[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:10

Leuke foto's hoor!
Die laatste sprong lijkt me leuk, ben benieuwd of Sam het water in durft te springen ben er eigenlijk alleen nog maar ingewandeld zeg maar

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:15

viefdepief schreef:
Leuke foto's hoor!
Die laatste sprong lijkt me leuk, ben benieuwd of Sam het water in durft te springen ben er eigenlijk alleen nog maar ingewandeld zeg maar

jaah is echt super..kun je aan die foto wel zien dat biko het er ook niet zo mee eens was..ik d8 eerst hij springt er zo in..maar het ging echt voetje voor voetje..maar leren ze heel veel van..
ga je daar zowieso een keer trainen dan?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:26

Het lijkt mij wel een heel leuk plan!!
Maarja moet ik eerst m'n ouders zo ver krijgen dat ze met me meewillen anders kom ik er nieteens
Maar ik ga woensdag op de club wel vragen of er nog meer meewillen. Is nog een jongen die dit jaar voor het eerst wil gaan crossen en hij vroeg al eens of hij met mij mee mocht oefenen (ouders weten er ook niks van)
En misschien op stal nog wel wat, zijn dan wel geen springers maar misschien vinden ze het wel leuk om een keer mee te gaan, maken ze er maar een bosrit van

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:30

Ik heb ook wat foto's van trainen in Boekelo gevonden!
De foto's zijn niet erg bijzonder, maar goed tis wat!
In-uitjes
Afbeelding
Puntje
Afbeelding
Houtstapel
Afbeelding
Greppel
Afbeelding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:33

ik ook hier weer even...

momenteel nog erg paardloos
die vos gaat over 3 weekjes ongeveer weg, helaas geen vervanger, aangezien die beste man alleen maar jonge paarden heeft... en in overleg met de eigenaresse van oet leek het ons geen goed plan dat ik een jong paard nam! naja overleg, met mij is niks overlegd, maar oke!

als die vos weer goed was mocht ik hem wel weer terug, maja of ik daar nu om sta te springen...

toch maar op zoek naar een eigen paard denk ik...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:38

Hoezo leek het hun geen goed plan om jou een jong paard te 'geven' dan?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:16

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Ik wil SGW Gorssel weer M starten met Lucky.

Daarvoor heb ik Vlietland ingeschreven int L HC (omdat ze toch een hele tijd uit de running is geweest)
Zouden jullie de week na Vlietland ook nog Wieringerwerf L HC starten. Of die laten schieten?

Aan de ene kant denk ik dat het een mooie oefening is zodat ze Gorssel weer M kan starten. Maar aan de andere kant weet ik niet of 2 weekeinden achter elkaar niet wat hoog gegrepen is.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 12-07-05 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 13:18

Ik ging niet naar W'wef. Belasting is toch behoorlijk en ze is er toch al uitgeweest met een lichte overbelasting.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:22

Heb je gelijk in Lielle. Jammer dat W'erf niet een weekje later is, dan was het beter uit gekomen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:27

ik zou dat ook niet doen!!

geen jong paard voor mij, omdat ik zelf bang ben dat ik zo'n paard verkloot, ik wil gewoon graag op concours, wil dus gewoon af en toe te veel en te snel!

het zou wel kunnen, maar dan wil ik gewoon iemand erbij hebben die zegt wat ik wel en niet moet doen!

oh heb net 2 fotos binnen gekregen van Oosterwolde(lekker frustrerend) eentje vind ik wel heel gaaf! zal ze vanmiddag er op zetten!
ga nu ff rijden(jaja toch nog sneaky een paard geregeld gheghe)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:27

ik zou ook niet gaan. Ze vergeten het echt niet snel allemaal...Chico na 2 jaar vol blessures loopt ook 1 lichte cross en wint daarna Tongeren (en die was zwaar!) Wees maar zuinig op haar!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:29

Leuke foto's hoor Chantal, wanneer zijn ze gemaakt?
Ik zou denk niet twee weken achter elkaar gaan crossen, lijkt me toch een beetje (te) zwaar.

Ik heb net ff een poging gedaan om "een soort van" ijs voor m'n moeder te maken
Mijn moeder kan namelijk niet gewoon ijs uit de winkel eten omdat ze een heel lastig dieet heeft, ze mag geen suiker, gist en gewone melk dus er blijft maar weinig voor haar over..
Gaan in de vakantie opzoek naar paardenmelk, nu heeft ze geitenmelk dat gaat ook wel goed, maar paardenmelk schijnt ook lekker te zijn en heel gezond..

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:30

anja15 -> mooie foto's!! vooral die eerste...

chantal -> ik ben het met lielle eens.. ik zou w'erf ook overslaan

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:13

Je maken de beslissing wel makkelijk, ik start dus geen W'erf!

