[SGW] NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re: NK Princenhage: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:56

Van GvdT heb ik gehoord dat MJ problemen had op hindernis 6, de trakehner. Maar ze zal het zelf nog wel komen vertellen denk ik!?

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:57

Niets ernstigs verder?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:00

Dat weet ik niet, maar ik denk het niet want ze stond in het terrein bij de spoorbomen toen ik moest rijden Knipoog

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:31

Gelukkig maar, dan zullen we het wel van haar horen Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:54

@ patsmu: Wat een rotdag zeg Ach gut
Veel sterkte en gecondoleerd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 11:07

Goeimorgen Cool
Ik heb 2 geweldige dagen gehad. Bitwise wil graag zelf zijn verlagje doen Haha!

Lielle; ik heb gezien wat er in het water gebeurde. Wij waren net bij de trailer om Online op te zadelen en toen riepen ze om dat jij bij het gat was. Ik dacht: dan komt ze zo bij het water, snel even kijken. Tussen de struikjes doorgerend en toen kwam jij er al aan. Ik zag wel dat je hem ruim tevoren al netjes terugpakte. Van de achterkant zag het eruit alsof je heel rustig het water in ging.
Maar een seconde later zag ik je op zijn nek hangen Bloos
Toen een paar tellen niks. Ik vond het al knap dat je erop was blijven zitten. En ik keek al hoe je de beek daarna zou gaan rijden. Zie ik je opeens terug het water in komen. Toen dacht ik al dat je het smalletje gemist zou hebben. Stoere foto's! Cheese!
Lief dat jullie bij de gaten stonden! Ja

MJ; Bitwise moest nog toen hij jou zag terugkomen. En hij was al zo bezorgd over die trakhener en het gat. .. Bloos Ik heb je springparcours wel gezien, samen met Sim. Het leek alsof je hem een beetje hard voor je uitreed waardoor hij lang werd en op de voorhand kwam. Maar toch kwam je elke keer heel fijn passend bij de hindernis uit. En hij sprong goed.

Renske; hoe is het met je neus nu?

Gootje, Eventinggek en Sabine; gefeliciteerd!
GvdT; hartstikke knap dat je foutloos was. Je paard heeft trouwens best leuke gangen viel me op toen jij aan het losrijden was bij de dressuur. Ze zou nog iets ronder ingesteld mogen worden (als ik me ermee mag bemoeien Clown ). Op naar het Z....

Patsmu; wat een naar nieuws Ach gut
Wij hebben ook een wedstrijd waar een vloek op rust: Ede.

Bitwise heeft vanmorgen de paarden gevoerd. Nadat ik Online gisteren helemaal platgeknuffeld heb was hij toch weer mooi terug in model gekomen Clown
Ik heb ook nog 2 foto's gekocht gisteren. Ze hadden een prachtige gemaakt van Online op het kruis. En nog een andere gave foto van Neede gevonden.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:15

Patsmu: Jeetje, wat een pech allemaal!

Scum: Mijn neus is aan de bovenkant dik en erg gevoelig. Moet even niks tegen aan komen. Vervelend is wel dat ik ook weer last heb van mijn nek. Ben 1 keer van Piet af gecrasht em toen is mijn nek in de kreukels gekomen. De pijn is nooit helemaal weg, maar na zo'n klap voel ik het wel weer extra..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:16

Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad Scum!
Ben benieuwd naar het verslagje van Bitwise.
Fijn dat Online weer in model zat *LOL*

Nog beterschap voor je neus en nek Renske Ach gut

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:30

Jeetje Patries!! Lijkt idd als of er een vloek op de dag zat, Gecondoleerd en heel veel sterkte! Ook voor je ouders, en suus en lin! Vriendjes zijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:34

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:38

Scum schreef:
GvdT; hartstikke knap dat je foutloos was. Je paard heeft trouwens best leuke gangen viel me op toen jij aan het losrijden was bij de dressuur. Ze zou nog iets ronder ingesteld mogen worden (als ik me ermee mag bemoeien Clown ). Op naar het Z....

Scum, dat mag je zeggen hoor. Thuis lukt het me vrij goed, ze kan alleen niet zo goed tegen de drukte en als je dan een paar keer afgesneden wordt is het klaar bij haar.
Ik was allang blij dat ze der onderhals er niet inzette en begon te tippelen. Ik rij op stal altijd alleen en ik heb ook nog eens priveles, dus ze is het ook niet echt gewend. Het gaat wel beter, dat ik der net had stond ze alleen maar op 2 benen als een paard op der afkwam.

Patsmu, gecondoleerd en een dag om te vergeten als ik het zo lees. Hoe is het nu met je zussen?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:43

Gave foto's, vooral die op het water en Bitwise gefeliciteerd met je prijs !

