[SGW] SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:35

Ik heb ook meegereden. Helaas gestrand bij de trakener. Jammer dat sommige mensen een negatieve ervaring hebben opgedaan in Oudkarspel. Ik vond het zelf een super cross het terrein lag er mooi bij en de cross was niet makkelijk maar ook zeker niet veel te moeilijk vond ik. Hindernis 1 is natuurlijk geduurde de dag wel aangepast in hoogte voor de verschillende Klasses. (Voor het M lag de waarschijnlijk ook nog andere dikkere boom op blokken en dat was bij de B paarden niet het geval.) @SBravour neem maar van mij aan dat de parcoursbouwer alleen maar blij is met foutloze combinaties! De hele technical crew bij manege Beukers doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken en een prachtige cross neer te zetten voor ieder niveau!!!! Ik snap dat het telleurstellend is dat je niet voorbij hindernis 1 bent gekomen maar waarschijnlijk als je goed oefent zal het volgend jaar een stuk makkelijker voor je zijn :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:29

emmmaaa schreef:
Ik heb ook meegereden. Helaas gestrand bij de trakener. Jammer dat sommige mensen een negatieve ervaring hebben opgedaan in Oudkarspel. Ik vond het zelf een super cross het terrein lag er mooi bij en de cross was niet makkelijk maar ook zeker niet veel te moeilijk vond ik. Hindernis 1 is natuurlijk geduurde de dag wel aangepast in hoogte voor de verschillende Klasses. (Voor het M lag de waarschijnlijk ook nog andere dikkere boom op blokken en dat was bij de B paarden niet het geval.) @SBravour neem maar van mij aan dat de parcoursbouwer alleen maar blij is met foutloze combinaties! De hele technical crew bij manege Beukers doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken en een prachtige cross neer te zetten voor ieder niveau!!!! Ik snap dat het telleurstellend is dat je niet voorbij hindernis 1 bent gekomen maar waarschijnlijk als je goed oefent zal het volgend jaar een stuk makkelijker voor je zijn :)

Jij dacht dat we niet goed voorbereid waren ;)
Zeker wel, het is gewoon slecht binnenkomen met een joekel van een boom. Gelukkig heb ik de hele dag daar op het terrein gezeten, en dus gezien dat ze hem pas gingen aanpassen voor de bixie.

maximiliano

Re: SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 09:39

Ik vond het ook alleen maar een super ervaring! Je weet zo wel waar je staat.

Klopt hoor Emma. Zaterdag in de M stond hindernis 1, de dikke boom op meerdere blokken. Voor de L waren er al blokken uitgehaald.

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:49

maximiliano schreef:
Ik vond het ook alleen maar een super ervaring! Je weet zo wel waar je staat.

Klopt hoor Emma. Zaterdag in de M stond hindernis 1, de dikke boom op meerdere blokken. Voor de L waren er al blokken uitgehaald.

precies dat heb ik ook gezien en ik weet het zeker omdat mijn vader sinds een paar jaar ieder jaar mee helpt met alle cross evenementen die op de manege worden gehouden. dit jaar heeft hij dus ook zelf met een paar andere mannen de hindernissen verlaagd! ;)

maar ik ga hier verder niet meer over in discussie op naar nog veel meer mooie wedstrijden dit seizoen!!!!! :D

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:15

Oudkarspel was echt een mooie cross met een aantal uitdagingen :j Ik was mega zenuwachtig, pas na het springen werd ik een beetje rustig :+ Na de dressuur (215) en het springen (foutloos) gingen we ruim aan de leiding in het L ring 6. Helaas in de cross kreeg ik hem absoluut niet bij de tweede waterbak :n Ik denk dat hij het spannend heeft gevonden dat er zoveel mensen zaten of iets dergelijks, we waren namelijk nog niet eens in de buurt van de hindernissen. Hij kon alleen nog maar omhoog en omdraaien en was volledig in paniek. Uiteindelijk maar gemeld dat ik niet verder reed en langzamerhand kon ik hem die kant op krijgen. Nog even door het water gestapt waar hij zonder twijfel in liep. Verder liep hij top, moeilijke lijntjes geen probleem, eerste water zo erin en eruit.. In Markelo flikte hij me dit kunstje helaas ook al, maar toen kreeg ik hem uiteindelijk weer aan de loop. Dus ik baal als een stekker!

