

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:49

Jiska en Simmie, netjes gereden met jullie onervaren paarden OK dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:51

De foto's staan op evenementenfoto.com.
Heb foto's gezien van o.a. SGWuppie en Eventinggek SGWOllie! Snel kijken dames. Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:08

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:15

Dank je mariek. Heb je je waterfoto niet gezien? Die is ook gaaf!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:16

Ja wel gezien, maar ik vond hem juist niet zo mooi, hij springt er zo gek uit, begreep niet helemaal wat de bedoeling was volgens mij!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:17

Sim, ik ben echt supertrots op je!

Eigenlijk toch gewoon een foutloze cross na die weigering Ja

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:18

Hallo allemaal,

Iedereen die een prijs heeft behaald, gefeliciteerd!!

Nou mijn dag was helemaal super gisteren! Dressuur zoals altijd minimaal. Hij wilde niet echt naar de ontspanning toe, liep liever met zijn hoofd in de wolken! Ook kwam er nog een pony door mijn proef heen stuiteren hihi! Al met al toch nog 193 punten. (er waren veeeeel hogere nog hoor)
Tijdens het springen een balk. Hij kwam teveel terug en ik reed hem niet genoeg aan, eigen schuld dikke bult. Toen haasten naar de DA. Hartslag was 48. Vervolgens de bak in bij de start. Niks gesprongen, deze bak was echt gigantisch zwaar! Vervolgens aan de start en we begonnen! Hindernis 1 en 2 hield hij iets terug, maar toen op het lange pad naar 3 "voelde" hij weer zoals altijd. Hindernis 3 goed. Vervolgens hindernis 4. Toen wij de cross liepen (tijdens de B-pony's) stond er een dubbelsprong en hadden we niet gezien dat het een 3 sprong werd, een kleine verassing dus, die gelukkig niet voor problemen zorgde. Hindernis 5,6,7 helemaal top, 8b een beetje mindere afstand maar oke. De brug. Tijdens het lopen hebben wij er 4 pony ruiters af zien vallen bij de brug (ik overdrijf niet!!) waarvan 1 meisje zelfs in de sloot viel! Ik reed erop probeerde hem iets terug te rijden en hop erop...gelukkig. Stijl voor het water goed, waterinsprong goed..in galop door het water, hop eruit (hij ging super groot af, ik vlooog erachteraan!) sturen sturen en ja de watertoren ook goed. Laatste 2 sprongen ook helemaal super en dus juichend over de finish! Ik had me geen betere laatste B cross kunnen wensen! Ik was 8e en viel net buiten de prijzen! Ik ben super tevreden, ik hoop jullie ook!

Mijn vriendin Susanne waarmee ik ook altijd cross heeft ook super gereden. 187 dressuur, foutloos gecrosst en gesprongen en zij was hiermee 2e!!

In galop door het water:
http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 63_std.jpg

Mijn vriendin suus door het water:
http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 65_std.jpg

Suus wateruitsprong:
http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 6_std.jpg.

Groetjes!!

Ik heb niks teveel gezegd als ik zeg dat hij groot afging he Haha!
http://www.evenementenfoto.com/Ettenleu ... 64_std.jpg

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:25

Sjaan, wat zonde van Muriel. Ik zag het al op de lijst.

Wuppie, goed gedaan! Ik heb je op de brug gezien; hoewel Wup nog wat verrast was door de oplopende opsprong, pakte hij wel super aan. Op naar het L.
Wb die bosuitsprong, ik weet ook niet meer wat ik had gezegd, maar het was idd prima van links naar rechts op 1 galopsprong te rijden (althans, dat vond ik met lopen).

LJ, goed gedaan hoor! Ik heb je niet gezien, helaas.

Nina62, knap van Anneroos! En ik ga met de rest mee, 6.45 vertrek is uitslapen voor een cross Haha!

GvdT, stijlpunten tellen niet voor de plaatsing, alleen voor de winstpunten. Ik schrok idd ook van de scores Bloos!

berdientje, mooie stijlpunten, en wat jammer van die bloedneus Verdrietig Ik heb je springparcours gezien, zag er fijn uit Ja

Jiska, fijn gedaan met je jonkie!

Sim, zoals ik al had gezegd, super debuut. Ik vond je proef en je parcours erg netjes, en met 1 weigering rond de 1e keer is OK dan! Op naar C'ray!

Caatje, ik heb jou gezien op de brug. Paard pakte fijn aan!

En Josien (eigenaresse van Laquinta) had ook een super comeback, na anderhalf jaar! Dressuur leverde 180 punten op, springen was 1 balkje en netjes gereden en de cross ging super. Ik heb haar door de waterbak zien komen en dat zag er zo fijn uit. Ze had onderweg goed op de tempocontrole gelet, en kwam dus uiteindelijk een paar seconden te laat binnen, maar was uiteindelijk 7e en nog net in de prijzen. En ik heb me geweldig vermaakt. Ik was nu eens alleen als groom mee, en dan heb je aaaaalle tijd om te OH-en en anderen te zien.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:36

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:30

Simmie, mijn zusje heeft nog een leuke foto van je gemaakt!!
Sims kan echt heel leuk springen.
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:43

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en resultaten! En ik heb een paar erg mooie foto's voorbij zien komen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:50

Leuke foto's, Simmie en Sims hebben aardig wat hindernissen op de foto staan!