[SGW] voorbespreking SGW Gorssel 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: voorbespreking SGW Gorssel 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 07:29

Wie weet wie er op zondag heeft gefotografeerd bij de dressuur.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:35

Daantjuh88 schreef:
ReneeMonty schreef:
Gisteren een hoop mooie sport gezien. Ook erg leuk dat het parcours weer anders is dan eerdere jaren. Ben er vandaag ook weer bij. :)

Iemand trouwens enig idee hoe het met de ruiter is waarvan het paard ervandoor ging tijdens de klasse L en daarbij dwars door de afzetting sprong? Was een nare val op het grote veld en hoop eigenlijk dat iemand kan vertellen dat het goed met haar gaat.

Dat was een clubgenootje. Helaas haar staartbotje gebroken!
Dat is pijnlijk maar fijn om te weten dat er niets ergers aan de hand is! Ging namelijk best hard die val. Hoop dat ze goed hersteld heel veel beterschap gewenst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:33

Nou voor ons eindigde de SGW Gorssel niet helemaal zoals gepland, maar echt met een mega goed gevoel huiswaarts gekeerd.
Kon wel merken dat het ook voor mij laaaange tijd geleden was een cross wedstrijd.
Eerst de dressuur.... had ik met mijn stomme kop een hele verkeerde proef bij.
Dus jury uiteraard roepen om ons te attenderen op de verkeerde proef. Je moet in de L ook geen B proef rijden _-:( _-:( _-:(
En de pony begon zo gruwelijk goed!! Wauw wat een verbetering met de vorige dressuur wedstrijd.
Maarja nu dus ook wijken en middengalop etc etc er in. Hier had ik totaal geen rekening mee gehouden. (Ik weet het waar zat ik met mijn hoofd, nou zeker niet bij de juiste proef).
Pony is echter al maaanden geen wijken meer aan gevraagd dus dat ging de mist in. De rechtergalop ging fout en niet gecorrigeerd door de ruiter dus daar uiteraard 3en.
Maar overall een zeeer fijn beeld, wel teleurgesteld over de punten , maar wel eens met het commentaar bij de punten.
Nou vervolgens vergeet ik mijn geleende blaadje aan de jury terug te geven %) %) en die ellende ging nog even door met het verkeerde cross parcour te lopen #) #) :? :?
Gelukkig was er veel hetzelfde en na de veranderingen gauw gecheckt te hebben naar de trailer geholt om pony te halen en te zadelen.
Springen ging eigenlijk goed helaas 1 langsloper op 7a, maar heel tevreden.
Toen op naar de cross, we hadden met lopen al gezien dat het geen simpel parcour was zeker niet voor een jonkie. Maar hé vol goede moed begonnen.
Tot en met 5a mooi foutloos daar een stop op het alternatief 8)7 :? :? (iets was blijkbaar heeeel eng in de buurt)
Daarna begon de pony volgens de ruiter mega fijn te lopen, mee te denken en er echt aan te trekken.
Wauw wauw wauw wat ben ik trots op die kleine motormuis....tot de laatste hindernis daar ging het even mis.
We zullen het erop houden dat de ruiter op de hindernis zat en de pony er voor stond en daar rustig aan het wachten was onder het mom van oepsie dit ging niet zoals gepland.
Het primaire doel de pony een fijne ronde laten crossen en ervaring op laten doen is dubbel en dwars gelukt.
Het secundaire doel een winstpunt meenemen zijn met de ongevraagde turnoefening verliespunten geworden..
Dit mocht de pret echter niet drukken want de pony heeft gigantisch haar best gedaan en heel veel geleerd!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NikaYael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:00

Kris schreef:
Jeetje, nog aardig wat gebeurt gister dan lees ik! Ik heb een Z of M pony over de kop zien gaan op hindernis 15. Gelukkig hadden ze beide niks meen ik. Maar je bent dus niet de enige geweest met een bodem inspectie Sim! ;-)

Samen met mijn pony was ik de gene die over de kop ging bij hindernis 15. We hadden niks behalve een blauwe neus :)