[SGW] Heeft iemand de SGW kalender 2005 al?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:09

Zijn er ook nog verschillende klasses in Wanroij?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:27

Geen idee..
Er staat mij iets van bij dat het vorig jaar tot M ging, maar wellicht weten anderen er meer over te melden

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:27

Ik dacht ook dat het bij de paarden t/m het M ging.
En bij de pony's gewoon t/m het Z..

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:28

missmuts schreef:
Nee hoor, de echte reden dat ik niet vóór juni wil starten is dat ik die tijd nodig heb om alle moed weer te verzamelen. Want hoe leuk het ook is: ik blijf het super-eng vinden. In Ede heb ik halverwege de cross bijna in het bos staan kotsen van de spanning

Niets om je voor te schamen. Ik heb ooit in Gorssel de halve dag op de toilet wagen moeten doorbrengen. Uit een interview van een Engelse millitary amazone heb ik kunnen afleiden dat ze de nacht voor een wedstijd nauwelijks kon slapen. Jij mag raden waarom.

Wanroy noemen ze wel SGW, maar het is eigenlijk een veredelt springparcours van 80 cm hoog en 1,5 km lang. Je moet het meer zien als een barrage van 1,5 km en het mooie is dat er geen balken kunen vallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 10:35

In dat geval ga ik er vanavond maar even persoonlijk naartoe om de coupons af te geven.

gomir schreef:
Als ik mijn moeder kan overtuigen van het feit dat een weekendje Wanroij een leuk idee is dan ben ik ook van de partij *LOL*
Rock-on, dudes! Het wordt een echte Boktwedstrijd daar. Ik wil jouw moeder ook wel op een kopje warme choco trakteren als ze daarmee over de streep komt. Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:38

Bitwise schreef:
Niets om je voor te schamen. Ik heb ooit in Gorssel de halve dag op de toilet wagen moeten doorbrengen. Uit een interview van een Engelse millitary amazone heb ik kunnen afleiden dat ze de nacht voor een wedstijd nauwelijks kon slapen. Jij mag raden waarom.

Lief van je, dank je wel Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:39

Wanroij is echt super leuk. Ik heb bij de pony's met Chico altijd meegedaan en die paarden kijken hun ogen uit: Yes!!!! Crossen in de winter!!!

Maar vergis je niet, het is dan wel lager dan een gewone SGW, maar zeker niet makkelijker.....alleen al om de route onthouden Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 10:43

Precies, vorig jaar heb ik hem uitgetekend op papier en mee naar huis genomen. En nog fout reed ie fout.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:46

Scum schreef:
Precies, vorig jaar heb ik hem uitgetekend op papier en mee naar huis genomen. En nog fout reed ie fout.

Oho Bloos!

Ik liep hem meestal wel 3 keer, dat helpt wel.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:20

Hoe lang doe je erover om het 3 keer te lopen? Dan mag je wel heel vroeg aanwezig zijn.
Is er niet een punt in 'de zaal' waar je het hele parcours kunt overzien? (of zeg ik nu iets heel doms?)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:23

Je kunt het hele parcours vanuit de kantine zien. Maar niet goed de nummers van de hindernissen.

Het is maar 1,5 km lang, dus het is best wel snel te lopen. Alleen zijn het erg veel hindernissen om te onthouden. Sommige moet je ook van 2 kanten springen. En de alternatieven moet je ook goed kennen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:28

De foyer in Wanroij ligt precies tussen de twee rijbakken in. Net buiten de foyer steken de paarden over van de ene bak naar de andere. Je kunt dus als publiek lekker warm van achter glas het hele parcours zien. Maar 3 x lopen kun je prima in dezelfde tijd dat je een 'buitencross' 1 x loopt hoor.

En paarden kunnen ook heel raar staan te kijken van de hindernissen die erin zitten. Zo lijkt het alsof je over de bakrand moet springen (althans, ik kan me voorstellen dat een paard dat zo ziet) in een vrij donkere doorgang tussen de twee bakken, dat vinden veel paarden eng of op z'n minst vreemd (Ret zag je daar ook kijken: 'Huh, over de bakrand??'). En een hoge bult zand midden op de diagonaal waar je overheen moet, dat hebben de meeste paarden thuis ook niet in hun binnenbakje. Haha!

De mooiste hindernis vind ik die oplegger (de truck hebben ze maar weggelaten Haha!), ook dat ziet er vrij vreemd uit, maar daar heb ik maar weinig paarden op zien weigeren. Het zeil van de waterbak daarentegen wordt niet door alle paarden gewaardeerd. Kortom, een grote verrassingstocht door de binnenbakken van het KNHS-centrum! *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:33

Karin schreef:
En een hoge bult zand midden op de diagonaal waar je overheen moet, dat hebben de meeste paarden thuis ook niet in hun binnenbakje. Haha!