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:27

IrisDH schreef:
Oudkarspel was echt een mooie cross met een aantal uitdagingen :j Ik was mega zenuwachtig, pas na het springen werd ik een beetje rustig :+ Na de dressuur (215) en het springen (foutloos) gingen we ruim aan de leiding in het L ring 6. Helaas in de cross kreeg ik hem absoluut niet bij de tweede waterbak :n Ik denk dat hij het spannend heeft gevonden dat er zoveel mensen zaten of iets dergelijks, we waren namelijk nog niet eens in de buurt van de hindernissen. Hij kon alleen nog maar omhoog en omdraaien en was volledig in paniek. Uiteindelijk maar gemeld dat ik niet verder reed en langzamerhand kon ik hem die kant op krijgen. Nog even door het water gestapt waar hij zonder twijfel in liep. Verder liep hij top, moeilijke lijntjes geen probleem, eerste water zo erin en eruit.. In Markelo flikte hij me dit kunstje helaas ook al, maar toen kreeg ik hem uiteindelijk weer aan de loop. Dus ik baal als een stekker!

Hey iris jammer, ik had in de L ook problemen daar terwijl die de rest van de cross super deed, dus er zal wel iets spannends zijn geweest wat wij als ruiters niet echt gezien hebben.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:00

Balen Iris, helemaal als je aan kop stond..

Hier ook een goede ervaring met het evenement! Het was de eerste keer in de BB voor mij en Fernando. In het springparcours ging hij al super fijn en in de cross ook top! Vond de cross uitdagend en leuk :D Hier alleen een langsloper op de grote-hoefijzer-hindernis ( :+ ) Zou volgend jaar graag weer heen willen :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:57

De foto's van zaterdag staan op EventingPhoto. Alleen doet de site het bij mij niet meer _O-

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:32

Cioccolato schreef:
De foto's van zaterdag staan op EventingPhoto. Alleen doet de site het bij mij niet meer _O-
Alle foto's van Oudkarspel staan nu online op onze webpagina ;)

Gisteren hebben we even probleem gehad, maar nu is de site weer bereikbaar

:+

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 16:20

ramaskri schreef:
Cioccolato schreef:
Alle foto's van Oudkarspel staan nu online op onze webpagina ;)

Gisteren hebben we even probleem gehad, maar nu is de site weer bereikbaar

:+

Ze zijn echt weer geweldig!! Gelijk een abonnement genomen :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:38

lora22 schreef:
Hoi!
Ik ben zaterdag geweest om te fotograveren, tussen half 2 en kwart over 5. Misschien kunnen de mensen die zaterdag gestart zijn hun nummers even door geven, dan kan ik kijken of ik foto's heb en die naar je door sturen. :)

Ik heb ook zaterdag gestart nr 91 :)

Dressuur ging fijn helaas met 180 punten stond ik 13e van de 16e voor het Nh kampioenschap. Dag erna super fijn gesprongen en gecrosst. Laatste stukje in hand galop gereden en daarmee exact 20 sec te snel gefinisht ;) daarmee geëindigd op een 2e plaats van Nh, dus reserve kampioen. Op naar het Nk. Ik vond de cross wel mee vallen hoe pittig. Er stond nu tenminste gewoon een knappe L cross.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:00

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:41

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:53

Hele gave serie foto's van ons Vanky! Dank je wel!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:36

mooie foto's Vanky! Ik ga er zeker een paar bestellen :-)