[SGW] SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: SGW Vlietland 27 en 28 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:02

Wij hebben gister al gereden. Dressuur 204 en fijn commentaar op de coupon. Daarna springen en cross foutloos. Hij liep echt super fijn, trok zelf goed aan en pakte het echt goed aan. Nog volop zin toen hij over de finish kwam en echt een super hartslag na de cross. Ben altijd wel een beetje voorzichtig in die krappe bochtjes. Zeker als je dan ook nog een verhard paadje over steekt. Wel tijdfouten dus. Weer een nieuwe mijlpaal. Heerlijk gereden en super mooie dag!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:33

Ben net terug van het kijken. Heb dit altijd al graag een keer willen zien. Was erg leuk! Topweer en mooie hindernissen. Voor de aanspanningen was het wel ploegen bij het water zeg MAN!
Ik heb B paarden en L pony's een stukje gezien.
Het was best glad dus ik heb wel wat uitglijders hier en daar gezien. 1 grote vos gleed voor hindernis 11,op zijn kont. Ruiter stopte daarna. Respect daarvoor!
Ik was net een lesklantje, dierwaardig gelijk enthousiast voor volgend jaar. Goed oefenen dan moet dat lukken, heeft een ervaren sgw paard onder haar kont dus.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:08

En weer thuis na een lange dag. Maar erg gezellig en heerlijk weer! Dressuur matig zoals altijd op sgw. Maar je kan het maar gehad hebben. Ruim vier uur later springen, pony liep zo goed! Totaal niet kijkerig, super gefocust, één balk. Cross foutloos en nergens twijfel maar bijna een halve minuut te snel. Was pas hun tweede L cross dus dik tevreden!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:46

Ik ben weer thuis heb genoten.
Wat was het kick.
( startnummer 198) haflinger met oranje dekje ik had foutloos springen en het was veel lager dan ik dacht en cross ging ook super maar helaas stond er iemand stil voor het water en ik kwam aanrijden en riep. Dus hindernisrechter riep tegen deelnemer dat ze plaats moest maken maar hierdoor weigerde mijn pony dus dat was niet leuk.
Ik ben super trots op mijn pony en doe volgend jaar zeker weer mee.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:32

Gister weer genoten van de cross! En M combinaties we hadden een mooie ring met goede proeven we hadden er 1 die reed 238 punten _/-\o_ fantastische proef!!

Hopelijk volgend jaar weer zelf rijden...

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:59

Zoo ik ben ook zeeeer tevreden :)!
Helaas een weigering op sprong drie in het springparcours, was er met me hoofd totaal niet bij en we hadden wat spanning. Maar de cross ging heeel erg lekker, hij was goed te controleren. Dus helemaal trots
Ik was die witte nummer 195. Mocht er toevallig iemand foto's hebben, ze zijn altijd welkom :):)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:17

Ook wij hebben een fijne rit gehad! (grote bruine in oranje set, nr 184). Springen foutloos, in de cross ging er iemand direct achter me aan, ze kreeg haar paard niet over hindernis 1 (startte twee nr's voor mij) en besloot toen na mijn start om hindernis 1 te gaan en in mijn kont te rijden... Dit zorgde voor ons voor een langsloper op 3 en bij de waterbak een stop. Toen ik opnieuw probeerde aan te rijden ging ze naast me staan kloten bij de waterinloop. Haar paard keerde ook nog eens de kont naar de mijne dus die wilde er toen helemaal niet meer in! Gelukkig werd ze door de jury aan de kant gehaald en kon ik het alternatief springen. Verder wel echt lekker gereden.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:26

Genoten van het kijken beide dagen!
Hopelijk zal ik zelf ook een keertje mee doen :o

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:31

Ik heb vandaag gereden in de B pony's :) over de dressuur was ik tevreden, springen en de cross foutloos *D in de cross 17 sec. te snel maar was super leuk! hartslag was voor de cross veel hoger dan daarna xd in het regiokampioenschap 3e geworden en dat op onze 2e eventing wedstrijd! mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:42

ikkedus schreef:
Ben net terug van het kijken. Heb dit altijd al graag een keer willen zien. Was erg leuk! Topweer en mooie hindernissen. Voor de aanspanningen was het wel ploegen bij het water zeg MAN!
Ik heb B paarden en L pony's een stukje gezien.
Het was best glad dus ik heb wel wat uitglijders hier en daar gezien. 1 grote vos gleed voor hindernis 11,op zijn kont. Ruiter stopte daarna. Respect daarvoor!
Ik was net een lesklantje, dierwaardig gelijk enthousiast voor volgend jaar. Goed oefenen dan moet dat lukken, heeft een ervaren sgw paard onder haar kont dus.

Die met die grote vos was ik. Beter daar stoppen en paard heel houden dan doorrijden en achteraf misschien spijt hebben. Was blij met hoe ze het tot daar deed, ze is nog jong. Ben trots op haar en heb goed gevoel over onze rit. Tot nu toe zag ik niets aan haar, morgen even kijken of ze spierpijn heeft. Ze krijgt lekker even vrij, kan ze bijkomen en alles verwerken.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:13

Top reactie! Het zag er niet ernstig uit, maar better safe than sorry!
Supermooi paard! Ze was nog heel enthousiast aan de hand in ieder geval!

