[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWukkie

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:50

Nou, nee. Niet echt pijn gelukkig. Wel super stijf en ik zie er niet uit.
Ik heb blauwe plekken en schaafplekken in mijn gezicht. Het lijkt wel of ik gemolesteerd ben Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:53

Jeetje ukkie, wat balen. Die stop op 7 klinkt erg misselijk, sprongetje stelde niets voor. 6 was wel dik, maar dan hoeven ze nog niet enorm te gaan kijken.

Tja, ik weet even niet wat slim is nu. Je zou kunnen overwegen om de oefencross te rijden morgen (als dat lukt na je val), het lijkt erop alsof hij wel aangepakt moet worden.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:56

Zit die niet al vol dan?
Ik zou het zelf wel prettig vinden om er direct weer op te stappen en het nog een keertje te proberen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:58

Je kunt allicht bellen, meestal zijn er plaatsen over op het laatste moment.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:08

Ik heb direct even gebeld en yes!! Haha!
Er was nog één plekje vrij om 15:03. Ik reis dus morgen weer lekker af en dan gaan we het nog een keertje proberen op de lage hindernissen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:09

SGWukkie: heb je mijn PM nog gekregen? wel super dat je morgen nog mee kan doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:10

OK dan!
mss kan ik je dan zien rijden, ben er al vroeg want er gaat ook een pony mee. Eens kijken of ik er dan iets meer over kan zeggen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:11

Dat lijkt me een goed plan Ukkie. Wat vervelend dat hij zo stopt. Doet hij dat ook weleens met het gewone springen? Of in crosstrainingen? Wat zegt je instructeur ervan?

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:12

Renske. Ik heb je PM wel gehad ja.
Ik probeer hem de hele tijd te beantwoorden maar het lukt niet. Onze thuiscomputer is al wat ouder en hij gooit me er iedere keer uit.
Desondanks bedankt voor het opbeurende bericht. Dit geeft mij weer de moed om niet op te geven. We zullen doorzetten te beginnen met morgen Haha!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:19

Scum, hij doet dit ook op de trainingen. Sinds een aantal maanden doet hij zo moeilijk. Dit was daarvoor niet zo. Zodra de hindernis iets abnormaler is of hij zit er niet helemaal zuiver voor gaat hij staken.
Ik rij daarom ook reeds privé trainingen bij mijn SGW trainer, Michiel. Helaas blijft hij moeilijk doen. Ik hoop dat ik hem op de lagere hindernissen van morgen wat harder aan kan pakken zodat hij weer wat beter doorgaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:20

en je weet ook zeker dat hem niets mankeert?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:21

Dan is het goed, als ik maar weet dat je hem gehad hebt , ik was al bang dat ik hem naar de verkeerde had gestuurd Tong uitsteken
Heel veel succes morgen en ik ben benieuwd hoe hij aanpakt!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:21

Balen zeg SGWukkie Ach gut Maar hartstikke goed dat je het gelijk weer gaat proberen, dat lijkt me ook het beste!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:25

Veel succes Ukkie!! Ik hoop dat je er morgen doorheen kan komen! Ik weet ook dat je dinsdag nog kan oefenen in Ede onder begeleiding van Wendela Schlimmer, dat is open voor iedereen volgens mij.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:33

Oef klinkt niet bepaald fijn Ukkie.... Maar goed van je dat je toch meteen weer gaat proberen! Opgeven is nooit goed!
Verder iedereen gefeliciteerd Haha!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:55

Beetje laat maar hier dan nog mijn verslag van gisteren:
We waren lekker op tijd in Ede en we konden dus lekker rustig aan naar t secretariaat, het springparcours lopen en het watergedeelte vd cross alvast bekijken. Daarna rustig aan opgezadeld en omgekleed voor de dressuur. Ik moest volgens planning om 17.02 en zat er netjes om half 5 op. Met losrijden viel de harde grond idd wel een beetje tegen. Helaas liep mijn ring, ring 1, ongeveer 15 min. uit, dus ik zat er n beetje lang op. Met losrijden ging t best netjes en over de proef was ik ook best tevreden (met dank aan de voorlezer van Simmie Haha! ) . Het resultaat viel me helaas best wel tegen; 177 pt ergens rond de 10e plaats. Na de dressuur hebben we de cross gelopen, die ondertussen ook al n minuut of 10 achterliep. Ik vond de L cross idd best wel makkelijk. Alleen voor het water was ik nog n beetje afwachtend. Ik had ook al gehoord dat de tijd blijkbaar best ruim stond, er waren al diverse ruiters bijna 1 minuut te vroeg binnen geweest! Bij de kuil na de waterbak met t haagje bergaf met daarna de scherpe bocht naar rechts naar de bezembak, zagen we wel dat je die bocht rustig aan moest nemen (aangezien Pasjha ook wel van een lekker tempo houdt). We zagen er een meid té hard door de bocht gaan die daarna dus naast haar paard stond. Na de cross gelopen te hebben weer gaan opzadelen/omtrekken en toen los gaan rijden voor t springen.

