[SGW] Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:43

Dat ziet er echt super netjes en safe uit!! Mag je trots op zijn!

Wij zijn nu onderweg naar Markelo!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:35

Klasse L paarden staan op de fotos M ponys ook

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:41

Leuk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:53

Mijn man heeft vanmorgen gereden. Dressuur op zich netjes, 189 pnt. Springen helaas 1 balk op de 2e van de eerste dubbel. Sprong de eerste te groot en kwam niet netjes uit bij de 2e. In de cross pakte hij fijn aan. Maar toen hij bij hindernis 10 aan kwam lag er ineens een fiets voor de hindernis. Die werd wel opzij getrokken toen de hinderniscontroleur floot, maar paard was al afgeleid. Op die weigering heeft mijn man wel protest aangerekend, maar dat is helaas niet toegekend. Toch wel tevreden, want verder fijn deze toch wel zware cross uit gereden. Paard had zowel voor als na de cross een hartslag van 52 dus super netjes.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:41

Hier dressuur hopeloos, 178. Hij dacht dat dressuur ook optijd ging *zucht. Springen simpel 0 en in de cross heel brutaal. Richting het water ging hij rechtdoor ipv rechtsaf richting het water en hij had geen boodschap aan mijn protest. Ik kwam bij de start weer uit ;-). Snel weer terug en simpel de cross uitgereden. Daardoor wel veel tijdfouten. Wel nette stijlcijfers: 7,7 en 7,8. Verder wel tevreden!

Belachelijk van die fiets Susan! Moet niet kunnen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:45

Vonden wij ook. Maar helaas geen gelijk gekregen. Scheelt een winstpunt. Toch jammer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:07

Hadden meer mensen last van bij 10.. mensen er voor of in de bocht om het boompje waar ze langs wouden.. beetje jammer. Niet fair.

Hier 201,5 en foutloos springen en cross. Wel wat tijdfouten maar uiteindelijk wel een overwinning in mijn ring.
Pittig crossje maar paard pakte onwijs fijn aan

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:12

Wat zonde Suzan! Toen ik de bocht van 9 naar 10 nam stonden er ook nog een hoop mensen. Toen heb ik zelf maar geschreeuwd dat iedereen aan de kant moest gaan :o .

Cioccolato gefeliciteerd!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:13

Gefeliciteerd voor iedereen die fijn heeft gereden! Knap hoor, er stond zeker geen simpele cross, voor alle klassen niet! Heel apart van die fiets Susan!!

Tja wat zal ik zeggen... Dressuur en springen ok en de cross.. We hadden vrijdag al gelopen en toen stond er echt een heel aparte lijn in bij het water, die bleek er gelukkig uitgehaald te zijn, terecht, al bleef de bak voor het water wel erg groot voor het M maar ok. Toen ik aan het losrijden was kwam de een na de ander al in stap de cross uit, en ook ik heb de cross helaas niet uit kunnen rijden. Merkte dat Fay al niet zo aanpakte als ze normaal doet en na 2 stops op 13, een echt grote bak bovenaan een heuvel met een kromme aanrijlijn, afgegroet. Wel jammer dat ik andere technische lijntjes niet heb kunnen rijden, maar ach, een heel paard is veel belangrijker!

Wat ik wel raar en onnodig vond, en waar ik veel mensen over gehoord heb, is het feit dat de bloembak op de punt op nagenoeg dezelfde plek is blijven staan als waar hij stond in het L, hierdoor werd de punt echt onlogisch smal (het M moest de andere kant van de punt als waar het L overheen moest). Ik begrijp niet zo goed wat de filosofie daarachter is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:27

Ja dat er meer mensen geklaagd hadden hoorden wij ook. Te gek voor woorden dat je zelf moet roepen omdat er publiek in de weg loopt Dewifoto. Helemaal bij een hindernis. Zou niet nodig moeten zijn.

Martinev wijs besluit :j

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:45

Nu ben ik heel eerlijk gezegd wel heel benieuwd naar een capfilmpje of foto's van de hindernissen.
Zag vanmiddag op een filmpje van een facebookvriend ook al een hele rare lijn, en in een later filmpje ook een gebeurtenis wat echt net goed ging.
Lees namelijk ook al een poosje mee en wou eigenlijk hier nog een wedstrijdje M starten.

iemand foto's van? :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:55

Heb het idee dat ze niet heel veel geleerd hebben van vorig jaar. Toen waren er ook al zoo veel klachten en stoppers. Het is echt een moeilijke cross helemaal zo in het begin van het seizoen.

