[SGW] SGW Maarsbergen 30 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:03

Afbeelding
Dit is de eerste water hindernis

Afbeelding
Dit e tweede, achter de eerste

Dan bocht naar rechts en dan deze

Afbeelding
Dit is 8,9 10 en op de achtergrond 11 de eendjes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:18

O leuk eendjes!! Zijn dat dezelfde die in de * zaten vorig weekend?

Maarsbergen is heeeeeel ver lopen allemaal. Eerste jaar dat wij er waren zo'n spijt gehad dat er geen fiets mee was. Vanaf nu nemen we altijd een fiets mee, zeker naar Maarsbergen. Dressuur is heel ver lopen vanaf de parkeerplaats, secretariaat en springen/cross ook.

Prisjee91

Re: SGW Maarsbergen 30 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:31

Die van mij gaat bijna nooit het water in, dus op hoop van zegen morgen..

Igg veel succes allemaal morgen! Ik ga nu nog even een nachtdienst draaien en dan morgen gelijk door, spannend!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 05:04

Veel succes en vooral plezier allemaal!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:14

Om het in tijden uit te drukken, vanaf parkeerplaats naar dressuur is ongeveer 10 minuten te paard. Vanaf parkeerplaats naar secretariaat is ongeveer 10 min zonder paard de andere kant op. En vanaf parkeerplaats naar springring is met paard ongeveer 15-20 min.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:19

Het is droooog *\o/* iedereen veel succes!!!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:25

hetismij schreef:
Om het in tijden uit te drukken, vanaf parkeerplaats naar dressuur is ongeveer 10 minuten te paard. Vanaf parkeerplaats naar secretariaat is ongeveer 10 min zonder paard de andere kant op. En vanaf parkeerplaats naar springring is met paard ongeveer 15-20 min.

Goed dat ik dat weet, wat een eind! :\

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:31

Het is hier echt perfect weer om te crossen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:51

Wordt ook vrolijk als ik naar buiten kijk! Manlief is bijna op weg gok ik, ik mag nog een uurtje werken (heb nu even ontbijtpauze). Thuis wat aanrommelen, en dan die kant op.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 06:01

Omg wat een loop fiets rij tijden.. Pfff

Ik heb er zijn in! :) hoop dat ik de cross in mag!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 16:11

Het was inderdaad perfect crossweer vandaag!! Hoe is het bij jullie gegaan? Ben benieuwd!!

Ik heb echt heerlijk gereden! Springen was een heel fijn foutloos rondje, cross ging weer erg makkelijk rond. Ik reed zelf alleen iets te vlot aan op het eerste water, waardoor ik Fay een beetje overviel en ze twijfelde, een weigering dus. Niet erg want daarna ging ze er heel makkelijk in, ik had bedacht dat als ik volgende keer L wilde starten, ik best nu in galop door het water kon. Even in mijn enthousiasme vergeten dat het gewoon een heel jong paard met nauwelijks ervaring is, en ze aflopende kanten naar het water nog best spannend vindt! De waterinsprong daarna deed ze weer super makkelijk!

Ik heb ook wat meer gas gegeven dan de eerdere twee crossen, en was (met de weigering) 12 seconden buiten de tijd binnen, prima dus! Twee keer een 7 voor stijl, dus dat is ook mooi! Nu eens Ede/Putten mailen of ik daar L mag starten, heb B opgegeven!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:19

Dit was niet mijn dag :( Ik ben gewoon uitgesloten na weigeringen :( dat is me nog nooit gebeurt. Paard wilde echt niet...zou hij voelen dat ik niet helemaal fit ben ofzo? Ik reed volgens mij wel gewoon normaal....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:21

Hoi hoi

Knap gedaan Martine! Ik was wel benieuwd wie marine v was dus even gespiekt. Ontzettend leuk paard heb je

Ellentje heb ik langs zien komen met los springen. Jeetje wat is jou paard knap geworden. Veel mooier in de spieren dan wat ik me herinner.

Zeus was vanmorgen met springen niet heel fijn. Balk op 1 en een stop op 8 en 13 strafpunten voor tijd. Volgende keer leg ik alle partytenten plat ofzo ;-)
Hij Let dan echt niet meer op. Cross ging heel fijn. 4ab moest ik wel ff op passen aangezien die zo wit was en zo kort uit het bos en dan wil zeus nog wel eens een pirouette maken. Ging goed maar wel wat langzaam aangereden. Verder foutloos gefinished en maar 35 seconde te langzaam! Ik is blij! Helaas wel een onvoldoende voor stijl bij 4ab-5. Gelukkig hebben we winstpunten genoeg maar het irriteert wel Hihi

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:39

Ik wil graag de uitslagen zien van de B, heb er niet meer op gewacht. Alleen die online link heeft alleen maar uitslagen van de L staan.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:42

@mizz_mol waar vindt je die lijsten?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:47

Ik heb heerlijk gereden! Dressuur ging naar mijn gevoel ontzettend fijn, helaas wel tegenvallende punten, 184.. (ring 4) Daarna mooi foutloos gesprongen en in de cross pakte hij goed aan en alles foutloos en binnen de tijd. Ik vond dat er een pittige cross stond, maar daardoor werd het verschil wel gemaakt in de cross :)

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:49

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:02

Mijn paard was flink overenthiousiast dus ik heb na de poging tot afvloeien van wat overtollige energie wat niks hielp want het werd alleen maar meer alleen nog maar gestapt om haar zo rustig mogelijk te houden. Foutloos in het springen en foutloos door de cross. Dus qua resultaat niet ontevreden maar volgende keer is iets relaxter wel gewenst

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:35

Muts_marijke
Echt heb je niet herkend.
Ja vind je, dank je. Ze word inderdaad echt een stuk volwassener en begint wat voller te worden. Ze was altijd zo schraal.