Vief --> Deze foto's zijn van najaar 2004.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:52

Daar ben ik ook weer eens.
Heb het erg druk, want deze week geef ik lessen en buitenritten (2 x per dag) op een manege bij mij in de buurt, waar ze een ponykamp hebben georganiseerd.
Dan heb ik mijn eigen paarden ook nog.

Gisteren is de bult van Djinny (eindelijk) open gegaan. Er kwam echt flinke derrie uit.
Da is geweest en zij heeft een biopsie genomen waarvan ik over 2 a 3 dagen de uitslag krijg. Voor 99% is het zeker GEEN droes (godzijdank). De da heeft de bult nog wat verder opengemaakt en schoongespoeld en dat moet ik nu 2 maal daags zelf spoelen met betadine oplossing.
Voorlopig (tot de uitslag er is) heeft ze stalrust en staat ze in aparte quarantaineboxen.
Nu de druk van de bult af is voelt ze zich stukken prettiger en ik ook! Koorts heeft ze gelukkig al 6 dagen niet meer. Zouden we nu echt de goede kant weer op gaan?! duimen jullie met me mee?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 15:55

Goed nieuws Simmie! Ik duim zeker mee.

RT, wat voor paard heb je nu geregeld?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:01

Pfiew, gelukkig dat het geen droes is! Een clubgenoot heeft dat bij haar 2 paarden gehad, opgelopen op een indoorconcours. Die paarden zijn wel genezen maar de weg terug is nog erg lang. Het is zelfs maar de vraag of het weer helemaal goedkomt. Ze zijn heel erg verzwakt en het aansterken wil maar niet lukken

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:04

hier dan de 2 foto's van concours in Oosterwolde...waar ik eigenlijk met Oet zou starten voor het Rabo Trophy, maar met de vos 2 maal in de prijzen sprong...
de hindernissen lijken meteen 20 cm lager zeg!!
Afbeelding
Afbeelding

zijn wel foto's van foto's!

Lielle: ik heb een Balzflug X Purioso geregeld! een 8 jarige die 0,0 % ervaring heeft met springen. vandaag even gesprongen(foto krijg ik binnenkort via de mai!)erg zoekerig, maar wel logisch natuurlijk! en ze hebben me gevraagd of ik haar de 7e wil starten met de oefencross in WWerf, dus daar heb ik me net voor opgegeven, maar verder zal dit nooit wat worden hoor! aangezien wij straks gaan verhuizen!

oja en 13 augustus ga ik naar de Koniging....dan laten ze de hippische paardensport aan haar zien oid?!?!?!? naja dan mag ik groomen!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:18

misschien een domme vraag maar wat is droes precies?
ik hoor jullie erover praten en het klinkt heel vervelend aalemaal maar heb eigenlijk geen idee wat het is..

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:54

wij hebben vorig jaar ook veel last gehad van droes

anja15 -> mij is altijd verteld dat droes veel voor komt bij jonge paarden en is een soort ontsteking aan de luchtwegen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:23

nou hier dan de foto's van vanmiddag!
de 2e keer dat ik er op zat
dit is dus de Balzflug X Purioso, heeft geen ervaring in het springen, ook geen wedstrijdervaring qua dressuur, maar geloof wel dat ze t/m de M/Z oefeningen kent. paard loopt alleen wat te diep, hoogste punt ligt halverwege de hals. dus erg moeilijk om dat er uit te rijden..(volgens Tineke Bartels) maar verder wel een gaaf diertje hoor!

let aub niet op mij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met dit paardje moet ik dus de oefencross rijden!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:37

Ik zou heel voorzichtig zijn met starten Chantal want voordat je het weet is die overbelating weer terug en dan ben je verder van huis. Kijk maar naar mijn schimmel. Die is er nu een jaar uit geweest.

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:43

Mag ik gezellig meedoen?
helaas heb ik momenteel geen paard waarmee ik cross kan rijden, paard waarmee ik dat deed heeft atrose en mag niet meer springen Maar ze zitten er hoop ik wel weer aan te komen. Ik rij twee vierjarigen die net zadelmak zijn, dus dat is nog even geduld hebben. het is wel de bedoeling dat ik daar tzt mee ga springen en crossen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:55

Anne, Welkom!

Rt --> Ziet eruit als een gaaf beest! En springt netjes voor de 1e keer.

Peanutbutter --> Voorzichtig ben ik zeker! Lucky gaat nu prima. Balen dat ze zich in de wei had getrapt, maar ja dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.

Ik ben net met Lucky op dressuurwedstrijd geweest. Ging erg lekker! Ben heel benieuwd naar de punten.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:03

Wat een leuk paardje RT!
Op de eerste foto heeft ie een leuk koppie
Springt idd netjes voor de eerste keer, had ze al wel los gesprongen of dat ook nog niet?

Welkom Anne!
Gehehe zal er maar niet omheen draaien
Maar we willen als het kan graag foto's zien (jah toch tutjes )

*Vief is blij*