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:46

Kom net van stal Smulders af. Met de meiden gaat het wel, geen lichamelijke klachten van de val(len) overgehouden. De paarden zijn fit en renden alweer door de wei op. Heb de grote nog even aan de hand gestapt, oude stijve spieren oprekken.
Princenhage was dus voor ETS echt de aller allerlaatste keer.
Ik ga er ook nooit meer naar toe of het nu met of zonder Patsmu is. Was er 8 jaar geleden ook bij en dat kwam gisteren (en ook vandaag) weer even helemaal naar boven.....

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:52

Wil trouwens nog wel even terugkomen op de uitslagen:
ten eerste alle bokkers gefeliciteerd met jullie resultaten!
Een tevreden ruiter/amazone telt voor 2!
Maar.......
Wat vinden jullie ervan dat er in het Z 1(!!) foutloze de cross rondkomt? Dit is toch SCHANDALIG! Niet voor de ruiters maar voor de crossbouwer. Ok, een cross moet selectief zijn maar deze behendigheidswedstrijd was iets te veel van het goede.
De gaffel was veeeeeeel te smal, maar goed dat er (op Sabine na) geen ongelukken op zijn gebeurd!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:54

Patsmu: sterkte!

Ik heb gisteravond wel een leuke discussie gemist, maar we hadden het te druk met de paarden verzorgen en vielen als een blok in slaap.

loez, waren jullie gisteren met een gele vrachtwagen?

Ik had susan al gefeliciteerd. Gootje ook jij gefeliciteerd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:06

Yolien, ik heb de Z cross niet gelopen. Ik hoorde dat Chantal de Z lus voor het water vergeten was, maar de rest wel foutloos heeft gecrosst. Dan nog zouden 2 foutloze ritten erg weinig zijn. Gezien het aantal deelnemers dan.

Ik vond de gaffel wel erg smal en was blij dat ik daar niet tussen door hoefde. Wat ik wel leuk vond was dat je vanuit 1 punt heel veel kon zien van de cross.

Bitwise leuk verslag en leuke foto's.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:06

Jeetje wat naar Patsmu. Heel veel sterkte voor jou en je familie Ach gut

gootje, eventinggek en sfranken: gefeliciteerd met jullie prijzen!

Voor de rest fijn dat bijna iedereen lekker gereden heeft

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:16

Wat een verschrikkelijke dag voor jullie, patsmu en familie (+ Yolien). Kan me voorstellen dat je er nooit meer komt.

MJ moet zelf maar vertellen wat er gebeurd is.

Lex, nogmaal proficiat. Het zag er super uit op de trakehner en de greppel.

Ik vind idd maar 2 foutlozen in het Z wel erg weinig, anderzijds vind ik 80% in het L foutloos weer veel te veel, en het gekke was dat ik dat totaal niet had verwacht.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:51

Ja 80 % foutloos in de L is wel erg veel. Maar wat hadden ze er nog meer van kunnen maken? Kan niet zo snel iets bedenken wat een struikelblok zou zijn.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:25

Misschien de mexicaanse hoed en dan 10 cm lager dan die van het M.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:37

Bitwise, ik heb even in je verslag gereageerd, maar nogmaals goed gedaan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 15:59

Die gaffel was inderdaad erg smal. En er zat geen alternatief op.

In het L waren veel foutlozen. Dat had ik niet gedacht. Maar achteraf gezien heb je nu natuurlijk wel mensen die al min. 4 L crossen uit hebben gereden; maw meer ervaren combinaties. Mss dat dat het verklaard?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:12

Hallo, hier zal ik ook even mijn verhaal vertellen.

Als eerste, patsmu, gecondoleerd met je opa. Dacht ik dat ik gister een rotdag had... Vond het wel erg om te lezen hoe jullie wedstrijd is afgelopen en wat je 8 jaar geleden hebt meegemaakt.... veel sterkte!
Ik had susan trouwens zien vallen bij de spoorbomen, leek ook best hard te gaan maar ze sprong er gelijk weer op, super!

Tsja, en mijn verhaal is niet erg lang. Dressuur vrijdag zat Os weer helemaal op slot. Hij is heel zenuwachtig op wedstrijden, maar in plaats van te stuiteren blokkeert ie helemaal. Zeker in de proef kwam ik totaal niet door. Moeilijk probleem vind ik. Had 170 en 176, 33 ste plaats.

Zaterdag springen. Met losspringen wilde Os voor zijn doen wel goed naar de hindernis. In het springparcours ging het precies zoals Scum en Simmie ook gezien hebben, ik ga "jagen". Ik heb eigenlijk helemaal geen vertrouwen in Os, hij staat zo makkelijk stil. Dus ik ga op snelheid zodat ik hem voor kan zijn. Het valt mij ook elke keer weer op dat hij zich wel heel makkelijk redt in het voorwaartse, maar het hoort natuurlijk niet zo.

