[SGW] SGW Wieringerwerf 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:26

Ik ben ook tevreden na vandaag.
Dit was voor ons de 3e wedstrijd. De dressuur zaten wat schoonheidsfoutjes in door wat spanning, hier was zeker nog ruimte voor verbetering. Het springen liep ze heel fijn en waren we foutloos en de cross enige twijfel bij de waterbak. Voor een 3e keer vond ik het goed gaan. :)

Hier nog mijn 'oortjes' video!

Kwaliteit is helaas erg achteruit gegaan door het uploaden :(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:41

Gaat lekker zo te zien!
Mijn filmpje is inmiddels ook klaar :)
Tussen 6 en 7 even lekker gas gegeven :P

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:50

Ik snap het even niet. Ik heb twee stijlbeoordelingen gekregen. Zijn deze beide van de cross of een van het springen en een van de cross?

Edit: snap het al!

Myca

Re: SGW Wieringerwerf 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:19

@JustEnjoy, heeft die waterbak je nog een weigering opgeleverd?
Ik was gister hindernisjury en sommige regels vond ik best streng.

De enige hindernis die je even bedenktijd geeft zonder meteen als weigering aangemerkt te worden is de waterbak.

Ik had het parcours met _Noor vrijdag gelopen, maar als hindernisjury zit je weer vast op één plek en dan is het leuk om de rest ook te zien.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:39

Myca, het is juist zo streng om de veiligheid te vergroten. Uit bijna stilstand een vaste hindernis springen is heel gevaarlijk. Nu voorkom je dat mensen hun paard doortrappen. En ja er zijn ruiters die dat doen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:46

Wat een leuke filmpjes hierboven!

Mooie foto's heb je gemaakt Vanky! Helaas sta ik er niet tussen maar ik heb wel iemand anders getipt met een mooie foto.

Ik heb vandaag voor een keer het paard van mijn man mee gehad in de B. Daar heb ik nooit eerder mee gecrost, maar het ging best leuk! 208 punten voor dressuur, foutloos gesprongen. Daardoor stonden we er zo goed voor voor het NH kampioenschap dat ik heb besloten om risico's te nemen in de cross en het slootje proberen te springen. Vorige week in de oefencross lukte dat immers ook, maar ik weet dat mijn man er met dit paard altijd moeite mee heeft. Helaas stopte hij nu ook bij mij, daarom besloten om daarna alsnog het alternatief te springen. Verder gingen we super! Maar dat kostte me helaas een goede klassering. Wel leuk om weer eens te kunnen crossen, dat was door blessures bij mijn eigen paard alweer een paar jaar geleden. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:13

gr_roos schreef:
Myca, het is juist zo streng om de veiligheid te vergroten. Uit bijna stilstand een vaste hindernis springen is heel gevaarlijk. Nu voorkom je dat mensen hun paard doortrappen. En ja er zijn ruiters die dat doen.

Ik begrijp de gedachte achter de regels, maar ik kan je garanderen dat er mensen voorbij zijn gekomen die ik never nooit op mijn eigen paard zou laten en toch volgens de regels foutloos zijn gepasseerd.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:22

Helaas voor mij een korte wedstrijd, redelijk dressuur gereden voor ons doen, punten weet ik niet, daarna wou ze in het springparcours niet over hindernis 3... Echt no way. Heel raar voor haar want ze is nooit kijkerig! Heel erg balen en weer naar huis gegaan :(. Er stond een erg leuke, creatieve en aantrekkelijke cross! Hopelijk volgend jaar beter.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:04

Ooh wat balen zeg... Zo jammer!

Ik zat de uitslagen te kijken, maar zie nu als nog niet waar ik ben geëindigd, alles staat door elkaar lijkt wel :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:25

Myca schreef:
gr_roos schreef:

Ik begrijp de gedachte achter de regels, maar ik kan je garanderen dat er mensen voorbij zijn gekomen die ik never nooit op mijn eigen paard zou laten en toch volgens de regels foutloos zijn gepasseerd.

Die zullen dat vanzelf wel terug zien in de stijlbeoordeling :-)

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:27

Myca schreef:
@JustEnjoy, heeft die waterbak je nog een weigering opgeleverd?
Ik was gister hindernisjury en sommige regels vond ik best streng.

Het heeft voor mij helaas wel een weigering opgeleverd. Maar dit had ik wel verwacht, een twijfel mag maar mijn paard deed een stap naar achter en opzij. Dus het verbaasde mij niet dat dat voor een weigering werd gerekend.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:29

Ik heb weinig van de cross zelf gezien, maar zondag bij de B ben ik wel heel erg geschrokken van de paarden die ik bij de DA zag. Er waren best veel paarden die niet recht waren, niet slingerden, niet koehakkig waren, etc. etc. Bij de pony's viel dat deze keer best mee.
De DA zei, het is dat ze niet kreupel zijn en ik ze dus door moet laten gaan, maar bij een klinische keuring had ik diverse paarden totaal afgekeurd voor de sport.
Maar evengoed van donderdag t/m zondag een heel erg leuk weekend gehad, alhoewel ik zondag weer best een lang vond daar de hele staan.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:41

Mijn paard had een van de laagste hartslagen haha (B paarden) na het springen 44 en na de cross 52 :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:14

Margreet, ik zag er een paar los draven voor het springen in het L, mijn oudje met peesklap loopt zuiverder..... ;)
Maar dat vind ik ook van de reguliere dressuur en springen, als je daar een dierenarts neerzet wordt die ook niet heel vrolijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:31

Hier ook een positief verhaal.

