SGW-doelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:47

Ik loop ook aardig op schema! Had gehoopt al iets meer winstpunten in het springen te hebben, maar we hebben nog wel eventjes. Dressuur zit ik inmiddels op 8 en haal nog elke proef een winstpunt er bij. Dat komt ook wel goed ga ik vanuit! Ik heb de winstpunten voor de regiokampioenschappen eventing ook al, alleen de kampioenschappen duren nog eventjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:19

We moeten de doelen even bijstellen, punten voor het M zijn weer binnen. Maar een blessure gooit even roet in het eten. Iig de komende 2 maanden zijn we daarmee uit de running en kan mijn man niet starten.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:54

Afbeelding
Net sponsorset ontvangen voor de cross. Dochter is er super blij mee.Helemaal speciaal voor haar gemaakt.

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:09

Bonnelover schreef:
[ [url=m/fBGFoV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net sponsorset ontvangen voor de cross. Dochter is er super blij mee.Helemaal speciaal voor haar gemaakt.


Mooi, maar geen echte crossbeschermers om?

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:46

maximiliano schreef:
Bonnelover schreef:
[ [url=m/fBGFoV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net sponsorset ontvangen voor de cross. Dochter is er super blij mee.Helemaal speciaal voor haar gemaakt.


Mooi, maar geen echte crossbeschermers om?

Nee, gebruiken dit en springschoenen

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:46

Wauw gaaf!

Hier helaas minder nieuws gehad. Dacht na 3 maand uit de running te zijn wel weer wat meer te kunnen. Vandaag te horen gekregen dat het echt wel eem half jaar kan gaan duren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34773
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:16

O balen maj0. Maar we kunnen elkaar de hand schudden. We mogen inmiddels draven (wel 4 hele minuten, jaja) maar het gaat nog een tijdje duren voor ons paard weer helemaal aan het werk is. Eventing seizoen is dan voorbij. Mijn man gaat dit jaar geen cross meer starten.

Het is niet mijn smaak, maar kan me voorstellen dat het als je wat jonger bent heel gaaf is. Zeker met bijpassend dekje en shirt.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:43

Jemig balen majo en susan... ik kan me erbij aansluiten....

Paard in april in de hindernis gesprongen en tijd stilgestaan.. Nuenen eindelijk weer gestart heel voorzichtig nu staat ze weer kreupel op een achterbeen. Dus denk dat het einde cross seizoen is..Ze is drachtig dus oktober viel voor ons al af...

Het is inderdaad ook niet echt mijn smaak (hou niet zo van dat glimmende), maar wel lekker opvallend en zeker voor een kind denk ik wel heel leuk. Sowieso heel gaaf dat je het krijgt!

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:07

Prisjee91 schreef:
Mijn hoofddoel is vooral om een keer het hele seizoen uit te kunnen rijden. Dit is beide keren nog niet gelukt. |(
Dus vooral dat we ons beide heel houden.
Mocht dat lukken dan heb ik nog wel een aantal voorzichtige doelen:
Dressuur: punten voor M1
Springen: punten voor L
Eventing: L cross foutloos uitrijden


Wij zijn half op schema. :D

Dressuur en springen niet meer gestart dus die doelen nog niet gehaald. Het is wel de bedoeling om dit weer verder te zetten binnenkort (jammer dat er zó weinig springwedstrijden in de buurt zijn)!

SGW gaat SUPER goed. Foutloze L cross is al in de pocket en de bedoeling is om vanaf nu ook gewoon L te blijven starten! *\o/*
Nieuw doel: eind het van cross seizoen L+10 zijn. :D


------


Jeetje, echt balen allemaal. ;(

Leuke set hoor! Ook niet mijn ding, maar zeker leuk!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:37

Joki schreef:
Ik ga een poging doen om dit jaar mijn doelen te halen. Te beginnen met zowel mijn paard als mezelf heel houden aangezien dat me de afgelopen 2 jaar niet gelukt is

Qua concrete doelen (ik doe een rondje in de herhaling)
Dressuur: m2 met winst
Springen: L met winst
Sgw: M startgerechtigd

Maar ik ben momenteel al blij als ik gewoon weer een rondje kan gaan springen of crossen want in mei was mijn seizoen dit jaar al over


Nou halverwege het seizoen lijkt het nog steeds haalbaar

Ondertussen L+7 in de sgw. Ook L springen met winst maar daar zijn nog echt wel wat rondjes nodig voor mijn zelfvertrouwen.

Alleen aan de dressuur nog niet begonnen. Het is nog niet op het niveau wat ik wil. Dus daarvoor hoop ik in november mijn m2 debuut te maken

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:52

maximiliano schreef:
maximiliano schreef:
Ik durf bijna ook geen doelen meer te stellen, maar doe het stiekem toch...

Dior voor het cross-seizoen 2016 L springen en L dressuur met winst zijn.

De SGW de eerste 2 of 3 van het jaar in de B en die dan ook L starten.


Ik begin altijd weer, met eerst allebei heel blijven!!! Aflopen seizoen had Dior last van haar luchtwegen maar de crossen die ik niet kon rijden, werden afgelast vanwege het slechte weer en bijna allemaal verplaatst. Hierdoor konden wij deze alsnog starten.

