[SGW] SGW Diepenheim 28/29 okt NK Pony's - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: SGW Diepenheim 28/29 okt NK Pony's - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:19

Het water kun je zo in linksom de eerste hindernis na ongeveer 10 meter, rechtsom(de hogere klassen?) na 3/4 meter

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:21

Ik weet niet of het water ook aan staat bij de B paarden. Vanmiddag tijdens het verkennen wel.

B paarden kan rechtdoor over de steiger in het water (10) en vervolgens de waterval op (11AB) of als alternatief linksaf over een hindernis (10) die in het water staat en dan 'via land' omhoog (11AB).

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:29

Ik ben ook net terug van Diepenheim.
Erg mooie cross!
Ik ben alleen wel benieuwd hoe jullie sommige hindernissen gaan nemen; De punten(Hindernis 14+15). Ik weet nog niet hoe ik deze neem, misschien dat ik rechtdoor ga en de punten neem, misschien de '4-sprong'.
En oja, hindernis 16+17(Bankje op de bult en de afsprong). Gaan jullie daar rechtdoor of nemen jullie het alternatief?
Ik wil zelf eigenlijk rechtdoor, kijken hoe Jack aanvoelt in de cross.. Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:52

Ik ben zondag ook in Diepenheim te vinden Go jij! Go jij!
Ga Sjuulie groomen en supporteren Haha!

Zal mijn fototoestel ook meenemen *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:54

Veel success allemaal!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:56

Heel veel succes allemaal! Vief maak er een mooie reportage van!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:02

Karin schreef:
Ik weet niet of het water ook aan staat bij de B paarden. Vanmiddag tijdens het verkennen wel.

B paarden kan rechtdoor over de steiger in het water (10) en vervolgens de waterval op (11AB) of als alternatief linksaf over een hindernis (10) die in het water staat en dan 'via land' omhoog (11AB).

Ik kan me er even geen beeld bij vormen. Ik zal het morgen wel zien. Hoe lang ben je ongeveer bezig met het verkennen te voet? en te fiets?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:02

Wij doen meestal een klein uurtje over het te voet verkennen van een cross. Met de fiets een stuk sneller.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:03

Wij ook ongeveer een uur over de cross.
Maar vanaf het hoofdveld moet je eerst een heel eind(1400m)lopen voordat je bij de start van de cross bent..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:20

ik ben net geweest..
zag er mooi uit! vond alleen het heksenoog een beetje klein Nagelbijten / Gniffelen maar ik ga voor de alternatieven in de watercombinatie en neem ook het alternatief met die bank.. verder neem ik die puntjes als punten en als ie langs de tweede schiet dan neem ik gewoon 15ab linksom doorgedraaid maar daar gaan we natuurlijk niet van uit Vork
vond de decoratie tussendoor ook erg grappig, vooral die schapen! Clown

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:23

Die schapen vond ik ook erg leuk Haha! !
Wat ik bij de punten doe weet ik nog niet, een langsloper is zo gemaakt, ik slaap er nog maar een nachtje over Haha!
Het bankje en de afsprong wil ik eigenlijk wel rechtdoor

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:26

ja klopt ik heb er zo ongeveer tot het eind van de cross over nagedacht ..maar als hij in de cross niet fijn aanvoelt en een beetje twijfelt dan doe ik het anders maar denk niet dat dat zo is..

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:29

Ik ga bij de meeste rechtdoor, ook bij de waterbak, omdat ik niet anders meer mag! alleen omdat het een kampioenschap is, neem ik bij de puntjes niet de puntjes, maar de zo ong. langste weg, dat je er aan de linker kant in rijdt, en dan er 1 lijn door rijdt (4x een sprong, alles op 7 meter). Voor de rest neem ik denk ik overal gewoon rechtdoor;) Knipoog Haha!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:30

Idd, ik beslis ook altijd pas definitief in de cross.
als hij fijn aanvoelt ga ik rechtdoor.
In Barchem nam hij de 2 smalle 'paddestoeletjes' ook direct wel..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:32

denk trouwens ook dat het terrein zondag flink omgeploegd is.. hoop het niet!

iedereen veel succes morgen!
en voor de rest, misschien tot overmorgen Knipoog

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:35

Hoop dat als de bodem na morgen slecht is, dat ze hem even slepen.. zou wel fijn zijn Lachen

Iedereen voor morgen; Succes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:32

De decoratie is idd leuk, zoals de kabouterfamilie inclusief padde(n)stoelen links voor hindernis 16. Haha!

Wij hebben een uur gedaan over het verkennen van de cross, maar ik weet niet meer of dat nu inclusief of exclusief die 1400 meter naar de start was. Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:04

Iedereen veel succes!!

Ik heb me moeten afmelden ivm operatie afgelopen woensdag Boos! bleek ontstoken appendix te hebben en die moest er meteen uit. Dus geen NK voor mij Boos! Boos!

Hoop wel dat goede vriendin van me, Simone Terpstra met Kwitnie wel super zal presteren!!!! En dat ze stiekem even wint voor ons beide Knipoog

Groetjes Hester die nu dus thuis zit Boos!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:19

Hester Ach gut
Wat k*t zeg... Beterschap!!
Maar wat is een appendix? Bloos

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:43

iedereen succes vandaag!

@hester: wat k-u-t zeg Ach gut Boos! Beterschap

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:54

Ik wil iedereen heel veel succes wensen vandaag Haha!!!
En Hester: Wat balen zeg!! En dat net nu!! Beterschap!!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:58

viefdepief schreef:
Hester Ach gut
Wat k*t zeg... Beterschap!!
Maar wat is een appendix? Bloos

Stukje dat onder je blinde darm zit Knipoog en als dat ontstoken is voelt het niet lekker Tong uitsteken verder heeft het ook niet echt nut ofzo geloof ik

maar bedankt allemaal Lachen gelukkig voel ik me telkens weer beter

Ben heel benieuwd hoe de eersten inmiddels gedressuurd hebben!!!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:21

Grappig stukje, maar hoe komen ze daarbij? Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:25

Ik ben net ook geweest.. Wat een super leuke cross zeg, met ook echt goede alternatieven vind ik!!

Ff een vraagje: hindernis 7 is gewoon voor ons (klasse B paarden) de hindernis naast de boom toch? Links naast de boom wel te verstaan? Huisje hoeven wij niet toch?
Gaan jullie de hooiberg ook gewoon rechtdoor?
Bij het water ga ik over de steiger en dan over het smalle gedeelte omhoog en dan de boom.Dus niet via de watervallen en niet het hindernisje wat na ong 10 meter in het water staat. Dat mocht ook zei de hinderniscontroleur.
Bij 14 en 15 twijfel ik nog een beetje. De punten heb ik nog nooit geoefend, maar ze lijken super goed te doen. Vind er nog wel aardig want aanleuning aan zitten. Maar ik loop morgen nog een keer en kijk dan wel.
Het bankje en de afsprong ga ik rechtdoor.... lijkt me echt een super leuke sprong Haha!

Heb er echt zin in... vind de cross veel mooier als een aantal jaar geleden!! Ben wel blij dat ik heb besloten om toch maar met het andere paard te starten...
Jammer dat de dressur wat verder weg ligt en de start van de cross zo mega ver weg.

Tot morgen!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:39

Zo ik ben ook net terug. De dressuur ging niet zo heel pest maar ik heb wat ruimte nodig om in te rijden en dat was er totaal niet. wat een knollenveld zeg dat inrijdterein. Voor de mensen die daar morgen nog moeten rijden; Veel succes en dikke lange stiften gebruiken.
springen ging foutloos en de cross was ook foutloos. Helaas had ik voor de dressuur slechts 175 punten en had ik teveel tijdfouten in de cross. Maar om 175 punten nog omhoog te halen is ook wel heel erg moeilijk. De tijdfouten waren overigens nog niet eens mijn fout. Ik haalde een meisje in op hindernis 8 (bij de schaapjes) omdat mijn paard niet vanuit galop de waterbak ingaat ging ik in draf daar werd ik dus weer ingehaald door dat meisje en vervolgens kon ik dus niet meer voluit galloperen. Das wel mooi balen, zeker als je verder foutloos bent. Maar verder echt een super cross.
wat ik nog wel raar vond:
Bij mijn stijlpunten stond dat mijn beugels te lang waren Hoe ze erbij komen???? Ik heb mijn beugels verdorie 6 gaten korter dan de dressuurmaat. Moet ik dan met mijn knieen in mijn neus zitten?
Ook bij de tweede stijlpunten ging het fout. Mijn moeder stond daar toevallig en heeft rustig meegekeken. ik zat dus achter dat meisje en ze hadden wat moeite om ons uit elkaar te houden. De schrijfster was blijkbaar niet zo vlot en toen ging er wat mis met het schrijven. Achter mij kwam er ook al iemand die nog in de wiebertjes zat. die ging bijna over de kop en daar was betreffende jury blijkbaar druk mee. ze had uiteindelijk mijn punten niet ingevuld. Mijn moeder zag dat dus. Krijg je vervolgens drie 6en.
rowo: hindernis 7 inderdaat alleen links van de boom en niet het huisje. Volgens mij mag je ook de hooiberg niet in maar moet je rechts springen.
14/15 is super lekker te springen als je hem als viersprong neemt. echt een heerlijk ritme kanje daar aanhouden. een langsloper op de punten heb je daar snel gemaakt en als je de punten springt moet je nog behoorlijk aan het sturen.