Eh, die hoge bult zand was vorig jaar een witte brug (hol van onderen). En die brug, daar wilden veel paarden niet over (incl de mijne). Het klonk hol en trilde een beetje.

Het is idd schitterend om te zien. En echt prachtig, hoe ze daar elk jaar weer zo'n mooi parcours neerzetten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:34

Wow, een brug, nog leuker! Cool

Toch wel jammer dat mijn zusje deze winter zo ver weg zit. Zou ze niet even een weekendje kunnen overkomen om te indoorcrossen? Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:37

Anders doe jij toch gewoon mee? Het springparcours staat daar maar op 70 cm. En de crosshindernissen ook niet hoger dan 80.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:38

Volgens mij moet je daar een startkaart voor hebben, of niet? En een wp in de SGW. Dus dan houdt het voor mij al op, ik heb alleen een endurancestartkaart (oeps, dat zelfs niet eens want ik rijd op de kaart van mijn zusje) en ik denk niet dat die geaccepteerd wordt. Nagelbijten / Gniffelen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:40

Haha, starten onder de naam van je zusje??

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:40

Als ik dit zo lees begint het bij mij ook wel te kriebelen...

Het is alleen zo ver weg om 2x op en neer te rijden, en voor het vervoer van m'n paard ben ik toch wel van mijn moeder afhankelijk, en ik denk niet dat ze dat doet.. (zelfs niet voor een kopje warme chocomel Haha! )

Ik denk dat ik maar tot Lisse wacht, dat is wat dichter bij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:42

Scum schreef:
Haha, starten onder de naam van je zusje??

Het zou op zich kunnen, we lijken tenslotte veel op elkaar (wordt er gezegd) en ik kan makkelijk door voor iemand uit 1983. Schijnheilig

Bij endurance is het toegestaan om op de kaart van een ander te rijden, maar bij SGW neem ik maar geen risico's. Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:42

MissM schreef:
Het is alleen zo ver weg om 2x op en neer te rijden, en voor het vervoer van m'n paard ben ik toch wel van mijn moeder afhankelijk, en ik denk niet dat ze dat doet.. (zelfs niet voor een kopje warme chocomel Haha! )

Ja euh, ik ga echt niet iedereen op een kopje warme choco trakteren hoor! >;) Dan ben ik zo failliet! Clown

Maar even serieus, je weet niet wat je mist hoor! Vorig jaar lag er zelfs sneeuw op de dag van de cross. Maar het was toch heel gezellig binnen. Ook prachtig om te zien hoe het publiek in de kantine van het ene naar het andere raam rent. En hoe vaak krijg je de kans om een cross van A tot Z te volgen?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:44

missmuts schreef:
Hoe lang doe je erover om het 3 keer te lopen? Dan mag je wel heel vroeg aanwezig zijn.
Is er niet een punt in 'de zaal' waar je het hele parcours kunt overzien? (of zeg ik nu iets heel doms?)

En je kunt de route al lopen op de dag dat je moet dressuren, want dan staat het meeste er al.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:47

Scum schreef:
Vorig jaar lag er zelfs sneeuw op de dag van de cross.

In 2003 bedoel je? Brr, wat was het toen koud... moesten we aan het eind van de dag nog door heftige sneeuwbuien terug naar het oosten. Maar het was wel een heel apart idee, crossen terwijl het buiten aan het sneeuwen was. Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:04

Ja, Renate van Helvoirt is toen 's morgens nog aangereden met haar trailer en 2 paarden. Ons paard had toen nog balkijzers voor. Dat is net zoiets als schaatsen. Het was bijna onmogelijk om van de springbak in de crossbak te komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:05

Ik zal het straks eens in de groep gooien, want dan kan mijn coupon er vanmiddag nog uit *LOL*

Ik zie het wel zitten iig Het water zit toch wel een beetje aan het einde hè?! Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:08

Het water zit altijd in dezelfde hoek bij de kantine. Je begint in de grote hal. Daar staat dan ook die brug, dan via een heksenoog naar de kleinere hal. Daar staat meestal een gastank en een picknicktafel met brood enzo. En wat in-uitjes. Dan weer via het heksenoog terug naar die grote hal. En daar krijg je dan dat water (vorig jaar volgens mij de 4e laatste hindernis), daarna de oplegger waar je op en weer af moet. En dan richting finish.