In de cross begonnen we wat kijkerig op 1 en 2. Maar ik was best fel, dus gelijk het tempo opgeschroefd. 3 ging al beter en 4, de dubbel, ging juist erg fijn. Terwijl ik dat al een aardige oxer vond zo vroeg in de croos, maar Os leek goed in de wedstrijd te komen. Bij 5 kwam het dan ook totaal onverwacht voor mij dat Os stopte voor de houtstapel? Reed ik dan te makkelijk?? Maar dan nog mag ie toch wel doorspringen....

Ik was er wel een soort van slag van. Opnieuw aangereden en gesprongen en verder gereden. Bij 6 weer een stop, en Os duikt dan in mijn handen. Dan komen mijn hulpen ook niet meer over. Nog twee keer aangereden en niet gelukt. Dus dat was einde verhaal.

Later ook nog even met pleun nabesproken (ik ken hem goed omdat we daar vaak in de bak rijden). Die had mijn stops niet gezien maar vond het ook erg jammer, hij is altijd erg betrokken. Hij zei dat ik 1 dag mocht balen en dan de draad maar weer oppakken.
Ik heb geen paard wat mij helpt. Als Os zijn dag niet heeft, staat ie makkelijk stil. Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat ik hem bij elke hindernis er overheen schreeuw of mep?? Ik vraag me ook af of het iets met zijn zenuwen te maken heeft, hij kan dan zo blokkeren. Ik heb aan de andere kant ook niet het idee dat hij een hekel aan crossen heeft, want als we lekker in het ritme komen kan ie wel heel fijn galopperen en crossen. We hebben de problemen vaak bij het begin van de cross of op plekken waar opeens veel te zien is. Ik realiseer me dat ik gewoon een amateurtje ben, daarom rij ik toch maar L. Maar ik heb toch ook niet het idee dat ik zo slecht zit te sturen.

Nou ja, heb in ieder geval een deukje in mijn ego opgelopen. Soms denk ik dat ik met een ander paard misschien fijner zou kunnen crossen maar ik zou Os toch niet kunnen verkopen dus we gaan van de winter maar weer verder oefenen.

Zo, nu ga ik nog een keer teruglezen en reageren op jullie verhalen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:24

Ontzetted balen MJ. Dat is vast niet wat je je van een kampioenschap had voorgesteld. Ach gut
Kan het niet zo zijn dat jullie een tijdelijke dip hebben? Bitwise heeft dat een tijdje geleden ook met springen gehad. Hij heeft flink geinvesteerd in springelessen en toen is het binnen een paar weken weer helemaal goed gekomen.
En idd, Os mag je wel een beetje helpen. Zeker op die bosuitsprong. Een open veld in springen is goed te doen. Online had daar ook een beetje problemen op, maar dat kwam omdat de M hindernis ernaast stond, en hij had zich bedacht dat hij die eigenlijk wilde springen.

Pleun heeft het goed gezegd. 1 dag flink balen en dan proberen aan een oplossing te werken Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:30

Renske, goed van je foutloze cross!! Straks moet je nog gaan kiezen tussen een sgw en een springcarriere Knipoog Wel vervelend van je nek, doe maar voorzichtig voorlopig!

Lielle had ik al gesproken maar toch nog eens gefeliciteerd en mooie foto's! En nu al 10 winstpunten....!!

Sfranken, gefeliciteerd met plaats 8 in het M en erg vervelend van je klap en val. Ik hoop dat je er niet te veel last van houdt. Ook ik heb me bij de gaffel staan verbazen hoe smal die was!

Bento, super gereden! Ik zag je inderdaad na de spoorbomen. Ik mocht van de anderen pas tegen je schreeuwen als je voorbij was maar je was me voor Clown Maar het zag er ook erg fijn uit, Miel galoppeerde goed door en ik denk dat je ook wel erg tevreden was met je tijd? Balen van je balken, anders had je mooi prijs kunnen winnen.

Bitwise en Scum, jullie ook weer gefeliciteerd. Online ziet er echt goed uit en ik zag Bitwise van de afsprong afkomen, dat ging ook super!

Gootje en GvdT, jullie ook allebei top gereden, ik vond de M cross pittig hoor! En gewoon weer foutloos rijden. Probeer je toch niet teveel aan te trekken van mensen die zeuren over alternatieven. Alleen de ruiter kan tenslotte beslissen welke route het beste bij het paard past. Maar ik snap dat het je dag wel een beetje kan verpesten. En ik denk dat het feit dat jullie paarden beiden wel eens willen helpen iets is om heel zuinig op te zijn!!