Ga zo bezig met de fotos van de L. Wel stukje M gezien maar geen fotos van.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:57

Stukje 10, 11ab en 12 zat vorig jaar ook in het L. Toen al pittig maar toen was 10 een simpelere hindernis. Vind k wat netter in zo'n lijn..
En de smalle na de waterbak vond ik ook meer naar het M.
Maar heb geen klagen. Erg fijn meedenkend paard maar sommige stukken verdienden geen schoonheidsprijs..
Vond 13 ook erg zwaar op de heuvel. Paard tikte m vrij hard aan met de achterbenem :=

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:18

Ik heb een capfilmpje tot 13, maar daar heb je niet zo veel aan aangezien het eerste gedeelte van de cross vrij simpel was. Het tweede gedeelte was veel lastiger. Stukje 10, 11ab en 12 ging bij ons top, echt uit het boekje, maar vond het ook een dubieuze combinatie voor het L. Jij reed L toch Cioccolato? Volgens mij had die een andere 13 op een andere heuvel dan het M. Wel super van je eerste plek, gefeliciteerd, echt een goede prestatie!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:22

Ja ik reed L. Weet zo niet wat het M had voor 13. Die van ons stond echt op de heuvel. Niet eens een pasje recht ofzo. Heel klein stukje maar. Moet er niet aan denken dat ik erove rheen moest rennen met mijn benen _O-

Gelukkig ben ik geen paard _O-
Dankje!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:38

Vorig jaar moest je in het L alleen de afsprongen. Stond wel een hindernis, maar daar moest je je echt omheen wringen om bij de afsprongen te komen. Het L hoefde deze hindernis toen dus niet.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:44

Ik heb gister foto's gemaakt van:
nr 1 t/m 10 in het B springen
nr 1 t/m 18 in de B cross
nr 103 (?) t/m 154 cross

Vandaag nog korte tijd bij de L paarden geweest, heb daar enkele foto's van maar niet veel, weet ook zo even niet welke nummers (va ca 11.00 tot 13.00 u). Ga ze zo even doorkijken.

Mocht je hier ergens tussen zitten, of iemand kennen, laat dan even weten wat je nr en evt herkenningspunten waren (niet alle nummers zijn even goed zichtbaar) dan kijk ik wat ik er tussen heb zitten.

Mjoor jouw start nummer was niet ingewikkeld, dus van jou weet ik in elk geval dat ik iets heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:03

Ik was 75. Vos met witte benen. Blauw dekje, netje en shirt.

Ohja. Die hindernis hoefse niet eens. Daar moest je idd zo krom omheen. Dat was idd zo! Wist dat er iets was, waardooe t lastig werd _O-

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:04

Ik heb heel de L paarden er gestaan. Mocht je nog foto's willen doe me even je startnummer en ik kijk of je er bij zit.

Afbeelding

Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:06

Majo leuke foto van mij. De bovenste

Ik zag ook iemand foto's maken bij het springen. Ik weet niet of jij dat was floran. Ik had nummer 40. Bruin paard en ik rijd in het turkoois met navy sterren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:07

Floran heb je nr 31 ook op de foto? Is vandaag rond 11.30 in de cross gestart. Groot bruin paard, mijn man startte in het wit. En Majo voor jou natuurlijk dezelfde vraag :D

Hindernis 13 in het L was erg tricky. Boompje in plaats van die bak/schuine hindernis, en ietsjes verderop de heuvel was eerlijker geweest voor de paarden vonden wij. Die paddenstoel naast de waterbak vond ik vreemd dat ze het B element uit het M gebruikten, het A element had een mooiere en rechtere lijn gegeven (plus de fijne aanleuning van de struikjes er naast). Heb er nu ook zien stoppen omdat je een rare wapper moest maken, waardoor paarden de hindernis te laat zagen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:19

Ja die heb ik geloof ik wel voorbij zien komen Susan!

@Joki
Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:21

SusanH schreef:
Floran heb je nr 31 ook op de foto? Is vandaag rond 11.30 in de cross gestart. Groot bruin paard, mijn man startte in het wit. En Majo voor jou natuurlijk dezelfde vraag :D

Hindernis 13 in het L was erg tricky. Boompje in plaats van die bak/schuine hindernis, en ietsjes verderop de heuvel was eerlijker geweest voor de paarden vonden wij. Die paddenstoel naast de waterbak vond ik vreemd dat ze het B element uit het M gebruikten, het A element had een mooiere en rechtere lijn gegeven (plus de fijne aanleuning van de struikjes er naast). Heb er nu ook zien stoppen omdat je een rare wapper moest maken, waardoor paarden de hindernis te laat zagen.

Ja die heb ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ joki en cioccolato, van jullie heb ik helaas net geen foto's :(
Laatst bijgewerkt door Fudge op 30-04-17 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:22

@Susan: nu ik de foto's van je man zie >> was hij degene die in Amsterdam met een bebloede mond rondreed?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:24

Floran heb je ook een foto van mij. Ik had nummer 40