Het springen ging wel foutloos maar niet helemaal naar wens. Ik vond hier ook weer de harde grond best vervelend, durfde niet echt kort te wenden. Pasjha struikelde ook n paar keer maar daar hadden dus meer ruiters last van. Daarna dus nog effe rustig staan te kletsen met Patsmu en aanhang Haha! en toen naar de DA. Ze vonden Pasjha heel relaxed met goede harstslag Knipoog

Ik had me voorgenomen om met een normaal tempo tot de waterbak te rijden en als dat goed zou gaan daarna pas echt rustig aan te gaan doen. Even warm gegaloppeerd voor de cross en nog een paar hindernissen gesprongen. Toen moest ik opeens heel snel de cross in waardoor ik al direct in de knoei kwam met mijn horloge…. balen maarja. De eerste hindernissen gingen goed (in het bos het eerste boomstammen hindernis ook maar gesprongen, stond toch niet afgevlagd! Het smalletje ging ook netjes. Hindernis 7 beetje rustig gesprongen zodat ik mooi gecontroleerd naar het water kon toerijden. Dit lukte me heel mooi en Pasjha sprong dus ook netjes over de boomstam het water in. Hierna dus weer t bos in, bij de kuil ging t heel netjes; ik kon Pasjha netjes terugnemen voor t bergafje en hij ging toen echt netjes goed meekijken. We gingen wel echt doór de bezembak (waarschijnlijk ook de reden voor n klein wondje die Pasjha na de cross had onder z’n beschermer?!?). De punt ging ook goed, wel flink getoucheerd, had me hiervoor nog verontschuldig bij de hindernisjury Clown . Daarna weer t water in, wel een beetje groot op het huisje ná t laatste water. Daarna in handgalop omdat ik nog iets van 1,5 min op m’n horloge zag staan! Slang en trakhener gingen goed. De bocht voor de verplichte doorgang n stukje groter gemaakt en daarna in verzamelde galop naar de laatste hindernis en finish. Helaas nog ruim een halve minuut te snel. Jammer want dit koste me 10 strafpunten. Uiteindelijk stond ik 9e net buiten de prijzen. Beetje raar gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Het ging eigenlijk heel goed, maar dat hele verhaal met de tijd vind ik eigenlijk best vervelend. Er waren ruiters die gewoon 1 minuut stil hebben gestaan voor de laaste hindernis…. Dat vind ik geen eigenlijk crossen meer.. moet je alleen gaan bedenken hoe je de tijd volkrijgt…

IEDEREEN DIE PRIJS HAD VAN HARTE GEFELICITEERD! Hopelijk heeft de rest ook een fijne dag gehad!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:57

Sorry dat t zo lang is geworden Koe

Patsmu: Gefeliciteerd trouwens nog met je 2e prijs! Is Merato verkocht? Zou wel n beetje jammer nou t zo goed gaat of niet?

Renske: Ja die Wuppie hebben we wel gezien Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:02

Ik snap wat je bedoelt van de tijd.
Ik Koe die ik was dacht dat ik het na de dressuur en springen wel kon vergeten en heb niet op de optimale tijd gelet.
Aangezien ik nooit binnen de tijd rijd en ook niet wist hoe hard je mocht ben ik lekker wezen rijden. Achteraf had ik der beter in kunnen houden, dan had ik nl nog een prijs gehad. Best wel zonde dat ik nu 13.6 strafpunten aan mijn broek kreeg waar ik wel wat aan kon doen.

Wijze les voor de volgende keer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:05

Ukkie, dat klinkt idd niet als een fijne val. Gelukkig kan je zaterdag nog mee doen. Je "moet"hem nu wel uitrijden, met een oefencross mag je onbeperkt weigeren, anders leert ie er nog niks van.

