[SGW] Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 06:52

Wouw, weet niet hoelang het parcour is, maar dat klinkt snel :o

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 06:55

Hier ook erg weinig geslapen vannacht en netjes op tijd wakker. Is toch weer de eerste echte. :)

Het is toch verplicht tussen springen en cross te keuren?

Als jullie vandaag bruine merrie met hoop roze accenten voorbij zien komen gewoon roepen! *D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:05

Ik heb de kriebels. Toch spannend voor het eerst weer naar bijna een jaar.
Paard staat klaar, auto is ingeladen. Even een sigaretje en dan vertrek ik.

Ik heb ook weinig geslapen. Vaak wakker en ruim voor de wekker al op.
Ach we hebben nog het hele weekend om bij te tanken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:18

Iedereen alvast veel succes en plezier gewenst! Mijn man is het hele spulletje vast klaar aan het zetten op stal, en gaat zo parcours lopen.

Tussen springen en cross is er volgens mij genoeg tijd. De keuring zit ook bij het inspringen, start/finish van de cross.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:05

Leuk om toch even de foto's te zien! Dank je wel SplashIsLief! *D

Iedereen vandaag heel veel plezier en succes!

(mijn paard lijkt gelukkig weer helemaal ok, dus hopelijk begint ons cross seizoen ook binnenkort *D )

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:53

Ik ben weer thuis. Wat heb ik slecht gereden! 2 balken in het parcours, en 4 stops in de cross. Volgende week pakken we dat anders aan.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:17

venga schreef:
Ik ben weer thuis. Wat heb ik slecht gereden! 2 balken in het parcours, en 4 stops in de cross. Volgende week pakken we dat anders aan.

Jakkes Venga, da's niet fijn. Waar liep je tegenaan? Iets dat je op kunt lossen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:33

Wat heb ik onwijs genoten van mijn paard. Sinds 18 mei vorig jaar helemaal niet meer mee geweest naar een wedstrijd en heel fijn door het springparcours lopen (0) en in de cross voelde het niet super fijn tm 8 maar toch gewoon braaf door en daarna in een fijn ritme door naar de finish (ook 0) en uiteindelijk nog een derde plaats meegenomen :D WIeeej. En weer fit op stal.

Wat balen Venga :(:)
Er werd niet echt goed gereden... zeker 's morgens niet.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:09

Gefeliciteerd Slash! Leuk je nu ook eens irl te ontmoeten ;). Venga wat balen...... Hopenlijk is het op te lossen (voor) volgende week. Mijn paard maakte zijn debuut vandaag en voor mij was het ook al weer 2 jaar geleden. (Pech)balkje met springen en 1 stop in de cross die volledig aan mij te wijten was. Heerlijk gereden en super tevreden!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:11

Hier een domper...ik was degene die keihard werd gelanceerd voor de waterbak toen paard zich even 180 graden draaide. Niet zo fijn gevallen en kan nu niet meer lopen van de pijn en mijn enkel is (helaas niet overdreven) 5x zo dik. Baal ontzettend, tot en met 10 ging die zo fantastisch, maar ik krijg hem dan gewoon niet meer terug om normaal het water te benaderen. Dit is wel de druppel om te kijken of een ander bitje wat kan betekenen voor me...ben onwijs tegen verschillende bitjes, maar hij reageert Altijd op het watertrensje maar in de cross kom ik na een paar hindernissen niet meer door. Iemand een tip voor een geschikt bitje voor een paard wat opzich heel gevoelig is in de mond en een ruiter met een rustige en bewuste hand?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:12

SplashIsLief schreef:
Leli, ik had jou echt niet gekoppeld aan je echte naam :oo Maar misschien tot morgen :D

Ik hoop er ook rond half 5 te zijn.

:D :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:15

Altos was gezellig ff te kletsen :-)

Ik heb uiteindelijk besloten niet te starten in de cross. Paard was echt zichzelf niet. Elke keer als ik aandraafde of aangalloppeerde begon hij toch een partij te bokken. Dacht eerst dat het vrolijkheid was. Maar in het springparcours had ik niks te zeggen. Gewoon 0 controle. Wel foutloos rond maar vraag me niet hoe. Steeds kei groot af en met mega wappers.
Toen maar de dierenarts. Hartslag en alles was goed. Rustig wat gestapt. Wil aandraven en weer bokken. Terug naar stap. Aangalopperen en weer bokken. Toen heb ik besloten om te stoppen. Zo is mijn paard nooit.
Jammer maar helaas. Hopelijk is het niks en kunnen we over 2 weken in renswoude starten.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:16

Splash goed gedaan!!
En Altos ook!

Jammer van de valpartij (kan je naam niet goed lezen door de gele kleur). Beterschap met je enkel!!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:33

Ah een paar fijne verhalen en wat tegenvallers! Jammer, maar volgende keer beter! :)
Dan was jij waarschijnlijk 113 Vainquer? Balen van je enkel zeg, beterschap! Ik heb helaas geen idee voor een bitje, hopelijk vind je snel een fijne oplossing!

Hier mocht Zoratine voor het eerst mee naar SGW, spannend dus. Het springen ging lekker en foutloos. Inspringen van de cross ook fijn, dus had al een goed gevoel :) Onderweg vond ze het on-ge-lo-fe-lijk spannend, maar ze deed het wel! Het zag er ongetwijfeld niet heel erg vertrouwd uit, maar ze liet zich goed overtuigen! Op 8 had ik een echte stop, zo dat bos uit vond ze niet tof. De opsprong ging uit stilstand, dus ik gok daar ook een weigering. En voor het water alleen een hapering op de top van het 'heuveltje' en daarna liep ze zo door, knappe merrie! :) Dus ik kan 1, 2 of 3 weigeringen hebben haha, maar dat maakt niet uit! Al met al, super tevreden! Ze heeft heel veel gezien en geleerd vandaag :D

Oh en complimenten voor de organisatie! Wat een fantastische sfeer, super mooi terrein en gezellige vrijwilligers! :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:43

Klopt! Ik was nr 113, het zat al in het getal:p

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:50

Vainqueur au, sterkte :(:)
Marjan klinkt als een verstandig besluit
Daphne mooi dat je tevreden bent!

