[SGW] Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Voorbespreking SGW Vlietlanden (Leidschendam) 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 18:23

Leuk! Leek zo op de foto's ook niet zo dik als normaal daar Mamamier. Ook fijn een keer.

Haha nee Sim! Samsung accuweather. Tweede is Buienradar.

Iedereen succes!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:36

Sorry hennie, ik had het alleen over de b pony's. De hogere paarden rubrieken stonden lekker aan de maat hoor Hihi. Wel mooie en spectaculaire sprongen hoor in de m en z.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 18:57

Gelukkig rij ik L. Hahaha. Top morgen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:06

Kunnen we best Max *\o/*

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:29

Ik dacht M? Dan spring je zeker M. Haha, nou ja Tot morgen in ieder geval!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:02

Zo, boodschappen gedaan en alles staat klaar voor een dagje posten.

Is er hier heel toevallig iemand die weet of hindernis 5 met de auto bereikbaar is? Zou wel makkelijk zijn mocht het gaan regenen...

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:23

Hier ook een BB paarden! Ik heb vanavond parcours gelopen, ziet er erg netjes uit. Heb er zin in :)!
Mocht er toevallig nog een fotograaf zijn, ik ben nummer 190!

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:23

Hi all,
Nielsie is dit jaar uiteraard ook weer aanwezig, dit jaar in de rol als EHBO Coördinator.
Lekker waken over jullie veiligheid dus ;)
Mocht je vandaag of morgen een rode quad zien met daarop een persoontje die Coördinator op zijn rug heeft staan, dan mag je zwaaien!
Vandaag is goed verlopen, hopen dat dat morgen ook zo is!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:36

Hindernis 5 is vlak na het lange stuk achterom. Achter het spring parcours volgens mij. Een oxer van breek bomen dacht ik.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:39

Oew, uitzicht op het springen zou heel mooi zijn... Ik zie morgen wel of we er met de auto kunnen komen of dat we bij zon schaduw hebben...

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:42

Weer was super vandaag. Bodem is ook top. Parcours is heel mooi. Alles zit erin voor de L paarden, wel heel eerlijk, maar niet simpel. Ik ben nr 95, L debuut dus ben benieuwd! Anouk kan ik niet missen want die moet 2 combi's voor me in de dressuur.
Nickeltje: Hindernis 5 is idd de oxer, hij staat op de plaats waar (2jaar? geleden) voorheen de bulfin stond. Iig op de lokatie waar die stond toen simmie daar viel...
Aha Nielsie dan heb ik je vandaag nog gezien bij jullie tent. Hopelijk morgen ook een dag zonder ongelukken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:43

Met de auto kun je daar niet staan Nickel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:21

Idd dat is een fiets pad :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:12

Hebben wel mooi uitzicht hier...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:37

LoveUggs schreef:
margreet4 schreef:
Ik zet dr ook nooit met stiften op de trailer... straks gaat het fout... liever niet!
Wij gaan zo onderweg! (naar het B&B) Hopen dat het weer mee zit :D Ik heb er zin in :D

Zo al?! Waar laat je je paard dan als ik vragen mag..?
(hoorde vorig jaar mensen geloof ik over Duindicht enz... Maar kan ook bij een andere cross geweest zijn.. :+)

We waren een weekend bij Hotelboerderij Akkerlust, is een bed & breakfast en daar konden we voor de paaren ook 2 stallen huren, was met de auto een kwartiertje van Vlietland af.
Erg mooi concour!!! Helaas de cross niet gereden :( Springen ging fijn en goed voor ons doen :D :D 1 balkje! Ze voelde erg fijn, maar hi 8 struikelde ze.. bij de dierenarts was ze linksvoor niet/wel goed. Mocht wel starten maar als ik wat vreemds voelde moest ik stoppen! Ze voelde wat kort en na het inspringen van de cross struikelde ze weer, dus maar besloten niet te starten! Erg jammer!! Maar had geen zin in een stokkreupel paard ook al is de cross nog zo mooi en voelde ze fijn! (paard is een type dat doorgaat, al gaat ze bij wijze van op 3 benen verder dan nog :P ) Been is ook niet dik mag overal aan zitten, wel wat warm aan de binnenkant dus ze krijgt even rust! En koelbeurten!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:24

Wat jammer magreet. Klinkt wel verstandig.