Maar zoals Lielle al zei, weet je zeker dat hij 100% in orde is?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:32

GvdT schreef:
Ik snap wat je bedoelt van de tijd.
Ik Koe die ik was dacht dat ik het na de dressuur en springen wel kon vergeten en heb niet op de optimale tijd gelet.
Aangezien ik nooit binnen de tijd rijd en ook niet wist hoe hard je mocht ben ik lekker wezen rijden. Achteraf had ik der beter in kunnen houden, dan had ik nl nog een prijs gehad. Best wel zonde dat ik nu 13.6 strafpunten aan mijn broek kreeg waar ik wel wat aan kon doen.

Wijze les voor de volgende keer.

zie je ze zijn gewoon de tijd aan het aanpassen voor als tal ooit moet, kan ik tussendoor lekker draven Clown wel zonde hoor, dat je hierdoor een hoop verspeelde, jammer!
MJ hopelijk gaat het straks met Os weer beter Vriendjes zijn?
Ukkie, zet hem op morgen!
aan de rest die tevreden is: goed zo!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:56

Mijn internet heeft er de hele dag uit gelegen, vandaar dat ik niet meer gereageerd heb. Dank voor de reacties. Ik heb besloten om tot Maarsbergen enkele keren in de omgeving alle waterplasjes te gaan opzoeken. Mijn hubbie rijdt dan met de wagen vooruit om een hindernisje te plaatsen Haha! Hij moet er maar aan wennen (Oeste bedoel ik dan). Ik heb zin in Maarsbergen.

MJ, vervelend van Os. Hopen dat het meevalt Ach gut

Ukkie, auw, dat klinkt pijnlijk. Goed dat je morgen gaat starten.

GvdT, klinkt goed!

Patsmu, gefeliciteerd.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:58

Wat een gave foto's allemaal en leuk om alle verslagen te lezen!

Helaas ging het bij Muriel vandaag wat minder..
Dressuur en springen gingen prima.
Maar in de cross begon het weigeren al het heksenoog...
2 weigeringen op het heksenoog
1 op het huisje daarna
en daarna nog een stuk of 5 op de boom tussen het 2e en het 3e water.
De weigeringen sloegen echt nergens op! Muriel reed goed scherp aan, op het water werd Muriel er een beetje moedeloos van, maar op het heksenoog en het huisje werd ze echt boos op L'amour. Net goed, dat had Moer verdiend, ze was hengstig vandaag dus mss dat het daar aan lag, maar die weigeringen waren echt raar.
Helaas was er geen plek meer in de oefencross voor morgen, maar ik bel vanavond nog even of er toevallig nog iemand is uitgevallen. Het zou wel fijn zijn als ze voor haar zelf vertrouwen de cross toch nog kan voltooien!

Ik heb iig erg veel zin in morgen met Oes, mss nog 1 lichtpuntje...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:01

Chantal: balen van Moer. Is ze vaker lastig met der hengstigheid? Heel veel plezier morgen met oes Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:56

Nog wat bokkers gezien vandaag.
Kimdepim, Sjaan, Canter, Breunis, Jitske die heel mooi door het water ging Ja en ook HesterV in de cross voorbij zien komen.
En ook Annemieke nog even in de verte gezien ('t was dat Kim zei van dat is nou Annemieke Knipoog)
Ik zal de tussenstand nog maar niet verklappen, maar de bokkers hebben het goed gedaan *LOL*

Vond het terrein erg mooi en de cross was ook leuk. Alleen waren sommige sprongen wel heel makkelijk.
Helaas stonden de B hindernissen nog niet echt aangegeven. Dus het is maar goed dat we morgenochtend nog even kunnen lopen Ja

Na alle stoere foto's op de site dacht ik dat er wel een flinke cross zou staan, maar dat was dus niet zo Clown
Neem bijvoorbeeld hindernis 1:
Afbeelding
Ik schat hem op zo'n 40 centimeter Tong uitsteken

Maar de paddestoelen en de sprong tussen de twee watertjes waren wel weer lastig.
Heb ook echt héél veel combinaties bij het water zien stranden...
Ben benieuwd hoe Sam het allemaal oppakt. Ga gewoon mooi in een drafje naar het water zodat hij het goed kan bekijken.
Tijd zat lijkt me zo Knipoog Wordt trouwens nog wat want ik heb geen stopwatch Nagelbijten / Gniffelen
Kimdepim ging trouwens super door het water heb er ook nog een filmpje van gemaakt.

Hier het filmpje:
Afbeelding

Heb ook nog een klein filmpje van HesterV maar die zet ik er een andere keer op.
Moet nu de spulletjes voor morgen gaan klaarzetten!!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:03

Vief heel veel succes morgen Haha!

Ik ben echt benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft.