[SGW] SGW Castenray 5/6 mei - voorbespreking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Castenray 5/6 mei - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:56

Nouja, dan tel je een half uur voor het plassen GvdT Haha!
We lezen het de volgende dag vanzelf wel in de krant als er een tankstation overstroomd is....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:28

Moet je het stukje wel voor me bewaren Tong uitsteken

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:32

Ik ben vanmiddag in Castenray geweest. Er zijn toch een aantal nieuwe hindernissen (in aanbouw). Toch wel pittige sprongen. Over de bodem hebben ze zwarte zand gedaan maar ik ben bang dat je daar zo doorheen bent en het mulle zand weer boven komt.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:38

Verdrietig Ik heb Muriël net afgemeld voor Castenray...
Uitgerekend in hetzelfde weekend is er hier voor de kring selectie dressuur en aangezien Muriël nog wel aardig kans maakt wil ze de selectie rijden..
Ik snap het wel van haar, maar vind het wel jammer! Maar goed dat er nog meer crossen komen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:24

sfranken schreef:
Ik ben vanmiddag in Castenray geweest. Er zijn toch een aantal nieuwe hindernissen (in aanbouw). Toch wel pittige sprongen. Over de bodem hebben ze zwarte zand gedaan maar ik ben bang dat je daar zo doorheen bent en het mulle zand weer boven komt.

Heeft niet speciaal wat met Castenray te maken, maar wat vinden jullie prettig als startvolgorde. Z,M,L,B of andersom?
Hogere klasses als laatst heeft als voordeel dat ik misschien niet zo vroeg mijn bed uit moet, maar ik zelf vind het fijner als er van Z naar B gestart wordt.

De bodem is dan voor de zwaarste klasse nog het best. Ik weet wel dat je naar een nivo toegroeid, maar een slecht stuk in het B vind ik minder erg als in het Z.
Ben wel benieuwd hou jullie hier over denken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:26

eigenliek liever andersom, dan kun je nog leuk wat kijken als je zelf al klaar bent.

Maar het maakt me eigenlijk niet uit.

Ik zal toch ook nog eens gaan kijken in Casternray

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:30

Als je gaat kijken, neem je dan een camera mee???? Schijnheilig

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:33

GvdT schreef:
De bodem is dan voor de zwaarste klasse nog het best. Ik weet wel dat je naar een nivo toegroeid, maar een slecht stuk in het B vind ik minder erg als in het Z.Ben wel benieuwd hou jullie hier over denken.

Een slecht stuk bodem blijft een slecht stuk bodem of je nou B of Z rijdt, dat maakt niet uit. Ook de benen van een B-paard kunnen stuk gaan! Ik heb al een aantal keer gehad dat ik niet startte omdat de bodem mij niet aanstond. Mijn paard is me 100 keer meer waard............

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:38

Ben ik het mee eens Simmie!

Ok je zou op een slecht stuk je tempo aan kunnen passen, maar slechte stukken voor of na een hindernis of in een bocht... of je dan B of Z rijdt... maakt helemaal niets uit!

Een valpartij of een uitglijder kunnen maar zo gebeuren...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 03:13

kan wel geregeld worden crosskip Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:42

Simmie schreef:
Een slecht stuk bodem blijft een slecht stuk bodem of je nou B of Z rijdt, dat maakt niet uit. Ook de benen van een B-paard kunnen stuk gaan! Ik heb al een aantal keer gehad dat ik niet startte omdat de bodem mij niet aanstond. Mijn paard is me 100 keer meer waard............

Daar moet ik me helaas bij aansluiten. Oro heeft is zijn peesblessure waarschijnlijk begonnen in Castenray in het L, en hij heeft het afgemaakt op de oefencross in Maarsbergen.
Bitwise dacht dat de bodem in C'ray aardig wat kon hebben met deze compost er overheen. Een beetje mengen kan het ook nog wel hebben. Blijft natuurlijk het heuvelachtige. Wij kijken het gewoon aan, en gaan ws. nog een paar keer van tevoren kijken hoe het allemaal houdt. Als het niet anders is dan wordt hij daar gewoon niet gestart.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:10

Lielle schreef:
eigenliek liever andersom, dan kun je nog leuk wat kijken als je zelf al klaar bent.