Dressuur ging wel aardig. Af en toe best lastig als je paard mee wil denken en alle trucjes uit wil voeren.
Springen baalde ik zo gigantisch van die ene balk! Had zo niet gehoeven.... beest is gewoon te lui om z'n benen op te tillen.
Na goedgekeurt te zijn bij de veearts (hartslag 48) met een los teugeltje het bos ingestapt. Bij het oppakken van m'n teugels begon hij al te dribbelen en toen hij een hindernis zag zat ik al in galop.
Aangekomen bij het starthok zei de beste meneer 'je heb nog 1 minuut' tegen degene voor mij en die van mij hoorde de stem en begon meteen te stuiteren. Aangekomen in het starthok na de start van m'n voorganger begon hij helemaal te stuiteren en wist dan ook niet hoe snel hij vooruit moest gaan toen hij 'go' hoorde :')
Hindernis 1 soepel en foutloos, hindernis 2 minder soepel maar foutloos. Hindernis 3 iets teveel naar links gesprongen maar ook foutloos. 4, 5 en 6a totaal geen moeite mee. Staat meneer ineens stil op 6b :( Totaal niet verwacht. Hij kwam al terug en ineens vol in zn ankers. Geen idee waarom maar daarna ging hij er wel gewoon overheen. Had nog een stop of moeilijkheden verwacht op de afsprong omdat hij een fobie voor riet en hagen heeft maar weer niks aan de hand! Op de dubbelsprong helaas nog wel een stop al had ik dat ook wel verwacht maar daarna erg groot er overheen.
Uiteindelijk maar 8 strafpunten voor tijdoverschrijding gehad :') Maar vooral super tevreden!!!!! Na 6 jaar bloed zweet en tranen doet hij het!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:39

Toppers! Ik ben echt zo trots op jullie! Geef nooit op ;)

Die van mij loopt nooit zo lekker op der stiften op asfalt, heeft ze van der baasje. Die loopt ook het liefst op platte schoenen :+

Stonden er eigenlijk nog fotografen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:54

Ja. Kijk even op de site van sgw dijkgatbos. Heb je nog niet gezien maar moet zeggen ook niet zo goed opgelet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:55

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:16

Ik vind vooral die aanmoedigingen bij die filmpjes zo leuk om te horen. Moest wel lachen. Die bocht naar hindernis twee lag die betonnen uhm riolering noem ik het maar ff. Mijn paard dacht echt, moet ik daar overheen!? Waardoor hij afremde, maar toen ik de bocht inzette nam hij weer vaart. Moest er echt zo om lachen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:19

Die van mij trok daar juist super erg op aan :')

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:30

mistid schreef:

Herkenbaar :o , had mijn puppy ook :D

Heb je de filmpjes al bekeken? Heeft Amy jou ook nog gefilmd tijdens het springen?
Ben erg benieuwd naar de filmpjes :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:40

Weet iemand eigenlijk waar de hindernisjury zat?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:46

Hindernis 4-5 en 10

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:18

Leuk al die filmpjes en verslagen!

Voor die van mij was het haar eerste cross, ben zo trots <3
Dressuur heel fijn kunnen rijden, was voor het eerst dat we op het gras een proef reden. Zaten gewoon slordigheden in, wat mijn fout was. 188 punten.

Ook voor het eerst een springparcours gereden, wat ze heel netjes deed. Foutloos!

Toen konden we door naar de cross! Heerlijk gereden, ze twijfelde eigenlijk nergens op met een beetje aanmoediging. Ook het water pakte ze als een raket. Ook foutloos!! Met een flink aantal 7ens voor de stijl!

Uiteindelijk toch nog heel mooi 6e geworden! Voor een eerste cross, waar ik absoluut geen verwachtingen bij had, is dit alles boven verwachting gegaan. Ben nog steeds aan het na genieten <3

Deze foto is gemaakt door Vanky, zo mooi!!

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:52

appel_tje schreef:
mistid schreef:

Herkenbaar :o , had mijn puppy ook :D

Heb je de filmpjes al bekeken? Heeft Amy jou ook nog gefilmd tijdens het springen?
Ben erg benieuwd naar de filmpjes :')

Ja en nee :+ . Jouw springen is ook niet echt duidelijk maar je stukje cross wel. Ben alleen bang dat als ik het ga uploaden er helemaal niets meer van te maken is, dus je moet maar even een keer langskomen met een stickie als je tijd hebt :)