Ik heb een gezellig dagje gehad. Lag er na wat geglij hier en daar bijna uit op 4b. Nog net de tegenwoordigheid van geest om te bedenken dat ik eigenlijk nog niet naar huis wilde en toch met een fatsoenlijk parcours afgemaakt. In de cross ging het heel fijn. 2 tamelijk suffe stops omdat ik ofwel niet oplette (3)ofwel te veel terug gereden had voor de coffin combinatie. Maar op de dikke sprongen(die ik best spannend vond) geen enkel probleem. Heel erg blij dus. Voelde alsof we niveau wel aan konden.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:03

Leuke dag gehad met wat minder resultaat. Pony van dochterlief kwam met een snee in zijn kootholte van stal vanmorgen. Niet dik, niet warm en niet kreupel dus op naar vlietland. Dressuur (waar ze altijd het meest tegenop ziet) heel erg goed. Ze werd na de proef zelfs bij de jury geroepen. Mevrouw de jury wilde even zeggen dat ze enorm gecharmeerd Was van haar pony en ze mn dochter zo vriendelijk vond rijden. Wat een leuke combinatie! Hihi altijd leuk om te horen. Dressuur proef Was 204 punten waard! Na de dressuur bloedde hij uit die wond. Naar de dierenarts, ze kon ermee starten, oppervlakkige wond. Met Losspringen leek er voor ons niets aan de hand. Pony trok mooi aan op de hindernissen en leek met gemak te springen. Dochter vond hem niet goed voelen. Twee mensen laten kijken die hen vaker zien rijden. Ook zij zagen niks raars. Toch Het parcours in en dat ging gelijk niet goed. Hij kwam terug op elke hindernis, pakte balkjes mee en dook in hindernis 4. Hij kreeg zijn achterbenen niet eens meer mee. Ik riep dat ze af moest groeten maar ze hoorde me niet. Toeschouwers en ringmeester riepen dat ze Door kon. Ze wilde niet maar probeerde het toch. Huilend... Toen ging pony stoppen (stopt nooit) en dochter liet hem stoppen. Ze drukte hem niet Door, liet hem maar gewoon weigeren... Oh oh wat voelde ik me schuldig. Ze Had gelijk. Bij het Losspringen al. Wat wij niet zagen, voelde zij natuurlijk wel. Ze zijn zo op elkaar ingespeeld die twee. Pony heeft op karakter geprobeerd te springen, voor haar....
Op stal lekker vertroeteld. Wond verzorgd en been wat inmiddels dikker werd, in de klei gezet.
Ermelo sgw volgende week zeg ik af. Hij moet weer heel zijn voor de zomer instructieweek 21 juli. Arm kind, ik had naar haar gevoel moeten luisteren.

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:23

wat een leuke resultaten gefeliciteerd! En voor degeen die minder hebben gereden: next time!

Ik heb vandaag lekker gereden. Dressuur liep hij best lekker alleen gleed hij soms uit. bleek achteraf zijn ijzer eraf getikt te hebben.

Toen snel naar de hoefsmid, dat liep niet helemaal goed, want mijn paard trapte hem in zijn gezicht! Ben nog nooit zo geschrokken, niet normaal! Gelukkig viel het uiteindelijk mee en konden we hem opzadelen voor de cross.

Het springparcours reed hij fijn en gretig, alleen een stomme balk op 8.

Cross deed hij grandioos! Hij was snel en gretig en ging in een keer het water in! Heel fijn!

Uiteindelijk zijn we tweede geworden in ring twee van de klasse L! Super trots! We hadden nummer 125.

volgende is ermelo!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:25

Wij hebben hier een heerlijke dag gehad, het was voor ons de eerste keer SGW! Ik was toch wel erg zenuwachtig want echt crosstrainingen hadden we ook niet gereden! Inspringen ging wel goed, en bij het springen weigerde hij op de eerste sprong, toen heb ik hem gelukkig wel foutloos derest van het parcour door kunnen rijden. Wel nog een tijdsfout, 5 strafpunten maar we mochten door naar de cross, nou dat was al heel wat, want er waren er al een hoop uitgebelt vandaag! Hindernis 1, en 2 foutloos! En 3 die ophaal brug, daar waren er ook al zoveel af gegaan, maar nee hoor, hij deed het in 1 keer! :D Op hindernis vier, 3 keer een weigering, helaas en de vierde keer eroverheen, maar merkte dat wij beiden moe aan het worden waren. Hindernis 5, de oxer, 1e keer een weigering en daarna erover maar ik lag er bijna naast,... wel doorgereden, maar bij 6 lukte het weer niet, ik vond het mooi zo! Hij had zijn best gedaan, het was bovenverwachting goed gegaan! Volgende keer gaan we eerst beter oefenen en doen we het gewoon nog eens ! We hebben genoten! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:29

Phoee wat een dag..! Ben gesloopt... Stond bij hindernis 8 en bij de oversteek (moest wisselen) en dat staan bij de oversteek breekt je echt :+
Wel weer een heerlijke leuke dag gehad. In t zonnetje heerlijk warm, maar in de schaduw behoorlijk fris.. :=

Wat balen mamamier en margreet!