Allemaal in ieder geval tevreden en weer veel geleerd lees ik. Das het belangrijkste toch?

Beat it was weer enorm stoer. Parcours ging tot 8 super fijn. Toen een afstands fout, een balk en bijna op de kop eraf, oeps.
Cross daarna ging super. Ze keek wat op 4 want die schitterde echt heel erg. Maar ze ging toch. 10 seconden over kwa tijd en zo trots op haar. Weer 8e. Vond het wel een pittige cross zeg. Echt breed etc.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:10

Als je mijn resultaat op papier zou zien zou je echt denken dat ik verschrikkelijk teleurgesteld zou zijn.
Maar niets is minder waar :) Dressuur ging echt niet fijn. Heel plakkerig aan mijn been. Ze vond natuurlijk weer een hekje eng waardoor ik dacht dit zou wel ergens in de 160 zijn. Viel mee.. ik had 179 .

Springen was ik echt ontzettend zenuwachtig voor. Toen hoorde ik dus dat het 45 min uit liep. Toch maar erop gezeten en ff gekletst met DyonS :) Leuk om iemand van bokt te zien!

Gelukkig hielp Gert van de eventing school waar ik aan mee doe met het los springen . De vorige keer werd ik uitgebeld in het springen dus nu alles op alles zetten om wel door te mogen naar de cross. Nou dat lukte.. maar zeker niet voor de schoonheidsprijs.. haha Een stop op de eerste van de dubbel en toen kreeg ik wel ff te horen dat ik moest toe rijden van Gert. Dat hielp. Daarna nog een balk dus dik tevreden !

Eindelijk weer lekker crossen!! Een tot en met drie ging om door een ringetjes te halen hihi daarna dus 4. Stop ... Grr daarna nog een stop op 5... oei... toen ook nog op 6... haha ik moest er bijna om lachen haha!
Bij 7 heb ik het alternatief genomen omdat ik het risico niet wilde nemen.

Bij het water kreeg ik dus weer een stop. Maar eigenwijs als dat ik ben, ben ik door gereden. Ik moest en zou de cross uit rijden. Ik kreeg daarna nog een stop op 13 de trakhener. Ik reed te schuin dus eigen schuld.

Bij 15 moest ze ook nog een keer kijken naar die bank. Daarna gingen we toch nog als een speer. De greppel en die dikke vette daar achter deed ze top. De haag ook.. ik vloog :) De wagonnetjes heb ik met een hand aan de teugels gedaan en die andere hand met zweep op der kont ;)

De omroeper riep nog wel hoe lang ik er over gedaan heb (6 minuten ofzo) en dat ik eigenlijk allang naar huis had gemoeten haha! Dus die boze brief zal wel op de mat vallen deze maand.. Ach ik heb alles gesprongen en daar gaat het mij om voor de tweede keer een L cross vond ik echt wel pittig. Maar we hebben alles gedaan :D

Leuk om jullie verhalen te lezen!! Nu wachten op de foto's , ik zag iemand tussen 3 & 4 zitten, en bij het water?
Weten jullie nog meer?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:06

Ik zag Jan10 fotografie in iedergeval zitten.
Ik vond er pittige hindernissen tussen zitten ook erg veel weigering op het water en de ligstoel bij de L
Iemand enig idee hoe het met het meisje is dat zo ernstig gevallen is? Was de eerste van de L nummer 101 of 102.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:09

Nee.. Ik hoorde wel dat ze haar voor de zekerheid mee hadden genomen maar dat het mee leek te vallen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:09

Mijn dochter is ook heel tevreden. Het resultaat was misschien wat minder maar het paard heeft zichzelf zo verbeterd ten opzichte van de vorige keer. Dit was de derde cross. Ze heeft dit nooit eerder gedaan en ze had niet zo'n leuk leven gehad.

Dressuur heeft ze wel beter gelopen qua punten maar er is wel duidelijk meer ontspanning te zien.

Springen hebben we erg lang moeten wachten. Dochter zat er al erg vroeg op en toen viel dat meisje waardoor de cross drie kwartier kwam stil te liggen en het springen ook werd stilgelegd. Ze riepen om dat het allemaal wel mee leek te vallen maar dat ze wel mee naar het ziekenhuis ging met de ambulance. Hoop dat het goed met haar gaat.

Frieda had twee balken omdat ze haar benen liet hangen maar ze bleef relaxed en dat was wel eens anders.

Cross ging goed tot 9. Heb er daar zoveel zien stoppen, was vanuit het paard gezien blijkbaar een enge hindernis. De tweede keer ging ze er wel over en, ondanks die weigering, kwam ze nog keurig op tijd binnen.

Kortom: we zijn tevreden. Dit paard laat elke keer weer zoveel progressie zien, echt super.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:12

Wat ik weet is dat ze haar arm gebroken had en een flinke hersenschudding had, maar verder wisten ze niet.
Maar hopen daar het inderdaad meevalt.
Ik heb in iedergeval veel leuke combinaties voorbij zien komen

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:23

Ik ben dat meisje die zo hard is gevallen. Geen flauw idee wat er is gebeurd en we gingen écht heel heel goed.

Ik heb een nekwervel gescheurd, een zware hersenschudding, een zwaar gekneusde elleboog en een gekneusd kuitbeen. Ben net thuis uit het ziekenhuis, komende 6 weken rust met een nekkraag om. Paard maakt het vooralsnog goed, denk ik. Het had veel slechter af kunnen lopen en was heel blij met m'n airjacket en bodyprotector (wel jammer dat ze die kapot hebben geknipt...)