Of juist de Z kijken als je loopt voor de B of L! Lijkt het daarna ineens wel heel makkelijk!

Qua bodem moet je voor een Z hindernis iig een betere afzet hebben dan voor een boompje in het B. Maar op de tussenstukken maakt de klasse niet veel uit. Hoewel je in de B nog weleens kunt draven als het heel slecht is en dan toch nog binnen de tijd rijden. Ik merk aan mezelf dan ik onzeker word van een slechte bodem en dan heb ik dan liever in de B dan in de M.

maar als het echt slecht is, dan start ik gewoon niet. Of ik rij heel erg rustig, zoals vorig jaar in Tongeren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:16

Er zit idd 1 nieuwe pittige hindernis in wat ik me zo kan herrinneren. Die boom met daarna meteen die berg naar beneden is nu een dikke oxer van gemaakt toch? Weet iemand of het nieuwe stuk van de waterbak klaar is met C'ray? Ben toch wel benieuwd wat dat gaat worden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:23

Qua crossbouw lijkt verlagen me makkelijker dan verhogen. Dat is ook wat de crossbouwers in Vlietland willen in ieder geval. Mij maakt het als ruiter niet echt uit, al heb ik natuurlijk wel graag een niet-vertrapte bodem.

Verder ben ik het eens dat een slechte afzet voor 80 cm toch net iets beter te overwinnen is dan voor een mega trakhener. Maar inderdaad, voor het galopperen tussendoor heeft iedereen er evenveel last van.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:44

m_J: dat afbouwen lijkt mij idd ook simpeler!

Scum: ik zie niet in waarom het heuvelachtige op zich slecht moet zijn voor de pezen? Als je sprongen hebt waarbij je lager landt, kan ik het me wel voorstellen....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:46

Heuvels klimmen is zowiezo al zwaarder dan vlakke grond. Dus een zwaardere belasting voor de pezen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:49

zit wat in.... Maar ik denk niet dat dat nou echt noemenswaardig meer is op die miezerige bultjes daar in Castenray.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:53

Ik vind het geen miezerige bultjes hoor. Het blijft op en af gaan. MN. in het begin en aan het einde van de cross (als de benen toch al wat meer moe zijn).
Dus niet alleen voor Online, maar met een paard dat nog nooit beenproblemen heeft gehad vind ik zulke bodems een risico.

Maar zoals gezegd, we kijken het even aan de komende paar weken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:05

ik snap inderdaad dat je er zo over denkt met Oro....

Voor jullie zijn die bultjes al heel wat inderdaad, voor mij (en Madelene) zijn die bultjes nog altijd bultjes Knipoog

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:36

Even een vraagje...

Ik heb eerder in Ijsselsteyn gereden.. is dat terrein veel anders dan Castenray?

Of stel ik nu een blonde vraag??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:39

Dat terrein is wel heel anders ja. Het is vlak en de bodem is er minder zwaar. Castenray zijn allemaal bulten en de bodem is veel zwaarder. Beide terreinen zijn wel in het bos en de organisatie van beide crossen is heel goed.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:41

Thnx Scum!

Is dus idd wel wat anders... Nou ja, we zullen wel zien hoe het loopt. Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:52

Scum schreef:
Heuvels klimmen is zowiezo al zwaarder dan vlakke grond. Dus een zwaardere belasting voor de pezen.

Is dat zo?
Ik heb juist gelezen dat als je in heuvelachtig terrein woont, je beter conditietraining bergopwaarts kan doen omdat dat veel minder zwaar is voor paarden. Omdat je minder meters hoeft te maken om dezelfde conditie te bereiken. Daar stond niet bij dat heuveltraining zwaarder voor de pezen is?

In het buitenland wordt juist heel veel gebruik gemaakt van heuvels en bergen voor de training van eventers.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:30

Wij hebben besloten dat wij blijven overnachten in Castenray, dus ni mijn vraag: wie weet er in de omgeving van het concours terrein een stalling en hotel? Voor 1 paard en waarschijnlijk 3 personen. Hoeft niet samen te zijn op 1 terrein. En het liefst zo dicht mogelijk bij het wedstrijdterrein Ja

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:30

mij ook Ja