Ik zat op hindernis 8/9 (K1) vandaag. Voor de ene was t hindernis 8 voor de ander hindernis 9. Bij ons eigenlijk geen enkel paard geweigerd. Alleen bij de BB pony's 1 weigering, en 2 die er zonder proberen langs gingen..? Terwijl het juist een leuke simpele hindernis was om mee te oefenen! Veel leuke praatjes gehad met wat mensen, en ook wat vriendelijke deelnemers, die er uiteindelijk wel om konden lachen, of het hun paard totaal niet kwalijk nemen.

Wat ik nog het mooiste vond vandaag, waren de kleinere meisjes die dan terug naar de trailer liepen, en uitgebreid zeiden hoe trots ze waren op hun pony. Meisje kwam voorbij en riep; "Oh Cody! Ik ben ZOOO trots op jou!!" Een van de ouders met pony in de handen, en meisje gaf haar paard een klopje op z'n bips met een smile van oor tot oor! Prachtig vind ik dat!

Weet iemand hoe het gaat met de deelneemster die voor hindernis 16 uit de bocht vloog...? Was om de hoek van mijn hindernis, maar moest bij mijn post blijven dus heb er vrij weinig van mee gekregen behalve dat de EHBO moest komen en dat de hele wedstrijd stil lag..

Grond in de cross was ERG glad vanochtend vroeg... Op weg naar mijn hindernis behoorlijk uitgegleden met mijn stoeltje en tasje := gelukkig tegen de middag een heel stuk droger!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:32

Fijn dat er ook mensen fijn gereden hebben :D :D :D
Ben blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb! Het was vanmorgen idd erg glad, maar ik dacht alleen bij losspringen! Gelukkig dus niet gestart!

Waren er meerdere fotograven dan eventingphoto?? Ik ben volgens mij in het springparcour nog op de foto gezet (diegene zat na de WK hindernis) (cross was toen nog niet gestart)

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:32

wij ook een super dag gehad, m.n dochter was 1e met dressuur en daarna ook springen.
Alleen d,r pony wilde niet het water in en snel het alternatief. Maar ja helaas 2 weigering gerekend op het water en natuurlijk tijdsoverschrijding. Maar goed ze is pas 11 jaar haar 1e cros. Alle andere sprongen ging super.
Trots en tevreden smaakt naar meer..... :D

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:47

Ik ben ook erg tevreden over vandaag! Eerste bb cross, wel verschillende oefencrossen gereden. Springparcours was foutloos en toen de cross in helaas weigering op de hooiwagen en de waterbak! Maar ben echt super blij dat we hem hebben uitgereden ! :D
Zijn er toevallig fotografen die foto's hebben van 190,192 &206?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:02

Hier meld zich een fotografe! Ik ga er morgen aan werken. Ben er gisteren en vandaag geweest en gisteravond nog een verjaardag gehad tot in de late uurtjes.. Nu ben ik wel een beetje op kan ik verklappen haha :o
Updates zijn te volgen via Facebook
www.facebook.com/PaigeWilschutPhotography

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:15

Ik heb zaterdag gereden in de L en ben erg tevreden.
Paardlief had een beetje een dipje de laatste tijd met dressuur maar we hadden nu alleen maar 6 en 7s op ons protocol en een totaal van 193 dus we gaan weer terug de goede kant op!
We hadden een foutloos springparcour en een foutloze cross en een 6e plaats. (helaas net buiten de prijzen maarja we wete waar we aan moeten werken met dressuur)

Wij zijn er ook bij in Ermelo ik rij dan mee met Jan (van Beek) en dan help ik hem met de paarden klaar te maken en hij mij met parcour lopen enzo, en ik ga morgen op stage bij hem inruil en hij geeft me dan ook les.

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten.
En ook van een mindere ervaring kan je weer veel leren!