Ik heb vandaag wel een aantal kanttekeningen voor de organisatie :o
- Geen informatie over de ruiters in de cross (en ook niet over je tijd achteraf)
- Prijsuitreiking liet heeeeel lang op zich wachten (wss door omstandigheden), maar niemand wist er iets vanaf en de informatie was beperkt.
Erg jammer!

Maar verder hebben we onwijs genoten hoor en inderdaad veel gezellige mensen gesproken!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 17:52

M_Vanqueur: wat balen. Veel beterschap! Je was niet de enigste die er daar afging trouwens. Ze vielen met bosjes . Marjan: was zeker leuk even te kletsen. Wel balen.... Niet starten daar kom je niet voor natuurlijk. Hopelijk kom je er snel achter wat er was.
Daphne: fijn dat je ook zo lekker gereden hebt! Het was zeker super voor elkaar vandaag met een hele leuke sfeer en vriendelijke mensen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:10

M_Vainqueur schreef:
Hier een domper...ik was degene die keihard werd gelanceerd voor de waterbak toen paard zich even 180 graden draaide. Niet zo fijn gevallen en kan nu niet meer lopen van de pijn en mijn enkel is (helaas niet overdreven) 5x zo dik. Baal ontzettend, tot en met 10 ging die zo fantastisch, maar ik krijg hem dan gewoon niet meer terug om normaal het water te benaderen. Dit is wel de druppel om te kijken of een ander bitje wat kan betekenen voor me...ben onwijs tegen verschillende bitjes, maar hij reageert Altijd op het watertrensje maar in de cross kom ik na een paar hindernissen niet meer door. Iemand een tip voor een geschikt bitje voor een paard wat opzich heel gevoelig is in de mond en een ruiter met een rustige en bewuste hand?

Wat balen zeg. Wat voor mijn overenthousiaste eensterrenpaard heel goed hielp was een myler bit, als je normaal inwerkt is hij gewoon dubbelgebroken, maar als je er druk op zet omdat je toch echt even moet remmen werkt hij in als een stang, en zodra je de druk eraf haalt is hij gewoon weer normaal.

De schimmel heeft vandaag haar officiële wedstrijddebuut, springen kan ze erg goed maar was in het parcours ineens erg terughouden waardoor 2 palen, jammer want dat was niet nodig geweest.
In de cross werd ze wakker en begon juist heerlijk aan te trekken, overal rechtdoor overheen. De boom voor het water ging ook goed, alleen het water vond ze toch wel spannend dus daar stond ze de eerste keer stil. Toen even opnieuw aangereden vanuit draf en zo het water door, en ook de rest van de cross super foutloos uitgereden. Ik ben tevreden :D .!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:18

Weet iemand trouwens waar de 2de stijljury zat (naast 10)?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:30

Waar zaten uberhaubt de stijljury's :P ?
Ik hoorde wel dat iemand dacht dat er 1 bij het water zat.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:31

Ja 1 zat er bij 10, dat stond op het formulier. Daar had ik allemaal zevens, en bij de andere allemaal zessen maar ik weet dus niet waar die zat :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:33

M_Vainqueur: klinkt niet goed :(:) ben je al bij de huisartsenpost geweest? Beterschap!

Venga: ook balen.

Marjan: hoop voor jou ook dat het niks is, klinkt als een goed besluit om niet te starten.

Mijn man heeft lekker gereden, paard had er zin in. Galoptraining van afgelopen weken heeft geholpen, waar hij vorig jaar echt minstens 10 seconden te laat was, was hij nu 1 seconde te snel. Springen en cross beide foutloos en fijn er aan kunnen rijden. Op naar de L volgende wedstrijd. Helaas lage stijlpunten. Hij kwam enorm terug door de trampoline bij de waterbak, op stal is hij laatst voor het eerst met mij aan de kletter gegaan door een trampoline. Moest toch even goed bekeken worden :D. Doordat mijn man enthousiast aanspoorde ziet het er minder netjes uit allemaal.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:38

Hier een onwijs tevreden ruiter!!! Vorigjaar MB voor t laatst gecrossed en toen niet fijn. Gister en vandaag onwijs zenuwachtig dus... maar nergens voor nodig. Gewoon mega fijn dubbel nul gereden en nog nooit zo hoog geindigd! Helemaal happy :D
Nu verder trainen voor t L in MB!!!

Overig eens met de kritiek over het lange wachten op de uitslag (kapotte printer hoorde ik...) en het ontbreken van muziek/geluid, wat normaal wel is...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:10

Fijn Susan en Loetie!

Nu inderdaad in de voorbereiding voor mei :D

Afbeelding
Lekker ding <3

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:22

Wisselende verhalen zo te lezen! Balen voor de gene waar het minder ging! Gelukkig hebben jullie waarschijnlijk nog wel kansen om het beter aan te pakken! Was pas de eerste wedstrijd van het seizoen toch?!?

Zeph liep vandaag geweldig! Dit vertrouwen is precies wat ik nodig had, want we hadden het seizoen vorig jaar natuurlijk niet echt prettig gestopt.... Springen foutloos en cross foutloos.... geen prijs maar een heerlijk gevoel, dat is toch veel meer waard denk ik :D