[SGW] Voorbespreking SGW Ede Putten 12 & 13 juli!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:12

Leuk om alle verslagen te horen, jammer dat het niet bij iedereen vlekkeloos ging!
Maar ook veel goede uitslagen gehoord, super leuk!

Dit weekend had ik met mijn pony ons L debuut tussen de paarden, ik ben super tevreden :D
Dressuur 188 punten, moet ook zeggen dat ze niet heel fijn liep.
Springen een balk (voelde ik aankomen, we gingen te hard) en een weigering op de 1e van hindernis 5.
Daarna wat meer er aan gereden en verder fijn het parcours gesprongen. Helaas door de weigering ook wat tijdfouten.
Was toch weer even wennen om wat hoger te springen haha.

Maar vandaag de cross, heel fijn gereden, geen alternatieven genomen en gewoon foutloos en binnen de tijd binnen :)) (moest zelfs opletten dat we niet de snel waren := )
Ben dus zeer tevreden over ons debuut, ik was nummer 185 (ik had een roze trui aan en reed op een haflinger)

MargreetW

Re: Voorbespreking SGW Ede Putten 12 & 13 juli!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:15

Ik heb je zien rijden in de cross, dat ging heel goed. Leuk!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:18

Ook wij zijn terug van ons sgw debuut. Helaas niet vlekkeloos!
In de cross hindernis 1 en 2 goed gesprongen, maar een weigering op 3. Opnieuw aangereden en perfect gesprongen. Door naar 4, maar ook een weigering. Die ging zo raar en plotseling dat ik er ineens naast lag! Dus helaas einde cross, enorm balen dat je dan niet door mag rijden voor de ervaring. Mocht hindernis 4 nog wel springen, en de 2e keer ging ie super.
Volgende keer beter!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:26

Die haflinger ging erg gaaf over de trakehner heen! Moest wel even twee keer kijken, want dat zie je niet vaak. Vond het heel stoer! Mijn complimenten :D

YvonneSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:32

Ik heb echt een heel fijn crossdebuut gehad :D :D Had foutloos gesprongen en in de cross een weigering op 8a, ze vond de kleur heel eng. En het water wilde ze niet goed in en dat werd ook als een weigering geteld.
Maar ik ben super tevreden, was voor het paard en ook voor mijn de eerste cross ooit.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:42

Heel veel tevreden mensen zie ik. Super!
Jammer voor degenen waar het minder ging.

Hier ook heel tevreden op de bank. Foutloze parcours, foutloze cross en ruim binnen de tijd. Vooral dat laatste ben ik erg blij mee, daar hebben we nl. soms nog wat moeite mee. Bij elkaar goed voor een 4e prijs! *D *D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:03

De jury bij het springen heeft enorm zitten slapen. Ik had een balk op twee maar die is niet opgeschreven. Was daardoor 6de van groep twee. Ben nog naar het secretariaat geweest om het te melden maar op de juryuitslag stond ook nul, dus tja, toen de prijs maar opgehaald....

Had een super goede tijd, 10 seconden sneller dan de tijd die stond, terwijl ik het gevoel had dat ie te langzaam ging, haha!

De stijlpunten van hindernissen 1,2,6 en 7 snap ik helemaal niks van: meer controle en niet op je billen zitten, stond erbij als commentaar. Ging alleen naar 7 flink op tempo, maarja dat was een trakhener.... Haalde gelukkig net de 5,8. Bij het water ging het voor mijn gevoel minder en daar 3x een 7.

Na mij was iemand met het springen die hindernis 4 nam als eerste i.p.v. 1....dat lijkt echt vreselijk!!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:49

Shetties, ik zag je voorbijkomen op de a-b-c-combi na de trakhener (weet niet meer welk nummer dat voor de L was). Superstoer!

Hier ook tevreden. Bij springen in B een weigering om 4, want die vond hij wel heel vreemd gekleurd. Met opnieuw aanrijden deed hij 'm gelukkig. Foutloos gecrosst, alleen hindernis 12 vergeten (oeps...!). Ik was bij dat stuk ook aan het bellen met mijn broertje toen ik de cross liep. Note to self: NIET MEER DOEN. en beter opletten en meetellen. Verder heel blij met m'n paard, want we hebben een jaar lang behoorlijke problemen met water gehad. In Castenray hadden we nog 1 weigering, vorige week in Ermelo ging hij er meteen in en gisteren in Ede ook. Dus het is een knapperd! Als stijl een 5,8 en een 7,1. Maar dat eerste cijfer klopt wel, want ik hield hem te veel tegen op de trakhener en dat was niet zo'n mooie sprong.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:07

@ doom ik zag je paard steigeren en vervelend doen bij de waterbak. Hij wilde er echt niet in. Ze reed hem wel goed verder. De sprongen daarvoor waren erg mooi. En toen kwam er een ander paard aan, ik dacht gelukkig, maar nee hoor hij had ik zijn hoofd ik ga het echt niet doen. Jammer ze was er bijna. De volgende x beter.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:00

streep schreef:
@ doom ik zag je paard steigeren en vervelend doen bij de waterbak. Hij wilde er echt niet in. Ze reed hem wel goed verder. De sprongen daarvoor waren erg mooi. En toen kwam er een ander paard aan, ik dacht gelukkig, maar nee hoor hij had ik zijn hoofd ik ga het echt niet doen. Jammer ze was er bijna. De volgende x beter.