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:15

Saarie wij hebben ons inderdaad verbaasd over de schimmel die je aan de staart had hangen. Bizar dat dat mag. Ik vind het niet normaal dat er niet eerder werd ingegrepen, het paard was totaal overstuur en de weg kwijt en werd tot het uiterste gedreven. Uiteindelijk verdween het al steigerend dwars door het afzet lint buiten beeld.
Ik vond het knap hoe je netjes door reed met je, overigens indrukwekkende paard, Petje af!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:30

Nou wij zijn ook weer thuis.
Eerst in de ochtend de dressuur die goed ging maar zeker niet super, 181punten viel een beetje tegen.
Vervolgens foutloos gesprongen en een foutloze cross binnen de tijd en daarmee op een 8e plaats van de 24 geëindigt.
Wij vonden het een simpele cross , maar wel heel leuk gebouwd.
En wat geweldig zoveel publiek zeg!!
We waren overigens nummer 88 met felgroene caphoes dus mocht er iemand foto's hebben.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:39

[naam] had serieus iemand aan de kont hangen. Als [naam] niet ingehouden had waren ze in zware botsing gekomen terwijl de andere deelnemer al uitgesloten was. Zij werd bijna geforceerd in een weigering omdat de ander wilde doorrijden omdat ze er voor betaald had. Niet zo leuk. De jonge onervaren Shetan heeft zich ermee kunnen redden maar het scheelde niet veel.

Excuus was dat ze haar niet hoorde aankomen maar de fluitsignalen zijn toch niet te negeren.

Ga geen ruzie maken maar leuk was anders.

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:45

Ik heb vandaag meegereden in de klasse B paarden (nr. 20). Foutloos gesprongen en gecrosst en heerlijk genoten

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:50

kyrkelover schreef:
Nou wij zijn ook weer thuis.
Eerst in de ochtend de dressuur die goed ging maar zeker niet super, 181punten viel een beetje tegen.
Vervolgens foutloos gesprongen en een foutloze cross binnen de tijd en daarmee op een 8e plaats van de 24 geëindigt.
Wij vonden het een simpele cross , maar wel heel leuk gebouwd.
En wat geweldig zoveel publiek zeg!!
We waren overigens nummer 88 met felgroene caphoes dus mocht er iemand foto's hebben.

Jij reed met dat leuke hengstje of niet? Mijn dochter had nr 90,vlak na jou. (Met die blauw/oranje cap cover) Cross was inderdaad vrij simpel maar erg leuk. En zoals altijd erg gezellig!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:54

Mamamier: ik heb ook echt even verliefd op jullie pony!! Kruising met fjord of haflinger? Erg gaaf enthousiast dier. En een leuke combi qua rijden!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:58

ikkedus schreef:
Mamamier: ik heb ook echt even verliefd op jullie pony!! Kruising met fjord of haflinger? Erg gaaf enthousiast dier. En een leuke combi qua rijden!

Klopt! Mama haflinger, papa volbloed Arabier (schimmel... Ja echt!)
Hij is leuk hè, dikke overenthousiaste en bloedsnelle worst.... Hij heeft van beide rassen de goede eigenschappen! Koel in de kop maar werken tot ie er dood bij neer valt.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:05

E zo lomp als 6 fjorden bij elkaar :o

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:09

Freggle_Edge schreef:
E zo lomp als 6 fjorden bij elkaar :o

6? Nou.... Hij was vandaag een beetje zenuwachtig en ik had de eer om hem bezig te houden tussen dressuur en springen. Mijn armen voelen nu alsof ik 60 fjorden heb uitgelaten....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:17

Hahahah of je 60 fjorden hebt uitgelaten.
Maar inderdaad ik ben de eigenaresse van de roan pony hengst.

JTF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:17

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:34

Hier ook lekker gereden in de bb pony's.
Springparcours 1 balkje direct bij 1, wilde eigelijk weigeren maar gaf extra been waardoor hij toch nog sprong. In de cross foutloos, en iets te laat binnen. Met resultaat een vierde plaats.

Mocht iemand nog foto's hebben, altijd welkom. Te herkennen aan nummer 225, damhert eerste klas

De rest ook allemaal gefeliciteerd die in de prijzen zijn gevallen en hopen op fijne ritten.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:05

Wat een geweldige dag!

Fijne eerste (oefen)cross gereden, gingen iets té ontspannen van start waardoor we een stop hadden op de eerste crosshindernis. Verder foutloze cross en springparcours, hebben wel rustig gereden omdat het toch wat glad was op sommige stukken (ijzerloos). Als iemand nog foto's heeft van ons, nummer 178, de schimmel! :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:19

Vandaag een dag gekeken en genoten van de sport. Ik vond het erg leuk de vele verschillende ruiters te zien.
88 heb ik volgens mij wel gezien. Maar ik heb alle foto's nog niet uitgezocht, ik laat het weten als ik dat heb gedaan.