Al onze doelen zijn dus ruimschoots gehaald <3 Zelfs mijn grote droom van een NK mogen rijden is uitgekomen!

Voor 2017:
Springen: Punten voor het M halen en wie weet ergens eind van het jaar starten.
SGW: M starten en hopelijk het hele seizoen lekker in genieten!
Dressuur: Geen doelen. Start wanneer er op stal wedstrijd is. Zien wel hoe ver we komen. Totaal geen ambitie in :D


Leuk altijd om terug te lezen!

Springen L+22 dus ruimschoots gehaald. Wilde 7 juli M gaan starten, maar heb 22 juni op werk tijdens training een ongelukje gehad
. Kom van mijn gebroken en 6 weken rust |(

We mochten in de M SGW weer NK starten. Helaas kon dit door mijn ongelukje ook niet doorgaan |o

De dressuur mogen we L2.

Had bedacht in Texel Z te gaan crossen, maar nu we er een aantal missen blijft dit gewoon M. Hopen dat dit het laatste was en wij beide HEEL blijven!!!

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:46

Ik vind die beschermers dan wel weer erg gaaf, maar zou er niet voor kiezen om zonder crossbeschermers te rijden.
Behalve het stukje extra bescherming, vind ik het ook fijn dat ze geen water opnemen en dus niet gaan zakken. Maar het kan zijn dat deze peesjes en kogelbeschermers ook van dat binnenmateriaal gemaakt zijn.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:51

Morniclum schreef:
Morniclum schreef:
Mijn dochters doel (13) is om in 2017 met wedstrijden en SGW te beginnen. Dus eerst een wp in de dressuur, dan eentje in het springen en dan B SGW starten.
Dat zou haalbaar moeten zijn in het eerste kwartaal. Daarna gewoon lekker ervaring opdoen bij SGW's hier in de buurt (beperkt). En de gewone dressuur en springwedstrijden voortzetten.
En natuurlijk vooral veel blijven oefenen en genieten!


Het eerste doel is, met een beetje vertraging, gehaald. Winstpunt dressuur is binnen. In verband met een aantal crosslessen en andere activiteiten waarschijnlijk 1 juli pas de mogelijkheid om B springen te starten.
Dat zal ivm zenuwen ool wel niet in 1x goed gaan (terwijl ze nu al tig BB's foutloos heeft gereden en die 10
Cm hoger maakt voor het paardje niets uit) maar we hebben nog even.

Streefdatum was 26/8 ivm een officiële cross bij het ponykamp (geen bb mogelijk) maar is nu vervroegd naar 13/8 want dan is er dijkgatbos/geestmerambacht en dat is op het dorp maar ook daar geen BB mogelijk.

Intussen lekker aan het genieten van crosslessen en oefencrossen (bijna leuker dan de wedstrijden).

Maar ik als moeder ben blij dat de druk voor de dressuur eraf is. Nu wordt het weer leuk!


Ook het tweede doel, een winstpunt in het springen, is behaald. Stand nu B+2.

Zodoende kon mijn dochter afgelopen weekend dus Dijkgatbos starten, maar ze is maar tot hindernis vijf gekomen. Dat is jammer, maar ze heeft zeker genoten.

Nu lekker op ponykamp met Norg als afluiting. Zou leuk zijn als ze verder dan hindernis 5 zou komen, dan zit er toch vooruitgang in. En anders maar niet. Je moet tenslotte iets hebben om voor te werken.
Wo

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW-doelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:26

@Bonnelover Vast ten overvloede, maar kapjes zoals op de foto worden in het springen gebruikt om de paarden meer uit te laten slaan op de sprong. (om die reden zijn ze bij de jonge paarden proeven ook verboden). In de cross wil je juist dat ze de hindernissen meer vlak springen. Dus naast het hele idee van minder bescherming zou ik er ook om deze reden wat twijfels bij hebben.

Het kleurtje is wel om van te kwijlen! <3

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:47

davinci2412 schreef:
davinci2412 schreef:
Ik start aankomend seizoen met een jong paard(5jaar)
Doel is dus gewoon lekker rondjes toeren in het B en als het lekker gaat heel misschien al een L proberen maar eerst maar eens zien hoe hij het gaat aanpakken. Een echte cross blijft toch anders dan een training.


Toen zij ik als het lekker gaat, cross blijft toch anders dan training. Nou schrap dat als het lekker gaat maar, want hij doet t fantastisch. Gewoon ffe foutloos ( en moeiteloos) zijn eerste cross door. Dus doel een beetje bijgesteld. We willen dit seizoen gewoon over naar het L.


Aan het begin van het seizoen dachten we er over misschien L te starten dit seizoen. Toen zei ik zo mooi dat we gewoon overgaan en nu inmiddels na twee crossen zijn derde cross al in het L gestart en gewoon gelijk foutloos en 2 winstpunten!!!

Het doel dit seizoen is om lekker in het L rond te toeren en winstpunten te verzamelen. Daarnaast moet er echt gewerkt worden aan de dressuur want die was niet al te best haha :P