Ja streep een draak was het haha! Meestal met andere paarden gaat hij wel mee maar nu met insturen al direct steigeren. Hij wist het gewoon. Ergste is gewoon dat hij al zo veel waterbakken heeft gezien met mij en totaal geen angst heeft.
Maar hij nu individuele moet en dat toch wel erg moeilijk vind :)

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:10

Ja ik vind het echt zuur van de tijd. Maar goed wel 2 winstpuntjes erbij. En dit zal me inderdaad geen 2e keer gebeuren!

Fijn dat het bij de meeste goed ging!

Ik heb zelf al zin in de volgende wedstrijd met mijn toppaardje! Ik ben zo blij dat hij het zo goed aanpakt allemaal :)

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:26

Weet toevallig iemand, welke fotografen er allemaal waren?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:38

Ik lees een hoop goede resultaten, leuk! :D

Ik ben ook heel tevreden na een fijne L cross te hebben gereden. Dressuur op zaterdag ging voor mijn gevoel heel fijn, helaas behoorlijk last van de dazen, maar dat had waarschijnlijk iedereen wel. Resultaat was 181 punten, ik had hoger verwacht, maarja lekker door naar het springen ;) . Bij het springen reden we een foutloos rondje! In de cross pakte hij heel fijn aan, al hadden we soms hele slechte afstanden en had ik mijn handen er vol aan om hem er goed bij te houden. Maar wel lekker foutloos gecrosst, 6 seconden binnen de tijd en omdat hij zo'n megasprong het water in nam met 1 beugel de waterbak doorgegalloppeerd en over de laatste hindernis gekomen :P

Eindresultaat was een 6e prijs, dus ik ben helemaal happy *\o/*

Mijn zus heeft nog leuke foto's van mij gemaakt, waaronder deze :). Als er meer mensen foto's van mij gemaakt hebben dan hoor ik het natuurlijk graag, ik was nr. 169

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:20

Mare73 schreef:
Weet toevallig iemand, welke fotografen er allemaal waren?

Ik was er iig bij de l en m. Eventing photo ofzo heb ik folders van gezien.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:26

Ik lees voornamelijk positieve verhalen, fijn om te lezen!

Ik ben ook tevreden! Balkje in het springen en foutloos gecrosst. Was het paard zijn derdr cross en hij wordt steeds wat zekerder dus helemaal blij :)
Ik was nummer 292 dus mocht iemand nog fotos hebben!
Laatst bijgewerkt door __Rianne op 14-07-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:31

Mijn man heeft een flimpje gemaakt van de B cross gisteren. Hij heeft sinds een kort een nieuwe helmcamera van Garmin. Die mag hij 6 maanden testen. Supermooie camera en geeft heel mooie beelden. Wel even afspelen in HD ;)
Laatst bijgewerkt door Bar op 14-07-14 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:41

Ik heb gisteren ook heerlijk gecrosst in mijn laatste B wedstrijd! Paardje pakte alles goed aan. Alleen bij de 'derde' waterbak wilde ze graag over het hoge afgevlagde deel van de L springen. Dit leek mij toch niet zo'n goed plan. Resulterend in een volte. Daarna de lagere insprong aangereden en deze ging simpel. Ik vond de cross verder erg makkelijk staan. De meeste L hindernissen wel gezien en daar werd ik niet echt bang van... Gorssel wordt het L debuut van dit paardje!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:45

Dat is zeker een erg gaaf filmpje Bar! Mooie kwaliteit zeg. :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:46

Heel leuk filmpje!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:57

Gaaf filmpje Bar!

Van het weekend ook fijn gereden in Ede/Putten. Startte met de pony L(HC) omdat we in Maarsbergen een lichte vertrouwensdeuk hadden opgelopen in het springen.
Dressuur ging redelijk en kon beter. Moest als aller, aller allerlaatste in het L dus tijdens m'n proefje was het hele veld al leeg, inclusief de jury's. Al met al 180 punten in de dressuur en ergens in de middenmoot.
Daarna direct door naar het springen en dat ging ook fijn. Wel een aantal tijdfouten maar ik was allang blij dat ze gewoon simpel rond ging.
De cross vond ik niet echt moeilijk staan. In het begin moest ik er aardig aanrijden maar toen we weer op het open veld kwamen trok de pony weer goed aan.
Al met al zeer tevreden en op naar Gorssel. :)

jamielee_xxx

Ik was ook van de partij! Mooi parcours!gaan er ook mensen 20 september naar Oefen SGW Elst (utr)
Laatst bijgewerkt door jamielee_xxx op 14-07-14 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mare73

Mooi filmpje Bar!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:51

Leuk al die verslagen dan kan ik niet achter blijven haha, paardje wist al meteen wat er aan de hand was dus was enorm heet, maar bleef gelukkig wel te rijden;-) alles foutloos afgelegd binnen de tijd en een mooie tweede plaats in de eerste b groep. In echt rijdt ik mijn laatste b wedstrijd met dit paardje (word haar 6e b cross) en dan op naar het l in gorssel!

HuleneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:42

Super leuke verslagen van iedereen!

Hier ook helemaal happy! Het was voor ons de 2e keer in de L. Springen was ie behoorlijk heet maar desondanks toch altijd goed te rijden: foutloos. Daarna ff drinkpauze en door naar het dressuur. Ook hier liep ie heel fijn zijn proefje rond zonder echte fouten te maken. 4e van de ring, maar doordat degene boven mij allemaal een balk had stond ik in 1x 1e van de ring. Ook de cross pakte hij super aan, 1e 2 hindernissen nog een beetje twijfelen maar daarna had ie de smaak helemaal te pakken en ging ie er vol voor. De combinaties gingen perfect en ook het water pakte hij goed aan (was voorheen het grootste struikelblok). Mooi foutloos binnen de tijd en dus de 1e plek weten vast te houden! :D :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:10

Gefeliciteerd Hulene!!